Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selittäkää mulle, kummalla puolella kuuluu olla: Israelin vai Palestiinan ja miksi

Vierailija
13.10.2023 |

En kerta kaikkiaan voi käsittää noita Lähi-idän riidanhaluaisia kansoja, joten kysyn teiltä viisaammilta, kenessä se vika on?

Kommentit (1107)

Vierailija
441/1107 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

"Jos haluat kutsua terrorismin vastaisia toimia etniseksi puhdistuksiksi, niin kutsu sitten."

Kollektiivinen rankaisu, 2,5 miljoonan ihmisen veden ja ruoan saanin katkaisu, siviilikohteiden pommitus, väestön väkivaltainen pakkosiirto - kaikki sotarikoksia jotka summautuvat etniseksi puhdistukseksi.

Ja muistutetaan vielä että Gazan väestöstä yli 40% on alle 14v, eli lapsia.

Israelin puolustajien moraalinen sokeus ja/tai hävyttömyys on uskomatonta.

Eiköhän se moraalinen sokeus ole siellä Hamasin puolella.

Vierailija
442/1107 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ähhlyt teki terrori-iskun Israeliin. Isä Jahve opettaa: SILMÄ SILMÄSTÄ, HAMMAS HAMPAASTA. Siispä Jahven uljaat soturit ryhtyivät armottomaan KOSTOON. Gazasta tulee vielä MAANPÄÄLLINEN HELVETTI. Ei sähköä, ei polttoainetta, ei ruokaa, ei mitään.

Jos haluat tietää miltä Gaza tulee lopulta näyttämään, niin katso seuraava lyhyt videopätkä:

Onnea matkaan, ähhlämit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1107 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta Israelin. Jos et ole Israelin puolella, olet ihmisoikeuksia vastaan.

Vierailija
444/1107 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ehdottomasti palestiinalaisten puolella. Asetelma on sama kuin Suomen ja Neuvostoliiton välillä talvisodass. Pieni valtio puolustaa itseään ylivoimaista vihollista vastaan.

Lol ei todellakaan ole. Älä viitsi provota.

R y ssiä ihan saa tanasti tällä palstalla. 

Mitä sekoat. Itse Putinkin puolustaa Palestiina. 

Vierailija
445/1107 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yk on kyllä turha vetää tähän koska se lafka on täysin muslimimaiden ohjailema"

Tällaistakin houretta sitten.

YK tosiaan tuomitsee Israelin jatkuvan laajentumisen Länsirannalla, kuin myös Gazan saarron, ja onpa YK:sta nyt puhuttu jo suoraan etnisestä puhdistuksestakin koskien Gazaa. YK:n turvallisuusneuvoston lausuntoja on tietenkin vetonnut itse Israel ja Yhdysvallat jolloin "konflikti" on saanut vapaasti jatkua pisteeseen jossa se nyt on.

"Israel määritteli lauantain evakuoinneille kaksi "turvallista" reittiä, joita se sitten itse pommitti. Muun muassa CNN ja BBC ovat vahvistaneet, että Israel iski lauantaina ainakin yhdelle evakuointireitille ja surmasi pakenevia siviilejä, muun muassa lapsia ja naisia."

"lapset ovat kärsineet kammottavia palovammoja, menettäneet raajojaan. Sairaalat eivät voi hoitaa heitä, ne ovat täynnä"

Olisiko nyt mahdollista jo hourupäillekin tuomita Israelin sotarikokset yksiselitteisesti?

Vierailija
446/1107 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Israelin puolella, koska he joutuivat julman hyökkäyksen kohteeksi ja ovat melkein meikäläisiä.

Mutta kohta kun Israel on vuodattanut kohtuuttomasti viatonta verta, alkaa kostaminen riittää ja sympataan enemmän palestiinalaisia.

Toisaalta, jos islamoterot uhkaavat Eurooppaa ja Jenkkejä niin sekin vaikuttaa.

Kosto on mielestäni sellaista että jaahas, sinä satutit minua niin minä satutan sinua, siitäs saat! Tässä tilanteessa on kyse ennemminkin asetelmasta: sinä haluat järjestelmällisesti m urh ata minut, varustat kaverisikin samaan hommaan, vannot että et lopeta ennen kuin jokainen sukulaisenikin on k u ollut, ja onnistutkin ensimmäisissä hirmute oissasi, ja kun minä tulen lo pettamaan suunnitelmasi lyhyeen - pelastaaseni nykyiset ja tulevat sukupolveni joita vihaat - piiloudut mummosi taakse ja itket että minä olen m urh aaja. 

Vierailija
447/1107 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhan puolella. En oli hirveä Hamas tai Israel fani kun kummatkin puolet ovat omalla tavallaan korruptoituneita. Ei ole "hyviksiä" tässäkään sodassa.

Vierailija
448/1107 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin oon 100% Israelin puolella vaikka mua vähän ällöttääkin ne semmoset vanhanaikaiset kikkarapulisonkijuutalaiset :D Enemmän kuitenkin pelottaa ja kauhistuttaa musliminaiset burkissaan. Semmoisia jos kävelisi pimeällä kujalla vastaan niin varmaan p*skoisin housuuni.

Vierailija
449/1107 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei henkilökohtaisesti liikuta yhtään, vaikka mä huomenna heräisin ja koko Lähi-idässä ei olisi yhtäkään ihmistä hengissä. Sen sijaan mua ärsyttää se, että ihmiset ihan kirkkain silmin selittää, että koska oli tällainen ja tällainen hyökkäys Israeliin, niin kaikki ihan sama mitä ne tekee maksaakseen takaisin, niin se on oikeutettua.

Mulle on ihan sama vaikka ihmiset toivoo minkälaista tahansa puhdistusta jossain tuhansien kilometrien päässä, mutta olkaa nyt hyvät ihmiset sen verran rehellisiä, että ette yritä sitä väkisin vääntää jotain oikeutusta luoja ties minkälaiselle siviilien lahtaamiselle, vaan rehdisti sanotte, että teitä ei kiinnosta kuinka moni siviili siellä kuolee, kun vaan kosto saadaan.

Vierailija
450/1107 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

"Israel määritteli lauantain evakuoinneille kaksi "turvallista" reittiä, joita se sitten itse pommitti. Muun muassa CNN ja BBC ovat vahvistaneet, että Israel iski lauantaina ainakin yhdelle evakuointireitille ja surmasi pakenevia siviilejä, muun muassa lapsia ja naisia."

Ai se isku mistä tuli video julki jossa selvästi näkyy ettei räjähdys johtunut mistään Israelin iskusta vaan todennäköisesti oli Hamasin autopommi tai joku kaasuräjähdys?

Se on aika noloa kun jää housut kintuissa kiinni valeesta.. Eipä se taida näitä jaloja Hamasin puolustelijoita haitata, gaslightataan ja whataboutataan vaan kahta kauheemmin

Vierailija
451/1107 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mua ei henkilökohtaisesti liikuta yhtään, vaikka mä huomenna heräisin ja koko Lähi-idässä ei olisi yhtäkään ihmistä hengissä. Sen sijaan mua ärsyttää se, että ihmiset ihan kirkkain silmin selittää, että koska oli tällainen ja tällainen hyökkäys Israeliin, niin kaikki ihan sama mitä ne tekee maksaakseen takaisin, niin se on oikeutettua.

Mulle on ihan sama vaikka ihmiset toivoo minkälaista tahansa puhdistusta jossain tuhansien kilometrien päässä, mutta olkaa nyt hyvät ihmiset sen verran rehellisiä, että ette yritä sitä väkisin vääntää jotain oikeutusta luoja ties minkälaiselle siviilien lahtaamiselle, vaan rehdisti sanotte, että teitä ei kiinnosta kuinka moni siviili siellä kuolee, kun vaan kosto saadaan.

Kosto? Miten lopetat tuon touhun tuolla ilman viattomia uhreja? Ihan oikeasti, miten ratkaisisit tilanteen jos olisit Israelin johtaja nyt?

Vierailija
452/1107 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Venäjä on varmasti juoninut Iranin kanssa, jotta tukea on saatu H amasille -> huomio pois Ukrainasta. 

Venäjähän vuonna 2015 väen väkisin junaili muslimeja Eurooppaan -> heikentää Eurooppaa.

Venäjän tavoitteena on jonkinlainen pimeä maailmanvaltius, jossa se itse häärii kukkulan kuninkaana, kun on m oni kulttuurisuudella hävittänyt kilpailijat ympäriltään. 

Jostain kumman syystä juutalaisetkin niitä haluaa kustantaa Eurooppaan, omaa maataan kyllä varjelevat noilta tuliaisilta. Eikä niille ole muutenkaan ongelmaa rapauttaa länsimaita esimerkiksi kaikkea woke-paskaa yms lobbaamalla.

Mitä taas tulee Iranin ja Venäjän yhteistyöhön, joka on hyvin samanlainen kuin vaikkapa Yhdysvaltain ja Saudi-Arabian, niin eikö siinäkin ole tarpeen osoittaa syyttävä sormi sinne läntisen kaverin puoleen saudien tekosista? Mutta jostain syystä näitä kumppanuuksia on tarpeen nostaa esiin vain silloin, kun se on lännelle edullista.

Ei Saudi-Arabia ole yhtään sen ujompi terojen tukemisessa kuin Irankaan.

Vierailija
453/1107 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli miten toimisit jos olisit itse Israelin johdossa?"

En suorittaisi etnistä puhdistusta. Onko sinulle vaikeaa ylittää tämä eettinen kynnys?

Mutta okei, ratkaisu:

Noudattaisin kansainvälistä oikeutta. Aloittaisin purkamalla Gazan 16 vuotta jatkuneen täyden saarron, vaatisin Hamasin siviilejä vastaan iskeneet vastuuseen, lopettaisin jatkuvan laajentumisen Länsirannalla, purkaisin sisäisen apartheidin, tästä alkaisi pitkä prosessi eheytymiseen joko yhden valtion tai kahden sisällä (realistisesti luultavammin yhden).

Ja realistisesti Israel ei aio toteuttaa mitään edellämainitusta, vaan jatkaa täydellä koskemattomuudella etnisen puhdistuksen tiellä, joten: me, länsimaat laajemmin, voimme vaatia että hallituksemme vetävät diplomaattisen, sotilaallisen ja taloudellisen tuen pois Israelilta ennenkuin se sitoutuu kansainvälisen oikeuden perusraameihin.

Vierailija
454/1107 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään palestiinalaisia, harhaan johtava nimi. Oikeampi nimi niinsanotuista palestiinalaisista on arabi.

Vierailija
455/1107 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ai se isku mistä tuli video julki jossa selvästi näkyy ettei räjähdys johtunut mistään Israelin iskusta vaan todennäköisesti oli Hamasin autopommi tai joku kaasuräjähdys?"

Uskomatonta horinaa.

"Ainakin 447 lasta on uutistoimisto Reutersin mukaan kuollut Gazassa vain noin viikossa."

Ei varmaan mitään tekemistä Israelin kanssa? Eihän?

Vierailija
456/1107 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet Israelin puolella, ellet kannatta tarkoituksellista siviilien murhaamista ja vauvojen mestaamista. Niinhän Hamas juuri teki.

Vierailija
457/1107 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa esim tämä video. Siinä hyvin näkyy se erottelu. Siellä on esim katuja joilla ei saa palestiinalaiset kävellä. Samoin vanhat kauppapaikat ja kadut on suljettu. Ihmisiä tarkastetaan ja kulku vaikeaa. 

Vierailija
458/1107 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellestiinan väki voi muuttaa sinne mistä tuli eli ympäröiviin arabimaihin, on sama kieli ja kulttuuri ja pyllistysuunta,

joka tosin ensin oli Jerusalemiin mutta muha katkerana sen muutti.

missä maassa muslut elää rauhaisia muiden uskontojen rinnalla?

joka maaassa selkkauksia ja monessa maassa vainoavat kristittyjä minkä ehtivät.

lukekaa vähän enempi!

julmuuksia tekevät ovat ääriizzzlamisteja ja heitä on paljon.

aikamme uusi natttsismi!

Vierailija
459/1107 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatana kerran ilmestyi mekkalaiselle käppänälle ja yllättävän moni meni lankaa.

Vierailija
460/1107 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israelhan julisti, että Gazaan on pudotettu 6000 pommia. Kyllä se nyt jossain näkyy. Tämä uhreihin liittyen.