PS:n Teemu Keskisarja eduskunnassa: "Kampuksilla irtokynnet kimaltelevat ja hieno hajuvesi tuoksuu. Opiskelijat eivät ole köyhiä!"
No tulipa siinä vankkaa tekstiä kansanedustajalta!
:D
Kommentit (450)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa muuten miten mediassa rahojen riittämättömyyttä valittavat opiskelijat on aika liki 100% niitä jotka ei halua ottaa 650 euron (kuussa) opintolainaa tulotasonsa nostamiseksi. Eikä media toki yleensä vaivaudu mainitsemaan artikkelissaan että tuollainenkin kuuluu opintotukeen koska menisi tarina pilalle.
Ymmärrän oikein hyvin miksei lainaa haluta ottaa. Itse otin ja maksoin sitä takaisin pätkätöillä ja työttömänä. Ei paljon naurattanut. Eikä siinä enää otettu asuntolainaa. Mulla korko oli vielä kohtuullinen, nykykorot aika kovia.
Enkä mä ymmärrä mikä TUKI laina on. Itsehän se maksetaan vielä korkojen kera takaisin pankille. Mikä helvetin tuki sellainen on?
Rikkaat opiskelijat eivät ole köyhiä opiskelijoita. Mutta koska kukaan ei jaksa perehtyä pintapyyhkäisyä enempää asioihin, opintotuki viedään köyhiltä opiskelijoilta, koska päättäjät on haistaneet sen rikkaan opiskelijan kalliin hajuveden... nämä vetää sitten mutkat suoriksi ja niputtavat kaikki opiskelijat samanlaisiksi... :/
Onka ummettunutta tekstiä kansanedustajalta.
Kyllä opiskelijoiden kuuluu haista pissalle ja heillä pitää olla likaiset kynnealuset.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se oikein sönköttää että aiemmat polvet ei olisi saaneet samoja etuja? Kyllä minä ainakin ysärillä sain opintotuen, asumislisän, tuetut ateriat... Ei nämä mitään uusia juttuja ole.
1940-luvun opiskelijoista puhui, heihin vertasi. Ei 1990-luvun.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä opiskelijoiden kuuluu haista pissalle ja heillä pitää olla likaiset kynnealuset.
Opiskelijan kuuluu asua alivuokralaishuoneessa mieluummin jaetussa sellaisessa. Sitten kun on viimeisen vuoden opiskelija, niin voi päästä viiden kuuden hengen soluasuntoon. Opiskelijan tulee syödä pelkkää perunaa, leipää ja puuroa itsepoimittujen marjojen kera, pukeutua kirpputorivaatteisiin. Serkun vanhoista kengistäkin pitää olla kiitollinen! Kampaajalla ei saa käydä, se on turhuutta, samoin meikit ja kynsilakat! Kesälomat tehdään töitä ilman lomia, joululomalla ollaan töissä ja opintotuestakin laitetaan vielä säästöön, ei eletä kuin viimeistä päivää! Just joo!
Selittää miksi Keskisarjan hiukset ovat niin tuuheat: niitä lannoittaa kusipää.
Hah niitä kynsiä saa varsin edullisesti :D ja itse käyn joskus kaupassa laittamassa tuoksua tai olen saanut joltain
näytän varmasti rikkaammalta kuin todellisuudessa olen, koska rikkaammat myy kauniita vaatteitaan kirppiksillä tämmöisille köyhille :) kiitos heille siitä, koska ei minulla uusiin olisi varaa
Ymmärrän oikein hyvin miksei lainaa haluta ottaa. Itse otin ja maksoin sitä takaisin pätkätöillä ja työttömänä. Ei paljon naurattanut. Eikä siinä enää otettu asuntolainaa. Mulla korko oli vielä kohtuullinen, nykykorot aika kovia.