"Henriika Tulivirtaa, 33, luullaan usein lapseksi" Ja kuvissa täysin tavallinen kolmekymppinen
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009888327.html Mutta sitähän voi pilkkoa sitten pienemmäksi, sen varmaan osaatkin jo, hammaslääkäri jatkoi ystävälliseen sävyyn. Kun toimenpide veteli viimeisiään, lääkäri sanoi vielä huuhtelevansa purentakiskot. Ne kun värjäytyivät tällaiseksi prinsessalle sopivaksi vaaleanpunaiseksi. Erikoisen kohtaamisesta teki se, että Tulivirta on täyttämässä juuri 34 vuotta. Hammaslääkäri kuitenkin piti häntä ilmeisesti ajatuksissaan lapsena." Oikeasti, käsi ylös, kuka luulisi kuvan naista pikkulapseksi? Tällaisiako tekin olette jotka täällä uskottelette että teitä luullaan lapsenne siskoksi?
Kommentit (137)
Kuvien perusteella 35-40 v nainen. Toiveajattelun pohjalta pyydetty toimittajakaveria tekemään juttu? Kyllähän on niin, että moni ihminen ei näytä ikäiseltään, suuntaan tai toiseen, mutta jutun nainen ei vaikuta edustavan näitä. Miksi valittu?
Onpa taas katkeraa kun jotain luullaan ikäistään nuoremman näköiseksi.
kuvassa on ikäisensä näköinen, mutta jos tosiaan on vain 160 cm pitkä ja pukeutuu nuorekkaasti, niin kyllä joku vahempi ihminen hyvinkin voi erehtyä pitämään teini-ikäisenä. Näin viisikymppisenä kaikki kolmekymppisetkin näyttää minusta kovin nuorilta, ei nyt ehkä lapsilta mutta parikymppisestä menisi, jos kampaus, pukeutuminen ym. nuorekasta
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta että hesari kehtaa esittää tuollaisen naisen halventamisen normaalina ja positiivisenä asiana josta uhrin pitäisi olla iloinen. Suomalainen älytön lyhyiden naisten holhoaminem esim. alkoholimyynnissä ei ole kunnioittavaa eikä tasa-arvoista käytöstä!
Mikäs käppänä se siellä inisee😆
Ihme ettei mainittu veganismista mitään😆
En nyt ihan jaksa uskoa, että hammaslääkäri olisi luullut lapseksi. Eiköhän niille näy syntymäaika ja kaikki tiedot aika tarkasti, se on kuitenkin aika oleellinen tieto hoidon kannalta minkä ikäinen ihminen on kyseessä. Jos ikäeroa on yli 20v, niin tottakai suhtautuminen voi olla niin kuin huomattavasti nuorempaan hoidettavaan.
Vierailija kirjoitti:
kuvassa on ikäisensä näköinen, mutta jos tosiaan on vain 160 cm pitkä ja pukeutuu nuorekkaasti, niin kyllä joku vahempi ihminen hyvinkin voi erehtyä pitämään teini-ikäisenä. Näin viisikymppisenä kaikki kolmekymppisetkin näyttää minusta kovin nuorilta, ei nyt ehkä lapsilta mutta parikymppisestä menisi, jos kampaus, pukeutuminen ym. nuorekasta
Olen viisikymppinen ja mielestäni jotkut 20-25 vuotiaat näyttävät ikäistään paljon vanhemmilta nykyään. Kun naamassa on liian reilusti meikkiä, hiukset leikattu vanhan oloisesti ja päällä on jotkut vanhan oloiset vaatteet, niin joku 25 vuotias menee äkkiä ihan nelikymppisestä. En ymmärrä siis miksi joku lähes teini haluaa väkisilläkin olla omaa ikäänsä vanhemman oloinen, kyllä sitä ehtii olla keski-ikäinen sitten kun on. Tämän vuoden missiehdokkaissakin oli 1-3 sellaista ikäistään vanhemman näköistä tyttöä.
Kolmekymppiset näyttävät nuorilta, koska eivät he vanhoja olekaan. Ihan ikäiseltään tuokin näyttää.
Jos taas käyttäytyy kuin lapsi, se on toinen juttu. Ilmeisesti ongelmia kohdata aikuisuus.
Vierailija kirjoitti:
Ihme ettei mainittu veganismista mitään😆
Pelkkiä kuvia katsomalla voi todeta puoluekannan, veganismin ja asuinpaikkakunnan.
Vierailija kirjoitti:
Hän pukeutuu kuin teini, ja jos vielä käyttäytyy "lapsellisesti" niin varmasti pidetään hieman heikkolahjaisena
Kai se nyt itse huomaa pidetäänkö lapsena vai heikkolahjaisena, normaali fiksu aikuinenhan tuo on. Oikeasti naurattaa tää muutamien kateus, koita sinäkin päästä yli.
Vierailija kirjoitti:
Onpa taas katkeraa kun jotain luullaan ikäistään nuoremman näköiseksi.
Ja sinäkö olet sitä mieltä että menee pikkulapsesta? Olisiko käynti optikolla paikallaan?
Minä olen saman ikäinen kuin tuo ja saman tyylinenkin, usein arvioidaan n.25-vuotiaaksi mutta ei nyt sentään lapseksi (enää nykyään, alle 25v pidettiin kyllä usein alaikäisenä). Enkä ole kohdannut mitään epäasiallista käytöstä. Tosin käyttäydyn kaiketi ihan normaalisti, en hypähtele tai mitään.
Missä ihmeessä toimii hammaslääkäri ei tiedä potilaan ikää? Varsinkin oikomishoidossa on hyvin tärkeä tieto, onko kyseessä aikuinen vai kasvava lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeessä toimii hammaslääkäri ei tiedä potilaan ikää? Varsinkin oikomishoidossa on hyvin tärkeä tieto, onko kyseessä aikuinen vai kasvava lapsi.
joka ei tiedä*
Ikävälillä n. 25-35v on niin paljon vaihtelua ihmisten ulkonäössä, että on mahdotonta edes sanoa, miltä vaikka "tyypillinen kolmekymppinen" näyttää. Voi näyttää ihan miltä vaan. Yleensä sen sitten jo erottaa, että onko joku lähempänä 20v vai 40v. Mutta tuossa välissä on hirveästi vaihtelevuutta.
Tuota, nyt..
Mahtaakohan tämä nainen itse käyttäytyä jotenkin hieman iälleen poikkeuksellisesti, johon vaikka nämä terveydenhuollon ammattilaiset lähtee vähän leikillään mukaan?!
Nimittäin hän EI todellakaan näytä lapselta, ei, vaikka pukeutuisi lappuhaalareihin.
Odotin otsikon perustella jotain henkilöä, jolla olisi joku syndrooma mikä aiheuttaa lyhytkasvuisuutta ja lapsenomaisuutta.
Kaikesta sitä lehtijuttuja tehdäänkin 🤦🏻
Vierailija kirjoitti:
En nyt ihan jaksa uskoa, että hammaslääkäri olisi luullut lapseksi. Eiköhän niille näy syntymäaika ja kaikki tiedot aika tarkasti, se on kuitenkin aika oleellinen tieto hoidon kannalta minkä ikäinen ihminen on kyseessä. Jos ikäeroa on yli 20v, niin tottakai suhtautuminen voi olla niin kuin huomattavasti nuorempaan hoidettavaan.
Samaa mietin. Ihan kuin hammaslääkäri alkaisi täysin sokkona hoitaa asiakasta katsomatta edes perustietoja. Ja näkeehän sen iän usein myös hampaista. Nolon ilmiselvää satuilua.
Tarkoittaako se siis sitä, kun jokainen nainen ajattelee itsensä 25-vuotiaan näköiseksi, niin voi hyvällä omallatunnolla koettaa iskeä itselleen täydellisillä hiusrajoilla varustettuja itseä nuorempia miehiä?
Olin Seinäjoella juopottelemassa ja viereisessä pöydässä veti kossuvissyä Jani WIkholm.
Ajattelin olla leikkisä ja kysyin, "jos isi on baaritiskillä höpöttelemässä naisia, voisin tarjota pallerolle jätkskiannoksen tai cokista".
Äijä veti herneen nokkaan ja hyvä' ettei päälle käynyt.
https://i.media.fi/incoming/wytes2/5631244.jpg/alternates/FREE_960/5631…
No voi olla nuoremman näköinen, mutta ei kyllä lapsen. Minuakin usein luullaan nuoremmaksi, mutta en kuvittele että lapseksi luullaan. Tosin on näinkin käynyt, että joku ensin erehtyy että olen teini, mutta sitten varmaan tajunnut kuitenkin kun tarkemmin katsoo. Tai sitten on likinäköinen. Minulla ainakin johtuu siitä että olen aika pieni. En sinänsä lyhyt, suht saman pituinen kuin tuo jutun nainen. Mutta muuten siro, pienet kädet, jalat ja kasvot jne. Naamasta aika baby face, mutta kyllä siinä ikä jo näkyy. Enkä juuri meikkaa. Johonkin 28v asti luultiin vielä oikeasti teiniksi, kun myytiin lastenlippua jne. En meinannut baariinkaan välillä päästä, kun ei uskottu että on omat/aidot henkkarit. Mutta kyllä se ikä jossain vaiheessa alkaa näkyä, yleensä juuri siinä kolmekymppisenä.