Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riita ja vääntö kihlasormuksen käytöstä työpaikalla

Vierailija
09.10.2023 |

Aihe on typerä, asia on mielestäni ihan idioottiselvä. Menimme hetkittäin miehen kanssa kihloihin, mies tekee sisäsiistiä toimistotyötä ja minä lähihoitajana. Mustasukkaisuus on ollut aiemminkin ongelma mutta ei enää aikoihin. Noh, mies vetäisi hernekeitot sieraimeen kun hänelle "selvisi" etten käytä sormusta töissä, kuvittelee että haluan esiintyä töissä sinkkuna. Minä en käytä töissä sormusta koska ensinnäkin se on kiellettyä ja vaikka ei olisikaan hyi olkoon mikä bakteeripesäke siitä kehittyy. Sormus pysyy päivän ajan pukukaapissa, en roikota sitä avaimissa koska en halua että se pyörii mukana hoitotoimissa yms. En voi edes uskoa että asiasta tuli ongelma, voiko oikeasti tälläisestä edes tulla riitaa? Vaikka kuinka issken faktat ja säännöt pöytään niin silti jankuttaa että haluan olla muiden silmissä sinkku. No jos näin vaikeaa on niin kohta todella varmaan olen sinkku. Asia on niin typerä etten edes osaa "riidellä" tälläisestä, on itsestäänselvää että töissä en sormusta käytä eikä käytä kukaan muukaan. Korut on kielletty , piste.

Miten ihmeessä voin enää vakuuttaa että töissä olen ju*lauta töissä, en etsimässä pettämiskumppania ja sormus on kielletty Johan hygieniasäännöissä.

Hävettää edes puhua tällaisesta. Ihan oikeasti. Nolottaa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko molemmat sitoutumassa avioliittoon samalla periaatteella; onko sen tarkoitus olla loppuelämänne liitto? Jos on, niin eikö tuollaiset asiat kuin mustasukkaisuus ole tulleet käsiteltyä jo ennen kuin annoitte toisillenne lupauksen avioliitosta?

Vierailija
22/47 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se uskollisuus on kiinni muusta kuin sormuksista, se löytyy yläpäästä. 1982 kihloihin, sen jälkeen naimisiin ja kumpikaan ei pidä sormuksia. Hyvin suhde on kestänyt, kiitollinen siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet ilmeisesti nyt miehesi omaisuutta. Mistä maasta miehesi on?

Vierailija
24/47 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita sormus kaulakoruun roikkumaan. Voit näyttää ja luetutta miehellä seuraavat aineistot:

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/taudit-ja-torjunta/i…

https://www.superlehti.fi/tyoelama/ammatissa/huono-hygienia-hoitotyossa…

https://www.skhole.fi/blogi/hoitotyossa-riisuudutaan-kokonaan-aseptiika…

https://www.tehylehti.fi/fi/tyoelama/lavistykset-ovat-riski

Jos ei usko tai ei lue niin palauta sormus.

Helppo napata kiinni.

Itse en pidä mitään koruja töissä. Olen myös lähihoitaja.

Vierailija
25/47 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni tuon pitää mennä molempiin suuntiin. Jos sinä et pidä sormusta niin sitten ei miehesikään tarvitse. Aiemmin esitetty sormus kaulaketjussa oli mielestäni hyvä kompromissi.

Eräs eksistäni ei halunnut pitää sormuksia (aina oli jotain vikaa muka, vääränlainen, vääränkokoinen, liian halpa) ja sieltä takaa paljastui epärehellinen ja pettävä ihminen. Kuitenkin minun piti pitää sormusta, kun ehdotin ettei sitten kumpikaan käytä löytyi tuhat ja yksi syytä miksei hän voi käyttää ja miksi minä voin.

Vierailija
26/47 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehesi edes tietää, ettet käytä töissä sormusta? Itse olen samaten hoitoalalla ja kkun en kotonakaan käytä koruja, olen luopunut sormusten käytöstä muuta kuin juhlissa. Mieheni on aiemmin käyttänyt sormusta 24/7, mutta minä olen vaatinut ottamaan pois ruokaa laitettaessa ja nykyisin hänkään ei pidä sitä kotona.

Minusta miehesi mustasukkaisuus on sairasta.

Vierailija
27/47 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että selvisi näin kihlausvaiheessa. Seuraavan kerran kun avaa leipäläpensä niin voitkin sanoa, että sinkkuhan sinä nyt tästä hetkestä lähtien oletkin.

Vierailija
28/47 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Printtaa työpaikan ohjeet ja lätkäise miehelle kouraan.

Vierailija
29/47 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi kuin ihmetellä mitä nämä miehet itse työpaikoillaan tekee. Tai siis toivoo tekevänsä.

Ja oikeastiko siellä ne muut varatut, mutta sormuksiaan taskussa pitävät työkaverit vetää vaakamamboa pitkin varaston/toimiston lattioita, kun ilmeisesti se on miehille ihan normioletus, että tietenkin se oma kumppanikin käy töissä ainoastaan siksi, että saa n*ssia työkavereitaan?

Eikö tällaisella miehellä missään vaiheessa herää ajatusta siitä, ettei se oma kuvitelma vastaa todellisuutta?!

Vierailija
30/47 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Printtaa työpaikan ohjeet ja lätkäise miehelle kouraan.

Tuollainen mies kuvittelee niitä väärennetyiksi.

Vierailija
31/47 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavinta tässä on tuo koko vääntäminen. Mieleen tulee myös, että salaako mies itse jotakin. Nimittäin 95 prosentille koko asia ei olisi mikään ongelma.

Vierailija
32/47 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttavinta tässä on tuo koko vääntäminen. Mieleen tulee myös, että salaako mies itse jotakin. Nimittäin 95 prosentille koko asia ei olisi mikään ongelma.

Ei mitään miestä ole olemassakaan, tämä oli ihan keksitty juttu.

ap

Vierailija
33/47 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikana ei käytetty vihkisromusta juuri ollenkaan ja kilhasomrusta ei olekaan.

Nyt taas ruvennut käyttämään kotonakin

ja jos ulos menee niin pistää mielellään. Lisäksi sekä minulla että jopa miehelläni on muita sormuksia jotia mielellään aina käyttää niin tämä menee kans.

Vierailija
34/47 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohh hohh hoijaa 🙉🙉

Vierailija
35/47 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei lupaa hyvää. Olen kerran tuollaiseen törmännyt ja se kihlaus loppui lyhyeen, muutamaan viikkoon. En voi sietää minkäänlaista kyttäämistä, jos minuun ei luoteta, niin se on sitten lähtö sille epäilijälle. Rehellisyys on minulle kunnia-asia, eikä minun tarvitse sitä kenellekään todistella. Hulluksihan siinä tulee. Menee mielenterveys. Aiheetonta jatkuvaa kyttäävää mustasukkaisuutta minä en katsele. 

Meillä mies pitää sormusta, minä en pidä, ja koska maalaan vapaa-ajalla aika paljon tauluja tai tongin polvet kurassa kasvimaata, enkä halua että timanttiin tarttuu mitään töhryjä, niin kihla- ja vihkisormus on sitten työpöydän laatikossa. Ja reissaan työmatkoja ym. mutta en ole hyppinyt vieraissa sängyissä. Mies on ollut joskus vähän mustankipeä, se on luonnollista pitkissä parisuhteissa, mutta tuollaista kun teillä ap minä en katselisi. 

Vierailija
36/47 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh tuli töistä kotiin, edelleen jauhanta samasta jatkui tai no minä nostin kissan pöydälle. En ala mitään ohjeita miehelle printtaamaan ja luotto on näin hauraalla pohjalla. Ja tämä sormusvääntö tuo nyt esiin sen, että jokin sormusta isompi ongelma tässä on taustalla.

Se mistä sai edes tietää johtui siitä kun eilen töistä tullessani ohimennen sanoin että hitto unohdin sormuksen pukkariin, pitää muistaa ottaa se kun menen takasin töihin. Ja tästä se palkokasvi meni nenään, ensin luulin että pelästyi sitä että kohtalaisen arvokas sormus unohtui johonkin mutta kyse olikin siitä miksei se ollut sormessa.

Koko keskustelu ja juttu tuntuu aivan absurdilta, tässä ei vaan ole järkeä. Olen kuin lapiolla päähän lyöty. Ja tämä käytös todellakin saa miettimään että onko tässä nyt jotain mistä en itse tiedä tai mitä jättää kertomatta.

Olisi ok jos olisi hetken ihmetellyt ja sitten olisin selittänyt miksen pidä sormusta. Sillä tämän asian olisi pitänyt olla selvä. Ihan kuin jokin olisi riivannut tuon ja nyt sama levy vaan pyörii. Tilanne on ÄLYTÖN, siis hävettää oman itseni sekä miehen puolesta. Kyse on jostain paljon sormusta isommasta mutta en saa selvyyttä että mikä on ongelma. Sormus se ei vaan voi olla.

Ap

Vierailija
37/47 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen kanssa se kuvittelee sinun siellä töissä pettävän? Eero 89v:n kanssa, heti kunhan olet vaihtanut pirkko 88v:n vaipat?

Vierailija
38/47 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mielenosoitus ja mököttäminen ja jankutus on kaikkinensa henkistä väkivaltaa. Pari kysymystä sinulle ap:

1) Saatko meikata, käyttää kauniita vaatteita kun lähdet tapaamaan kavereita ilman häntä?

Saatko laittaa roikkuvat näyttävät korvikset silloin? Tiukat housut, vartalonmyötäisen paidan? 2)Saatko kehua jotain hollywood-komistusta ääneen? Saatko ylipäätään kehua muita julkisuudessa esiintyviä miehiä kuin miestäsi tyyliin "tuo Pekka Haavisto kyllä osaa asiansa, pidän hänestä paljon"?

3) voitko kertoa että yövuorossa kanssasi on ollut miespuolinen hoitaja, vai oletko jättänyt kertomatta miespuolisista kollegoista?

4)huomaatko ajautuvasi usein keskusteluihin joista et kohta edes muista mistä se alkoi, mutta keskustelu kiihtyy ja palaa aina samaan alkupisteeseen? Et enää tiedä mitä sanoa ja jankutus vaan jatkuu

5) onko sinulla kotiintuloajat? Onko puolisollasi puhelimesi pin-koodi? Käykö puolisosi usein sometileilläsi kurkistelemassa mitä siellä näkyy, kuka on tykännyt postauksiasi? Haluaako puolisosi viedä sinut töihin tai hakea sinut töistä jos mahdollista? Minkälaisia asioita hän kysyy työpäiväsi sisällöstä?

Mustasukkaisuus ja vainoaminen ovat arkea niin monille että nämä edellämainitut asiat saattavat tuntua normaalilta käytökseltä.

Ap, mieti rajasi ja pidä niistä kiinni.

Vierailija
39/47 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni tuon pitää mennä molempiin suuntiin. Jos sinä et pidä sormusta niin sitten ei miehesikään tarvitse. Aiemmin esitetty sormus kaulaketjussa oli mielestäni hyvä kompromissi.

Eräs eksistäni ei halunnut pitää sormuksia (aina oli jotain vikaa muka, vääränlainen, vääränkokoinen, liian halpa) ja sieltä takaa paljastui epärehellinen ja pettävä ihminen. Kuitenkin minun piti pitää sormusta, kun ehdotin ettei sitten kumpikaan käytä löytyi tuhat ja yksi syytä miksei hän voi käyttää ja miksi minä voin.

Hoitajalla kaulakoru ja siihen vielä sormus roikkumaan 😂

Lue aseptiikka!

Vierailija
40/47 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä typerä mies. Mitä väliä joillain sormuksilla on? Mieti vielä, kannattaako sen kanssa mennä naimisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi