Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hevosharrastajien ilkeä ilmapiiri, mistä johtuu?

Vierailija
11.10.2023 |

Mistä johtuu että hevosharrastajien piireissä on niin paljon ilkeitä ihmisiä? Tätä olen kuullut monesta suunnasta ja itselläkin huonoja kokemuksia sekä ratsastus että ravipuolelta useiden vuosien ajan, nykyään olen jo lopettanut hevosharrastuksen.

Tosi paljon vähätellään, haukutaan päin naamaa, haukutaan selän takana, ei hyväksytä uusia harrastajia. Kateus jyllää. Vaatetusta myöten katsotaan. Jopa 10v pikkutytöt talleilla pätevät kaikkitietävinä "useiden vuosien kokemuksellaan" ja selkeästi kiusaavat muita lapsia. Olen tämänkin joskus nähnyt.

Ihan sama onko ravi vai ratsastus porukkaa, meno on ihan sama molemmissa.

Olisi kiva aloittaa taas ratsastus, jos löytyisi oikeasti joku kiva talli missä ei olisi tälläinen meno. 

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin teininä ratsatuksen kun en jaksanut enää tallin paskaa ilmapiiriä.

Vierailija
2/64 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kallis harrastus useimmalle. Kateus ja kilpailuhenkisyys tuovat vielä lisämaustetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini koulukiusaaja oli heppatyttö. Aivan äärettömän ilkeä ihminen, teki mullekin myös kaikkea kiusaa. Kaveriani se kiusasi niin paljon että kaveri meinasi lopettaa lukion sen takia kesken. Oikein aito narsisti, haukkuu kaikkia ihmisiä selän takana, todella kiero, ylimielinen, hänen vanhemmat osti sille ainakin 4 hevosta 17v ikään mennessä ja niitä vietiin sit vähän väliä surutta teuraaksi kun eivät toimineet tai muuttuivat "luonnevikaiseksi" (hmm missäköhän syy?). Ei siis mitään kunnioitusta eläimiä kohtaan, pelkkiä hyödykkeitä ja välineitä hänelle joilla nostaa omaa statustaan, teuraaks vaan entinen ja uutta tilalle. Oksettavaa. 

Vierailija
4/64 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko naisvaltaiset piirit?

Vierailija
5/64 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratsastuskoulu Zilpa, leiri vuonna 2005. Aivan järkyttävä kokemus. Ilkeät opettajat, ilkeä ilmapiiri. Kiitti moro.

Vierailija
6/64 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraharrastajilla on samanlaista

Vierailija
7/64 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jos vielä aloitan ratsastuksen niin ostan oman hevosen jolla ratsastan omilla pelloilla ja metsätiellä. Mihinkään julkiselle tallille en mene, se on varma, on niin koettu se ympäristö. 

Vierailija
8/64 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kävin lapsena ratsastustunneilla, enkä tykännyt olla siellä. Isommat tytöt oli ilkeitä ja opettaja tiukkapipo kuspää.

Vierailija
9/64 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kaikissa harratuksissa missä yhdessä tehdään asioita. Kaverini harrastaa monipuolisesti ja on monenlaisissa ryhmä-ja joukkujutuissa ja yhdistyksissä. Kaikissa näissä on selän takana paskan puhumista, hirveetä pätemistä ym. Kaverini valittaa minulle miten paska ilmapiiri näissä on. 

Vierailija
10/64 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hauskoja nuo pikkutytöt talleilla jotka on NIIIIIIIIN tietäviä ja ammattilaisia omasta mielestään :D "Ai ooksä ratsastanut vaan vuoden? Mäpäs oonkin jo hei kolme vuotta! "

Vierailija
11/64 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholi tekee hulluksi kun tuhoaa aivoja. ilkeät käyttää sitä paljon.

Vierailija
12/64 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravipiirit on ihan kauheita. Miehet lääppii ym. Näistä ollut monta kertaa lehdissäkin miten ravimies saanut tuomion jopa alaikäisten kanssa touhuamisesta. 

Ahdistelua tapahtuu todella paljon. Ihan sama onko nainen minkä ikäinen, lähentely on varmaa. Olen sitä itse nähnyt ja joutunut jopa kokemaan. 

Vierailija
13/64 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuoikeutettujen harrastus, muut huonoja ihmisiä niille.

Vierailija
14/64 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut huomaavinani, että hevostytöillä on sellainen aika samanlainen kaikkitietävä persoona joten ongelmiahan siinä vaan tulee jos kaikki on tietävinään kaiken, ei siinä mahduta samaan talliin.

Vierailija
15/64 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraihmiset samanlaisia, ja kissaihmiset. Intohimoinen harrastus varmaan aiheuttaa tuollaista, kun kaikki ovat omasta mielestään oikeassa ja tapoja toimia ja harrastaa on monia. Ei ymmärretä toisten näkökantoja. Oman tyttöni tallilla on kyllä hyvä henki ja kaikki auttavat toisiaan. 

Vierailija
16/64 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aikuisten alkeisryhmässä on oikeasti positiivinen tunnelma, ehkä siksi että kaikki ovat samassa tilanteessa, yhtä huonoja/hyviä. Kaikki kannustavat toisiaan. Sen sijaan sanoisin että lasten urheiluharrastuksissa on tällaista kuvaillun kaltaista kyräilyä.

Vierailija
17/64 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan ainoa tuntiratsastaja jolla on pelkästään hyviä kokemuksia? Olen käynyt samalla talilla kerran viikossa noin 12-vuotiaasta asti eli 20-vuotta, ja törmännyt siellä kahteen ilkeilijään. Pääasiassa kannustetaan, autetaan ja kehutaan toisiamme. Muiden vaatteet ei kiinnosta ketään; lähinnä naureskellaan porukassa jos jollain tulee sormi ulos hanskasta tai housujen haaroihin on kulunut reikä. Joillain on päällä Kingslandia ja B Vertigoa, mutta ei niillä ketään lesoile tai arvostele muiden kuluneita kirppisvarusteita.

Muilla talleilla satunnaisesti käydessäni ilmapiiri on ollut, jos mahdollista, vielä parempi. Aina on ollut tervetullut olo uutenakin kasvona ratsastuskouluihin.

Heppaleireiltä olen saanut parhaita lapsuusmuistoja.

Vierailija
18/64 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- etuoikeutettujen harrastus, kotona opitaan elitistisiä asenteita 

- ehkä hevosten (tai eläinten) pariin hakeutuvat ne ihmiset joille muiden ihmisten kanssa tulee koko ajan jotain ”selittämätöntä” hankausta. Esim möläyttelijät, joiden vaikea ymmärtää muiden näkökulmaa. 

Vierailija
19/64 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Koiraharrastajilla on samanlaista

Ei läheskään kaikilla =)

Olen harrastanut pelastuskoiratoimintaa 12 vuotta, 98% ihmisistä kivoja. Vain noin 2 % kireitä kaikkitietäviä päsmäreitä

Vierailija
20/64 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevosihmiset ei tykkää uusista harrastajista yhtään. Jos ei ole todella pitkää taustaa niissä piireissä (sukupolvien mittaista taustaa) niin "tyhjästä" on todella vaikea päästä piireihin mukaan ja saada minkäänlaista hyväksyntää. Puhun nyt ravipuolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän