Olisitko iloinen jos saisit ystävältä joululahjaksi kuivattuja suppilovahveroita?
Kommentit (78)
En halua mitään itse käsiteltyjä elintarvikkeita lahjaksi.
Olisi ihana joululahja. Mutta rakastankin sieniä!
Pettyisin. Koska mulla niitä on itse kerättynä ihan liikaa,yli omien tarpeiden. Annoin niitä jo poiskin parit muovipussilliset.
Arvostan yleensä lahjoja, joihin on nähty enemmän vaivaa kuin laitettu rahaa. Mulla on itselläkin varaa ostaa mitä tarvitsen. Mutta en pidä sienistä, niin suppikset eivät olisi mieluisa lahja. Joku itsetehty hillo esim. olisi.
Olisin todella iloinen. Erittäin hyvä lahja 😊
Olisin iloinen. Noita ei oikein löydy kaupastakaan.
Jos en itse pääsisi sieneen, niin tykkäisin. Nyt on itsepoimittuja ylikin tarpeeni, niin en ilahtuisi.
Olisin tosi tyytyväinen lahjaan!
t. Kaupunilainen, ei suppismetsiä lähellä
Pakastetut on parempia kuin kuivatut.
Nyt on itsellä pakastin täynnä vahveroita, joten ei kiitos. Mutta sellainen varmaan ilahtuu joka ei itse käy sienimetsällä.
Joo! En ehtinyt itse kuivaamaan kuin yhden satsin. Kuivatut ovat hyviä myös maustamiseen.
Ehdottomasti tykkäisin. Paljon parempi lahja kuin jokin kiinan-krääsä.
Nyt on ollut hyvin runsas sienisyksy, joten ymmärrän hyvin että niitä mielellään antaisi lahjaksi. Kannattaa kuitenkin vähän kysellä millaiset varastot muilla jo on ja onko yliherkkyyttä sienisokerille.
Suppis on yleensä se turvallisin sienisokerin suhteen, mutta minä en kestä edes niitä.
Mutta jos saisin lahjaksi kuivattuja suppiksia, niin antaisin ne vain eteenpäin. Kiittäisin ystävällisesti herttaista elettä..
Kiva lahja, mutta se on huolestuttavaa, että jos joukkoon on eksynyt vaikkapa suippumyrkkyseitikkiä. Miten enää itse tarkistan asian?
Itse sain lahjaksi valtavan määrän tuoreita suppiksia ja minulla meni aikamoinen aika käydä jokainen sieni yksitellen läpi.
Eräs tuttu osti torilta joskus aikoja sitten suppiksia joiden joukkoon oli eksynyt kys. myrkkysieni. Se on maksan tuho jos sellaisen erehtyy syömään. Eikös joku vuosi sitten jonkun naapuri kuollut kun oli käynyt naapurissa suppispiirakka kahveilla..?
En söisi jonkun toisen itse keräämiä ja kuivaamia sieniä. Mitä jos joukkoon on vahingossa eksynyt jotain myrkyllisiä? Koskaan ei voi tietää.
Vierailija wrote:
Joo! En ehtinyt itse kuivaamaan kuin yhden satsin. Kuivatut ovat hyviä myös maustamiseen.
Ja makuahan sienet ylipäätään ruokaan antaa. Ei niissäjuuri ravintosisältöä ole, kalorimääräkin on todella pieni.
Mutta hyvää makua antaa, ja ilahtuisin kyllä lahjasta.
Syö ite.