PS:n Teemu Keskisarja eduskunnassa: "Kampuksilla irtokynnet kimaltelevat ja hieno hajuvesi tuoksuu. Opiskelijat eivät ole köyhiä!"
No tulipa siinä vankkaa tekstiä kansanedustajalta!
:D
Kommentit (450)
Kova on yritys Keskiverrolla luoda itsestään kuvaa hassuna tutkijahahmona. Yrittäminen paistaa tosin liikaa läpi ja lopputulos herättää myötähäpeän tunteita.
Nautin. Keskisarja antaa oikean perspektiivin asioille. Tekee ihan hyvää vassareille.
Vierailija wrote:
Nautin. Keskisarja antaa oikean perspektiivin asioille. Tekee ihan hyvää vassareille.
Älykkään ei tarvitse selitellä puheitaan jälkikäteen. Älykäs punnitsee puheensa etukäteen.
Teemu haluaisi Soinin kaltaiseksi sanasepoksi lutkuttamaan persuleiden pakaraväliä mutta lahjat ei riitä. Noloa.
Vierailija wrote:
Se perspektiivi ei vain ole ihan se mitä ehkä haluttiin antaa. Kun kovaa palkaan ja lukuisia etuja nauttiva kansanedustaja pitää kaikkein pienimmillä yhteiskunnan antamilla tuilla elävää opiskelijaa liian hyvinvoivana niin onhan siinä perspektiiviä kerrassaan.
Tulipa vankka pökäle kansanedustajalta. Sopivan ummettunut ja napakka.
Keskisarja on oikeilla jäljillä. Miksi opiskelijan tulisi elää kuin työssäkäyvä keskiluokkainen? Miksi soluasunto ei kelpaa? Opiskelun tulisi olla väliaikainen vaihe elämässä.
Inhottava pikku nilkki. Sopii hyvin persuleihin.
Eikö Teemu ymmärrä että hän on kansanEDUSTAJA eikä kansansolvaaja.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kyllä.on nolo!
Tarkoittiko, että saa leikata opiskelijoilta kunnes he kulkevat ryysyissä?
Tuskin hän tarkoitti mitään tällaista. Viittasi varmaan ilmiöön, jossa opiskelijatkin kuluttavat tolkuttomasti, reissaavat ja kokevat, ostavat lainaksi jne. Etenkin ulkonäköön laitetaan todella paljon energiaa ja rahaa, tämä koskee kaikkia alasta tai koulutuksesta riippumatta.
Ei kukaan sano, että täytyy kulkea ryysyissä tai paskoissa kynsissä, mutta kyllä Suomessa pärjää hyvin jos priorisoi. Toki politiikka on rikki, mutta tämä Keskisarjan mainitsema pointti on itsenäinen asia, oma ilmiönsä johon vaikuttaa muutkin tekijät kun huono hallitus.
Ja vielä se, että jos jotkut täällä palstalla eivät kohtaa sellaista mitä puheessa oli, ei se tarkoita etteivätkö riittävän iso osa ihmisistä käyttä
Jos jostain leikataan, tietenkin opiskelijoilta. Perheellisiltä ei ole mistä leikata ja sit kun ne opiskelijat on työelämässä, sit se leikkaaminen on taas väärin vai?
Vierailija wrote:
Keskisarja on oikeilla jäljillä. Miksi opiskelijan tulisi elää kuin työssäkäyvä keskiluokkainen? Miksi soluasunto ei kelpaa? Opiskelun tulisi olla väliaikainen vaihe elämässä.
Oletkohan itse asunut soluasunnossa koskaan? Kovasti täällä arvostellaan miten opiskelijoiden tulisi olla ja elää.
Minä olen asunut soluasunnossa pakon, eli rahapulan vuoksi 90-luvun puolessa välissä. Kämppiksinä oli mm. varhain alkoholisoitunut tupakoitsija, jonka verhot olivat keltaiset tupakan savun vuoksi (olivat syksyllä valkoiset, jouluna keltaiset). Lisäksi mielenterveysongelmainen kämppis, joka puhui itsekseen ja oli myös vainoharhainen ja epäili että varastan häneltä. Kaikki ne, joilla oli taloudellisia mahdollisuuksia, asuivat yksiöissä. Siis ne, joiden vanhemmat auttoivat ja joilla oli jotakin säästöjä joita vanhemmat oli heille säästäneet. Kukaan ei halunnut asua solussa vapaaehtoisesti lieveilmiöiden vuoksi.
Vierailija wrote:
Miksi opiskelijan pitäisi elää mahdollisimman kurjasti? Sitä paitsi opintorahalla ei tosiaankaan eletä työssäkäyvän keskiluokkaisen elämää.
Keskisarja on sen verran ansioitunut historian kirjoitta ja tutkija että osaa laittaa nykyopiskelijoiden itkemiset mittakaavaan.
Nythän julkisuudessa itketään kun jokaiselle ei löydy omaa YKSIÖTÄ?!!??!
MV?
P.S Ei taida yliopisto-opiskelijat muutoinkaan olla ihan täyspäisiä kun osallistuvat kommareiden järjestämään milenosoitukseen sirppien ja vasaroiden alla. *itun jurpot!
Vierailija wrote:
Menisitkö itse asumaan ventovieraiden kanssa? Et. Älä siis vaadi sitä muiltakaan.
Vierailija wrote:
Eikö Teemu ymmärrä että hän on kansanEDUSTAJA eikä kansansolvaaja.
Hän tekee juuri sitä mitä häneltä odotetaan. Hän edustaa enemmistön ajatuksia. On tosi lapsellista ulista että mikään ei saa muuttua ja mistään ei saa säästää. Tai että rikkailta pois. Ei itse tehdystä työstä ansaittua rahaa ole mikään järki ottaa pois enempää, päällekkäisiä tukia pois ja järkeistämistä, eli just tätä.
Opiskelijat pukeutuvat paremmin kuin Teemu Keskisarja! Siihen ei paljoa vaadita kun Keskisarja näyttää hampuusilta.
Keskisarja oli täysin varmasti päissään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Menisitkö itse asumaan ventovieraiden kanssa? Et. Älä siis vaadi sitä muiltakaan.
Opiskeluaikana todellakin! Asuinkin, mulla oli kolme kämppistä ja vain yksi niistä oli ennestään tuttu-nykyinen mieheni. Miksi kukaan sit eläisi ventovieraan kanssa kun on töissä ja perheellinen? Etkö ole elänyt opiskelijaelämää koskaan? Siihen kuuluu kommuunit ja soluasumiset.