Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset käyttekö seuloissa?

Vierailija
14.10.2023 |

Niin käyttekö naiset tai miksei miehetkin näissä seuloissa. Kohdunkaulasyöpä seula ja rintasyöpä seula naisilla ainakin. Muitakin toki on. 

Itse en ole koskaan käynyt yhdessäkään.

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En käy. 

Jos kohtaloni on kuolla rintasyöpään tai kohdunkaulan syöpään, so be it.

Kaikki me johonkin kuollaan. 

Toivottovasti sulla ei ole lapsia? 

Vierailija
42/109 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti käyn. Etenkin papa on tärkeä, kun alapään muutoksia ei näe omin silmin eikä tunne tunnustelulla, ennenkuin syöpä on jo pitkällä ja oireilee selkeästi. Gynepuolen syövät kehittyy tyypillisesti hitaasti, joten seuloissa käymällä havaitaan jo pienetkin muutokset ajoissa ennenkuin on kehittynyt varsinaiseksi syöväksi saati levinnyt muualle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy. Ei ole mitään tarvetta.

Vierailija
44/109 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En käy. 

Oletko oikeasti noin idiootti ja jopa itsetuhoinen? Oletko masentunut, kun elämä ei kiinnosta yhtään? 

Jos ei ole mitään vaivoja niin en ymmärrä miksi pitää käydä seulonnoissa niin tiuhaan tahtiin.

Saahan sitä ihminen valita ettei elvytetä eikä mennä kivuliaisiin hoitoihin. Minua rääkättiin lapsena järkyttävillä hoidoilla kun tuli krooninen virstatietulehdukset ihan vanhempien riitojen ja eron takia. Jouduin esto lääkityksiä lapsena syömään ihan kamalien kotiolojen takia.

Ette voi uskoakkaan kuinka äitini pelkäsi ja tumppasi oven yöksi. Me lapset olimme ihan ihmeissämme.

Voi olla syöpä vaikka ei ole mitään oireita. Noilla tutkimuksilla se syöpä saadaan hoidetttua ajoissa enne nkuin menee liian pahaksi. Helpompi käydä tutkimuksissa kuin joutua vaikka pitkiin syöpähoitoihin. 

Vierailija
45/109 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpähoitojen ideahan on se, että tapetaan kaikki. Jos havaittu syöpä kuolee ennen ihmistä, niin syöpä on voitettu.

Tilastoissa syövästä lasketaan parantuneiksi, jos ovat hengissä tietyn vuoden jälkeen syövän havaitsemisesta.

Olen kuullut lääkäreistä, jotka ampuivat itsensä syöpädiagnoosin jälkeen. He tiesivät asian.

Vierailija
46/109 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En käy. Ei ole mitään tarvetta.

Mistä sinä tiedät ettei ole tarvetta? 

Vierailija
47/109 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote: Tietysti käyn. Etenkin papa on tärkeä, kun alapään muutoksia ei näe omin silmin eikä tunne tunnustelulla, ennenkuin syöpä on jo pitkällä ja oireilee selkeästi. Gynepuolen syövät kehittyy tyypillisesti hitaasti, joten seuloissa käymällä havaitaan jo pienetkin muutokset ajoissa ennenkuin on kehittynyt varsinaiseksi syöväksi saati levinnyt muualle.

papassa ei näy kaikki syövät. Esimerkiksi kohdunrungon syöpä, munasarjasyöpä. 

Itse käyn seulonnoissa, koska äitini on syöpäpotilas, mutta ennenkaikkea siksi, että sitten jos syöpä omalle kohdalle napsahtaa, niin se ehkä todetaan ajoissa ja näin on suurempi todennäköisyys päästä siitä eroon mahdollisimman vähäisillä hoidoilla. kohdun  limakalvobiopsia otetaan säännöllisesti, gynekologn määrämäällä tutkimusvälillä, suolen tähystyksessä  niin ikään käyn lääkärin määräämällä tutkimusvälillä, koska isälläni on sellainen suolistosairaus, joka periytyy ja joka on helpompi hoitaa, jos se todetaan ajoissa

Vierailija
48/109 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ihan uskomattomalta, ettei tätä ilmaista tutkimusta oteta vastaan, kun se syöpä voi tulla täysin oireettomana.

Vierailija
49/109 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En käy. 

Ymmärrän täysin. Jos on nähnyt ihmisen syövän havaitun, käyneen ne järkyttävät hoidot läpi ja sen jälkeen kuolleen. Tai on muka parantunut ja vuoden päästä taas sama juttu.

Olen nähnyt ihmisten kuolevan syöpään, juuri siksi menen itse seulontoihin. 2/3 seulontaikäisten rintasyövistä löytyy seulonnoissa, siis niin aikaisin että sitä ei ole itse vielä löytänyt. Toki syöpä voi uusiutua, mutta tietysti mahdollisuudet ovat paremmat selviytyä mitä aikaisemmin se löytyy. 

Vierailija
50/109 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Syöpähoitojen ideahan on se, että tapetaan kaikki. Jos havaittu syöpä kuolee ennen ihmistä, niin syöpä on voitettu.

Tilastoissa syövästä lasketaan parantuneiksi, jos ovat hengissä tietyn vuoden jälkeen syövän havaitsemisesta.

Olen kuullut lääkäreistä, jotka ampuivat itsensä syöpädiagnoosin jälkeen. He tiesivät asian.

enpä tiedä... lääkärit osaavat lopettaa elämänsä huomattavasti varmemmilla tavoilla kuin metallilla

Vierailija
51/109 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Äitini kuoli syöpään. Jo nyt olen onnistunut elämään häntä kauemmin. En ole käynyt missään seulassa.

Minunhan olisi pitänyt syöpäpotilaan lapsena juosta seulat läpi todella tarkkaan. Haistatin huilut. Hoidot on nähty ja niiden seuraukset. Ei kiitos.

Äitini sai kokeellisia spesiaalihoitoja, joita ei ollut kaikille tarjolla. Toimi siis koekaniinina.

Saattaisi olla vielä tänäkin päivänä hengissä ilman noita hoidoiksi kutsuttuja toimenpiteitä.

itsellänikin on ollu kyhmy rinnassa yli 10 vuotta. Sitä ei ole koskaan tutkittu. Jos se olisi syöpää, niin olisin tilastojen mukaan parantunut syövästä jo kahdesti.

Vierailija
52/109 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nyt en ole kolmeen vuoteen käynyt, joten pitää nyt varata aika. Syöpä ei välttämättä oireile yhtään ennen kuin on liian myöhäistä. 

Ei oireile! Ehkä en tätä kirjoittaisi, jos en olisi käynyt seulonnassa.

Vierailija
53/109 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En käy. 

Ymmärrän täysin. Jos on nähnyt ihmisen syövän havaitun, käyneen ne järkyttävät hoidot läpi ja sen jälkeen kuolleen. Tai on muka parantunut ja vuoden päästä taas sama juttu.

Olen nähnyt ihmisten kuolevan syöpään, juuri siksi menen itse seulontoihin. 2/3 seulontaikäisten rintasyövistä löytyy seulonnoissa, siis niin aikaisin että sitä ei ole itse vielä löytänyt. Toki syöpä voi uusiutua, mutta tietysti mahdollisuudet ovat paremmat selviytyä mitä aikaisemmin se löytyy. 

Niinkö kävi niille jenkkihuijarilääkärin potilaillekin?

Vierailija
54/109 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

enpä tiedä... lääkärit osaavat lopettaa elämänsä huomattavasti varmemmilla tavoilla kuin metallilla

ainahan sitä voi viimeisillä voimillaan raahautua korkealle ja heittäytyä. jos mitään muuta mahdollisuutta ei olisi

Vierailija
55/109 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käyn. Kaverin rintasyöpä levisi aivoihin ja sieltä vielä keuhkoihin, maksaan ja luustoon. Kerran vuodessa käyn tutkimuksissa ilman mitään kutsuja, mutta kutsut sitten  vielä siihen päälle. 

Vierailija
56/109 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En käy. 

Niinkö kävi niille jenkkihuijarilääkärin potilaillekin?

Tähän siis perustat väitteesi että seulontoihin ei kannata mennä? Että lääkärit huijaa? No, luonnonvalinta korjaa.

Vierailija
57/109 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Juuri tuli kutsu papaan, täytyy käydä vaihtamassa aika sopivammaksi.

Vierailija
58/109 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

ainahan sitä voi viimeisillä voimillaan raahautua korkealle ja heittäytyä. jos mitään muuta mahdollisuutta ei olisi

tuokaan ei ole varma keino

Vierailija
59/109 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle yhdelle pelokkaalle: niitä kokeellisia syöpähoitoja aletaan tarjota potilaalle vasta sitten, kun taudin kanssa ei enää ole muita hoitokeinoja käytettävissä.

Vierailija
60/109 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44v enkä ole koskaan käynyt papa-tai rintasyöpäseulonnoissa. Seulonnoista ei taida olla loppupeleissä edes juuri hyötyä:

https://www.hs.fi/tiede/art-2000009920156.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi