Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hevosharrastajien ilkeä ilmapiiri, mistä johtuu?

Vierailija
11.10.2023 |

Mistä johtuu että hevosharrastajien piireissä on niin paljon ilkeitä ihmisiä? Tätä olen kuullut monesta suunnasta ja itselläkin huonoja kokemuksia sekä ratsastus että ravipuolelta useiden vuosien ajan, nykyään olen jo lopettanut hevosharrastuksen.

Tosi paljon vähätellään, haukutaan päin naamaa, haukutaan selän takana, ei hyväksytä uusia harrastajia. Kateus jyllää. Vaatetusta myöten katsotaan. Jopa 10v pikkutytöt talleilla pätevät kaikkitietävinä "useiden vuosien kokemuksellaan" ja selkeästi kiusaavat muita lapsia. Olen tämänkin joskus nähnyt.

Ihan sama onko ravi vai ratsastus porukkaa, meno on ihan sama molemmissa.

Olisi kiva aloittaa taas ratsastus, jos löytyisi oikeasti joku kiva talli missä ei olisi tälläinen meno. 

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla talleilla "talliporukka" koostuu rumista ja lihavista juntti-tyyppisistä naisista, jotka vetävät röökiä ja ryyppäävät paljon, eivät yhtään meikkaa, syövät makkaraa, roskaruokaa ja paljon herkkuja. Tällaiselle tallille jos tulee hoikka ja kauniskasvoinen nainen, se savustetaan armotta pihalle. Ainakin kohtelu on todella ilkeää, jos ei itse tajua lähteä.

Vierailija
42/64 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Monilla talleilla "talliporukka" koostuu rumista ja lihavista juntti-tyyppisistä naisista, jotka vetävät röökiä ja ryyppäävät paljon, eivät yhtään meikkaa, syövät makkaraa, roskaruokaa ja paljon herkkuja. Tällaiselle tallille jos tulee hoikka ja kauniskasvoinen nainen, se savustetaan armotta pihalle. Ainakin kohtelu on todella ilkeää, jos ei itse tajua lähteä.

Satuilehan vielä lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Koiraharrastajilla on samanlaista

Niin on. Siksi minulla on koiria mutta en harrasta mitään ns. koiraihmisten kanssa. Olen tullut johtopäätökseen että tällaisissa piireissä jyrää naistyyppi (toki myös tällaisia miehiä)  jolla on erittäin vahva luonne mutta älykkyyttä, sivistystä ja empatiaa vähänlaisesti. Koirapiireissä ollaan matalasti koulutettuja. Omaa mielipidettä pidetään tosiasiana, ja harrastuspiiri on paikka jossa pädetään. Eli juuri sellainen porukka jossa moni ei tosiaan viihdy lainkaan.

Vierailija
44/64 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Niin on. Siksi minulla on koiria mutta en harrasta mitään ns. koiraihmisten kanssa. Olen tullut johtopäätökseen että tällaisissa piireissä jyrää naistyyppi (toki myös tällaisia miehiä)  jolla on erittäin vahva luonne mutta älykkyyttä, sivistystä ja empatiaa vähänlaisesti. Koirapiireissä ollaan matalasti koulutettuja. Omaa mielipidettä pidetään tosiasiana, ja harrastuspiiri on paikka jossa pädetään. Eli juuri sellainen porukka jossa moni ei tosiaan viihdy lainkaan.

Samaa mieltä. Niissä porukoissa on liikaa empatiakyvyttömiä ihmisiä. Mikä on itseasiassa pelottavaa, koska ovat puolustuskyvyttömien eläinten kanssa tekemisissä. Kuka suojelisi eläimiä näiltä? Siinä olisi eläintensuojelulle tekemistä. 

Vierailija
45/64 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallis harrastus ja kateus. Aikuisten kesken on myös todella paljon pätemistä ja selän takana puhumista, että minä tiedän tämän paremmin ja tekisin kyllä toisin. Minusta on puhuttu paljon selän takana mm sen takia kun ostan käytettyjä loimia ym varusteita hevoselleni.

Teini-ikäinen tytär on saanut oman osansa pahan puhumisesta, koska meillä on oma hevonen mutta ei ilmeisesti muiden mielestä tarpeeksi hyvä.

Vierailija
46/64 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Koiraihmiset samanlaisia, ja kissaihmiset. Intohimoinen harrastus varmaan aiheuttaa tuollaista, kun kaikki ovat omasta mielestään oikeassa ja tapoja toimia ja harrastaa on monia. Ei ymmärretä toisten näkökantoja. Oman tyttöni tallilla on kyllä hyvä henki ja kaikki auttavat toisiaan. 

Noita kaikkia harrastuksia yhdistävä tekijä on se, että ovat valtaosin naispuolisia. Iällä ei merkitystä.

Vierailija
47/64 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Samaa mieltä. Niissä porukoissa on liikaa empatiakyvyttömiä ihmisiä. Mikä on itseasiassa pelottavaa, koska ovat puolustuskyvyttömien eläinten kanssa tekemisissä. Kuka suojelisi eläimiä näiltä? Siinä olisi eläintensuojelulle tekemistä. 

Koirat ovat ihania mutta koiraharrastajat eivät aina ole. Eläinharrastuspiireihin yleensä vaikuttaa etsiytyvän tyyppejä, jotka eivät luonteen tai vuorovaikutustaitojen ongelmien takia aina pärjää ihmisten kanssa. Eläin ei sano poikkipuolista sanaa vastaan ja eläinten kautta on helppo päteä. Toisaalta käärme- ja muut matelijaharrastajat ovat vaikuttaneet fiksummilta. Ehkä siksi, että ne vaativat enemmän harrastuneisuutta eikä niitä ole niin helppo hankkia vain siksi, että voisi tuntea olevansa muita parempi. Omat mätämunansa niissäkin piireissä varmasti on, kuten vaikuttaa olevan vähän joka porukassa.

Vierailija
48/64 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kaverini koulukiusaaja oli heppatyttö. Aivan äärettömän ilkeä ihminen, teki mullekin myös kaikkea kiusaa. Kaveriani se kiusasi niin paljon että kaveri meinasi lopettaa lukion sen takia kesken. Oikein aito narsisti, haukkuu kaikkia ihmisiä selän takana, todella kiero, ylimielinen, hänen vanhemmat osti sille ainakin 4 hevosta 17v ikään mennessä ja niitä vietiin sit vähän väliä surutta teuraaksi kun eivät toimineet tai muuttuivat "luonnevikaiseksi" (hmm missäköhän syy?). Ei siis mitään kunnioitusta eläimiä kohtaan, pelkkiä hyödykkeitä ja välineitä hänelle joilla nostaa omaa statustaan, teuraaks vaan entinen ja uutta tilalle. Oksettavaa. 

Anna kun arvaan: nykyään tää heppatyttö rikastuu keikka”lääkärinä” kaikin tavoin mitättömällä työpanoksella?

Vierailija
49/64 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vika onkin naisvaltaisuudessa-samaan tapaan kuin jo legendaariseksi noussut naisvaltaisten työpaikkojen "hyvä ilmapiiri" selkäänpuukotuksineen, juoruineen jne?

Vierailija
50/64 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse lopetin teininä ratsatuksen kun en jaksanut enää tallin paskaa ilmapiiriä.

Ihmiset jotka haluavat kontrolloida eläimiä (kuten hevosia tai koiria) ovat hirveitä. He flippaavat kun heillä ei ole mahdollista kontrolloida muita ihmisiä samalla tavalla.

Vierailija
51/64 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tehdä psykologiset testit ennenkuin saa hankkia minkäänlaista eläintä. 

Vierailija
52/64 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Esineellistäminen; oikeudellisessa ajattelussa hevonen nähdään esineenä. Siis esineenä, joka kuuluu esineoikeuden piiriin. Eläinoikeus yrittää pitää polle paran turvan pinnan yläpuolella puuttumalla ja ohjeistamalla hoitoa ja kohtelua, mutta melko minimaalisin tuloksin ja hitaalla, vuosikymmeniä jälkijunassa tulevalla aikataullulla. Siksi heppa on monille pikku ( ja vähän isoimmillekin) tytöille "mun urheiluväline"  ja ravipiireissä "rahantekokone". Aika selväsanaista arvopuhetta, vai mitä? Samalla tavalla tämä porukka arvottaa toiset harrastajat, joten tältä pohjalta ilkeily on täysin au naturel.

Muita esineitä näille tyypille hepan lisäksi ovat kalliin merkkinen auto, luottokortti tai useampi, paljon rahaa, ylipäätään "kaikki mikä kiiltää".

2. Valta: kun saa voimakkaan eläimen, joka painaa 400-500 kg rautakengät jalassa tekemään erilaisia temppuja ja "tottelemaan" joskus hiukan kyseenalaisin taidoin, täyttyvät ulospäin vallan ja hallinnan ulkoiset tunnusmerkit. Jos pystyy hallitsemaan tuollaista eläintä, niin kai siinä vähän muita ihmisiäkin voi (mielestään) vähän pyöritellä. Näiltä tyypeiltä puuttuu ihmiskunnioitus aivan täysin. Sitä ei ole koskaan opetettu  eikä se kuulu kotikasvatukseen, jossa on luultavasti paljon muitakin puutteita. Siinäpä se toinen juurisyy sitten olikin. Harmi, että lopputulemana kaikkein eniten kärsii se eläin.

Vierailija
53/64 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa hevosihmisistä on ainakin päin naamaa ihan mukavia, mutta kyllä siellä on myös ihan iästä riippumatta aivan hirveitä ihmisiä. Netissähän meno onkin sitten jo aivan holtitonta, kun ei edes tarvitse yrittää esittää mitään. 

Ratsastuskouluilla ainakin kun ollaan tekemisissä yleisessä käytössä olevien eläinten kanssa, lasten kesken mustasukkaisuus voi olla todella suurta. Lisäksi ratsastus, erityisesti omalla hevosella, on kallis laji ja asettaa ihmiset eri asemaan. Joku voi kokea ylemmyydentunnetta kun omistaa hevosen, tai toinen voi ajatella että hyvähän se on rahalla hevosia ostella vaikka ei osaa ollenkaan ratsastaa. Tietysti voi myös olla että eläinten pariin eksyy ihmisiä jotka eivät ole kiinnostuneet toimimaan muiden ihmisten kanssa joukkuelajeissa, ja erityisesti hevosten kanssa harrastamaan päätyy varmaan keskimääräistä lujaluonteisempia persoonia. 

Vierailija
54/64 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi hevosen oikeanlaisesta käsittelystä on tehty paljon uutta tutkimusta. Pehmeämpi tapa käsitellä, ei pakolla on jo nyt käytössä ja lisää tutkimusta tarvitaan, jotta hevosilla olisi parhaat mahdolliset olot ja ihminen ei aiheuttaisi haittaa ja kärsimystä hevoselle. Tarkoittaa sitä, että vallalla ja pakolla eläintä hallitsevat tulevat hyljeksityiksi harrastuspiireissä. Heitä ei joukkoon tarvita.

Vierailija
55/64 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Koiraihmiset samanlaisia, ja kissaihmiset. Intohimoinen harrastus varmaan aiheuttaa tuollaista, kun kaikki ovat omasta mielestään oikeassa ja tapoja toimia ja harrastaa on monia. Ei ymmärretä toisten näkökantoja. Oman tyttöni tallilla on kyllä hyvä henki ja kaikki auttavat toisiaan. 

Koira-, kissa- ja hevosihmisten ero on se, että koirapiireissä oman rodun terveysongelmille ja matador-kasvattajille ollaan täysin sokeita, kissaihmiset raapii toisensa verille vapaana olevista ja hihnassa olevista kissoista kumpi on oikea tapa omistaa kissa ja hevospiireissä taas selkeästi ollaan parempia ihmisiä kuin toiset ja vertaillaan ja jopa varastellaan toisten tavaroita.

Vierailija
56/64 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ratsastaja ja tallilla missä käyn on tosi hyvä ilmapiiri ketään ei haukuta eikä puhuta selän takana pahaa jne

Vierailija
57/64 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratsastuskoulu Zilpa, leiri vuonna 2005. Aivan järkyttävä kokemus. Ilkeät opettajat, ilkeä ilmapiiri. Kiitti moro.

Mitä siellä tapahtui?

Vierailija
58/64 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis  tallil mis käynn oli poni nimeltään nuppu se oli mun mielestä ihana mut kerran se vaa hyppäsi mun rida open päälle ja sit se ope vaa myi sen🙄 

Vierailija
59/64 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtään asiaa tuntematta, niin heitän ihan puskista veikkauksen: Naisvaltainen porukka. Ei siihen muuta tarvita. Sama "ominaisuus" ja henki löytyy terveydenhuollon yksiköistä, ja diagnoosi on sama. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Paskaa. Ukkoja on ne pikkutyttöjä ahdistelevat ravityypit.

Vierailija
60/64 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

99 % harrastajista tyttöjä ja naisia joten ihan johtuu sukupuolesta. Silkkaa kateutta ja ilkeyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan