IS: Miss Universum -kilpailussa nähdään ensimmäistä kertaa kaksi transsukupuolista kilpailijaa
https://www.is.fi/viihde/art-2000009923329.html
"Tänä vuonna El Salvadorissa järjestettävään Miss Universum -kilpailuun osallistuu kaksi transsukupuolista kilpailijaa, CNN kertoo.
Toinen heistä on Portugalia edustava Marina Machete ja toinen Hollannin Rikkie Kollé."
"Machete ja Kollé eivät ole ensimmäiset transsukupuoliset kilpailijat Miss Universumin historiassa.
Vuonna 2018 kisassa nähtiin espanjalainen Ángela Ponce, mutta hän ei päässyt finaaliin.
- Transnaiset ovat naisia, piste. Miss Universum -kilpailussa juhlitaan naisia, piste. Tämä on ollut tosiasia jo yli vuosikymmenen ajan ja olemme ylpeitä, että teimme tämän sääntömuutoksen jo hyvin varhaisessa vaiheessa muihin kilpailuihin verrattuna, Miss Universum -organisaatiosta todetaan CNN:lle."
Kyllä tuonne olisi ihan ehdottomasti pitnyt Suomesta vielä Rimi saada!
Kommentit (34)
Slurp, hyvältä näyttää tuo Machete.
Vierailija wrote:
Hienoa että maailmassa ollaan näin edistyksellisiä. Israel on ansioitunut trans- ja LGBT-asioissa, ettehän halua elää palestiinalaisten kiviaikakulttuurissa? Minä olen tässäkin asiassa Israelin puolella.
🤮
Vierailija wrote:
Perustakaa itse joku kilpaileva kauneuskilpailu johon ei transnaisia hyväksytä älkääkä itkekö täällä.
Eikö tuollaiset kilpailut tarvitse yleensä pärjätäkseen rahoittajia ja yhteistyökumppaneita? Kun katsojamäärät vähenevät, rahantulo loppuu ja yhteistyökumppanit katoavat muihin kohteisiin. Epäsuosittujen kisojen elinkaari muuttuu hyvin lyhyeksi.
Marina Machete on enemmän nainen, kuin yksikään suomalainen intersektionaali. Ehdoton 1.
Mitä! Onko Suomen nuorisolle valehdeltu? Eikö sukupuolta voikaan vaihtaa ilmoituksella? Asiallinen vastaus asiaa tuntevilta intersektionaaleilta? Tämä on nyt laki Suomesssa! Eikö näillä misseillä muka ole toimivia synnytyselimiä ja vulvaa?
No heillä on miesten geenit. Tuntevat itsensä varmasti naisiksi. Fysiikka on kuitenkin pohjimmiltaan erilainen ja siksi transsukupuolisilla pitäisi olla omat kisat. Lähtökohta on vaan liian erilainen.
Vierailija wrote:
Slurp, hyvältä näyttää tuo Machete.
Kauniimpi kuin 90% suominaisista.
Tätähän te naiset olette suomessakin vihervasemmistoa äänestämällä ja Sannaa fanittamalla ihan itse tilanneet, ihanan wokea😂
Vierailija wrote:
Missikisoista on hävinnyt täysin perinteinen viehättävyys.
Taitava kirurgi pystyy leikkaamaan nuo tyypit vaikka sarvikuonon näköisiksi, ei se silti tarkoita, että niiden pitäisi osallistua naisille suunnattuihin kauneuskilpailuihin.
En hyväksy.
Sun hyväksimises,tai hyväksymättä jättämisesi onkin maailmassa näissä asioissa ja yleensäkin 'Big deal', vai mitä ?
Minusta tämä on hieno asia! Jos ei tänä vuonna voita Ukrainan tai Israelin missi, niin hämmästelen. Ihan oikeasti tämä on oikea suunta muuttaa missikisat rehellisesti minkä ikinä vallalla onkaan hypen esille tuomiseen. Ja ehkä kilpailuihin osallistujatkin ymmärtävät, mihin teatteriin osallistuvat. Jäisi nämä karkelot vain marginaaliryhmien keskenäisiksi iloiksi.
Ja sama linja Euroviisuissa, jossa itse musiikilla ei ole ollut väliä moniin vuosiin. Vai, ihan oikeasti, kuka muistaa toissavuotisen voittajakappaleen?
Ei tule kumpikaan voittamaan, ulkonäkö ei todellakaan riitä. Verratkaa vaikka Venezuelan edustajaan, vie kuin litran mittaa näitä kahta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Missikisoista on hävinnyt täysin perinteinen viehättävyys.
Taitava kirurgi pystyy leikkaamaan nuo tyypit vaikka sarvikuonon näköisiksi, ei se silti tarkoita, että niiden pitäisi osallistua naisille suunnattuihin kauneuskilpailuihin.
En hyväksy.
Sun hyväksimises,tai hyväksymättä jättämisesi onkin maailmassa näissä asioissa ja yleensäkin 'Big deal', vai mitä ?
Pöh! Minun hyväksymiselläni ON merkitystä. NiiN!
Missikilpailuthan voidaan muuttaa kokonaan biologisten miesten temmellyskentäksi. Voittaja on se, joka näyttää eniten naiselta, ja toki kuulostaa myös.
Jee, lähetetään Markus Kuotesaho meiltä ensi vuonna, täysin luomu🤭