Oulun uimahallissa miessiivooja naisten puolella
Tytär (teini) oli ollut tänään Raksilan uimahallissa kaverinsa kanssa ja kun olivat olleet suihkussa, niin suihkutiloihin oli paukannut miessiivooja, joka vieläpä oli "ei kantasuomalaista" alkuperää. Mutta riippumatta kansallisuudesta, niin onkohan tämmöinen kovinkaan yleistä muualla Suomessa, että miehet siivoavat naisten puolella ja mitä mieltä olette asiasta? Tyttärelle jäi ainakin erittöin huono kokemus asiasta, koska siivooja ei todellakaan kulkenut ns. laput silmillä, vaan ihan päinvastoin.
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Miksi noita tiloja ei voisi siivota yöllä kun toimintaa ei ole
Siksi, että ne pitää siivota monta kertaa päivän aikana, jotta siisteys pysyy yllä. Jos puhuone ja suihkutilat siivottaisiin vain yöllä aukiolon ulkopuolella, niin tilat olisi ihan hirveessä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tilanne. Mielestäni naisten puolelle ei pitäisi laittaa miessiivoojia. Ei tämä ole mikään tasa-arvokysymys vaan kyysmys on siitä, että sukupuolet ovat joissakin asioissa erilaisia.
Pahempaa on tietenkin jos leikkaamattomat sukupuolen korjaajat pääsevät naisten intiimitiloihin, mitä monet poliitikot ja "ihisoikeus"järjestöt Suomessakin ajavat.
Nykyäänhän nimen omaan korostetaan, että sukupuolten välillä ei ole eroja ja sillä perusteella kaikessa tasa-arvoista kohtelua.
Vai on tämä sellasta rusinat pullasta ajattelua, että tasa-arvoa vain niistä mukavista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vaan on niin että jos nainen saa siivota miesten puolella niin mies saa siivota naisten puolella. En sano että olisi hyvä tai huono asia mutta sitä kutsutaan tasa-arvoksi.
Miesten puolella on useinkin kulkenut naissiivooja ainakin siinä uimahallissa, jossa minä olen käynyt. Olen kyllä mielessäni ihmetellyt käytäntöä, mutta en ole ollut järkyttynyt enkä ole tehnyt valitusta.
Miehethän ovat vaan innoissaan tuollaisesta tilanteesta missä joku nainen näkee heidät nakuna.
No eikä ole. Kaikki. Kiusallista se on miehillekin.
Mä en hyväksy, että miehet ovat siivoojina naisten puolella. Naisilla on oikeus pukeutua ja riisuutua rauhassa ja oikeus turvalliseen tilaan, koskemattomuuteen ja mitä kaikkea.
Entä nämä muut sukupuolet, riittääkö heillekin omaa sukupuolta edustava siivooja? Alla epätäydellinen lista, kaikkiaan sukupuolia on kuulemma yli 100. No noin puolet niistä on tässä listassa.
Androgyyni
Assigned male at birth (AMAB)
Assignet female at birth (AFAB)
Asukupuolinen
Bigender
Binääri
Boi
Cis
Cis-mies
Cis-nainen
Cis-sukupuolinen
Cis-sukupuolinen mies
Cis-sukupuolinen nainen
Demigirl
Demiguy
Demisukupuolinen
Ei-binääri
Female to Male
Femme
FtM
Gender bender
Gender fluid
Gender queer
Gender questioning
Intersukupuolinen
Intersukupuolinen henkilö
Intersukupuolinen mies
Intersukupuolinen nainen
Kaksihenkinen
Kaksisukupuolinen
Kolmas sukupuoli
Male to Female
Mies
Monisukupuolinen
MtF
Multisukupuolinen
Nainen
Neutri
Non-binääri
Pansukupuolinen
Queer
Sateenkaarilapsi
Sateenkaarinuori
Sateenkaariseniori
Sukupuoleltaan moninainen lapsi
Sukupuoleton
Sukupuoliepäkonformisti
Sukupuolihuoleton
Sukupuolijoustava
Trans
Transfeminiini
Transgender
Transihminen
Translapsi
Transmaskuliini
Transmies
Transnainen
Transnuori
Transsukupuolinen ihminen
Transsukupuolinen mies
Transsukupuolinen nainen
Transtaustainen mies
Transtaustainen nainen
Transvestiitti
Two-spirit
Vierailija kirjoitti:
Moneltako tämä suunnilleen tapahtui? Olin itse uimassa 13-1430 ja silloin ei ainakaan ollut mitään miessiivoojaa naisten puolella.
Koko ajan pukkarilla ja suihkussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en hyväksy, että miehet ovat siivoojina naisten puolella. Naisilla on oikeus pukeutua ja riisuutua rauhassa ja oikeus turvalliseen tilaan, koskemattomuuteen ja mitä kaikkea.
Mutta muslimillakin on oikeus seksiin.
Ei uimahallissa kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä tuli taas harvinaisen kuvottavia kommentteja kun jotkut pervertikot alkoivat tänne syytää seksifantasioitaan. Vaikka kaikissa Suomen uimahalleissa olisi tämä tapa, niin silti on erittäin vastenmielistä jos miessiivooja tulee naisten puolelle. Juuri näitä teini- ikäisiä tyttöjä käy sääliksi. Sori, ap, että aloituksesi sai kaikki iljetykset ryömimään esille kiven alta. Olen kanssasi täysin samaa mieltä.
Ja olet varma, että teini-ikäinen poika olisi haltioissaan, kun naissiivooja tulee miesten puolelle?
Kyllä tuo teini-ikä on pojillekin herkkää aikaa ja ollaan huolissaan omasta varustuksesta.
Yrjönkadun uimahallissa missä uidaan alasti oli kerran mies uimavalvojana naisten vuorolla. En tiedä miten yleistä se on koska käyn harvoin Yrjönkadulla. En hyväksy sellaista vaikka se ei itseäni häiritsekään. Ajattelen niitä naisia ja tyttöjä jotka ahdistuvat tilanteesta. Naisten suhde alastomuuteen ja omaan kehoonsa ei ole yhtä mutkaton kuin miesten. Monille naisille on epämukavaa olla alasti jopa vieraiden naisten nähden.
Tirkistelikö? Hankasi kauan yhtä paikkaa lattiassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vaan on niin että jos nainen saa siivota miesten puolella niin mies saa siivota naisten puolella. En sano että olisi hyvä tai huono asia mutta sitä kutsutaan tasa-arvoksi.
Miesten puolella on useinkin kulkenut naissiivooja ainakin siinä uimahallissa, jossa minä olen käynyt. Olen kyllä mielessäni ihmetellyt käytäntöä, mutta en ole ollut järkyttynyt enkä ole tehnyt valitusta.
Miehethän ovat vaan innoissaan tuollaisesta tilanteesta missä joku nainen näkee heidät nakuna.
No en tosiaankaan ole. Miesten puolelle miessiivoojat. T. MIES29
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei samantien yhteisiä suihkutiloja molemmille sukupuolille? Ei herranjumala:D
Etelämpänä Euroopan saunamaailmoissa suihkutilat ovat usein yhteiset, samoin saunat ja pukuhuoneet.
Vierailija kirjoitti:
Yrjönkadun uimahallissa missä uidaan alasti oli kerran mies uimavalvojana naisten vuorolla. En tiedä miten yleistä se on koska käyn harvoin Yrjönkadulla. En hyväksy sellaista vaikka se ei itseäni häiritsekään. Ajattelen niitä naisia ja tyttöjä jotka ahdistuvat tilanteesta. Naisten suhde alastomuuteen ja omaan kehoonsa ei ole yhtä mutkaton kuin miesten. Monille naisille on epämukavaa olla alasti jopa vieraiden naisten nähden.
Ja on myös miehiä, jotka ei viihdy alasti miestenkään kanssa. Yhtälailla häpeävät esim. löysää kehoa, pientä kalua jne. jne.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei samantien yhteisiä suihkutiloja molemmille sukupuolille? Ei herranjumala:D
Saksassa, Hollannissa ja Itävallassa ainakin hyvin yleistä, että erilaiset kylpylät ja uimahallien saunamaailmat on yhteisiä nakutiloja miehille ja naisille. Olen käynyt monissa, kun asuin Etelä-Saksassa.
monissa uimahalleissa on noin, että yksi siivooja. uimarit sitten luulee, että siivooja pällistelee siellä päivät pitkän tuntemattomien heppejä. jättäkää nee siivoojat rauhaan ja antakaa niiden vaan tehdä työt siellä.
Ihan ok. Naisia on miesten puolella niin miksei miehiä naisten puolella?
Vierailija kirjoitti:
monissa uimahalleissa on noin, että yksi siivooja. uimarit sitten luulee, että siivooja pällistelee siellä päivät pitkän tuntemattomien heppejä. jättäkää nee siivoojat rauhaan ja antakaa niiden vaan tehdä työt siellä.
Mitä ne hepit tekee siellä naisten puolella, vai tarkoitatko että siivooja pällistelisi omaa heppiään?
Kempeleessä sen sijaan on oikeasti miessiivooja uimahallissa. Tai ainakin keväällä oli, nyt en ole enää syksyllä hetkeen nähnyt. Kantasuomalainen, ei tuijotellut ketään. Teki työnsä, ei mikään perverssi. Ennen suihkutiloihin tulemista hihkaisi kovaan ääneen vielä, että siivous, niin jos jollekin oli ongelma, ehti pujahtaa vaikka saunaan tai kietoa itsensä pyyhkeeseen. Sen sijaan naissiivoojat eivät tulostaan ilmoittele, ruutaavat vaan säälimättömästi letkulla kylmää vettä suihkuttelijoiden jaloille.