Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä aina väitetään, että KUKAAN ei näytä ikäistään nuoremmalta

Vierailija
12.10.2023 |

Niin tässä on yksi todiste siitä, että todella voi nelikymppinenkin näyttää kolmekymppiseltä (ja vähän allekin!).

https://anna.fi/hyvinvointi/ravinto/sandra-42-karsi-lapsena-vatsavaivoi…

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilötunnusten urkkijat käyttävät hyväkseen naisten turhamaisuutta.  Ei tarvitse kun väittää ettei millään usko naista niin-ja-niin vanhaksi ellei näytä henkkareita.

Vierailija
42/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset arvaa iän varmuuden vuoksi alakanttiin sosiaalisissa tilanteissa. Kenestä olisi mukavaa jos joku vilpittömästi kertoisi sinun näyttävän vanhemmalta kuin olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ihmiset arvaa iän varmuuden vuoksi alakanttiin sosiaalisissa tilanteissa. Kenestä olisi mukavaa jos joku vilpittömästi kertoisi sinun näyttävän vanhemmalta kuin olet?

Harvoin on tarvetta arvailla kenenkään ikää.

Vierailija
44/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä testi. Pitäisi mennä kaikki oikein?

https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009728896.html

Vierailija
45/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Siinä testi. Pitäisi mennä kaikki oikein?

https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009728896.html

Typerät vaihtoehdot. "Onko henkilö 20, 21, 22 vai 23?" 

Ennemmin pitäisi kysyä, että onko henkilö 20, 30 vai 40.

Vierailija
46/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan on katkeraa porukkaa täällä, kun ei uskota, että oikeasti jotkut näyttää nuoremmalta kuin ovat. Tajuaako ihmiset, ettei se aina ole mikään positiivinen asia tai etu? 

t. parikymppiseltä tytöltä näyttävä keski-ikäinen miesvaltaisella alalla

Vierailija
47/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hiukan on katkeraa porukkaa täällä, kun ei uskota, että oikeasti jotkut näyttää nuoremmalta kuin ovat. Tajuaako ihmiset, ettei se aina ole mikään positiivinen asia tai etu? 

Minä tajuan. Olen alanvaihtaja ja työkaverini oli juuri tuollainen pieni ja hoikka samanikäinen nainen, jolta kysyttiin papereita vielä kolmen lapsen äitinä. Hänellä oli pitkä työkokemus mutta kun minä tulin kuvioihin alanvaihtajana niin asiakkaat halusivat minut eikä "sitä tyttöä". Tyttö siis oli perehdyttäjäni.

Vierailija
48/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote: Minua on usein luultu 10 vuotta nuoremmaksi. Meidän suvussa rupsahdetaan myöhään, mutta kaikki tapahtuu kerralla ja kuolo korjaa pian siitä.

Kuulostaa aivan thai-naisen elämänkaarelta.

Vierailija
49/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minä tajuan. Olen alanvaihtaja ja työkaverini oli juuri tuollainen pieni ja hoikka samanikäinen nainen, jolta kysyttiin papereita vielä kolmen lapsen äitinä. Hänellä oli pitkä työkokemus mutta kun minä tulin kuvioihin alanvaihtajana niin asiakkaat halusivat minut eikä "sitä tyttöä". Tyttö siis oli perehdyttäjäni.

Tämä on kyllä todella ikävää, että pidetään kokemattomana ja tyhmänä tyttönä vielä nelikymppisenäkin.

Vierailija
50/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni olen omanikäisen näköinen, mutta leikkipuistossa kolmen alle kouluikäisen lapsen lapseni kanssa ollessani mammat luulivat minua heidän äidikseen. Olin silloin 65 v.

Vierailija
51/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Omasta mielestäni olen omanikäisen näköinen, mutta leikkipuistossa kolmen alle kouluikäisen lapsen lapseni kanssa ollessani mammat luulivat minua heidän äidikseen. Olin silloin 65 v.

Nykyään tehdään lapsia tosi iäkkäinä. Olen muutamankin kerran luullut lapsen äitiä ja isää isovanhemmiksi.

Vierailija
52/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Nykyään tehdään lapsia tosi iäkkäinä. Olen muutamankin kerran luullut lapsen äitiä ja isää isovanhemmiksi.

Minäkin. Onneksi älysin pitää suuni kiinni asiasta.

Vierailija
53/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Turvallisempaa on veikata äidiksi kuin mummoksi.

Vierailija
54/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa tuota kuvaa suurennettua niin että näkisin kunnolla. Eikös hän ole vähän ns. babyface? Siis joillakin jotkin piirteet tekevät sellaisen nuorekkaan tai lapsekkaan vaikutelman?

Toisilla taas kasvonpiirteet ovat erilaiset, eikä siinä auta yhtikäs mikään että näyttäisi yhtään vuotta nuoremmalta.

Usein puhutaan jotenkin kuin se nuoremmalta näyttäminen olisi omaa ansiota, ja kaikkien pitäisi jotenkin mystisesti pystyä siihen. Joo, tulee paineita tosiaan että miksen minä 53--vuotiaana näytä parikymmentä vuotta nuoremmalta. Hävettää.

Ei vaan voi. Miksei keskusteltaisi vaikka että "täällä aina väitetään ettei kukaamän voi olla kaunis" ja todisteeksi laitettaisiin linkki kauniista ihmisestä.

Sitten joku sanoisi että hän on kaunis, toinen sanoisi että hänen tätinsä on kaunis ja kolmas tulisi sanomaan ettei kukaan minun tuntemistani kyllä ole kaunis.

Ihan sama asia. 

Vierailija
55/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En saa tuota kuvaa suurennettua niin että näkisin kunnolla. Eikös hän ole vähän ns. babyface? Siis joillakin jotkin piirteet tekevät sellaisen nuorekkaan tai lapsekkaan vaikutelman?

Toisilla taas kasvonpiirteet ovat erilaiset, eikä siinä auta yhtikäs mikään että näyttäisi yhtään vuotta nuoremmalta.

Usein puhutaan jotenkin kuin se nuoremmalta näyttäminen olisi omaa ansiota, ja kaikkien pitäisi jotenkin mystisesti pystyä siihen. Joo, tulee paineita tosiaan että miksen minä 53--vuotiaana näytä parikymmentä vuotta nuoremmalta. Hävettää.

Ei vaan voi. Miksei keskusteltaisi vaikka että "täällä aina väitetään ettei kukaamän voi olla kaunis" ja todisteeksi laitettaisiin linkki kauniista ihmisestä.

Sitten joku sanoisi että hän on kaunis, toinen sanoisi että hänen tätinsä on kaunis ja kolmas tulisi sanomaan ettei kukaan minun tuntemistani kyllä ole kaunis.

Ihan sama asia. 

Tää aihe on mun mielestä luonnonoikuista keskustelemista. Kun geeneistähän tämäkin asia on kiinni. Nuoremmalta näyttäminen ei myöskään tarkoita että olisi kaunis. Kauneus myös ja komeus on geeneistä kiinni. Hassua siksi väittää etteikö tuollaisia luonnonoikkuja olisi, kun on ihmeellisempiäkin asioita.

Vierailija
56/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla harvemmassa he, jotka väittävät ettei kukaan voisi näyttää ikäistään nuoremmalta. Se miten moni todellisuudessa näyttää ikäistään nuoremmalta vs. miten moni itse uskoo näyttävänsä ikäistään nuoremmalta lienee jo kovin erilainen lukema.

Vierailija
57/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minäkin. Onneksi älysin pitää suuni kiinni asiasta.

Samoin, olen jo läksyni oppinut, kun kerran luulin 20v vanhemmaksi nelikymppistä naista. Oli niin paljon vanhemman oloinen pukeutumistyyli ja hiukset. Opinnkerrasta varomaan.

Vierailija
58/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Taitaa olla harvemmassa he, jotka väittävät ettei kukaan voisi näyttää ikäistään nuoremmalta. Se miten moni todellisuudessa näyttää ikäistään nuoremmalta vs. miten moni itse uskoo näyttävänsä ikäistään nuoremmalta lienee jo kovin erilainen lukema.

On täällä palstalla sellaisia, tässäkin ketjussa. Itseään on vaikea arvioida mutta kyllähän ikätovereiden tapaamisissa huomaa miten suuria erot voivat olla. Toinen näyttää huomattavasti vanhemmalta ja toinen nuoremmalta.

Eräs nainen kerran ihmetteli miten mulla on niin paljon itseäni vanhempi mies. Meillä on siis vuoden ikäero, mieheni on ikäistään vanhemman näköinen, minä ehkä hiukan nuoremman näköinen. Tuo kyselijä oli kaiken huipuksi toimittaja (aika huonot käytöstavat! Hän oli suorastaan närkästynyt suuresta ikäerostamme. Olin hämmentynyt.)

Vierailija
59/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on luultu aina nuoremmaksi mitä olen, mutta olenkin jäänyt nuoren näköiseksi todennäköisesti sairastelujen takia. En jaksa uskoa että se jatkuva, joka kerta tapahtuva "siis oot minkä ikäinen? Oikeasti? Anteeksi, luulin että olet paljon nuorempi" kummastelu jokaiselta uudelta tuttavuudelta on vain kehumista. Olen kuullut vittuilua tästä ja ilkeitäkin kommentteja, parille poikaystävälleni on naljailtu siitä kun seurustelevat "noin nuoren" kanssa.

Vierailija
60/104 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on just niinkuin joku sanoi, ettei se ole mitenkään ihmeellistä että nainen n. 25-40-vuotiaana näyttää suunnilleen samalta. Minullakin on useampi 40-v tai lähes sen ikäinen työkaveri, joka voisi aivan hyvin mennä 25-vuotiaasta. Miehillä se menee vähän eri tavalla, 30-v asti voi näyttää ihan teinipoitsulta mutta moni +40-v mies setämäistyy nopeasti (kaljuuntuu, tulee mahaa jne). Myös teineistä n nykyään hyvin vaikeaa arvioida ikää, samalla luokalla yläkoulussa olevat voivat näyttää parikymppisiltä tai sitten 10-vuotiailta. Ja erittäin harva 50-v nainen näyttää enää 25-vuotiaalta ja vielä harvempi samanikäinen mies.

Se mitä tällä palstalla usein kritisoidaan, on nämä tasaisin väliajoin iltapaskaan ilmestyvät artikkelit "Wau! Uskoisitko ikinä heistä oikeaa ikäänsä?!" ja sitten kuvissa on aivan oman ikäisensä näköisiä naisia. Joskus sekin, että joku nelikymppinen yrittää liikaa näyttää nuorelta, vanhentaa häntä entisestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme