Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteessa olijat, onko puolisonne teille se tärkein ihminen?

Vierailija
14.10.2023 |

Ja siis kysymys lähinnä niille jotka ovat ihan toimivassa suhteessa eikä eron partaalla. Mä sain eilen kuulla mieheltäni, että hänellä tulee aina ystävät ekana ja ovat hänen elämänsä tärkeimpiä ihmisiä. Tätä ei huudettu vihaisena riidan yhteydessä vaan tuli esille keskustelun sivulauseessa. Hän sanoi että ystävät ovat hänelle tärkeintä elämässä ja ihmetteli miksi minulla ei ole näin, kun itse taas sanoin hänen olevan mulle maailman tärkein. Meillä ei ole lapsia ja ikääkin yli 40v. Mulle jäi siitä vähän hassu fiilis ja olen miettinyt tätä. 

Ei hän kapakoissa niiden kanssa juokse tai mitään. Saattaa mennä jopa puoli vuotta ennen kuin edes näkee heitä. Mietin lähinnä että onko yleistäkin että ystävät menee hyvässä rakastavassa parisuhteessa puolison edelle? Ja kysyin häneltä vielä typerän kysymyksen siihen että kumman pelastaisi palavasta talosta, niin ystävän kuulemma. 

Kommentit (400)

Vierailija
21/400 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tietenkin tärkeimpiä mutta samalla tavalla myös miehelle lapsemme ovat toivottavasti tärkeämpiä kuin minä. 

Vierailija
22/400 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen parisuhteessa ja lapseni on aina ykkönen ja onneksi kumppanini ymmärtää sen. 

Eipä noita muiden valintoja oikein voi arvostella. Se on kuitenkin jokaisen oma valinta. 

Tästä syntyy se nk. ainoan lapsen pissipäisyys.

Jos lapsia olisi useampi alkaisi merkkaamaan se puolisokin ja joutuisitte miettimään tärkeysjärjestyksen uudelleen.

Miten lasten lukumäärä vaikuttaa tuohon, ei se tilanne muutu tuolloin, päinvastoin. 

Mies, Viivi, Myrsky vai Lumi.

Kuka on tärkein?

Äläkä sössötä että lapset, kun kysytään vain yhtä henkilöä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/400 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen parisuhteessa ja lapseni on aina ykkönen ja onneksi kumppanini ymmärtää sen. 

Eipä noita muiden valintoja oikein voi arvostella. Se on kuitenkin jokaisen oma valinta. 

Tästä syntyy se nk. ainoan lapsen pissipäisyys.

Jos lapsia olisi useampi alkaisi merkkaamaan se puolisokin ja joutuisitte miettimään tärkeysjärjestyksen uudelleen.

Miten lasten lukumäärä vaikuttaa tuohon, ei se tilanne muutu tuolloin, päinvastoin. 

Taidettiin löytää juurisyy Suomalaisten avioliittojen ja kasvatuksen epäonnistumiseen.

Kun lapsi on isille tärkein ja äidille tärkein ei onnistu:

a) äidin antama kasvatus, koska isi on tärkeämpi

b) isän antama kasvatus koska äiti on tärkeämpi

c) avioliitto koska lapsi on tärkeämpi

Alentamalla puolisonne lapsenne alapuolelle alennatte myös itsenne lapsenne alapuolelle :D.

Vierailija
24/400 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asioissa se näkyy arjessa kuka on kaikkein tärkein?

Vierailija
25/400 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Meidän lapsi on jo maailmalla.

Vierailija
26/400 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Aikuiset tanssii lapsen antamassa tahdissa ja sitten myöhemmin lapsi on raivopäinen YH-kakru.

Vierailija
27/400 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan miettinyt ja laittanut järjestykseen, kuinka tärkeitä läheiseni minulle ovat. Ylipäätään oma perhe on hyvin tärkeä, mies ja lapset vähän eri tavalla. Tämä meidän tiimi on se suurin tuki ja turva. Sukulaiset ja ystävät ovat toki tärkeitä, mutta heidän kanssaan jaetut asiat ei ole niin kokonaisvaltaisia kuin oman perheen. Tiedän että lapset kukin ajallaan irtautuvat tästä omilleen ja silloin tietysti mieheni ja minä jäädään kahden. 

Vierailija
28/400 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Hyvä ystäväni on tärkein minulle ja ainoa ihminen maailmassa, johon luotan täysin. 

Vierailija
29/400 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Nuoruuden parisuhdeviritelmissä minulla oli aina hätävaraexit, koska sisimmässäni tunsin, etten välttämättä ole suhteessa oikeanlaisen ihmisen kanssa.

Vierailija
30/400 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on puolisoa tärkeämmät. Luulen kuitenkin että mies valitsisi minut ennen lapsia. 

Vierailija
31/400 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirani on tärkein minulle ja menee puolisonkin edelle. 

Vierailija
32/400 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei ole mies tärkein. Johtuu hänen itsekeskeisestä käytöksestä elämän varrella. Ei kyennyt yhteen hiileen puhaltamaan, kun elimme lapsiperheaikaa. Lapset ja muut lähisukulaiset tulevat ensin. Mies tietää, etten ala minkäänlaiseen hoitosuhteeseen, jos hänellä terveyspettää. 

Itsekeskeisyyttä.

Antaisiko miehesi jäädä työttämäksi kotiin hoitamaan lapsia?

Et antaisi, koska mikäänhän ei ole niin kamalaa naiselle, kuin laittaa omista tuloista rahaa yhteiseen kassaan.

Onneksi olkoon epäonnistuneesta elämästä, jota et voi enää korjata!

Oletko ikisinkku vai muuten vaan pösilö?

Vierailija
33/400 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai mies on tärkein. 

Vierailija
34/400 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti, myös lapsia tärkeämpi (lapset aikuisia). Minulla ei ole koskaan ollut läheiset välit vanhempiini, ja jo seurusteluaikoina mieheni oli paljon tärkeämpi kuin he.

Vierailija
35/400 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Koirani on tärkein minulle ja menee puolisonkin edelle. 

Onko koirasi ihminen? 

Vierailija
36/400 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni ja minä olemme toistemme myös paras ystävä, joten tottakai olemme toisillemme tärkeämpiä kuin muut ystävät. Vähemmän tärkeän ihmisen kanssa olisi minusta vähän turhaa olla pitkässä parisuhteessa. Vietämme puolisoni kanssa tosi paljon aikaa yhdessä, koska olemme toisillemme parasta mahdollista seuraa. Muilta olemme saaneet kommenttia, että heille tulisi ero jos näkisivät omaa puolisoaan näin paljon. Itse ottaisin saman tien eron jos olisin parisuhteessa henkilön kanssa jota sietää noin huonosti.

Vierailija
37/400 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yhteinen lapsi tulee kummallakin ykkösenä. Sen jälkeen puoliso. 

Vierailija
38/400 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kerron luottamukselliset asiat vain hyvälle ystävälleni enkä miehelleni, joka voi ajattelemattomuuttaan levittää asiaa eteenpäin.

Vierailija
39/400 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso ja lapsi ovat yhtä tärkeitä, äiti ja sisko ovat myös melkein samalla viivalla ja miniäkokelaasta on myös tullut tosi tärkeä, ihanan uuden perheenjäsenen olemme saaneet. Lähipiirini on pieni, mutta sitäkin läheisempi.

Vierailija
40/400 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi mä sinkku olen koska en ole ollut puolisolle se tärkein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi