Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerroin teinille, että aiomme erota isänsä kanssa. En tajunnut että olikin hirveä paikka

Vierailija
12.10.2023 |

Olen aiemminkin kerran vihjannut asiasta, joten ihan puskista tämän ei pitänyt tulla... Silloin suhtautui lähinnä olankohautuksella, ja luulinkin että asia olisi hänelle siis suht ok, mutta nyt oli silminnähden järkyttynyt ja epätoivoinen, näin ettei itkukaan ollut kaukana.

Ei ymmärrä miksi meidän pitäisi erota, emmehän me riitele. Yritin selittää, että niin, emme riitelekään mutta rakkaus on loppu minun puoleltani enkä ole onnellinen, mutta tätä teinin oli vaikea käsittää. Ymmärrän sinänsä teiniä, olenhan hänen silmissään jo vanha ihminen jonka ei enää pitäisi mitään rakkauksia toivoa.

Teini myös kertoi että hän haluaa isänsä ja äitinsä olevan saman katon alla, painotti käsistäni kiinni pitäen, että perhe on hänelle tärkeä ja että perheen kuuluu pitää yhtä. Hyvä ettei itkenyt näitä sanoessaan. Pyysi vielä, että eikö me voitais olla vielä 5 vuotta yhdessä, kunnes hän muuttaa armeijan jälkeen omilleen. 

Sanoin tietysti, että me tullaan aina olemaan perhe, ja että rakastamme häntä, mutta tämä ei tuntunut auttavan yhtään. 

Tämä olikin itselleni hirveän vaikea pala joka tuli puskista. Rakastan poikaani eniten koko maailmassa, ja mietin nyt kestänkö elää vielä 5 vuotta miehen kanssa jota en rakasta, vai kestänkö nähdä poikani maailman hajoavan pirstaleiksi ja hänen syyttävän siitä minua/ vihaavan minua perheen hajottamisesta?

Kommentit (285)

Vierailija
41/285 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei halua enää leikkiä kotia. Hän haluaa olla sinkku ja lähteä pois hyvästä perheestä, jota on itse halukkaasti ollut luomassa. Hän haluaa tässä itsekkäässä halussaan tuhota herkässä iässä olevan lapsensa kodin. Hän ei halua edes yrittää parantaa tilannetta. Hän ei viitsi ymmärtää, että on vahingoittamassa ihmisiä eikä mitään tunteettomia nukkeja.

Toisaalta, isän ja lapsen on ehkä parempikin jäädä kahden kuin olla tuollaisen myrkyn lähellä.

Vierailija
42/285 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ap ei halua enää leikkiä kotia. Hän haluaa olla sinkku ja lähteä pois hyvästä perheestä, jota on itse halukkaasti ollut luomassa. Hän haluaa tässä itsekkäässä halussaan tuhota herkässä iässä olevan lapsensa kodin. Hän ei halua edes yrittää parantaa tilannetta. Hän ei viitsi ymmärtää, että on vahingoittamassa ihmisiä eikä mitään tunteettomia nukkeja.

Toisaalta, isän ja lapsen on ehkä parempikin jäädä kahden kuin olla tuollaisen myrkyn lähellä.

Sun kaltaiset ihmiset eivät näe mitä myrkkyä he itse ovat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/285 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 17v. kun meidän vanhemmat erosi ja mun ajatus oli, että vihdoin! Olisivat saaneet erota jo aiemmin. 14v. sisko otti eron pahemmin, mutta hän ei osannut ajatella mikä on parasta.

Vierailija
44/285 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta poikani, karuselli odottaa!

Vierailija
45/285 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä rakkaudella ap oikein tarkoittaa?  Olen minäkin ollut aviossa yli 50-vuotta, mutta en koe tuntevani erityistä rakkautta.  Ei meilläkään riidellä, mutta semmoista erityistä rakkauden tunnetta en koe.

Vierailija
46/285 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Joopasen joo. Minä ainaki teininä toivoin, että tappelevat vanhempani eroaisivat. 

Sama homma. Eivät ole eronneet vieläkään ja vieläkin ahdistaa seurata sitä meininkiä - lapsuuden traumat tulee pintaan.

Vierailija
47/285 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosi samanlaisessa tilanteessa kuin poikasi, mutta vanhempana tajusi että onneksi äiti lähti huonosta suhteesta vaikka isäkin on rakas mulle.

Ihan sairaita nämä jotku kommentit että naisen pitäisi kärsiä muiden takia.

Vierailija
48/285 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lapsi päättää jäädä isänsä kanssa ja äiti pääsee etsimään tunteitaan. Isä voi yllättää ja löytää rakastavan kumppanin, josta lapsikin pitää. 

Vierailija
49/285 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näätä satutätinä provoilee. Taas. 

Vierailija
50/285 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mitä sillä rakkaudella ap oikein tarkoittaa?  Olen minäkin ollut aviossa yli 50-vuotta, mutta en koe tuntevani erityistä rakkautta.  Ei meilläkään riidellä, mutta semmoista erityistä rakkauden tunnetta en koe.

Jos sun pitää tuollaista kysyä, niin et ole koskaan kokenut rakkautta.

Vierailija
51/285 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapselle helppoa tuo. Itse muista lapsena kärsineeni vanhempieni riidoista ihan suhteettomasti. Kuuntelin hiljaa ja välillä mielessäni asetuin toisen puolelle ja sitten taas toisen. Mieleni valtasi usein suunnaton sääli jompaa kumpaa kohtaan. Se oli kauhean repivää, tuntui että sydän pakahtuu. Tietysti, koska molempia rakastin. Tässä tapauksessa lapsi asettuu varmaan tuntemaan myötätuntoa isää kohtaan, joka ei eroa halua. 

Vierailija
52/285 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin kuollakseni vanhempieni eroa koko lapsuuden ja nuoruuden. En koskaan puhunut siitä kellekään. Ero olisi ollut hirveää. Onneksi eivät lopulta eronneet. 

Vierailija
53/285 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ehkä lapsi päättää jäädä isänsä kanssa ja äiti pääsee etsimään tunteitaan. Isä voi yllättää ja löytää rakastavan kumppanin, josta lapsikin pitää. 

Meillä on ihana uusperhe tuollaisen miehen kanssa. Miehen exä alkoholisoitui ja katkeroitui lähtönsä jälkeen kun oli hypännyt uuteen suhteeseen jossa tuli hakatuksi. Nyt miehen lapset eivät halua enää tavata äitiään kuin harvoin. Olen heille se turvaa luova aikuinen isänsä ohella. Meillä on ihanaa ja tasapainoinen perhe.

Vierailija
54/285 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sun kaltaiset ihmiset eivät näe mitä myrkkyä he itse ovat. 

Ei. Vaan tuo kommentoija teki todella hyviä ja osuvia havaintoja narsistista.

Vierailija
55/285 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei romantiikkaa ole ollut pariinkymmeneen vuoteen. Viihdytään kuitenkin yhdessä, yhteinen harrastus, matkustellaan. Lapsi muutti omilleen viime vuonna. En näe syytä erota.

Vierailija
56/285 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Meillä on ihana uusperhe tuollaisen miehen kanssa. Miehen exä alkoholisoitui ja katkeroitui lähtönsä jälkeen kun oli hypännyt uuteen suhteeseen jossa tuli hakatuksi. Nyt miehen lapset eivät halua enää tavata äitiään kuin harvoin. Olen heille se turvaa luova aikuinen isänsä ohella. Meillä on ihanaa ja tasapainoinen perhe.

Ihanaa että olet turvana miehesi lapsille. Joskus lähtijä tekee väärät ratkaisut ja katkeroituu. 

Vierailija
57/285 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haluan erota, koska en rakasta isääsi"

"Erosta huolimatta rakastan sinua aina, poikani"

Typerää lässytystä ilman mitään konkreettista/järkevää sisältöä. Miten osoitat, että rakastat poikaasi, jos olet rikkomassa yhteisen kodin? Miten rakastat tai et rakasta miestäsi? Jos hän ei ole henkisesti tai fyysisesti väkivaltainen, mitä syytä on erota? Jos mies kuorsaa tai haisee pahalta, nukkukaa eri huoneissa. Mistä luulet löytäväsi uuden miehen?

Vierailija
58/285 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lapsen pitäisi vähän jo aikuistua, ja sun myös. Et kai tosissasi edes harkitse jättäväsi omaa elämääsi vain koska nuoresta tuntuu pahalta? Tietenkin tunnereaktio on ymmärrettävä. Nuoren pitäisi kuitenkin ymmärtää, jos on siis normaalisti kehittynyt, että teillä on myös hänestä erilliset elämät. Ei hän joudu kokemaan turvattomuutta tai rakkauden menetystä vaikka te vanhemmat eroaisitte. 

Vierailija
59/285 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka lapsena olitte helpottuneena vanhempienne erosta. On täysin eri asia elää sairaassa perheessä, jossa on väkivaltaa tai ahdistava ilmapiiri tai vanhemmat vihaavat toisiaan kuin ap:n tapauksessa, jossa ei ole mitään oikeaa ongelmaa kuin se että ap:ta ei vain huvita enää perhe-elämä.

Vierailija
60/285 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Te, jotka lapsena olitte helpottuneena vanhempienne erosta. On täysin eri asia elää sairaassa perheessä, jossa on väkivaltaa tai ahdistava ilmapiiri tai vanhemmat vihaavat toisiaan kuin ap:n tapauksessa, jossa ei ole mitään oikeaa ongelmaa kuin se että ap:ta ei vain huvita enää perhe-elämä.

Näinpä. Tuo apn kaltainen käytös traumatisoi lapsen ja vaikutukset voivat näkyä aikanaan aikuisena vaikeuksina luottaa toiseen parisuhteessa. Mutta ap ja apn kaltaiset ovat tähän yksin syyllisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi