En osaa kieltäytyä seksistä
Mitä tehdä, kun en yksinkertaisesti vain osaa kieltäytyä seksistä mieheni kanssa silloin, kun en sitä oikeastaan haluaisi? En edes tiedä, mitä pelkään, sillä uskon mieheni kyllä ymmärtävän. Ollaan oltu yhdessä 7 vuotta, enkä ole kertaakaan kieltäytynyt. Onko kenelläkään muulla samaa ongelmaa ja mistähän tämä voisi johtua?
Kommentit (38)
Vierailija wrote:
Kannattaa miettiä, missä muussakin asiassa et osaa pitää kiinni rajoistasi
Hyvä pointti! En oikein edes tiedä, mitä rajoja minulla olisi nyt kun sanoit...Mieheni tosin kohtelee minua hyvin. Ap.
Jaa-a. Minulla on hiukan sama, vaikeuksia rajojen kanssa. Vaikeuksia tunnistaa omia tunteita. Purkautuu sitten kiukkuna tai erikoisena käytöksenä, kun tekee asioita, joita ei haluaisi.
Hylkäämisen pelko ajaa miellyttämään.
Oletko riippuvainen kumppanistasi taloudellisesti tai henkisesti? Onko sinua nujerrettu lapsuudenperheessä niin, että et ole itse saanut sanoittaa omia tunteitasi? Vaan muut ovat kertoneet, mitä sinun pitää tuntea?
En minäkään osaa.
Olen tosin mies mutta ei kai sukupuolella ole merkitystä?
Sinulla on oikeus kieltäytyä. Olet yhtä hyvä kuin aikaisemminkin. Mikään ei romahda, saat sanoa ei. Sinulla on velvollisuus itseäsi kohtaan sanoa ei.
Toista tuota nyt aluksi 100 kertaa itsellesi.
Itse en suostu seksiin, jos mies tekee aloitteen. Se tuntuu väärältä ja vastenmieliseltä lähestymistavalta.
Ei asiassa ole mitään ongelmaa, jos lopulta nautit eikä jälkeenpäin ole paha olla. En minäkään osaa kieltäytyä monista asioista, mutta harvoin kadun mitään.
Vierailija wrote:
Jaa-a. Minulla on hiukan sama, vaikeuksia rajojen kanssa. Vaikeuksia tunnistaa omia tunteita. Purkautuu sitten kiukkuna tai erikoisena käytöksenä, kun tekee asioita, joita ei haluaisi.
Hylkäämisen pelko ajaa miellyttämään.
Oletko riippuvainen kumppanistasi taloudellisesti tai henkisesti? Onko sinua nujerrettu lapsuudenperheessä niin, että et ole itse saanut sanoittaa omia tunteitasi? Vaan muut ovat kertoneet, mitä sinun pitää tuntea?
No lapsuuden perheeni oli väkivaltainen ja varmasti myös pelkään hylkäämistä. Näen painajaisia miehen pettämisestä, vaikka hän on niitä, jotka ei varmastikaan koskaan pettäisi. En uskalla kertoa miehelleni tästä, sillä häntä varmasti satuttaisi tieto, että olen harrastanut seksiä ilman oikeata halua. Ap.
Vierailija wrote:
En minäkään osaa.
Ei ole merkitystä. Yhtä lailla sekä tyttöjä, että poikia nujerretaan lapsuudessa. Kun lapsi ei saa sanoittaa itse omia tunteitaan ja ajatuksiaan, vaan sanellaan päälle. Joku toinen päättää, mitä pitää ajatella ja tehdä. Ja se on väärin.
Vierailija wrote:
En minäkään osaa.
Ei tietenkään. Ap.
Facebookin naistenhuoneella jonkun keskustelun perusteella suuri osa naisista on tuollaisia. Huolestuttavaa.
Vierailija wrote:
Facebookin naistenhuoneella jonkun keskustelun perusteella suuri osa naisista on tuollaisia. Huolestuttavaa.
Jostain se kipinä muutokseen on saatava.
Kukaan poika/mies ei ole päässyt tekemään minuun tarpeitaan kuuteen vuoteen. Ilmeisesti joihinkin kuitenkin pääsevät, kun ovat oppineet niin sinnikkäiksi.
T31
Oletko koskaan sanonut hänelle? Oman psyykesi takia, etsi oma tahtosi.
Muuten voit aina huonosti.
Suomen sosiaaliturva kehitettiin muunmuassa siksi ettei kenenkään tarvitsisi alistua toiselle. Sinulla on oikeus asua yksin. Eikä tarvi ketään päästää kotiinsa.
Vierailija wrote:
Nieletkö?
En tiedä, mitä mieltä olen tuosta asiasta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En minäkään osaa.
Ei ole merkitystä. Yhtä lailla sekä tyttöjä, että poikia nujerretaan lapsuudessa. Kun lapsi ei saa sanoittaa itse omia tunteitaan ja ajatuksiaan, vaan sanellaan päälle. Joku toinen päättää, mitä pitää ajatella ja tehdä. Ja se on väärin.
Aikuisen tehtävä on päättää, mitä tehdään. Mutta lapsella on oikeus omiin ajatuksiin ja tunteisiin. Kaikesta voidaan keskustella.
En enää ikinä sano lapsille, että ovat kilttejä lapsia tai reippaita. Kenenkään ei tarvitse aina yrittää olla kiltti tai reipas. Ei aikuisetkaan ole.
Älä huoli, ap. Muutama vuosi vielä, ja miehesi mieskunto on muisto vaan. Ei tarvitse enää kieltäytyä. Päinvastoin joutuu vonkaamaan, et edes joskus sais.
Vierailija wrote:
Nieletkö?
Nieleminen on nautinnollista. Tykkään kun mies alistuu.
Kannattaa miettiä, missä muussakin asiassa et osaa pitää kiinni rajoistasi