Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa on yllättävän paljon "huonoja" lääkäreitä ?

Vierailija
14.10.2023 |

Olen ensimmäistä kertaa sen tilanteen edessä, että tarvitsen lääkäreiden ammattitaitoa hyödykseni ja terveyteni edistämiseksi. Olen toistuvasti joutunut tilanteisiin lääkäreiden kanssa, jotka eivät oikeastaan vastaa sitä ammattitaitoa mitä itse ajattelin, ennenkuin terveydenhuollon palvelujen piiriin JOUDUIN. Miten on mahdollista, että Suomen lääkäriosaaminen olikin huonompaa kuin mitä on annettu ymmärtää, rummuttamalla Suomen hyvää ja laadukasta terveydenhuoltoa, mielestäni se ainakin tähän mennessä on pelkkä myytti, jota ei tunnista ennenkuin on sen piiriin itse joutunut, oletin, että lääkärit ovat perehtyneempiä kuin olivatkaan, erehdyin TODELLA JÄRKYTTÄVÄLLÄ TAVALLA.

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin taas tänään, lääkärillä käytyäni. Lääkäri oikein ääneen ihmetteli useampaan otteeseen ettei hänellä ole mitään hajua mikä minua vaivaa. Yritin ehdotella jotain, mutta suhtautui niihin ehdotuksiini nihkeästi. Olisi edes googlettanut niitä ehdotuksia, ja vasta sitten ottanut kantaa eikä vaan valitellut tietämättömyyttään. Lääkärikoulutus ei selvästi tarjoa riittävää tietopohjaa kyseiseen ammattiin. Jotain pitäisi tehdä asialle.

Vierailija
122/134 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein usko, että sinulla on kovin vahvaa kompetenssia arvioida suomalaisen lääkärin ja terveydenhuollon tasoa. Ulkomaisissa tutkimuksissa tuo taso on arvioitu varsin korkealle kansainvälisesti.

Ihmisen oma kokemus taitaa olla vähän konkreettisempi tapa arvioida ihan kompetenssin kanssa toimiiko joku asia vai ei, kuin joku tutkimus. Sinulla voi olla hankaluuksia ymmärtää, että ei niissä tutkimuksissa välttämättä edes mitata näitä asioita, joihin ihmiset ovat tyytymättömiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni lääkäri on siksi ns. huono lääkäri, että aitoa kiinnostusta lääketieteeseen ja sairauksien hoitoon ei ole. On vaan haluttu lääkäriksi statuksen tai rahan vuoksi. Näillä on yleensä huono tietämys ja surkea kyky tunnistaa sairauksia, koska ne ei kiinnosta. Ja suuri osa koulussa opetetuista asioista on unohtunut heti valmistumisen jälkeen.

Tämä. Mikrobiologina en arvosta lääkäreitä kovin korkealle. Tiede ei ole heidän intohimo, vaan raha ja status.

Vierailija
124/134 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja lääkäreitä on tullut vastaan! Mikä siinä diagnosoinnissa on niin vaikeaa, jos kerran on lääketieteellinen koulutus takana?? Erikoislääkäreillä peräti 12 vuoden koulutusputki takana, mutta varmuutta osaamisesta ei ole!

Olen itsekin hämmästynyt ja totta puhuen huolissani!

Välillä mietin, että onko nämä väärät diagnoosit tahallisia. Vaikuttaako oikean diagnoosin saamiseen potilaan "pärstäkerroin".

Kaiken tämän lisäksi vielä joidenkin lääkäreiden tympeä asiaton käytös.

Vierailija
125/134 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään täynnä on osa lääkäreistä, eivät kestä yhtään kyseenalaistamista tai kysymyksiä. 

Yksikin lääkäri vähän aikaa sitten, vakavasta asiasta puhuessani vain hekotteli ja vähätteli asiaa. Lääkäriksi näyttää pääsevän sosiaalisesti lahjattomia yksilöitä, kun hekotus vaan jatkui vaikka kuinka osoitin asian olevan itselleni vakava. 

Vierailija
126/134 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on tietysti vaikka kuinka eritasoisia lääkäreitä. Niin se on joka alalla ja aina ihmisten kesken. Yleensä ihan tuurista kiinni paitsi ehkä kaikkein arvokkaimmissa palveluissa.

Vierailija
127/134 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

On taas ihme aloitus. Minä suomalaisena olen asioinut useastikin lääkäreiden kanssa ja poikkeuksetta saanut hyvää hoitoa. 

On taas ihme kommentti, sinä suomalaisena ET EDUSTA MEITÄ KAIKKIA, onneksi!

Eipä aapeekään edusta kaikkia. 

Vierailija
128/134 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein usko, että sinulla on kovin vahvaa kompetenssia arvioida suomalaisen lääkärin ja terveydenhuollon tasoa. Ulkomaisissa tutkimuksissa tuo taso on arvioitu varsin korkealle kansainvälisesti.

Ihmisen oma kokemus taitaa olla vähän konkreettisempi tapa arvioida ihan kompetenssin kanssa toimiiko joku asia vai ei, kuin joku tutkimus. Sinulla voi olla hankaluuksia ymmärtää, että ei niissä tutkimuksissa välttämättä edes mitata näitä asioita, joihin ihmiset ovat tyytymättömiä.

Silpomisia ei tehdä? Naislääkäri? Ei saakaan heti mitä pyytää? Kulttuurieroja?

Vierailija
129/134 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silpomisia ei tehdä? Naislääkäri? Ei saakaan heti mitä pyytää? Kulttuurieroja?

Potilasta ei kuunnella, hoitovirheet salataan ja tutkimuksia ei haluta tehdä rahan takia. Ei se missään tutkimuksessa näy jos hoitovirhe laitetaan potilaan piikkiin ja potilas kuolee, eikä pysty tekemään valitusta. 

Vierailija
130/134 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä tästä joidenkin lääkäreiden hoidosta. En siis syytä kaikkia ja osa todella osaavia ja hyviä. Mutta kun sairastuin itse rintasyöpään, niin leikkaava kirurgi hipelöi rintoja ja kehui, että on kyllä hyvän näköiset rinnat? En halua kuulla leikkaavalta lääkäriltä tätä kommenttia. Ja kun menin ultraääni tutkimuksiin, niin se mies tuli samalle pedille, missä itse makasin ja alkoi koskemaan minua rintoihin? Eikö hänen tehtävänsä ollut vain sillä laitteella tutkia rintojani? Valitin HUS:in hallintoon, mutta paskan vertaa välittävät asiakkaista! Sanoivat vain, että sen ullra äänen tutkijan pitää tutkia rinnat ja kopeloida? Haistakoon paska koko Hus. Sain lukea myöhemmin uutisista, että eräs sama mies oli koskenut  naisia sopimattomasti. Hus ei ikinä pahoitellut tilannetta lainkaan koskaan. Eli mies paskat jotkut ovat väärällä alalla. Naisia ei kopeloida ja tämä ääliö alkoi kysellä minulta, että onko minulla lapsia tai miestä? Mitä helvettiä se hänelle kuuluu lainkaan? Mutta eihän toki Hus erota näitä mies paskoja lainkaan? Eivät kuuntele naisia lainkaan. 

Vierailija
131/134 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uup

Vierailija
132/134 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit pitävät toistensa puolta ja peittelevät jälkiä. Ihminen koetettu laittaa hänelle liian suurella lääkemäärällä tilaan, jossa hengitys ei toimi. Ei lääkäriä katsomaan kahteen viikkoon! Vastuussa osastosta tyly tapaus, joka potilasta näkemättä tekee arvioita!

Vierailija
133/134 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin olisi oikein hyvä saada listaus nimistä ja miksi mielestäsi huono lääkäri tämä ei lienee vastoin lakia vaan oikeus ilmaista mielipide?!

Vierailija
134/134 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly antaisi lääkäriä paremmat vastaukset moniin kysymyksiin, joten sitä pitäisi alkaa hyödyntämään tehokkaammin. Lisäksi sairaanhoitajille mahdollisuus määrätä antibiootit ainakin flunssainen niin lääkärit pääsisivät muiden töiden pariin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi