Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oulun uimahallissa miessiivooja naisten puolella

Vierailija
08.10.2023 |

Tytär (teini) oli ollut tänään Raksilan uimahallissa kaverinsa kanssa ja kun olivat olleet suihkussa, niin suihkutiloihin oli paukannut miessiivooja, joka vieläpä oli "ei kantasuomalaista" alkuperää. Mutta riippumatta kansallisuudesta, niin onkohan tämmöinen kovinkaan yleistä muualla Suomessa, että miehet siivoavat naisten puolella ja mitä mieltä olette asiasta? Tyttärelle jäi ainakin erittöin huono kokemus asiasta, koska siivooja ei todellakaan kulkenut ns. laput silmillä, vaan ihan päinvastoin.

Kommentit (174)

Vierailija
121/174 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin ymmärtää nuoren tytön järkytyksen miessiivoojasta. Kyllä sen tuntee nuori ihminen, kun katse on epämiellyttävä. Itse aikuisena naisena kokisin myös suihku- ja pukkaritiloissa miessiivojan  todella ikäväksi. Ei yksinkertaisesti kuulu asiaan. Naissiivoojia on uimahalleissa ollut miesten puolella iät kaiket, mutta ovatko miehet valittaneet asiasta? On myös epämiellyttävää, jos äidit tuovat jo isompia poikiaan naisten puolelle. Siinä tapauksessa äidit saisivat opettaa isommille pojilleen, että on rumaa tuijottaa nakuja naisia. Tuntuu myös oudolta, jos isät vievät jo tyttäriään miesten puolelle. Vaikka uimahallien pesu- ja pukuhuonetiloissa alastomuus kuuluu asiaan, niin nuo tilat ovat myös supersensitiivisiä.

Ap-äiti on ottanut ihan aiheesta asian käsittelyyn. Nuoren tytön kokemus on otettava todesta. Olisi mielenkiintoista tietää, kartoitetaanko näissä nakutiloissa työskentelevien taustat, kuten tarkastetaan lasten ja nuorten kans

Miehet eivät ole valittaneet koska ei ole tapana valittaa kaikista pikkuasioista. Nuoren tytön kannattaa oppia, että alastomuus on luonnollinen asia eikä heti ajatella jotain pervoa.

Vierailija
122/174 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tuo ei ole mitenkään sopivaa. Tee valitus uimahalliin.

Oulun uimahallissa Raksilassa on naiset siivonneet vuosikymmeniä miesten puolella, joten miten sinusta ei ole mitenkään sopivaa toisinpäin ? Myös Raksilan uimahallin mies siivoojista on ollut myös lehdessä ja kaupunki on vastannut että ovat siivoamassa jatkossakin.

Miehet on tutkitusti paljon visuaalisempia kuin naiset. Naissiivoja ei saa ajatuksia päähänsä alastomista miehistä, miessiivooja todennäköisesi saa alastomista naisista. 

Samasta syystä lesbo naissiivoja ei ole ongelma naisten puolella, ei se seksuaalisuus miestyypilliseksi silti muutu.

Lisäksi kiimainen nainen ei ole naiselle turvallisuusriski, mies voi ollakin.

Niin kauan kun naiset ovat fyysisesti heikompi ja miehet helpommin kiihottuva ja väkiva

Ei kuulosta tasa-arvoiselta. Miehillä pitää olla oikeus samaan työhön kuin naisillakin. Pahoitin mieleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/174 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moneltako tämä suunnilleen tapahtui? Olin itse uimassa 13-1430 ja silloin ei ainakaan ollut mitään miessiivoojaa naisten puolella.

Myöhemmin iltapäivällä. Tämä ei ole mitään propagandaa ja olen hyvin suvaitsevainen ihminen muutenkin, mutta tämä olisi ollut liikaa myös minulle, jos olisin törmännyt miessiivoojaan naisten puolella.

Ap

Tämä on provo. Oulun uimahallissa alkaa viikonloppuisin seurojen vuorot klo 15.30 ja kaupungin vuorolla olevat poistuvat hallista 15.15 mennessä. Eli ilmaisusi myöhemmin iltapäivällä ei nyt vaan pidä paikkaansa. Vietän paljon aikaa kyseisellä hallilla ja kertaakaan en ole miessiivoojaa siellä nähnyt. Laitosmiehen kyllä, mutta hän ei naisten pukkariin mene uimahallin aukioloaikoina.

Ja ap:n tytär ei voi olla seuran vuorolla? Tytöt ei harrasta uintia? Eikä se mies aloittanut työtään vastikään?

Vierailija
124/174 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tilanne. Mielestäni naisten puolelle ei pitäisi laittaa miessiivoojia. Ei tämä ole mikään tasa-arvokysymys vaan kyysmys on siitä, että sukupuolet ovat joissakin asioissa erilaisia. 

Pahempaa on tietenkin jos leikkaamattomat sukupuolen korjaajat pääsevät naisten intiimitiloihin, mitä monet poliitikot ja "ihisoikeus"järjestöt Suomessakin ajavat. 

Nykyäänhän nimen omaan korostetaan, että sukupuolten välillä ei ole eroja ja sillä perusteella kaikessa tasa-arvoista kohtelua.

Vai on tämä sellasta rusinat pullasta ajattelua, että tasa-arvoa vain niistä mukavista asioista.

Fyysisistä eroista johtuen täydellinen tasa-arvon on mahdotonta ja sen tavoittelu typerää.

Jos siis ymmärrämme tasa-arvolla sitä, että sukupuolet häivytetään ja kaikki tekee kaikkea. Kaunis ajatus, mutta ei tule toimimaan.

Naiset sotaväessä ei muuten toimi siksi, että tutkitusti miehet ei kykene taistelutilanteessa suhtautumaan naisiin pelkkinäs sotilaina, vaan suojelevat vaistomaisesti tuttuja naisia. Ja naistaistelijam haavoittuminen lamaannuttaa joukkuetta enemmän kuin miestaistelijan. Jenkit tehneet tästä tutkimusta. Eivät ottaneet opikseen, mutta esim israelissa vaikka naisilla on asevelvollisuus, suorittavat sen enimmäkseen ei-taistelevissa tehtävissä.

Vierailija
125/174 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla siistijällä luutun kärki märkänä.

Vierailija
126/174 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä tuli taas harvinaisen kuvottavia kommentteja kun jotkut pervertikot alkoivat tänne syytää seksifantasioitaan. Vaikka kaikissa Suomen uimahalleissa olisi tämä tapa, niin silti on erittäin vastenmielistä jos miessiivooja tulee naisten puolelle. Juuri näitä teini- ikäisiä tyttöjä käy sääliksi. Sori, ap, että aloituksesi sai kaikki iljetykset ryömimään esille kiven alta. Olen kanssasi täysin samaa mieltä. 

Sekin on vastenmielistä että nainen tulee miesten puolelle. 

Pitäisi olla yhtäläiset käytännöt. Mutta koskeehan asevelvollisuus edelleenkin vain "yhtä" sukupuolta. Sukupuolten tasa-arvo on Suomessa aika surkuhupaisaa, kun pysähtyy miettimään puheita ja käytäntöjä.

Jonkinlainen kansalais

Olen aina sanonut että armeijan suurin hyöty on siinä, että se opettaa miehet pitämään suunsa kiinni ja sietämään vitutusta. 

Toisaalta opettaa ryhmänä toimimista, naisten muka paremmat sosiaaliset taidothan eivät sitä takaa. Minkä jokainen naisvaltaisella työpaikalla ollut tietää. 

Kolmannekseen näin naisena mietin, että eikö miehille saa jäädä mitään omaa, mikä olisi vaan niiden juttu? Miksi kaikkien pitäisi osallistua kaikkeen? Miksei enää saa olla vaan herrainklubeja, missä miehet saa oll rauhassa miehiä keskenään?

Vierailija
127/174 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Mutta myös on naisten puolella aina koululaiset pojatkin, vaikka he kuuluvat MIESTEN puolelle ! Kyttäävät saunassa. Ja vievät tilaa siellä. Eivät piittaa mistään, heittävät vaan reilusti löylyä kysymättä keneltäkään. Niin tekee myös aikuiset. Kukaan ei viitsi kysyä. Se ei ole kovin vaikeaa ! Jos oot yksin saunas, sit voit heittää niin paljo löylyy, ku ite haluut, mut muuten: OTA MUUT HUOMIOON ! Jollakin voi olla esim herkkä iho, joka ei kestä liikaa löylyä. 

Vierailija
128/174 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivooja siivoaa koko uimahallin sukupuolesta riippumatta.

Teini saattaa mullistaa kuvitella että kaikki jopa se siivooja tuijottaa koska hän itse on vielä epävarma omasta kropasta.

Siivoojalla ei todellakaan ole töiltä alkaa ketään tuijottaa.

Puhuisin positiivisesti nuorelle, ei ole väliä mitä sukupuolta tai kulttuuria edustaa, eikä ole olemassa mitään miesten ja naisten töitä vaan jokainen tekee sitä missä on hyvä.

Ja näin sitä hyvin naiivi (tai ilkeämielinen?) vanhempi nainen vähättelee sitä faktaa, että miessiivooja luultavasti tosiaan katseli nuorta tyttöä suihkussa. Miksi sinun on niin vaikea uskoa, että miehiä kiinnostaa katsella nuoria naisia ja että siihen kyllä pystyy varsin hyvin siivoamisen aikana?

Etkö koskaan itse ole ollut töitä tekevän miehen katseen kohteena? Tiedoksi, että se on hyvin tavallista - jos on puoleensavet

Hyvä kommentti. Heteromies melkein väistämättä reagoi alastomaan viehättävään naiseen. Tässä ei ole mitään pahaa, lajimme säilyminen on edellyttänyt sitä.

Mutta nykyaikana meidän pitäisi pyrkiä säästämään sekä se nainen että mies tuolta tilanteelta, kun se kerran on mahdollista. Jokaisella täytyy olla oikeus valita, kuka näkee hänet alasti - ja kenet hän näkee alasti.

On älytöntä yrittää kieltää biologia ideologialla ja tasa-arvovouhotuksella. 

Vierailija
129/174 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tilanne. Mielestäni naisten puolelle ei pitäisi laittaa miessiivoojia. Ei tämä ole mikään tasa-arvokysymys vaan kyysmys on siitä, että sukupuolet ovat joissakin asioissa erilaisia. 

Pahempaa on tietenkin jos leikkaamattomat sukupuolen korjaajat pääsevät naisten intiimitiloihin, mitä monet poliitikot ja "ihisoikeus"järjestöt Suomessakin ajavat. 

Nykyäänhän nimen omaan korostetaan, että sukupuolten välillä ei ole eroja ja sillä perusteella kaikessa tasa-arvoista kohtelua.

Vai on tämä sellasta rusinat pullasta ajattelua, että tasa-arvoa vain niistä mukavista asioista.

Fyysisistä eroista johtuen täydellinen tasa-arvon on mahdotonta ja sen tavoittelu typerää.

Jos siis ymmärrämme tasa-arvolla sitä, että sukupuolet häivytetään ja kaikki te

Viimeinen kappale tosi hyvä. 

Heteromies reagoi aina vähintään alitajuisesti (lisääntmisikäiseen)naiseen lajinsa naaraana. Koska biologia. Suurimmalla osalla miehistä se ilmenee paitsi seksuaalisena haluna, myös tuona suojeluviettinä -mikä tuntuu nykyään päässeen unohtumaan. Osalla miehistä sitten herää vietti jatkaa sukuaan vaikka väkisin. Nämä ovat onneksi pieni vähemmistö, mutta ei se alaston nainen voi etukäteen tietää. 

Anyway tämä nykyajan vimma häivyttää biologia on paitsi tyhmää, myös äärimmäinen tragedia. Naisille opetetaan, että pitää olla strong roaring womyn joka ei saa hakea miehistä tukea. Sitten ihan loukkaannutaan jos sitä tarjotaan. Seurauksena miehet muuttuu passiivisiksi mieslapsiksi, kun miehenä olo ei kelpaa vaan pitäisi toimia kuin jonkinlainen karvainen nainen.

Naiset yrittää puolestaan olla jonkinlaisia sekundamiehiä. 

Ei ihme, että niin moni päättää keksiä itselleen ihan oman sukupuolen. 

Vierailija
130/174 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siis ymmärrämme tasa-arvolla

Tämä. Me olemme eläimiä, ja eläin kyllä aina tietää onko toinen uros vai naaras ja reagoi sen mukaan. 

Haaskaamme nykymaailmassa kamalasti energiaa siihen, että taistelemme perimmäisiä viettejämme vastaan. 

Vierailija
131/174 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on ilmoittanut itsensä naiseksi, oletko äänestänyt SDP/Vihreät/Keskusta viime aikoina?

Vierailija
132/174 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ois ok, jos ei tuijota. Tämä oli ilmeisesti kuitenkin niin tehnyt.

Kannatan suomalaista saunakulttuuria, jossa ollaan reilusti alasti. Aivan varmasti vähentää kroppien yliseksualisointia ja sitä kautta pervouksia kun lapsesta asti näkee alasti erilaisia kehoja. Juuri niistä kulttuureista joissa naiset peittävät itsensä tulee näitä tuijottajia. Mutta ei aikuista miestä voi enää opettaa, tuijotus on epäsopivaa käytöstä, ei sovi siivoojaksi naisten puolelle.

Olisiko parempi jos siivoojakin olisi alasti. Toki nimilappu voisi olla vaikka kaulassa?

Vierailija
133/174 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka tuomitsee sen että miessiivooja käy naisten pukuhuoneessa on kaksinaismoralistisia. Vai luuleeko joku sinisilmä täällä (AP:n lisäksi) että naissiivoojat ei käy miesten puolella? Kaikki oikeutukset jonka takia tämä on ok ainoastaan toisinpäin on puppua. Tämä on tasa-arvoa.

Vierailija
134/174 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan alastomat pikkutytöt mainittu työsuhde-eduissa?

Vierailija
135/174 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivooja siivoaa koko uimahallin sukupuolesta riippumatta.

Teini saattaa mullistaa kuvitella että kaikki jopa se siivooja tuijottaa koska hän itse on vielä epävarma omasta kropasta.

Siivoojalla ei todellakaan ole töiltä alkaa ketään tuijottaa.

Puhuisin positiivisesti nuorelle, ei ole väliä mitä sukupuolta tai kulttuuria edustaa, eikä ole olemassa mitään miesten ja naisten töitä vaan jokainen tekee sitä missä on hyvä.

Ja näin sitä hyvin naiivi (tai ilkeämielinen?) vanhempi nainen vähättelee sitä faktaa, että miessiivooja luultavasti tosiaan katseli nuorta tyttöä suihkussa. Miksi sinun on niin vaikea uskoa, että miehiä kiinnostaa katsella nuoria naisia ja että siihen kyllä pystyy varsin hyvin siivoamisen aikana?

Etkö koskaan itse ole ollut töitä tekevän miehen katseen kohteena? Tiedoksi, että se on hyvin tavallista - jos on puoleensavet

Koskaan kuullut vanhemman naisen puhuvan kuin se, jota lainasit. 25-35 v. "kaiken kokeneet" naiset kyllä useinkin sanoo noin. Ne jotka vetää tätä kaikki on samanlaisia eikä miehellä ja naisella ole mitään eroa- juttua.

Vanhemmat naiset tajuaa tasan tarkkaan mistä on kyse. Ihan omasta kokemuksestaan. Ei tarvitse olla edes puoleensavetävä. Tai se nuori ikä on pervolle puoleensavetävää.

Vierailija
136/174 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin nuorena (alle 15v) todella paljon iltaisin uimahallissa, välillä yksin, välillä kavereiden kanssa. Usein olin siellä silloin, kun siivooja (n.40-50v) nainen kiersi siivoamassa. Hän ei varmaan itse paljon välittänyt siitä, että onko pukuhuoneessa joku vai ei, teki työnsä siitä välittämättä. Kerran siivoojan mentyä isäni sanoi, että miksi siivooja kiertää pukuhuoneessa niin, ettei ovelle laiteta lappua, siivous käynnissä, näin tietäisi olla menemättä silloin pukuhuoneeseen. Itse jatkokehittelin isäni ajatusta... Kun laitettaisiin lapullekellon ajat, milloin tiloja siivotaan, lappua ei tarvitsisi ottaa ovesta välillä pois. Samalla tietäisi myös olla menemättä altaalta pesutiloihin/saunaan, kun tietäisi mihin aikaan siivous on. Toki he, joita siivous ei häiritse, voisivat mennä silloinkin, kun siivous on käynnissä.

Itse olin hitaasti kehittyvää sorttia ja häpesin omaa kehityymättömyyttäni niin, etten uskaltanut enää 15-16 vuotta täytettyäni käydä uimassa, nyt taas aikuisena tykkäsin käydä, kunnes n. 7 vuotta sitten paino lähti kasvuun ja sen takia en tykkää käydä edes yleisellä uimarannalla uimassa.

Ettei se ihan kaikille miehillekään ole helppoa olla alasti/vähissä vaatteissa vieraiden ihmisten seurassa...

Vierailija
137/174 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. On ap.n omia fantasioita tämä.

No aika hyvin tyttö näyttelee järkytystään, eikä halua enää mennä sinne halliin ollenkaan, niin uskon kyllä häntä. Mutta en toki itse ollut paikalla..

Ap

Ap arvostaa itsensä ja tyttärensä liian korkealle. Ei niissä kehittymättömissä tisunaluissa ole mitään tuijotettavaa kenellekään on lähtömaa mikätahansa.

Tietyissä lähtömaissa oikein himoitaan näitä kehittymättömiä neitsyitä.

Luulen, että tuollainen liittyy ennemmin erään tietyn puolueen juttuihin. Mikäköhän se olisi? Niiden aktiiveilla riittää noita rikostuomioitakin.

Äh lä mit sellaisia himoitsevat. Taidat olla sellainen naiivi ja sinisilmäinen "minulla on unelma" pelle.

Vierailija
138/174 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kannattaa jo pikku hiljaa totutella siihen (mitä olette tavoitelleet) että nykyään itsensä naiseksi tulkitseva biologinen mies voi vapaasti käyttää naisten pukuhuonetta ja saunatiloja. Tästä on jo Amerikasta paljon kokemusta, esimerkiksi L Thomas, joka on ihan biologinen mies alakerrasta, käyttää nuorten opiskelijanaisten kanssa samaa pukeutumistilaa.

Vierailija
139/174 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää saa sanoa mies. Se on henkilö. Ehkä esine. Anyway, oisin kyllä aika kauhuissani jos kylppäriin tulisi miehenkilö siivoamaan kun olen tissisillään. Tekisin valituksen ja ehkä se saa sitten potkut.

Vierailija
140/174 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en hyväksy, että miehet ovat siivoojina naisten puolella. Naisilla on oikeus pukeutua ja riisuutua rauhassa ja oikeus turvalliseen tilaan, koskemattomuuteen ja mitä kaikkea.

No sitten ei myöskään ole naissiivoojilla asiaa miesten puolelle. Se on sitä todellista tasa-arvoa.