Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaatko sijaintisi kumppanillesi?

Vierailija
11.10.2023 |

Miesystäväni on muutamaan kertaan maininnut että hänen mielestä minun pitäisi jakaa jatkuva reaaliaikainen sijaintini hänelle, ja hänkin jakaisi omansa.

Meillä ei ole yhteisiä lapsia emmekä asu yhdessä, vaikka käytännössä olemmekin jatkuvasti jomman kumman luona ja yhdessä.

Mielestäni meillä on hyvä suhde, eikä ole ollut pettämisdraamaa yms. En ihan ymmärrä miksi minun pitäisi jakaa sijaintini vaikka toisaalta en myöskään osaa antaa hänelle tarpeeksi hyvää syytä miksen tekisi kuten hän toivoo.

Onko tämmönen ihan yleistä nykyään?

Kommentit (192)

Vierailija
21/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sori, mutta jos satut rakastuun ihmiseen kuka tarvitsee extra varmistusta sillon tällön, niin se pitä kestää. Jos et kestä, on parempi sille toisellekkin että lähdet. Thats it."

Parempi vaihtoehto olisi että se "extra varmistusta" tarvitseva hoitaisi sairaan pääkoppansa kuntoon.

Vierailija
22/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisin niin tyhmä että paljastaisin salarakkaani?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lopulta mitä se sijainti kertoo, ei mitä teet ja kenen kanssa.. jos on huoli toisen katoamisesta niin poliisikin sanoo että aikuinen ihminen saa vaan lähteä jos siltä tuntuu.

Vierailija
24/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan itä-helsingissä joten kun lähden lenkille tms niin jaan kyllä sijaintini miehelleni. Muuten en. Hullua kyttäämistä olisi.

Vierailija
25/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen ollut tosi onnekas suhteissani, mutta ei ole mikään ongelma jakaa sijaintiani puolisolleni. Ei meillä epäillä pettämistä tai muutenkaan kytätä toisen sijaintia. Sijainti jaetaan ihan puhtaasti käytännön asioiden helpottamiseksi. Joskus sijainti pois päältä pitkäänkin eikä edes huomata sitä, sitten taas napataan päälle. 

Ihmeissäni luen tätä ketjua, kun niin moni näkee tällaisen asian vain kontrolloinnin, epäilyjen ja kyttäämisen kautta.

Sen myönnän, että suhteen alussa olisin voinut pitää outona sijainnin jakoa. Mutta nyt kun yhteistä elämää vuosikausia takana ja yhteinen perhe on jakaminen vaan arkea helpottava, pikku juttu. 

Vierailija
26/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu ajatuskin. Kysyin puolisolta hänen mielipidettään, katsoi hetken hölmönä ja totesi, että vaikka tykkääkin, on hänellä muutakin tekemistä kuin kyylätä minun tekemisiäni.

Ps. En suostuisi. En edes, kumppanin mielentauhan takaamiseksi, en edes uskaltaisi olla sellaisen kumppanin kanssa.

Vierailija
27/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koko perhe tietää toistensa sijainnit, jaettu Googlen sijainnin jakamisen kautta. Helpottaa paljon arjessa, esim. jos odottaa jotakuta saapuvaksi johonkin tiettyyn aikaan, niin ei tarvitse soitella / viestitellä, että missä oot menossa, jos ei tule ajoissa. Näkee suoraan että missä kohtaa on tulossa.

Ei kyllä koskaan ole tullut mieleenkään, että tämä olisi joku ongelma, tai tuntunut mitenkään kyttäämiseltä. Minusta on ihan kiva ja turvallistakin, että muu perhe näkee missä olen, jos en ole kotona.

Vierailija
28/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yleistä. Ei tulisi mieleenikään jakaa. Tuossa on kyse digitaalisesta väkivallasta ja se tulee vain pahenemaan.

https://naistenlinja.fi/digitaalinen-vakivalta/

Vierailija
29/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin pitäisi tehdä?

Sijainnin voi tarvittaessa jakaa, jos ollaan vaikka oudossa kaupungissa, maastossa tms.

Jatkuva olinpaikan seuraaminen kertoo sairaalloisesta mustasukkaisuudesta, joka on kyllä red flag.

Vierailija
30/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jos ei kerran ongelmaa, miks sitä ei voisi jakaa, jos sillä voi tehdä toisen iloiseksi ja kenties helpottaa yliajattelua?

Onko "yliajattelu" uusi termi sairaalloiselle mustasukkaisuudelle?

Mun luottamusta on petetty. Kyllä mä vähän ehkä ihmettelen, jos mun kumppani ei oikeasti suostuisi jakamaan sijaintia. Sairas mustasukkasuus tulee ilmi sitten jos valitetaan kun on tietyssä paikassa jne ja kattelis sijaintia koko ajan. Ite katsoisin silloin, kun ei olla puhuttu hetkeen enkä tiedä yksinkertaisesti missä toinen on. Sori, mutta jos satut rakastuun ihmiseen kuka tarvitsee extra varmistusta sillon tällön, niin se pitä kestää. Jos et kestä, on parempi sille toisellekkin että lähdet. Thats it.

Sinun ei todellakaan pitäisi olla suhteessa kenenkään kanssa ennen kuin olet hoidattanut pääsi kuntoon.

Vierailija
31/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on alkanut jakamaan aina silloin tällöin sijaintiaan minulle. Ihan itse hän sai idean siihen, minulle ei olisi tullut mieleenkään pyytää. En edes "tyhmänä" tajunnut silloin ennen ensimmäistä kertaa, että sijainninkin voi jakaa... Liittyy hänen työhönsä ja toisaalta myös perussairauteensa.

Vierailija
32/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tuosta se kontrollointi sitten hiljalleen alkaa ja pahenee vaan. 

Juuri noin. Seuraavaksi pitää käydä läpi FB-kontaktit ja kertoa, mistä kenetkin tuntee. Puhelinta ei saa pitää lukittuna, koska "miksi sitä ei saisi katsoa, jos kerran ei ole mitään salattavaa" jne. Taisi olla Hesari, jossa oli pari viikkoa sitten hyvä artikkeli digitaalisesta väkivallasta parisuhteessa.

Vierailija
33/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En missään nimessä. Mitä varten toisen pitäisi tietää toisen sijainti jatkuvasti? Turvallisuuspuoli on aivan naurettava selitys - kuinka usein on eukko eksynyt metsään ja ukko on sijaintipalvelun avulla sen sieltä pelastanut? Never. Jollain muistisairaalla vanhuksella ymmärrettävää.

No tällä periaatteellahan on naurettavaa pitää palovaroitintakaan! Koska miten usein sitä nyt talo palaa?

Meillä koko perheellä sijainnin jako päällä. Ei kytätä, mutta tarpeen tulleen tiedetään missä mennään. 

Vierailija
34/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin jakaa. Hankkisin tosin toisen puhelimen, joka olisi mukanani ja se puolison seuraama olisi töissä pöydälläni ja liikkuisi siitä korkeintaan pukukopille.

Vierailija
35/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mies on alkanut jakamaan aina silloin tällöin sijaintiaan minulle. Ihan itse hän sai idean siihen, minulle ei olisi tullut mieleenkään pyytää. En edes "tyhmänä" tajunnut silloin ennen ensimmäistä kertaa, että sijainninkin voi jakaa... Liittyy hänen työhönsä ja toisaalta myös perussairauteensa.

Tuo on ok niin pitkään kuin hän ei siihen vedoten ("kun minäkin niin sinunkin pitää") vaadi samaa sinulta.

Vierailija
36/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinno ihmiset on vähä mitä on nykymaailmassa. En mä suhteeseen menekkään, ilman että pystyn luottamaan toiseen. Edellisessä suhteessa toisella oli sijainti päällä ja harvoin katsoin sitä, koska luotin :D

Vierailija
37/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ehkä olen ollut tosi onnekas suhteissani, mutta ei ole mikään ongelma jakaa sijaintiani puolisolleni. Ei meillä epäillä pettämistä tai muutenkaan kytätä toisen sijaintia. Sijainti jaetaan ihan puhtaasti käytännön asioiden helpottamiseksi. Joskus sijainti pois päältä pitkäänkin eikä edes huomata sitä, sitten taas napataan päälle. 

Ihmeissäni luen tätä ketjua, kun niin moni näkee tällaisen asian vain kontrolloinnin, epäilyjen ja kyttäämisen kautta.

Sen myönnän, että suhteen alussa olisin voinut pitää outona sijainnin jakoa. Mutta nyt kun yhteistä elämää vuosikausia takana ja yhteinen perhe on jakaminen vaan arkea helpottava, pikku juttu. 

Mitä kohtaa arjessa tuo helpottaa?

Vierailija
38/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun seukkasin, jaoin sijaintini seurustelukumppanilleni ihan vain sen takia, että juoksen pitkiä, jopa 3-4 h lenkkejä ja hän pystyi siten näkemään, olinko mahdollisesti jo kotiinpäin tulossa ja pitäisikö sauna laittaa tulille.

Lisäksi oli mukava ajatella, että edes joku näkee sijaintini, jos loukkaan metsässä itseni pahasti ja tarvitsen apua.

Ei ollut mitenkään ahdistavaa, päinvastoin. Erottiin sitten ihan muista syistä ja ollaan hyvissä väleissä edelleen.

Vierailija
39/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Silloin kun seukkasin, jaoin sijaintini seurustelukumppanilleni ihan vain sen takia, että juoksen pitkiä, jopa 3-4 h lenkkejä ja hän pystyi siten näkemään, olinko mahdollisesti jo kotiinpäin tulossa ja pitäisikö sauna laittaa tulille.

Lisäksi oli mukava ajatella, että edes joku näkee sijaintini, jos loukkaan metsässä itseni pahasti ja tarvitsen apua.

Ei ollut mitenkään ahdistavaa, päinvastoin. Erottiin sitten ihan muista syistä ja ollaan hyvissä väleissä edelleen.

Onhan täällä muutkin vastanneet, että jossain tuollaisessa erityistilanteessa voisi jakaakin. Sen sijaan en ymmärrä, miksi sijainninjaon pitäisi aina olla päällä.

Vierailija
40/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä silloin kun soittaa kännissä kotiin "tuu hakeen mut"! "Missä sä oot" "En mä tiiä"

Vakavasti ottaen EI. Vaikka joskus aattelen että kiva jos jossain metsälenkillä koiran kanssa sattuis jotain, mutta oikeesti ihan älytön ajatus. Mies on reissutöissä, aamulla ja iltasella soittaa ja kertoo missä menee ja milloin tulee. Samoin luonnollisesti ihan mahdoton ajatus että salasanat ois tiedossa, puhelimet tutkittavissa jne.