Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaatko sijaintisi kumppanillesi?

Vierailija
11.10.2023 |

Miesystäväni on muutamaan kertaan maininnut että hänen mielestä minun pitäisi jakaa jatkuva reaaliaikainen sijaintini hänelle, ja hänkin jakaisi omansa.

Meillä ei ole yhteisiä lapsia emmekä asu yhdessä, vaikka käytännössä olemmekin jatkuvasti jomman kumman luona ja yhdessä.

Mielestäni meillä on hyvä suhde, eikä ole ollut pettämisdraamaa yms. En ihan ymmärrä miksi minun pitäisi jakaa sijaintini vaikka toisaalta en myöskään osaa antaa hänelle tarpeeksi hyvää syytä miksen tekisi kuten hän toivoo.

Onko tämmönen ihan yleistä nykyään?

Kommentit (192)

Vierailija
41/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sijainti puhelimessa kokonaan poissa päältä. Laitan päälle vain kun tartten karttaa tai pelaan Pokemon Go'ta.

Vierailija
42/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei ole yleistä. Ei tulisi mieleenikään jakaa. Tuossa on kyse digitaalisesta väkivallasta ja se tulee vain pahenemaan.

https://naistenlinja.fi/digitaalinen-vakivalta/

En tiedä mutta aavistelen että onkohan tätä paljon nuorten suhteissa? Kun on totuttu siihen että jaetaan kaikki omat asiat somessa niin pidetään luonnollisena sitä että kumppanin pitää tietää kaikki? Varmaan harvinaisempaa meillä jotka ei olla kasvettu tähän digi- ja someaikaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa viattomalta ja simppeliltä, mutta mustasukkaisuus ei lopu eikä edes vähene sillä että toinen alkaa taipua vaatimuksiin. Vaatimukset vain lisääntyvät sitä mukaa kun niihin suostuu.

Vierailija
44/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos ei kerran ongelmaa, miks sitä ei voisi jakaa, jos sillä voi tehdä toisen iloiseksi ja kenties helpottaa yliajattelua?

Kuulostaa viattomalta ja simppeliltä, mutta mustasukkaisuus ei lopu eikä edes vähene sillä että toinen alkaa taipua vaatimuksiin. Vaatimukset vain lisääntyvät sitä mukaa kun niihin suostuu.

Vierailija
45/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tuosta se kontrollointi sitten hiljalleen alkaa ja pahenee vaan. 

Juuri noin. Seuraavaksi pitää käydä läpi FB-kontaktit ja kertoa, mistä kenetkin tuntee. Puhelinta ei saa pitää lukittuna, koska "miksi sitä ei saisi katsoa, jos kerran ei ole mitään salattavaa" jne. Taisi olla Hesari, jossa oli pari viikkoa sitten hyvä artikkeli digitaalisesta väkivallasta parisuhteessa.

Itse en kyllä haluais toisen puhelimeen koskee, mielummin tietämätön kun että näkisin chatit jonku mimmin kanssa.. Usein miehet ei tajua, että kun oot suhteessa nii sun pitää käyttäytyy sillä tavalla myös somessa. outoo jos seuraat 2000 random naista :D

Vierailija
46/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin, kun vaimo alkoi kyselemään mitä olen tehnyt milloin missäkin. Tiesi siis missä olin käynyt, vaikka asiasta ei ollut puhetta. Tein sitten syyssiivousta autooni ja takapenkin alta löytyi sellainen gps paikannin. Tutkin sitten muutkin autot ja toisesta autosta se löytyi vararenkaan kotelosta ja asuntoautosta tiskialtaan alta.

Vähän tuntuu kurjalta tuollainen kyttääminen, kun en mielestäni ole antanut asiaan aihetta. En ole asiasta vaimolleni maininnut, että tiedän laitteista, mutta hyvin pettynyt olen.

Vierailija
47/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naisystäväni on muutaman kerran pyytänyt jos jakaisin sijaintini (esim työreissulla). Myöntänyt ihan suoraan että hieman epäluuloinen ja mustasukkainen. Olen pyynnöstä jakanut. Ei kukaan ole aikaisemmin moista pyytänyt tekemään, mutta kyllä nykyinen onkin jonkin verran enemmän mustis materiaalia. Ei meilläkään ole ollut mitään pettämisdraamaa, enkä ole käyttäytynyt missään kohtaa niin että hänellä olisi syytä epäillä mitään. Jos toinen on tuskissaan siellä miettinyt kaikkein pahinta, mielummin jaan sijaintini koska ei minulla ole mitään salattavaa asiassa.

Vierailija
48/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos ei kerran ongelmaa, miks sitä ei voisi jakaa, jos sillä voi tehdä toisen iloiseksi ja kenties helpottaa yliajattelua?

Mustasukkaisuus ei vähene kontrolloinnilla.

Vierailija
49/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Luotto kasvaa kun sen näyttää teoilla. Tyhmää luottaa ihmisiin sokeesti.

Vierailija
50/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Ei tuo mitään auta. Minun exä väitti, että panen meidän firman konsultteja neuvotteluhuoneissa.

Miten tuohon sijainnin jakaminen auttaa? Varmaan olisi pitänyt olla jatkuva video päällä, kun olen poissa kotoa.

Vierailija
51/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Onko "yliajattelu" uusi termi sairaalloiselle mustasukkaisuudelle?

Mun luottamusta on petetty. Kyllä mä vähän ehkä ihmettelen, jos mun kumppani ei oikeasti suostuisi jakamaan sijaintia. Sairas mustasukkasuus tulee ilmi sitten jos valitetaan kun on tietyssä paikassa jne ja kattelis sijaintia koko ajan. Ite katsoisin silloin, kun ei olla puhuttu hetkeen enkä tiedä yksinkertaisesti missä toinen on. Sori, mutta jos satut rakastuun ihmiseen kuka tarvitsee extra varmistusta sillon tällön, niin se pitä kestää. Jos et kestä, on parempi sille toisellekkin että lähdet. Thats it.

Te ekstravarmistelijat saisitte kyllä vetää vi tun päähänne. Itse en jaksaisi sinun epävarmuuttasi pätkääkään. Ellet luota, on parempi että lähdet. Tätsit.

Vierailija
52/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

.

Tämä

Ei tuo mitään auta. Minun exä väitti, että panen meidän firman konsultteja neuvotteluhuoneissa.

Miten tuohon sijainnin jakaminen auttaa? Varmaan olisi pitänyt olla jatkuva video päällä, kun olen poissa kotoa.

Vierailija
53/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kontrolloivan ihmiseen ei voi luottaa.

Vierailija
54/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Silloin kun seukkasin, jaoin sijaintini seurustelukumppanilleni ihan vain sen takia, että juoksen pitkiä, jopa 3-4 h lenkkejä ja hän pystyi siten näkemään, olinko mahdollisesti jo kotiinpäin tulossa ja pitäisikö sauna laittaa tulille.

Lisäksi oli mukava ajatella, että edes joku näkee sijaintini, jos loukkaan metsässä itseni pahasti ja tarvitsen apua.

Ei ollut mitenkään ahdistavaa, päinvastoin. Erottiin sitten ihan muista syistä ja ollaan hyvissä väleissä edelleen.

Onhan täällä muutkin vastanneet, että jossain tuollaisessa erityistilanteessa voisi jakaakin. Sen sijaan en ymmärrä, miksi sijainninjaon pitäisi aina olla päällä.

No en mä räplää puhelintani jatkuvasti ja ota jotain pois päältä ja laita päälle, on muutakin muistettavaa. Jaoin sijainnin hänelle koko ajan, koska molemmilla oli iPhone ja se jotenkin oli kätevä lisäominaisuus. Hänkin jakoi omansa, mutten muista, olisinko juuri koskaan sitä katsonut. Ehkä kerran-pari, kun katsoin, onko kuinka lähellä tulossa ja laitanko perunat jo kiehumaan :-D

Vierailija
55/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ihmettelin, kun vaimo alkoi kyselemään mitä olen tehnyt milloin missäkin. Tiesi siis missä olin käynyt, vaikka asiasta ei ollut puhetta. Tein sitten syyssiivousta autooni ja takapenkin alta löytyi sellainen gps paikannin. Tutkin sitten muutkin autot ja toisesta autosta se löytyi vararenkaan kotelosta ja asuntoautosta tiskialtaan alta.

Vähän tuntuu kurjalta tuollainen kyttääminen, kun en mielestäni ole antanut asiaan aihetta. En ole asiasta vaimolleni maininnut, että tiedän laitteista, mutta hyvin pettynyt olen.

Kiinnitä yksi niistä linja-autoon. Vaimosi on kusipää.

Vierailija
56/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä olisin tehnyt rikosilmoituksen. Tuollainen olisi automaattisesti suhteen loppu.

Vierailija
57/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousee inhotus aina, jos kumppani aloittaa puhelun sanoilla, missä olet.

Johtunee osittain kyllä siitä, että olen ollut muutaman vuoden suhteessa hyvin mustasukkaisen ja kontrolloivan henkilön kanssa.

Vierailija
58/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kuka sinun kaltaistasi jaksaa, jolle itseään pitää todistella? Tyhmää olla siihen luottamatta, joka sinua rakastaa. Ja jos ei rakasta luottamuksen arvoisesti, sittenpähän tiedät lähteä. Tekoja vaatimalla uuvutat vain kumppaniasi.

Vierailija
59/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kuka sinun kaltaistasi jaksaa, jolle itseään pitää todistella? Tyhmää olla siihen luottamatta, joka sinua rakastaa. Ja jos ei rakasta luottamuksen arvoisesti, sittenpähän tiedät lähteä. Tekoja vaatimalla uuvutat vain kumppaniasi.

Mua jaksaa miehet keille ei oo ongelmaa nähdä vaivaa :D Hyvä vaan etten kelpuuta tollasia ketkä ei halua luoda mulle turvallista oloa.

Vierailija
60/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Uskallan omaan ja monien muiden kokemuksiin perustuen sanoa että ei kasva. Jos ihminen lähtökohtaisesti epäilee kumppaniaan, se epäilys ei häviä mihinkään vaikka toinen tekisi mitä sirkustemppuja. 

Minä en luota edes itseeni sokeasti, tiedän että suhteessa voi tapahtua monenlaisia asioita, muttei silti tulisi mieleenikään alkaa vaatia mieheltäni jotain helvetin sijainteja tai muita todisteita tekemisistään. Jos pettää niin pettää, sille ei mitään mahda ja maailma jatkaa pyörimistään.