Oulun uimahallissa miessiivooja naisten puolella
Tytär (teini) oli ollut tänään Raksilan uimahallissa kaverinsa kanssa ja kun olivat olleet suihkussa, niin suihkutiloihin oli paukannut miessiivooja, joka vieläpä oli "ei kantasuomalaista" alkuperää. Mutta riippumatta kansallisuudesta, niin onkohan tämmöinen kovinkaan yleistä muualla Suomessa, että miehet siivoavat naisten puolella ja mitä mieltä olette asiasta? Tyttärelle jäi ainakin erittöin huono kokemus asiasta, koska siivooja ei todellakaan kulkenut ns. laput silmillä, vaan ihan päinvastoin.
Kommentit (174)
Onhan miestenkin puolella naissiivooja. Suomi on tasa-arvoinen maa. Vai käykö sulle tasa-arvo vaan niissä tilanteissa, kun se sopii sulle?
Kuka täyspäinen enää nykyään käy edes uimahalleissa?
Ihan lapsesta asti, kun olen uimassa käynyt on miesten puolella käynyt myös naissiivoojia, joten olen automaattisesti olettanut saman pitävän paikkaansa myös toisinpäin, jos sattuu miessiivooja olemaan vuorossa. Ilmeisesti näin ei ole näistä järkyttyneistä reaktioista päätellen, mutta tasa-arvostahan tässä on kyse. En siis sano onko hyvä, vai huono asia, mutta näin se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Ihan lapsesta asti, kun olen uimassa käynyt on miesten puolella käynyt myös naissiivoojia, joten olen automaattisesti olettanut saman pitävän paikkaansa myös toisinpäin, jos sattuu miessiivooja olemaan vuorossa. Ilmeisesti näin ei ole näistä järkyttyneistä reaktioista päätellen, mutta tasa-arvostahan tässä on kyse. En siis sano onko hyvä, vai huono asia, mutta näin se vaan on.
Siihen on ihan hyvä syy, miksi naiset voivat siivota miesten puolella mutta päinvastoin ei käy ollenkaan. Nämä sukupuolet kun ovat niin perin erilaisia, vaikka nykyään muuta halutaan esittää. Jo aikojen alusta saunoissa on ollut naispuolisia pesijöitä miehillekin, eikä siinä kukaan mitään moitittavaa nähnyt.
Tämä on sitä tasa-arvoa. Hyvä hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Siivooja siivoaa koko uimahallin sukupuolesta riippumatta.
Teini saattaa mullistaa kuvitella että kaikki jopa se siivooja tuijottaa koska hän itse on vielä epävarma omasta kropasta.
Siivoojalla ei todellakaan ole töiltä alkaa ketään tuijottaa.
Puhuisin positiivisesti nuorelle, ei ole väliä mitä sukupuolta tai kulttuuria edustaa, eikä ole olemassa mitään miesten ja naisten töitä vaan jokainen tekee sitä missä on hyvä.
Ja näin sitä hyvin naiivi (tai ilkeämielinen?) vanhempi nainen vähättelee sitä faktaa, että miessiivooja luultavasti tosiaan katseli nuorta tyttöä suihkussa. Miksi sinun on niin vaikea uskoa, että miehiä kiinnostaa katsella nuoria naisia ja että siihen kyllä pystyy varsin hyvin siivoamisen aikana?
Etkö koskaan itse ole ollut töitä tekevän miehen katseen kohteena? Tiedoksi, että se on hyvin tavallista - jos on puoleensavetävä nainen.
Joo, se on totta että vanhempi nainen ei enää ole samalla tavalla miesten kiinnostuksen kohde. Mutta jos laitetaan tomppeli, normaalilla seksivietillä varustettu mies nuoren alastoman naisen eteen, hän kyllä katsoo. Tietenkin.
Naiset itse sabotoivat näin toisia naisia.
Itse kävin kerran lääkärissä. Lääkäri oli nainen ja jouduin vetämään housut alas että sai puristettua paiseen pois minun pakarasta. Minusta se ei ollut millään tavalla soveliasta, hänen olisi pitänyt tehdä toimenpide silmät kiinni.
Voit kertoa teinityttärellesi, että jos työkseen siivoaa pukuhuoneita, niitä alastomia naisia näkee vuodessa useita satoja. Ei se alaston vartalo siinä vaiheessa enää tunnu mitenkään erikoiselta.
Jos tasa-arvoa vaatii, ei kannata pahastua, jos sitä sitten saa.
Mistä ihmeestä voit tietää että siivooja oli mies?
Teitkö kromosomitestin tms.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei samantien yhteisiä suihkutiloja molemmille sukupuolille? Ei herranjumala:D
Saksassa, Hollannissa ja Itävallassa ainakin hyvin yleistä, että erilaiset kylpylät ja uimahallien saunamaailmat on yhteisiä nakutiloja miehille ja naisille. Olen käynyt monissa, kun asuin Etelä-Saksassa.
Kyllä, ja siinäpä oli suomalaisille teinitytöille pieni järkytys kun pahaa-aavistamatta mentiin partioretkellä kylpylään saunomaan. Ja sit siellä lauteilla makasi joku isomahainen saksalaisukko alasti keskellä saunaa. Hyvät naurut on kyllä saatu siitä reissusta myöhemmin moneen kertaan jälkeenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vaan on niin että jos nainen saa siivota miesten puolella niin mies saa siivota naisten puolella. En sano että olisi hyvä tai huono asia mutta sitä kutsutaan tasa-arvoksi.
Miesten puolella on useinkin kulkenut naissiivooja ainakin siinä uimahallissa, jossa minä olen käynyt. Olen kyllä mielessäni ihmetellyt käytäntöä, mutta en ole ollut järkyttynyt enkä ole tehnyt valitusta.
Miehethän ovat vaan innoissaan tuollaisesta tilanteesta missä joku nainen näkee heidät nakuna.
Ja nainen yksin alastomien miesten keskellä on vaarassa. Toisinpäin tilanteessa mies ei ole.
Tämä. Aivan turha mussuttaa että on sama asia kun mies on siivoamassa naisten puolella, kuin se että nainen siivoaa miesten puolella. Molemmissa tapauksissa nainen on vaarassa, ei mies.
"-pahoinpitelyrikoksiin syyllisiksi epäillyistä tekijöistä miehiä oli 81 %
-seksuaalirikoksiin syyllisiksi epäillyistä tekijöistä miehiä oli 96 %"
-THL
Hmm minusta ois kyllä hyvä että siivooja vaikka huikkaisi ovelta, tulisi kuulutus ja/tai olisi jotkut ilmoitetut ajat jolloin siivooja kiertää suihkut (normaalitilanteessa, ellei joku ylimääräinen sotku ole tullut), että ihmiset ehtisi varautua ja laittaa vaikka pyyhkeen päälle jos kokee ettei halua olla alasti (mahdollisesti eri sukupuolta olevan) siivoojan edessä. Koskee molempia sukupuolia, kyllä monet miehetkin kokee ne naissiivoojat hyvin kiusallisena.
Hyvin ymmärtää nuoren tytön järkytyksen miessiivoojasta. Kyllä sen tuntee nuori ihminen, kun katse on epämiellyttävä. Itse aikuisena naisena kokisin myös suihku- ja pukkaritiloissa miessiivojan todella ikäväksi. Ei yksinkertaisesti kuulu asiaan. Naissiivoojia on uimahalleissa ollut miesten puolella iät kaiket, mutta ovatko miehet valittaneet asiasta? On myös epämiellyttävää, jos äidit tuovat jo isompia poikiaan naisten puolelle. Siinä tapauksessa äidit saisivat opettaa isommille pojilleen, että on rumaa tuijottaa nakuja naisia. Tuntuu myös oudolta, jos isät vievät jo tyttäriään miesten puolelle. Vaikka uimahallien pesu- ja pukuhuonetiloissa alastomuus kuuluu asiaan, niin nuo tilat ovat myös supersensitiivisiä.
Ap-äiti on ottanut ihan aiheesta asian käsittelyyn. Nuoren tytön kokemus on otettava todesta. Olisi mielenkiintoista tietää, kartoitetaanko näissä nakutiloissa työskentelevien taustat, kuten tarkastetaan lasten ja nuorten kanssa työskentelevien kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo ei ole mitenkään sopivaa. Tee valitus uimahalliin.
Millä perusteella mies ei voi työskennellä uimahallissa siivoojana? Vai onko ongelma kenties enemmänkin se, että hän ei ole syntyperäinen suomalainen?
Suomessa on tällainen asia kuten tasa-arvo. Naurettavaa, että naiset puolustavat naissiivoojaa miesten tiloissa, mutta kun tilanne kääntyikin miesten eduksi eli kerrankin palkattiin miessiivooja niin siitä alkoi itku.
No saa itkeä lisää mun puolesta!
Tasa-arvosta ei tingitä!
Ihan kamalaa! On niin kamalaa!
T. Kaikki naiset
Vierailija kirjoitti:
Kuka täyspäinen enää nykyään käy edes uimahalleissa?
Mitä kummaa? Minä ainakin. Mikään ei ole parempi liikuntamuoto kuin vesiliikunta.
Loistavaa, että on edes joku edelläkävijä. Tuosta se lähtee yleistymään muuallekin. Mitä väliä tuolla on? Miesten puolella on ollut naissiivoojat aina joten miksi ei voisi olla myös toisin päin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo ei ole mitenkään sopivaa. Tee valitus uimahalliin.
Oulun uimahallissa Raksilassa on naiset siivonneet vuosikymmeniä miesten puolella, joten miten sinusta ei ole mitenkään sopivaa toisinpäin ? Myös Raksilan uimahallin mies siivoojista on ollut myös lehdessä ja kaupunki on vastannut että ovat siivoamassa jatkossakin.
Miehet on tutkitusti paljon visuaalisempia kuin naiset. Naissiivoja ei saa ajatuksia päähänsä alastomista miehistä, miessiivooja todennäköisesi saa alastomista naisista.
Samasta syystä lesbo naissiivoja ei ole ongelma naisten puolella, ei se seksuaalisuus miestyypilliseksi silti muutu.
Lisäksi kiimainen nainen ei ole naiselle turvallisuusriski, mies voi ollakin.
Niin kauan kun naiset ovat fyysisesti heikompi ja miehet helpommin kiihottuva ja väkivaltaisempi sukupuoli, miehillä ei ole asiaa naisten pukkariin. Kyse on naisten turvallisuudesta.
Se, että 90% miehistä on hyviä a turvallisia ei paljon auta jos pukkariin sattuu sellainen joka ei ole.
Ja nainen yksin alastomien miesten keskellä on vaarassa. Toisinpäin tilanteessa mies ei ole.