PS:n Teemu Keskisarja eduskunnassa: "Kampuksilla irtokynnet kimaltelevat ja hieno hajuvesi tuoksuu. Opiskelijat eivät ole köyhiä!"
No tulipa siinä vankkaa tekstiä kansanedustajalta!
:D
Kommentit (450)
Mistä Keskisarja tietää, minkä hintaiset "irtokynnet" sormissa kimaltelee, vai onko vain ihkaomat kynnet ja euron glitterlakkaa? Ja olen kieltämättä hivenen yllättynyt Keskisarjan perehtymisestä parfyymeihin niin hyvin, että osaa tunnistaa niitä vain haistelemalla. Ei saisi tietenkään olla ennakkoluuloinen, mutta jotenkin herran ulkoinen habitus ei viittaa ihan siihen suuntaan.
Tuohan on humalassa. Alko-ongelma taitaa olla.
Vierailija wrote:
Opiskelijoilta leikataan, koska näyttävät liian rikkailta? Tarkoittaako se, että leikkaukset perustuu kateuteen?
Kyllä. Nykyisin hyvätuloiset ovat myös kateellisia työttömille ja tukien varassa eläville siitä että saavat tuilla makoilla kotona. Eivätkä mokomat edes asu hökkeleissä repaleisissa vaatteissa nälkiintyneinä.
Vierailija wrote:
Historioitsijana Keskisarjan pitäisi tietää että ihmiset pyrkivät yleensä kehitykseen. Siis siihen että asiat ovat sukupolvi sukupolvelta aina vain paremmin. Ja jos se onnistuu niin se on vain ja ainostaan positiivinen juttu,
Mutta jostain syystä opiskelijat ovat suunnilleen ainoa ryhmä jonka pitäisi lähes kaikkien mielestä elää vähintään yhtä kurjasti ja köyhästi kuin omat vanhempanasa, jos ei peräti yhtä kurjasti kuin isovanhempansa.
Höpsistä. Ei kukaan sano että opiskelijoiden pitää elää kurjasti. Opiskelijan pitää elää opiskelijabudjetilla. On todellinen karhunpalvelus sille opiskelijalle itselleenkin, jos hänen ei tarvitse yhtään miettiä raha-asioita opiskellessaan. Se on osa sitä itsenäisen aikuisen elämänhallintaa se.
Vierailija wrote:
Onkohan edustaja Keskisarja edes selvinpäin?
Ei muuten ole kun katsoo tuon puheen. Sanokaa minun sanoneen tästä miehestä tulee vielä persuille ongelma.
Keskisarja on siis kansanedustajan siksi että voisi varmistaa että lapsilla ja nuorilla ei vahingossakaan ole asiat paremmin kuin edellisellä sukupolvella. Mitä siitä tulisikaan jos asiat muuttuisivat aina perempaan suuntaan?
"Perussuomalaisten kansanedustaja Teemu Keskisarja puhui torstaina eduskunnassa ”opiskelijaköyhäläisistä”, jotka pukeutuvat paremmin kuin hän itse."
Ei ole edes vaikeaa pukeutua paremmin. Paremmin ei tarkoita edes kalliimmin.
Mun opiskelijapojallani on juuri leikatut siistit hiuksetkin. Ei maksanut mitään kun leikkasin ne itse.
Vierailija wrote:
Kyllä.on nolo!
Tarkoittiko, että saa leikata opiskelijoilta kunnes he kulkevat ryysyissä?
Tuskin hän tarkoitti mitään tällaista. Viittasi varmaan ilmiöön, jossa opiskelijatkin kuluttavat tolkuttomasti, reissaavat ja kokevat, ostavat lainaksi jne. Etenkin ulkonäköön laitetaan todella paljon energiaa ja rahaa, tämä koskee kaikkia alasta tai koulutuksesta riippumatta.
Ei kukaan sano, että täytyy kulkea ryysyissä tai paskoissa kynsissä, mutta kyllä Suomessa pärjää hyvin jos priorisoi. Toki politiikka on rikki, mutta tämä Keskisarjan mainitsema pointti on itsenäinen asia, oma ilmiönsä johon vaikuttaa muutkin tekijät kun huono hallitus.
Ja vielä se, että jos jotkut täällä palstalla eivät kohtaa sellaista mitä puheessa oli, ei se tarkoita etteivätkö riittävän iso osa ihmisistä käyttäytyisi näin, että kyseessä on jo varteenotettava ilmiö.
Eikö itse ole saanut kys laista naista ja nyt katkera
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Historioitsijana Keskisarjan pitäisi tietää että ihmiset pyrkivät yleensä kehitykseen. Siis siihen että asiat ovat sukupolvi sukupolvelta aina vain paremmin. Ja jos se onnistuu niin se on vain ja ainostaan positiivinen juttu,
Mutta jostain syystä opiskelijat ovat suunnilleen ainoa ryhmä jonka pitäisi lähes kaikkien mielestä elää vähintään yhtä kurjasti ja köyhästi kuin omat vanhempanasa, jos ei peräti yhtä kurjasti kuin isovanhempansa.
Höpsistä. Ei kukaan sano että opiskelijoiden pitää elää kurjasti. Opiskelijan pitää elää opiskelijabudjetilla. On todellinen karhunpalvelus sille opiskelijalle itselleenkin, jos hänen ei tarvitse yhtään miettiä raha-asioita opiskellessaan. Se on osa sitä itsenäisen aikuisen elämänhallintaa se.
Opiskelijat elävät jo nyt opiskelijabudjetilla. Se tukitaso on pienempi kuin pienimmät tavallisten ihmisten tuet. Ja nyt niistäkin vielä leikataan.
En tiedä kuka opiskelija voisi elää ajattelematta jatkuvasti sitä mihin on varaa jos nyt vanhemmat eivät anna reipasta lisätukea.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Onkohan edustaja Keskisarja edes selvinpäin?
Ei muuten ole kun katsoo tuon puheen. Sanokaa minun sanoneen tästä miehestä tulee vielä persuille ongelma.
Puhetta en ole katsonut joten en tiedä onko humalassa vai selvinpäin. Mutta Keskisarjan ulosanti on aina ollut sellaista hieman hakevaa ja hidasta, ja joku lievä r- tai s-vika saattaa myös löytyä.
Vierailija wrote:
Sitä ihmettelin kun tuo sössötti, ettei puhemies keskeyttämyt asiatonta puheenvuoroa. Tuon puhe kun oli naisvihamielistä, ja eriarvoistavaa.
Puheessa EI ollut mitään naisvihamielistä. Siinä ei edes sanottu naisista mitään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kyllä.on nolo!
Tarkoittiko, että saa leikata opiskelijoilta kunnes he kulkevat ryysyissä?
Tuskin hän tarkoitti mitään tällaista. Viittasi varmaan ilmiöön, jossa opiskelijatkin kuluttavat tolkuttomasti, reissaavat ja kokevat, ostavat lainaksi jne. Etenkin ulkonäköön laitetaan todella paljon energiaa ja rahaa, tämä koskee kaikkia alasta tai koulutuksesta riippumatta.
Ei kukaan sano, että täytyy kulkea ryysyissä tai paskoissa kynsissä, mutta kyllä Suomessa pärjää hyvin jos priorisoi. Toki politiikka on rikki, mutta tämä Keskisarjan mainitsema pointti on itsenäinen asia, oma ilmiönsä johon vaikuttaa muutkin tekijät kun huono hallitus.
Ja vielä se, että jos jotkut täällä palstalla eivät kohtaa sellaista mitä puheessa oli, ei se tarkoita etteivätkö riittävän iso osa ihmisistä käyttäytyisi näin, että kyseessä on jo varteenotett
Mutta onko tuollainen laaja ilmiö oikeasti olemassa vai onko se vain Keskisarjan päässä onkin se oleellinen kysymys.
Ja onko opiskelijoilta leikkaus se mistä päästä se kulutuksen hillintä pitäisi aloittaa vai voisiko kenties aloittaa niiltä joilla ne tulot ovat oikeasti isot?
Vierailija wrote:
Vaikka en henkilöstä pidäkään, niin asiaahan tuo puhuu. Itse tein aikanaan opiskelujen ohessa töitä, nykyään opiskelijoille ei työt kelpaa vaan mieluummin otetaan rennosti ja chillataan tuilla.
Aika kova yleistys. Mieti nyt itsekin.
Ja Keskisarjalle: partavetta ei nuoret miehet kyllä käytä ja rakennekynsiä vain junteimmat amikset.
Mistähän hra Keskisarja tietää, millä rahalla hänen paheksumansa ylellisyyshyödykkeet on ostettu? Jospa kyseiset opiskelijat käyvät töissä elintasoaan rahoittaakseen, tai ovat peräti nostaneet opintolainaa. Tai sitten pappa betalar, missä on sekä hyvät että huonot puolensa.
Tuollainen retoriikka muistuttaa paljon enemmän vasemmiston rikkaat vs. köyhät -höpinöitä kuin todellisuutta. Mutta ehkä se sitten vetoaa joihinkin.
Ajatelkaa millaisesta paskasta kansanedustajille maksetaan. 200 tuntia * X työaikaa meni hukkaan moiseen kohuun.
Poliitikon ammatti on iso riski ja hyvin turvaton ammatti.
Mä onneton otin lainaan kirjastosta Keskisarjan kirjoja, kun luulin etta on joku rikoskomisario. Mm Kyllikki Saaren murhasta kirjan. Siis aivan uskomatonta skeidaa ja niin rumaa kielenkäyttöä. En tiennyt ollenkaan, että on kansanedustaja. Ei niitä voi lukea. Kyllikki Saaresta kertovaa lehteilin kuvien verran ja katselin sen verran tekstiä, että havaitsin typeräksi. Muut palautan avaamatta.
Vierailija wrote:
Missä koulussa on muka 5kk kesäloma?! Ei yhtään missään.
Itse opiskelen AMK:ssa sairaanhoitajaksi eikä todellakaan ole 5kk:n kesälomaa. Vajaa 3kk on kesälomaa, mutta mä ainakin olen tehnyt kesälläkin opintoja joita voi tehdä itsenäisesti. Harjoittelut on palkattomia siihen asti kunnes on 140 op ja sittenkin palkallinen jos saa paikan joka suostuu palkkaamaan opiskelijan sh-sijaiseksi.
Yliopistoissa ainakin joku aika sitten opinnot loppuivat keväällä sitten että syksyllä kouluun palatessa oli kulunut noin 4kk. Sitten joulun aika ja muut "lomat" jolloin opetusta ei ole tai tentteihin ei tarvitse lukea, kyllä sitä vapaata piisaa. Ja en tiedä onko koronahuijaus siirtänyt opintoja nettiin ja luennot etänä, se vaan laiskistuttaa entisestään.