Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä aina väitetään, että KUKAAN ei näytä ikäistään nuoremmalta

Vierailija
12.10.2023 |

Niin tässä on yksi todiste siitä, että todella voi nelikymppinenkin näyttää kolmekymppiseltä (ja vähän allekin!).

https://anna.fi/hyvinvointi/ravinto/sandra-42-karsi-lapsena-vatsavaivoi…

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ihan nätti mutta näyttää ikäiseltään. Vaikka on tyttömäinen tyyli. Ja tämä ei ole arvostelua vain toteamus. Me kaikki haluaisimme näyttää nuoremmalta vähän tai ehkei kaikki.

Höpönlöpö. Ei mun yli nelikymppiset tutut näytä tuolta.

Ap

Toivon ettei sulla ole mumma tuttavia. Ehkä jotkut ovat tätimäisempiä tai mummomaisia, koska pieni ylipaino tulee hiipien.

Vierailija
22/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 53-vuotias ja minua luullaan n 35-40-vuotiaaksi. Olen pienikokoinen ja rypytön.

Olen onnekas, äitini samanlainen, nyt 70v ja luullaan 55 vuotiaaksi. Hyvät geenit ilmeisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-40 on sellainen ikäkausi, että sen ikäisistä on todella vaikea nähdä, minkä ikäinen hän on, paitsi että tuolle ikävälille todennäköisesti osuu. 

Eli jos 40v näyttää 30 vuotiaalta, ei sitä voi suoraan sanoa, että näyttää ikäistään nuoremmalta, koska hän saattaa olla näyttänyt samalta viimeiset 15 vuotta, ja voi olla jo vuoden kuluttua selvästi yli 40 vuotiaan näköinen.

Mutta jos 60v näyttää 30-40 vuotiaalta (näitäkin on), voi hyvällä syyllä sanoa, että hän näyttää ikäistään nuoremmalta. Tai jos 40v näyttää teiniltä.

Väittäisin, että yli 100 vuotiaista kaikki näyttävät ikäistään nuoremmalta. Jos nyt ei katsota, että kun on yli 80v, ja näyttää yli 80 vuotiaalta, näyttää ikäiseltään, vaikka olisi 110 vuotias.

Vierailija
24/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kukaan paitsi Mette Mannonen

Olen nähnyt Meten livenä eikä hän erityisen nuorelta näytä. Toki, hoikka ja tyttömäinen olemus kauempaa, mutta naamassa on kyllä ryppyjä ihan kunnolla, otsalla ja silmäkulmissa.

Vierailija
25/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen nainen voisi hyvin mennä kolmekymppisestä. Minulla on tuosta vielä vähän pehmeämmät kasvonpiirteet ja näytän lähes nelikymppisenä noin 27-vuotiaalta. Ne on ne geenit. Kateelliset räksyttää. 

Vierailija
26/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen varmasti tietää ihmisiä, jotka näyttävät ikäistään nuoremmalta. Minun äitinikin näytti aina nuoremmalta ja tuntui lakkaavan ikääntymästä ulkoisesti noin 50-vuotiaana (valitettavasti sisäisesti hän ikääntyikin sitten tuplavauhtia, oli vakavasti kroonisesti sairas ulkomuodostaan huolimatta). Vähintäänkin jokainen tietää esim. Pirjo Nuotion, jonka ikää aina hämmästeltiin uutistenlukuaikoinaan.

Mutta lyön vaikka vetoa, että sitä enemmän jokainen tietää ihmisiä, jotka LUULEVAT näyttävänsä ikäistään nuoremmalta ja pitävät siitä kovaa meteliä. Tiedän esimerkiksi yhden pakkomielteisesti juoksevan about 45-vuotiaan naisen, joka joka käänteessä muistaa väittää, että häntä luullaan aina teini-ikäisen tyttärensä siskoksi kun hän on niin pieni ja hoikka. Voitte varmaan kuvitella, miten "nuorelta" tuonikäinen nainen näyttää minimaalisen rasvaprosentin kanssa, etenkin kasvoiltaan.

Hänen ulkonäössään ei ole mitään VIKAA. Hän on myös ilmeisesti todella terve ja hyväkuntoinen. Mikään itseisarvo ei ole näyttää ikuisesti teiniltä. En vain ymmärrä miksi tuota "minua luullaan aina teiniksi" pitää jatkuvasti korostaa, vaikka se olisi tottakin (ja yleensähän se ei ole).

Vierailija
27/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkin verran nuoremmalta voi näyttää, mutta kyllä se ihon ja kasvonpiirteiden ikääntyminen esimerkiksi menee suhteellisen samaa ennustettavaa tahtia kaikilla, paitsi että sitä voi nopeuttaa huomattavasti esim. isoilla painonvaihteluilla joissa kasvot välillä pullistelevat ihonalaisrasvaa ja välillä se laihdutetaan pois jolloin tyhjää nahkaa jää riippumaan ja ryppyyntymään. 

Itse olen 49 ja minulta kysytään välillä paperit Alkossa. Mutta se johtuu vain siitä, että olen lyhyt, hoikka ja vapaa-ajalla usein jossain nuorekkaissa sporttisissa vaatteissa. Ei ne välttämättä tule katsoneeksi sitä naamaa tarkemmin, että kyllä siinä näkyy jo silmän alla kreppipaperimaista pintaryppyä, sibeliusrypyn alkua otsalla, nasolabiaali- ja marionettijuonteiden alut, kaulalla juonnerenkaita kaulan ympäri.... Tässä iässä ne on vielä niin pieniä, että esim. tuollaisessa kuvassa kuin linkin, jossa on hyvin edullinen voimakas valaistus, rypyt voivat jopa häipyä ihan näkymättömiin. Mutta otetaanpa epäedullinen valaistus sivusta päin, joka heittää varjoja kasvoille, niin johan näyttää ikäiseltään.

Vierailija
28/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

jonkin verran nuoremmalta voi näyttää, mutta kyllä se ihon ja kasvonpiirteiden ikääntyminen esimerkiksi menee suhteellisen samaa ennustettavaa tahtia kaikilla, paitsi että sitä voi nopeuttaa huomattavasti esim. isoilla painonvaihteluilla joissa kasvot välillä pullistelevat ihonalaisrasvaa ja välillä se laihdutetaan pois jolloin tyhjää nahkaa jää riippumaan ja ryppyyntymään. 

Itse olen 49 ja minulta kysytään välillä paperit Alkossa. Mutta se johtuu vain siitä, että olen lyhyt, hoikka ja vapaa-ajalla usein jossain nuorekkaissa sporttisissa vaatteissa. Ei ne välttämättä tule katsoneeksi sitä naamaa tarkemmin, että kyllä siinä näkyy jo silmän alla kreppipaperimaista pintaryppyä, sibeliusrypyn alkua otsalla, nasolabiaali- ja marionettijuonteiden alut, kaulalla juonnerenkaita kaulan ympäri.... Tässä iässä ne on vielä niin pieniä, että esim. tuollaisessa kuvassa kuin linkin, jossa on hyvin edullinen voimakas valaist

Harvalla yli nelikymppisellä on noin täyteläiset kasvot. Rypyillä ei ole niinkään merkitystä, ilmejuonteita kun näkyy jo nuorilla, itselläni oli kaulassa vuosirenkaat jo vauvana..

Ap

Vierailija
29/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jokainen varmasti tietää ihmisiä, jotka näyttävät ikäistään nuoremmalta. Minun äitinikin näytti aina nuoremmalta ja tuntui lakkaavan ikääntymästä ulkoisesti noin 50-vuotiaana (valitettavasti sisäisesti hän ikääntyikin sitten tuplavauhtia, oli vakavasti kroonisesti sairas ulkomuodostaan huolimatta). Vähintäänkin jokainen tietää esim. Pirjo Nuotion, jonka ikää aina hämmästeltiin uutistenlukuaikoinaan.

Mutta lyön vaikka vetoa, että sitä enemmän jokainen tietää ihmisiä, jotka LUULEVAT näyttävänsä ikäistään nuoremmalta ja pitävät siitä kovaa meteliä. Tiedän esimerkiksi yhden pakkomielteisesti juoksevan about 45-vuotiaan naisen, joka joka käänteessä muistaa väittää, että häntä luullaan aina teini-ikäisen tyttärensä siskoksi kun hän on niin pieni ja hoikka. Voitte varmaan kuvitella, miten "nuorelta" tuonikäinen nainen näyttää minimaalisen rasvaprosentin kanssa, etenkin kasvoiltaan.

Hänen ulkonäössään e

Rasvattomuus vanhentaa voimakkaasti sekä miehiä että naisia. En viitsi nimeä mainita, mutta hyviä esimerkkejä on julkkiksissakin eli liiallinen treenaus ja laihuus saa rypyt esille. 

Vanhemmiten ei kannata laihduttaa itseään varta vasten, ellei ylipainoa ole paljon (=terveyssyistä), vaan pyrkiä pitämään paino samana. Nämä jotka näyttävät ikäistään 20 vuotta nuoremmilta ovat sellaisia, jotka ovat olleet normaalipainoisia ja nyt ehkä normaalipainon ylärajalla tai hieman yli eikä paino ole jojoillut. Ei ole tullut ryppyjä yhtään ja vartalo on säilynyt hämmästyttävästi samanlaisena, vaikka ikää lähes 80. En ole edes julkkiksissa nähnyt yhtä terveen ja nuoren näköistä naista kuin äitini on. Ja mitään hoitoja ei ole tehty. 

Vierailija
30/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä riippuu myös varmaan keneltä kysytään. Jos pyydetään 25-30-vuotiaita arvioimaan sen ns. nuorekkaan 50v:n ulkonäköä, veikkaan että nuoremman ikäiset eivät arvioi viisikymppisiä omaan ikäluokkaansa kuuluviksi. Sitten taas ne 50+ saattavat arvioida tämän aivan alakanttiin.

Samaten ne nuoret eivät osaa yhtään arvioida, onko joku 45 vai 55. Kun ei ole itse sitä ikäluokkaa, eipä sitä osaa sanoa, onko joku vuoden tai pari sinne vai tänne.

Itse suhtaudun hieman epäilyksellä siis näihin arvioihin, jossa on joku sukupolven ero. Ehkä sen vanhemman sukupolven mielestä kyseinen henkilö on nuori, mutta sen nuoren sukupolven mielestä tuskin. Ihmisen ikä on muutakin kuin rypyt naamassa; olemus, hiukset, tietysti kroppa ja sellainen yleinen ”habitus” tekevät paljon. Harvemmalla keski-ikäisellä se yleinen olemus on sitä mitä puolet nuoremmalla, eikä kuulukaan. 

Voitaisiin siis ehkä puhua, että näiden muiden tai omasta mielestään nuorempien iästä voisi miinustaa ~ 5 vuotta.

Vierailija
31/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta kyllä hän mielestäni näyttää ihan ikäiseltään.

N29

Vierailija
32/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 30v ja usein jonkin verran vanhemmat ihmiset luulevat minua nuoremmaksi, vähän päälle parikymppiseksi. Uskon tämän johtuvan enemmänkin siitä että he eivät enää jotenkin erota nuoria toisistaan. Samoin kuin itse en osaa sanoa, onko joku 50 vai 60. 

Jos vertaan itse itseäni niihin 20-vuotiaisiin, niin en todellakaan ole saman näköinen. He näyttävät itseeni ja omaan ikäluokkaani verrattuna ihan junnuilta, usein monilla on vielä lapsen pyöreyttä kasvoissa ym.

Varmaan se myös vaikuttaa, että jos on lyhyt ja meikitön, se jotenkin alitajuntaisesti saa monet ajattelemaan että toinen on jotenkin ”lapsellisempi” ja siksi kuvittelee tämän olevan nuorempi. 

Vierailija
33/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rypyillä ei ole niinkään merkitystä"

Kyllä niillä on, jos nyt ikää tarkastellaan. Kasvonpiirteiden pehmeys säilyy, jos paino on enemmänkin siellä normaalipainon yläpäässä eikä jojoilla.  Painon vaihtelut ovat myrkkyä esimerkiksi hamsterinpusseilla. Laihuus taas tuottaa ryppyjä ja kurttuisuutta.

Mutta geenit ovat kuitenkin se isoin tekijä tässä, ne voi tietenkin pilata myös.

Vierailija
34/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit vaikuttaa ihan hirveästi. Teininä ei ollut hauskaa näyttää 10-vuotiaalta. Eikä 25-vuotiaana tuoreena äitinä 15-vuotiaalta. Mutta 35-vuotiaana on jo ihan mukavaa, kun luullaan säännöllisesti 25-vuotiaaksi. Aina olen ollut hoikka ja urheilullinen, joka vaikuttaa varmasti paljon. 

Mutta melkoinen myötähäpeä tulee näistä, jotka kuvittelee näyttävänsä lapsensa siskolta tai muulta. Yleensä tällaisia hehkuttavat ovat sellaisia pakkomielteisen nuorekkuutta korostavia ja menevät siinä aina vähän pieleen jollain tavalla. 

Vierailija
35/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

"Rypyillä ei ole niinkään merkitystä"

Kyllä niillä on, jos nyt ikää tarkastellaan. Kasvonpiirteiden pehmeys säilyy, jos paino on enemmänkin siellä normaalipainon yläpäässä eikä jojoilla.  Painon vaihtelut ovat myrkkyä esimerkiksi hamsterinpusseilla. Laihuus taas tuottaa ryppyjä ja kurttuisuutta.

Mutta geenit ovat kuitenkin se isoin tekijä tässä, ne voi tietenkin pilata myös.

Hamsterinpusseja ja kurttuisuutta ei vaan tule, jos kasvoissa on luontaista täytettä. Ja heleä iho saa myös näyttämään nuoremmalta. Jos tuolla naisella joku ryppy on, niin eivät vaikuta kasvojen yleisolemukseen millään tavalla.

Ap

Vierailija
36/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupsahtaneet mammat eivät halua hyväksyä, etteivät kaikki näytä yhtä rupsahtaneilta kuin he itse. Itse olen kolmekymppinen mies, jolla ei ole lainkaan vaikeuksia saada nuorempi nainen. Nytkin tyttöystäväni on 13 vuotta nuorempi. Huomaanpa joskus, että alle täysi-ikäiset teinit (15-16) jopa katselevat, mutta nämä ovat toki liian nuoria. Lienee aika ilmeistä, että yksi keskeisimmistä syistä tälle kaikelle on se, että näytän ikäistäni nuoremmalta. 

Vierailija
37/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se mene niin, että puolet aikuisista ihmisistä näyttää ikäistään nuoremmilta, ja puolet näyttää ikäistään vanhemmilta.

Minä näytin teiniltä vähän yli 40 vuotiaaksi. Sitten rupsahdin ja aloin näyttämään 60 vuotiaalta. Sillä on nyt menty n. 10 vuotta. Katsotaan, milloin tulee seuraava rupsahdus, ja alan näyttämään 90 vuotiaalta.

Vierailija
38/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tässä riippuu myös varmaan keneltä kysytään. Jos pyydetään 25-30-vuotiaita arvioimaan sen ns. nuorekkaan 50v:n ulkonäköä, veikkaan että nuoremman ikäiset eivät arvioi viisikymppisiä omaan ikäluokkaansa kuuluviksi. Sitten taas ne 50+ saattavat arvioida tämän aivan alakanttiin.

Samaten ne nuoret eivät osaa yhtään arvioida, onko joku 45 vai 55. Kun ei ole itse sitä ikäluokkaa, eipä sitä osaa sanoa, onko joku vuoden tai pari sinne vai tänne.

Itse suhtaudun hieman epäilyksellä siis näihin arvioihin, jossa on joku sukupolven ero. Ehkä sen vanhemman sukupolven mielestä kyseinen henkilö on nuori, mutta sen nuoren sukupolven mielestä tuskin. Ihmisen ikä on muutakin kuin rypyt naamassa; olemus, hiukset, tietysti kroppa ja sellainen yleinen ”habitus” tekevät paljon. Harvemmalla keski-ikäisellä se yleinen olemus on sitä mitä puolet nuoremmalla, eikä kuulukaan. 

Voitaisiin siis ehkä puhua, että näiden

Olet siis yksi näistä palstalaisista, joista ap puhuu, jonka mielestä kukaan ei näytä merkittävästi ikäänsä nuoremmalta. Mutta kun se näkyy valtavan selvästi kun samanikäisiä ihmisiä tapaa ja on tuntenut lapsuudesta asti. Rupesin jo äidin eläkkeelle jäädessä miettimään, että miksei hän vanhene kuten muut. Kaikki hänen ystävänsä näyttävät vanhuksilta (ovat noin 80v.). Ja sama ilmiö, kun sain tietää kampaajani iän. Olin kuvitellut häntä 20 vuotta nuoremmaksi ja hänen jäädessään eläkkeelle sain tietää, että hän onkin yli 70!

Kukaanhan ei kysele toisten ikiä missään eikä kukaan kysy minkä ikäiseltä minä näytän (se olisi outoa), mutta väkisinkin verratessa kiinnittää huomiota, miksi samanikäiset näyttävät aivan eri-ikäisiltä. Pukeutumisestakaan se ei ole kiinni, pukeutumistyyli on sama, kun ystäväpiiristä puhutaan. 70-80v ovat aivan erilaisia kuin minun nuoruudessani olivat eli silloin vanhuksen staili oli mummopermis ja jokin outo mekko, kun taas tämän päivän 70-80v. ovat eläneet hippiajan, pukeutuvat naisellisesti ja ihan samalla tavalla kuin muutkin. Eivät nuorisovaatteisiin, vaan ihan tavallisiin vaatteisiin. Erityistä mummotyyliä ei ole. Silti huomaa miten eri tahtiin ihmiset vanhenevat.

Vierailija
39/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Voitaisiin siis ehkä puhua, että näiden

Minulla oli juuri hämmentävä tilanne, kun itseäni 10v nuorempi mies luuli, että olen saman ikäinen. Hänellä siis ikää 24v. Itse olen 34v. Toki on aiemminkin luultu oman ikäisten ja vanhempien taholta nuoremmaksi, mutta tälle jouduin näyttämään henkkarit ennen kuin uskoi. 

Että kyllä näinkin joskus käy.

Vierailija
40/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla oli juuri hämmentävä tilanne, kun itseäni 10v nuorempi mies luuli, että olen saman ikäinen. Hänellä siis ikää 24v. Itse olen 34v. Toki on aiemminkin luultu oman ikäisten ja vanhempien taholta nuoremmaksi, mutta tälle jouduin näyttämään henkkarit ennen kuin uskoi. 

Että kyllä näinkin joskus käy."

Mua luuli 15-vuotiaat 25-vuotiaaksi, kun olin 40.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi