Hallituksen toimien johdosta köyhyysrajan alle putoaa 40 000 ihmistä lisää, joista suuri osa on lapsia. Onko tämä tosiaankin ihan ok?
Onko niinsanottu keskiluokka nyt ymmärtänyt että jatkossa töistä irtisanotaan heppoisimmilla perusteilla, työttömyysturvaan tulee merkittäviä heikennyksiä, omistusasuntoon ei saa toimeentulotukea kun tippuu nopeasti ansiosidonnaiselta ja sosiaaliturvaa ja terveydenhuoltoa kurjistetaan entisestään?
Siis jos ei tällä hetkellä heikompiosaisten kurjistaminen kerran herätä tuntoja niin tämä oikeasti voi osua kehen tahansa?
Kommentit (306)
Vierailija wrote:
Jos ja kun Suomen tilanne on ajettu velanotolla tähän pisteeseen niin pakkohan se on hyväksyä että tuet vähenee ja tiukkaa tulee monelle.
MMinäkin hyväksyn sen, vaikka tilanne menee täälläkin tiukemmaksi.
Eihän tämä auta velanottoon vaan hyvätuloisten veronkevennyksiin päin vastoin täytyy ottaa lisää velkaa. Ei tämä hallitus ole tehnyt vielä mitään päätöksiä mitkä auttaisi velanottoon. Puhuvat vain siitä ihmeen paljon.
Vierailija wrote:
Eikä se uuden veneen ostaminen sitten muka työllistä ketään, anna kenties töitä sen valmistajan yritykselle ja työntekijöille? Itse varmaan rakentavat alusta loppuun vai tipahtaako taivaasta? Hohhoijaa.
Minkä helvetin veneen? Uutta ökyvenettä ostaa alle promille kansasta. Umpirikkaat veneilevät Kreikassa ja Karibialla eikä vesisateessa Suomessa.
Vierailija wrote:
Kannattaisi oikeasti ymmärtää viimeistään nyt, ettei tämä järjestelmä toimi eikä kanna meitä enää pitkään. Tukien varassa elävät: teidän on nyt keksittävä jotain. Itse olen ihan hyvin toimeentuleva, enkä mitenkään halua keneltäkään mitään pois, mutta yhteiskunnallinen yhtälö tuottaa negatiivisen lopputuloksen jopa vuosikymmenien ajan, joka tulee johtamaan siihen, että tukiriippuvuudesta pitäisi pyrkiä pois keinolla millä hyvänsä, koska tuet tulevat yksinkertaisesti pienemään tai jopa loppumaan pitkällä aikavälillä. Sosiaalidemokratia oli hauska kokeilu, joka ei (kaikkien muidenkin sosialististen viritelmien tavoin) onnistunut. Huom. myös kokoomus on sosiaalidemokraattinen puolue, koska sen pyrkimyksenä on säilyttää nykyisten kaltaiset hyvinvointivaltion palvelut. Oikealla oikeastopuolueella tällaista tavoitetta ei olisi.
Synkät pilvet ovat taivaalla ja selviytyminen tapahtuu vain, jos keksitte itse keinon selvitä.&nbs
Ehdottomasti näin. Köyhiä itseäänkin kannattaisi ajatella huomispäivää aina kun mahdollista. Mitkä ovat semmoisia ratkaisuja jotka aiheuttavat, ylläpitävät ja suorastaan pahentavat köyhyyttä. Vähän kuin pikavipit ja housuun ku seminen lyhytnäköiset ratkaisut ajavat syvemmälle höpelöön. Tupakoinnin lopettamisesta ei ole haittaa rikkaalle eikä köyhälle. Onko todella kaikki asiat läpikäyty ja kaikki konstit kokeiltu. Aikuisten ihmisten pitää itse ottaa asiat käsiinsä eikä huutaa hallitus sitä ja tätä. Sehän voisi olla vaikka kunnia-asia vai onko sekin jo pantattu aika halvalla.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kannattaisi oikeasti ymmärtää viimeistään nyt, ettei tämä järjestelmä toimi eikä kanna meitä enää pitkään. Tukien varassa elävät: teidän on nyt keksittävä jotain. Itse olen ihan hyvin toimeentuleva, enkä mitenkään halua keneltäkään mitään pois, mutta yhteiskunnallinen yhtälö tuottaa negatiivisen lopputuloksen jopa vuosikymmenien ajan, joka tulee johtamaan siihen, että tukiriippuvuudesta pitäisi pyrkiä pois keinolla millä hyvänsä, koska tuet tulevat yksinkertaisesti pienemään tai jopa loppumaan pitkällä aikavälillä. Sosiaalidemokratia oli hauska kokeilu, joka ei (kaikkien muidenkin sosialististen viritelmien tavoin) onnistunut. Huom. myös kokoomus on sosiaalidemokraattinen puolue, koska sen pyrkimyksenä on säilyttää nykyisten kaltaiset hyvinvointivaltion palvelut. Oikealla oikeastopuolueella tällaista tavoitetta ei olisi.
Synkät pilvet ovat taivaalla ja selviytyminen tapah
Kaikki leikkaukset lähtevät yrityksiltä.
Yrittäjä ei saa asumistukea enää vuoden päästä omistusasuntoon.
Vierailija wrote:
Synkät pilvet ovat taivaalla ja selviytyminen tapahtuu vain, jos keksitte itse keinon selvitä.&nbs
Sinun kannattaakin varautua sillä tulevien vuosien radikaaleimmat muutokset saattavat osua rikkaisiin, jos yhteiskunnan tasapainoa ei saada ylläpidettyä. Köyhät ovat jo köyhiä, mikään ei muutu. Köyhät pärjäävät vähemmällä ja löytävät ilonsa muista kuin materialismista ja liikakulutuksesta.
Ehdotus kaikkien yhteisen ongelman ratkaisukseksi. Kansalaispalkka, 1500€/kk, kaikille. Sisältää kaikki menot. Progressiivinen tuloverotus alkaa 20t/kk. Eläkkeen maksimirajaksi 3t/kk. Yritystuet rajataan yhteiskunnalle välttämättömiin palveluihin.
Ihmiset hajaantuvat asuinmenojen mukaan ympäri suomea ja lisäävät tarvetta palveluille myös muuttotappiollisilla alueilla. Suomi säilyy terveenä ja asutettuna.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jos ja kun Suomen tilanne on ajettu velanotolla tähän pisteeseen niin pakkohan se on hyväksyä että tuet vähenee ja tiukkaa tulee monelle.
MMinäkin hyväksyn sen, vaikka tilanne menee täälläkin tiukemmaksi.
Eihän tämä auta velanottoon vaan hyvätuloisten veronkevennyksiin päin vastoin täytyy ottaa lisää velkaa. Ei tämä hallitus ole tehnyt vielä mitään päätöksiä mitkä auttaisi velanottoon. Puhuvat vain siitä ihmeen paljon.
Juuri näin! Veronalennukset jäihin, jos oikeasti halutaan säästää! Nyt velka kasvaa koko ajan ja se on kestämätöntä! Nykyhallitus ottaa enemmän velkaa kuin Marin. Aivan älytöntä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Liki 50 000 ihmistä, todennäköisesti vielä enemmänkin.
Ja kyllä, se on täysin oikein kokoomuslaisten, persujen, kristittyjen ja ruotsalaisten mielestä.
Juuri näin on tehtävä. Köyhiä on köyhdytettävä, jotta saadaan rikkaille veronkevennyksiä, saavat sitten ostaa uuden sähköauton ja käydä New Yorkissa ostoksilla.
Köyhiltä ei viedä yhtään mitään, heille vain ei enää syydetä tolkuttomia määriä rahaa kuten nyt tehdään.
Miksi yrityksille yhä edelleen syydetään tolkuton määrä rahaa, enemmän kuin köyhille?
Eivät edes pistä sitä investointeihin, kuten oli tarkoitus, vaan jakavat osinkoina sijoittajille.
Yritystuet ovat tulonsiirto yritysten omistajille. Miksi heille syydetään tuo tolkuton määrä rahaa?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Synkät pilvet ovat taivaalla ja selviytyminen tapah
Luuletko siis että köyhät ihmiset ihan itse haluavat olla köyhiä tai eivät vain ole tulleet ajatelleeksi, että köyhyydelle pitäisi tehdä jotain? Varsinainen ajatusten Tonava taas siellä virtaa.
Koko ajan puhutaan menopuolesta kun ongelmana on tulojen puute. Ei silloin kun Nokia pärjäsi ollut tällaisia ongelmia. Perusongelma on se että Nokia oli poikkeus eivätkä suomalaiset yritykset osaa mitään muuta kuin korkeintaan bulkki sellun myyntiä ja turkistarhausta. Sitten jos saadaankin joku lupaava yritys aluilleen se myydään ensimmäisessä mahdollisessa tilaisuudessa kun joku tarjoaa yli miljoonan ja sitten niiden rahojen varassa alkoholisoidutaan ja vietetään loppuelämä AV vauvaforumilla huutaen menkää töihin.
Ei ole, mutta hallitus elääkin kuvitteellisessa maailmassa.
Vierailija wrote:
Näin toki käy, jos äänestäjät äänestävät näitä äärioikeiston puolueita. He ratkaisevat ongelman kuten Aatu aikanaan.
EI TODELLAKAAN OLE OK! Mutta eivät Orpo et al välitä siitä! Ovat HIRVIÖITÄ!
Mitä täällä ulistaan. Hallituksen päätösten johdosta minun nettotuloni kasvavat noin 1.400 euroa vuodessa ja mieheni saa yli 2.000 euroa enemmän. Hyvin äänestetty ja kivasti menee.
Ei minua kiinnosta miten naapurin Nannan tai jonkun peräkylän Paulan lompakolle käy. Oma ja perheen suu on se, josta olen kiinnostunut.
Ei tarvitse kauaa ihmetellä miksi Suomi on näin huonossa jamassa. Yksittäisten ihmisten kohdalla on ihan sama ongelma kuin koko valtion tasolla:
Menot eivät saa olla enempää kuin tulot eikä elintaso voi olla korkeampi kuin mihin tulot riittää.
Merkittävä osa ei tunnu käsittävän perusasioita matematiikasta: jos ei rahaa jostain tule, niin on pärjättävä ilman. Eikä se aikaisemminkaan tarkoittanut oikeutta varastaa vaan tiukempaa talouskuria.
Minä opin jo pienestä, että tehdään kovasti töitä, ostetaan tarjoukset,ei koskaan käydä ulkona syömässä tai osteta edes noutokahvia, ei heitetä mitään ruokaa roskikseen eikä nirsoilla mistään, kierrätetään, hiukset leikataan itse jne. Perusideat ovat taloudelliset ja ympäristöystävälliset, mutta eivät toki tuota alvia hyödykkeiden ostosta eivätkä pyöritä taloutta työsuoritteiden oston kautta, mutta eivät myöskään kuormita valtion budjettia tukien muodossa.
Ylimitoitettu yksilön budjetti johtaa lopulta ulosottoon ja luottotiedottomuuteen. Valtion kohdalla käy samoin.
Olen työkyvytön ja eläkkeellä, en saa tt-tukea. Jos tilanne menisi niin pahaksi, että yhteiskunnan kaikki tuet lakkautet´taisiin, niin en keksi muuta ansaintakeinoa kuin ryöstelyn. Tai sitten kuolen pois, joko nälkään tai kylmyyteen. Työkykyistä minusta ei edelleenkään tule (monta kroonista ja kivuliasta pitkäaikaissairautta) vaikka kuinka poistettaisiin tuet ja sama tilanne on varmasti tuhansilla tässä maassa.
Toki tällaisten "turhien" ihmisten eliminointi olisi Kokoomuksella ja muille porvareille mieluista...
Yrittäjät voivat mennä töihin kuten muutkin tukielätit.
Vierailija wrote:
Mitä täällä ulistaan. Hallituksen päätösten johdosta minun nettotuloni kasvavat noin 1.400 euroa vuodessa ja mieheni saa yli 2.000 euroa enemmän. Hyvin äänestetty ja kivasti menee.
Ei minua kiinnosta miten naapurin Nannan tai jonkun peräkylän Paulan lompakolle käy. Oma ja perheen suu on se, josta olen kiinnostunut.
Tässä se ero juurikin on. On ihmisiä, jotka näkevät kokonaisuuden ja yhteisön hyvän. Sitten ovat te minä minä ihmiset. Siinä vaan käy niin, että lopulta tästä hallituksen tekemästä politiikasta kärsii koko Suomi, nyt jo luottamus on nolla ja lama alkanut.
Vierailija wrote:
Olen työkyvytön ja eläkkeellä, en saa tt-tukea. Jos tilanne menisi niin pahaksi, että yhteiskunnan kaikki tuet lakkautet´taisiin, niin en keksi muuta ansaintakeinoa kuin ryöstelyn. Tai sitten kuolen pois, joko nälkään tai kylmyyteen. Työkykyistä minusta ei edelleenkään tule (monta kroonista ja kivuliasta pitkäaikaissairautta) vaikka kuinka poistettaisiin tuet ja sama tilanne on varmasti tuhansilla tässä maassa.
Toki tällaisten "turhien" ihmisten eliminointi olisi Kokoomuksella ja muille porvareille mieluista...
Etkö oikeasti käsitä, että kannustinloukkuja on paljon, minkä vuoksi moni valitsee työllistymisen sijaan jotakin muuta? Esim yh:n ei Hkissä kannata ottaa kokopvtyötä vastaan ellei tulot ole yli 2500e.
Mikäli työkuntoiset olisivat töissä voitaisiin kohdentaa tuet niitä ehdottomasti tarvitseville.
Surullista, ettei haluta nähdä kokonaiskuvaa. Uskon vahvasti, että Suomi ajautuu konkurssiin ja sitten leikataankin ja rajusti. Moni tulee jälkiviisaana suremaan, kun ei ajoissa halunnut sopeutua.
Tuossa lienee suurin osa lapsilisiä. Jos pyöräytät liudan lapsia, niin sinäkin saat lapsilisiä, vaikka olisit miljardööri. Myöskään elatusapu ei riipu tuloista. Sinä voit saada molempia, vaikka käyt hyvin palkatussa kokopäivätyössä. Rikkaathan sitten laittavat lapsilisät säästötilille, ja köyhät ostavat sillä perunoita. Kumpia nyt sitten kadehtisitkaan?
Asumistuki tulee jokaiselle ruokakunnassa, ruokakunnan yhteisten menojen ja asuinkaupungin mukaan, ja se on enintään 80% hyväksytyistä teoreettisista enimmäisasumismenoista. Sillä ei voi tienata, kun se menee kokonaan asumiseen eikä piisaakaan. Monilapsisella perheellä voi olla iso asumistuki, sinkulla taas ei. Asumistuki leikkautuu voimakkaasti heti kun ruokakunnan tulot nousevat.
Soviteltu perustyöttömyyskorvaus osa-aikatyöläiselle on pieni. Sitä on turha kadehtia.
Yhden lapsen yksinhuoltajalla, joka saa työmarkkinatukea ja asumistukea sekä lasten tukia jää asumismenojen jälkeen jotain 700 e kuussa ruokaan, vaatteisiin, bussilippuihin, puhelimeen ym. Siitä tullaan leikkaamaan reippaasti.
Ennen vanhaan 10 e päivässä ruokabudjetilla pärjäsi yksi aikuinen, kun katsoi mitä osti. Nykyään kympillä ei saa enää juuri mitään ruokakaupasta. Ja jatkossa sillä kympillä päivässä pitäisi ruokkia ja huoltaa koko perhe. Eurolla saa kolme tomaattia, toisella eurolla kaksi vessapaperirullaa jne. Mutta millä rahalla ostetaan vaikka vaatteet? Halvimmat toppatakit Torissa maksavat 5 e, eihän työttömän rahat riitä sellaiseen.
Venekommentti piti olla lainaus tähän lääkäri tuomari tarinaan..