Meille tuli ero. Lapset 1v10kk ja toinen vasta masussa rv 31.
Pelottaa että tulee miehen kanssa hirveät taistelut huoltajuudesta. Meille tulee nyt välimatkaa 250km. Mies haluaisi että lapset ovat yhtä paljon kummallakin, esim. vuoroviikoin. Minusta aika hurja ajatus tuon välimatkan takia... ja eihän se sitten ainakaan onnistuis kun lapset koulussa. Mitä mieltä?
Kommentit (68)
1)Ensinnäkin pahoittelut, mutta kyllä sinä selviät tästä! Itse erosin 11v takaperin väkivaltaisesta miehestä. Hyvin olen asiasta selvinnyt, poikamme oli tuolloin 2-vuotias
Ota yhteys asianajajaan, se on tärkeää mm. raha-asioiden kannalta, hän kertoo sinulle faktat esim. asuntoasiassa. Ei se tarkoita sitä, että teidän oikeuteen tarvitsisi mennä, mutta mieskin voi " säikähtää" , kun sinulla on asianajaja apuna, ei yritä k-ttaa sinua. Mieluiten ASIANAJAJA ASIANAJOTOIMISTOSTA, ei mikään lakiasiaintoimisto! Mikäli joudutte myöhemmin oikeuteen selvittämään asioita, sinulla on oikeus käyttäää myös yksityisen asianajajan palveluita, siis vaikka saatkin oikeusapua, huom! Kysele paikkakunnaltasi, tai sieltä, minne olet muuttamassa. Mistäpäin olet, voin ottaa selvää.
2)Asianajaja voi auttaa sinua myös huoltajuusasiassa. Älä usko kaikkea sontaa, mitä sinulle sanotaan! Ota yhteys mahdollisimman pian lastenvalvojaan, niin sieltäkin saat apua.
3)Kannattaa soittaa/meilata yksin-ja yhteishuoltajien liittoon, apua saat sieltäkin!
4)Anna perheesi ja ystäviesi auttaa sinua!
OTA YHTEYS PAIKKAKUNTASI OIKEUSAPUTOIMISTOON HETIHETIHETI, sillä voit joutua jonottamaan aikaa sinne.
Se tulisi takuulla myöhemmin harmittamaan. Näin kävi minulle. Oletko avioliitossa? Onko teillä avioehto? Elatusmaksuja saat miehesi tulojen mukaan ja sossusta avustusta mm. muuttoon. Ota kaikki apu vastaan!!! Sinulla on monia onnellisia vuosia edessäsi, vaikka nyt sitä on vaikea uskoa.
Koin itse eron, kun lapseni olivat 2 kk ja 2 v 4 kk. Alku oli todella karmeaa, mutta nyt olen onnellinen koululaisten ja ja 6 kk vauvan äiti.
ei varmaan silläkään järki pelaa?hänen olis pitännyt pistää stoppi tähän ns " rakkauteen" . tosiaan on heti yhteyttä kaikkiin viranomaisiin ennenkuin se on liian myöhäistä. voimia vaan sulle ja koeta jaksaa eteenpäin.
Niin, siis tuohon oikeusapuun! Voit siis saada KUNNALLISTA OIKEUSAPUA YKSITYISEN ASIANAJAJAN PALKKIOIHIN! Tämä kannattaa ottaa huomioon!Ota yhteys siis asianajajaan ja sitten kuntasi oikeusaputoimistoon, jossa selvitellään varallisuuttasi ja sitä, saatko kokonaan tai osittain maksetun oikeusavun. Asianajajakin osaa neuvoa. Ensikäynnit yksityisellä asianajajalla ovat usein maksuttomia, kannattaa ottaa selvää hinnoista. Mutta esim. 200e/h voi olla taksa. Vaikka hinta kuulostaa karmivalta, on se pieni raha siitä, mitä voit menettää.
kun omistusasunto on molempien nimissä, on miehesi maksettava sulle sun osuus asunnon arvosta jos haluaa omiin nimiinsä kodin ottaa!!!
Eli ukko otta lisää lainaa, jolla maksaa sut ulos asunnosta!!!
Pidä nyt ihmeessä puolesi! Ja jos alkaa hannaamaan vastaan, vaadi, että asunto menee myyntiin.
mies muuttaa uuden naisensa luo ja sinä pysyt kodissanne. Luultavasti ukko on oven takana viikon parin päästä. Uskomatonta jos jossain on olemassa niin kauhea mies joka parin viikon rakastumisen takia on valmis luopumaan lapsistaan. Toivottavasti tulee järkiinsä, koita sinä pysyä järkevänä vaikkei se varmaan helppoa ole, eläkä tee mitään liian hätäisiä ratkaisuja.
Pari viikkoa....?? jos mies on tosissaan niin hullu on. Rakastumiselle ei voi mitään mutta teoille tosiaankin voi.
tosi ajattelematon se mies. en voi muutakuin ihmetellä????