Riita ja vääntö kihlasormuksen käytöstä työpaikalla
Aihe on typerä, asia on mielestäni ihan idioottiselvä. Menimme hetkittäin miehen kanssa kihloihin, mies tekee sisäsiistiä toimistotyötä ja minä lähihoitajana. Mustasukkaisuus on ollut aiemminkin ongelma mutta ei enää aikoihin. Noh, mies vetäisi hernekeitot sieraimeen kun hänelle "selvisi" etten käytä sormusta töissä, kuvittelee että haluan esiintyä töissä sinkkuna. Minä en käytä töissä sormusta koska ensinnäkin se on kiellettyä ja vaikka ei olisikaan hyi olkoon mikä bakteeripesäke siitä kehittyy. Sormus pysyy päivän ajan pukukaapissa, en roikota sitä avaimissa koska en halua että se pyörii mukana hoitotoimissa yms. En voi edes uskoa että asiasta tuli ongelma, voiko oikeasti tälläisestä edes tulla riitaa? Vaikka kuinka issken faktat ja säännöt pöytään niin silti jankuttaa että haluan olla muiden silmissä sinkku. No jos näin vaikeaa on niin kohta todella varmaan olen sinkku. Asia on niin typerä etten edes osaa "riidellä" tälläisestä, on itsestäänselvää että töissä en sormusta käytä eikä käytä kukaan muukaan. Korut on kielletty , piste.
Miten ihmeessä voin enää vakuuttaa että töissä olen ju*lauta töissä, en etsimässä pettämiskumppania ja sormus on kielletty Johan hygieniasäännöissä.
Hävettää edes puhua tällaisesta. Ihan oikeasti. Nolottaa.
Kommentit (47)
Hoitotyössä olevat eivät saa käyttää sormuksia, kaulakoruja ja korvarenkaita. Sekava potilas voi tarrata kiinni niihin. Sormuksen alla on bakteereja samoin kuin kynsienkin alla ja ne voivat kulkeutua kotiin tai potilaisiin myöskin puolisoon tai perheenjäseniin vapaa-ajalla.
Vierailija wrote:
Käy ottamassa sormustatuointi nimettömääsi.
Timanttisen hyvä idea. Sairaalloisen mustasukkaisen puolison vaatimuksiin kannattaa aina taipua mukisematta. Tehdä ihan kaikkensa jotta toinen saa pikkuhiljaa kontrolliinsa koko elämän. Seuraavaksi tarkistellaan kauppakuiteista kauanko kotimatka kesti, ja sijainnin pitää olla päällä kun käy viemässä roskat.
Ap, heivaa mies. Tuo vain pahenee.
Sano miehellesi, että sormus pysyy töiden aikana kaapissa, etkä ole valmis keskustelemaan tästä eteenpäin. Asia on hyvin yksinkertainen ja selkeä, tätä asiaa ei tarvitse altistaa mustasukkaisen miehen kotkotuksille. Tän jälkeen jos asia ei mene perille niin voi mun mielestä ihn hyvällä omallatunnolla näyttää ovea ja sanoa soronoo. Tuollainen kontrolloiva mustasukkaIsuus on niin hälyttävä piirre, että tällaisessa tilanteessa mielestäni ei ole jouston varaa yhtään.
Vierailija wrote:
Hoitotyössä olevat eivät saa käyttää sormuksia, kaulakoruja ja korvarenkaita. Sekava potilas voi tarrata kiinni niihin. Sormuksen alla on bakteereja samoin kuin kynsienkin alla ja ne voivat kulkeutua kotiin tai potilaisiin myöskin puolisoon tai perheenjäseniin vapaa-ajalla.
Sormukset ymmärrän ja tiedän, mutta missään en ole törmännyt siihen, että korvakorut tai riipukset olisi kiellettyjä kunhan ne pysyvät työasun sisäpuolella eikä niissä ole takertumisvaaraa (lähinnä korvakorut). Joten eipäs nyt liioitella.
Kovasti tuntuu naisissa herättävän tunteita tämä, itse kyllä voi olla ilman sormusta, mutta mies ei missään tilanteessa. Silloin voi miettiä onko kaksoisstandardit käytössä. Voihan esim. myyntityössä oleva mies jättää sormuksen kotiin niin saa paremmin myytyä sinkkunaisille...
Ei mulle tulis mieleenkään vaatia miestä käyttämään sormusta töissä, jos se olis syystä tai toisesta työn kannalta vaarallista tai haitallista. Itsekään en siis töissä käytä sormuksia (hoitotyö)
Ei vaikuta hyvältä tulevaisuutta ajatellen. Harkitsisin tässä kohtaa vakavasti eroa. Voisin käydä miehen kanssa asiasta enää tasan yhden keskustelun jossa tekisin selväksi, että mikäli asia ei tämän keskustelun tiimoilta selviä ja mustasukkaisuus lopu niin suhde on tullut tiensä päähän. Työpaikan säännöt kieltävät sormukset ja sillä selvä.Jatkossa miehen kontrollointi ja mustasukkaisuus johtavat eroon. Mies hakee tilanteeseen apua (terapiaa) jos kokee että mustasukkaisuus voi nousta tulevaisuudessa taas pintaan. Miksi ihmeessä olisit suhteessa miehen kanssa jonka luottamus sinua kohtaan on täysi 0?
Olen sinkku mutta käytän sormusta baarissa. Aina on varattu nainen lähtenyt matkaani. Ilman sormusta ei käy flaksi. Varatut naiset haluaa vain yhden illan jutun, johon ei vastapuoli takerru kiinni.