Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset käyttekö seuloissa?

Vierailija
14.10.2023 |

Niin käyttekö naiset tai miksei miehetkin näissä seuloissa. Kohdunkaulasyöpä seula ja rintasyöpä seula naisilla ainakin. Muitakin toki on. 

Itse en ole koskaan käynyt yhdessäkään.

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy, en ole klistitty.

Vierailija
102/109 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan toki. Aina menen, kun kutsu kilahtaa. Menisin useamminkin, jos olisi mahdollista päästä julkiselle. Harmittaa, että Suomessa tulee aika myöhään kutsu ekaan rintasyöpäseulaan. Kun syövät yleistyvät jatkuvasti, niin hyvä olisi kutsua ensimmäiseen seulaan jo 35 vuotiaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En käy. Ei ole mitään tarvetta.

Mistä sinä tiedät ettei ole tarvetta? 

Rehellisesti sanoen en välitä. Jos kuolen syöpään niin sitten kuolen.

Vierailija
104/109 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy. Olen lapsesta asti vaan toivonut, että en olisi ikinä syntynytkään tähän maailmaan. Jos siis joku kasvain yms. ilmoittaa joskus itsestään, niin toivon sairauden olevan niin pitkällä, että elämää ei ole enää pahemmin jäljellä.

Vierailija
105/109 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn. Jos joskus syöpä todetaan, toivon, että se todetaan ajoissa, jotta pääsen hoitojen suhteen helpommalla ja toisaalta, jotta voin pohtia rauhassa, että lähdenkö ollenkaan ottamaan hoitoja vai toteanko, että tämä on puolestani tässä.

Vierailija
106/109 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En julkisella. Käyn omakustanteisesti yksityisellä. 

Ne samat lääkärit hoitavat hommat siellä yksityisellä kuin julkisella. 

Ne lääkärit joilla käyn yksityisvastaanotolla, eivät todellakaan ole tk lääkäreitä. Toimivat erikoissairaanhoidon piirissä, eli yliopistollisessa sairaalassa. Minä kun en yleislääkärille maksa. 

Vierailija
107/109 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käyn. Äitini henki pelastui seulontojen vuoksi kun oireeton syöpä huomattiin ajoissa.

Vierailija
108/109 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En julkisella. Käyn omakustanteisesti yksityisellä. 

Miksi käytät käyttämättä julkisia tutkimuksia, koska sen takia näitä veroja maksetaan? 

Koska lääkärit, joilla käyn, ovat erikoistuneet alaan. Eivät ole tk lääkäreitä. Minulle sopii, että verorahoillani muut käyvät julkisella. Minun talous ei kaadu kun maksan yksityiselle. 

Vierailija
109/109 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt säännöllisesti. Kummitätini pelasti mammografia. Rintasyöpä löydettiin ja toinen rinta piti leikata kokonaan pois. Mutta miten olisi käynyt ilman seulontaa? Henki olisi lähtenyt. Hänen takiaan käyn aina kaikissa seulonnoissa. Myöskin papa-kokeessa. Ajatelkaa nyt sitä että seulonnassa käyminen voi pelastaa henkenne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan