Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte, jos näkisitte saikulla olevan työkaverin baarissa?

Vierailija
08.10.2023 |

Ihmettelen miten pystyy menemään baariin, mutta ei töihin. Pomolle ilmoitus?

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työtehtävästä ja saikun syystä. Asia ei toki minulle kuulu.

Kuten sanoit, asia ei sinulle tosiaankaan kuulu mutta silti sanot sen riippuvan tehtävistä ja syystä.

Vierailija
62/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu mulle enkä ole ihan varma saako edes pomo tarkkaa diagnoosia, ainakin jossain vaiheessa meillä oli niin että pomo sai tiedon poissolosta ja työpaikkalääkäri tiedon diagnoosista. Tämähän on muuttunut ja tulevaisuudessa työnantaja saa tietää kaiken, ja tulevaisuudessa ihminen voidaan panna pihalle paljon helpommin.

Siksi silmänpalvonta nykyisessä työelämässä on tärkeää.

Olen itse aika tarkka maineestani, siksi pyrin ainakin lyhyellä saikulla pysyttelemään sisätiloissa. Myös puhelin on päällä, koska jos pomo soittaa on syytä vastata, ja kuulostaa sairaalta.

Sinkkuna on vaikeampaa pysyä kotona kun on pakko käydä kaupassa. Kun sitten joku tulee vastaan kaupungilla muista että olet aina "tulossa lääkäriltä " ja "menossa apteekkiin" riippumatta siitä miksi heilut kaupungilla. Ehkä, jos on pienikään riski että kaveri jää salaa katsomaan, kannattaa käydä apteekissa, ostat sitten vaikka hampaanväliharjoja ja apteekin nallekarkkia.

Toisaalta pomoa kiinnostaa ennen kaikkea se, että et ole usein poissa. Runsaat poissaolot ovat merkki huonosta työmotivaatiosta, joskus. Käy siis aina töissä kun pystyt.

Eli joudut kuulostamaan sairaalta vaikka et sitä ole. Miltä ne sairaudet kuulostaa? Toki sairaanakin pitää käydä kaupassa tai jossain muualla jos on tarve. Tietty jos sanot olevasi keuhkokuumeessa ja juoksentelet lenkillä, niin varmasti silloin joutuukin kuulostamaan erityisen sairaalta jos pomo soittaa. Minä olen sairauslomalla silloin kun olen sairaana niin ei tarvitse teeskennellä sairasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos työkaveri on tulossa aamulla jokatapauksessa töihin?

Ei ole. Työvuorolistat on kolmen viikon päähän eikä tämän nimeä niissä ole hetkeen lukenut.

Ap

AP, mitä sua noin kipristelee työkaverin saikku ja liikkumiset. Ihmiset voivat olla saikulla mistä tahansa syystä, esim. sellaisesta, joissa lekuri oikein kehottaa hakeutumaan ihmisten pariin. Maistoitko työkaverisi lasista, että mitä mahtaa juoda. Saikulla oleva hoitaa kyllä ihan itse todistuksensa pomolle, ei kuulu sulle piirun vertaa.

Vierailija
64/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.

Vierailija
65/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu mulle enkä ole ihan varma saako edes pomo tarkkaa diagnoosia, ainakin jossain vaiheessa meillä oli niin että pomo sai tiedon poissolosta ja työpaikkalääkäri tiedon diagnoosista. Tämähän on muuttunut ja tulevaisuudessa työnantaja saa tietää kaiken, ja tulevaisuudessa ihminen voidaan panna pihalle paljon helpommin.

Siksi silmänpalvonta nykyisessä työelämässä on tärkeää.

Olen itse aika tarkka maineestani, siksi pyrin ainakin lyhyellä saikulla pysyttelemään sisätiloissa. Myös puhelin on päällä, koska jos pomo soittaa on syytä vastata, ja kuulostaa sairaalta.

Sinkkuna on vaikeampaa pysyä kotona kun on pakko käydä kaupassa. Kun sitten joku tulee vastaan kaupungilla muista että olet aina "tulossa lääkäriltä " ja "menossa apteekkiin" riippumatta siitä miksi heilut kaupungilla. Ehkä, jos on pienikään riski että kaveri jää salaa katsomaan, kannattaa käydä apteekissa, ostat sitten vaikka hampaanväliharjoja ja apteekin nallekarkkia.

Toisaalta pomoa kiinnostaa ennen kaikkea se, että et ole usein poissa. Runsaat poissaolot ovat merkki huonosta työmotivaatiosta, joskus. Käy siis aina töissä kun pystyt.

Saikulla ei ole mitään velvollisuutta olla tavoitettavissa puhelimitse.

Vierailija
66/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oli 2.5 viikkoa sairaslomaa umpparin leikkauksen jälkeen. Kunto oli alussa huono, mutta kun vointi alkoi paranemaan, kävelin kahvilan kahville ja takaisin. Moraalisoikettaa tai ette, mutta koko työpäivää en olisi jaksanut olla töissä ja tehtäväni oli saikulla kehittää kuntoani.

Annetaanko saikulle nykyään jotain tehtäviä, jotka on pakko suorittaa?

Kaverin piti kuntouttaa itseään kävelemällä saiauslomalla, mutta ei se tietenkään pakollista toimintaa ollut vaan suositus.

Sama täällä. Lääkäri käski käydä kävelyllä kaksi kertaa päivässä vähintään puoli tuntia kerrallaan. Koska asun työpaikan lähellä niin AP:n tapaisten työkavereiden takia ajoitin kävelyt sellaiseen aikaan että että mahdollisuus törmätä työkavereihin oli mahdollisimman pieni.

Kävelyllä käyminen on kuntoutusta, baarissa kaljan kiskominen ei.

Ap

Baarissa ihmisten tapaaminenkin voi olla kuntouttavaa toimintaa.

Vierailija
67/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) en käy baareissa käyn välillä ravintolassa syömässä. En käytä alkoholia. Baariin yhdistän alkoholin.

2) olen työkyvyttömyyseläkkeellä joten ihan sama mulle kuka käy missä. Ei kuulu minulle. Jokainen vastaa itse teoistaan ja menoista.

Vierailija
68/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos työkaveri on tulossa aamulla jokatapauksessa töihin?

Ei ole. Työvuorolistat on kolmen viikon päähän eikä tämän nimeä niissä ole hetkeen lukenut.

Ap

AP, mitä sua noin kipristelee työkaverin saikku ja liikkumiset. Ihmiset voivat olla saikulla mistä tahansa syystä, esim. sellaisesta, joissa lekuri oikein kehottaa hakeutumaan ihmisten pariin. Maistoitko työkaverisi lasista, että mitä mahtaa juoda. Saikulla oleva hoitaa kyllä ihan itse todistuksensa pomolle, ei kuulu sulle piirun vertaa.

Olutpullo oli kourassa eikä ollut edes alkoholiton.

Ap

Vierailija
69/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin olla, jokaisen oma elämä, omat tekemiset, omat vastuut. Ei kuulu mulle. Aikuisia ollaan.

Vierailija
70/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt:   'Hei pomo hei, Matti oli eilen baarissa vaikka se on sairaslomalla' 

Vierailija
71/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu matkustaa usein saikuillaan. Mutta onkin vähän dingdong joten ehkä parempi ettei ole töissään säätämässä.

Vierailija
72/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomaa voi olla monesta syystä. Olen parikin kertaa ollut sairaslomalla niin että lääkäri on kieltänyt työnteon, mutta muuten suositellut elämään ja liikkumaan mahdollisimman normaalisti.

Selkävaivojen aikaan ei saanut (=pystynyt) istua mutta lääkäri kehoitti liikkumaan niin paljon kuin kivulta pystyy. Kävin silloin mm baarissa.

Silmäleikkauksen jälkeen ei saanut rasittaa silmiä eikä nostaa sykettä, mutta kalastus oli lääkärin mukaan ihan hyvä aktiviteetti kunhan käyttää aurinkolaseja.

Burnout oireideni aikaan lääkäri suositteli tekemään oikeastaan mitä tahansa muuta kuin työntekoa.

Ja minä olen niitä ns pomoja, joten jos tiimiläiseni tulisi sairaslomalla ollessaan kaupungilla vastaan niin tuskin siitä hätkähtäisin. Kysyisin mitä kuuluu ja tarjoaisin kierroksen.

Vierailija
73/94 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on, jos kuntoutujat ei uskalla mennä minnekään, kun pelkäävät supatuksia ja syytöksiä.

Kotiin eristäytymällä harva pidempiaikaisempi vaiva paranee.

Vierailija
74/94 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkaan ja kysyn, milloin tulee takaisin töihin.  Enhän edes tiedä, miksi hän on poissa, jos ei ole itse kertonut. Työkavereille ei kuulu ilmoittaa, jos on poissa sairauden vuoksi.

Vierailija
75/94 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu mulle

Työnantaja hoitaa nämä asiat, en minä.

Vierailija
76/94 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli joudut kuulostamaan sairaalta vaikka et sitä ole. Miltä ne sairaudet kuulostaa? Toki sairaanakin pitää käydä kaupassa tai jossain muualla jos on tarve. Tietty jos sanot olevasi keuhkokuumeessa ja juoksentelet lenkillä, niin varmasti silloin joutuukin kuulostamaan erityisen sairaalta jos pomo soittaa. Minä olen sairauslomalla silloin kun olen sairaana niin ei tarvitse teeskennellä sairasta.

Tartuit sitten tähän.

Kyllä, jos pomo soittaa kotiin niin yritän olla kuulostamatta terveeltä ja kehua vointiani, vaan sen sijaan että "yllättäväd kovaa tää fludssa tosiaan iski, yrtiäd kyllä kovasti päästä töihin, niisk".

Pointti on että tulevaisuudessa saa helposti kenkää, jos on paljon poissa, ja myös jos naama ei muuten miellytä. Ole siis tarkka siitä vaikutelmasta minkä annat. Olen itse aika terve eikä saikutus ole ongelma.

Eeellisellä työpaikallani muuten yksi työtover juorusi pomolle toisen aiheettomista poissaoloista. Sellaisia oli, ja tyyppi joko potkittiin pihalle tai ymmärsi lähteä. Vain kuukautta myöhemmin myös tämä juoruja lähti. Ymmärsin että pomo oli kertonut sille että ei arvosta selkäänpuukottajia ja tajusi lähtä.

Vierailija
77/94 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin sairauslomalla murtuneen jalan kanssa ja todellakin olin baarissa, teatterissa, kaverin mökillä jne. Jokainen täysijärkinen varmaan ymmärsi että jalka kipsissä ja myöhemmin leikattuna haavojen kanssa ei pystynyt työhön jossa kävellään ja seisomaan käytännössä koko työpäivä.

Ap puhui kolmen viikon listoista, kyseessä siis tod näk hoitoalan työpaikka. Voi olla että työkaverilla on vaikkapa selkä hajalla, silloin on selvää ettei pysty tekemään töitä mutta jos nyt rauhassa köpöttelee baariin ja istuksii siellä, sen se selkä ehkä kestää

Vierailija
78/94 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työkaverin nähnyt baarissa ja se on saanut potkut. Baariin ei voi missään nimessä mennä jos on hakenut saikkua. Meillä on ihan selvät säännöt että alkoholia ei juoda jos on sairaaksi ilmottanut itsensä.

Vierailija
79/94 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla soitolla saikutus ei salli baarissa istumisia. Sitä vastoin lääkärin kirjoittamassa saikussa voit tehdä mitä vain, mikäli terveys antaa myöten.

Vierailija
80/94 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aivan mahtavaa! Minähän olisin silloin baarissa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi