Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte, jos näkisitte saikulla olevan työkaverin baarissa?

Vierailija
08.10.2023 |

Ihmettelen miten pystyy menemään baariin, mutta ei töihin. Pomolle ilmoitus?

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIe kävin Pariisissa sairaslomalla ollessani. En sentään viitsinyt lähettää Eiffel-tornin kuvaa töihin, vaikka sitäkin aattelin.

Vierailija
42/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu mulle enkä ole ihan varma saako edes pomo tarkkaa diagnoosia, ainakin jossain vaiheessa meillä oli niin että pomo sai tiedon poissolosta ja työpaikkalääkäri tiedon diagnoosista. Tämähän on muuttunut ja tulevaisuudessa työnantaja saa tietää kaiken, ja tulevaisuudessa ihminen voidaan panna pihalle paljon helpommin.

Siksi silmänpalvonta nykyisessä työelämässä on tärkeää.

Olen itse aika tarkka maineestani, siksi pyrin ainakin lyhyellä saikulla pysyttelemään sisätiloissa. Myös puhelin on päällä, koska jos pomo soittaa on syytä vastata, ja kuulostaa sairaalta.

Sinkkuna on vaikeampaa pysyä kotona kun on pakko käydä kaupassa. Kun sitten joku tulee vastaan kaupungilla muista että olet aina "tulossa lääkäriltä " ja "menossa apteekkiin" riippumatta siitä miksi heilut kaupungilla. Ehkä, jos on pienikään riski että kaveri jää salaa katsomaan, kannattaa käydä apteekissa, ostat sitten vaikka hampaanväliharjoja ja apteekin nallekarkkia.

Toisaalta pomoa kiinnostaa ennen kaikkea se, että et ole usein poissa. Runsaat poissaolot ovat merkki huonosta työmotivaatiosta, joskus. Käy siis aina töissä kun pystyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasloman syy? Onko sitä vielä kuinka paljon jäljellä, jos akuutti sairaus (flunssa tms)?

Olen ollut sairaslomalla teatterissa. Olkapäävaiva haittasi työntekoa muttei teatterin katsomista.

Itsehän otin saikkua kun halusin opiskelemasn ja lukea pääsykokeisiin. Sain sitten koeajan purun enkä päässyt opiskelemaan, mutta hei mitä väliä, pääsin pskasta tuönantajasta eroon eikä työpaikkaihastuskaan ollut oikeasti kiinnostunut kun ei vastannut Facessakaan kaveripyyntöön niin että ihan hyvä vaan, että tuli koeajalla ilman omaa syytä potkut. Pääsipähön siitä pskasta työnantajasta eroon.

Miten niin ilman omaa syytä tuli koeaikapurku? Tuohan oli täysin oma vikasi, kun valehtelit syyn poissaololle jotta saisit työnantajan piikkiin lukea pääsykokeisiin. Palkatonta vapaata tuossa olisi pitänyt hakea ja käytännössä varastamisen vuoksi (varastit sairausloman palkkarahat jotka eivät kuuluneet sinulle koska et oikeasti ollut sairaana) sait todella hyvästä syystä potkut.

Vierailija
44/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu mulle enkä ole ihan varma saako edes pomo tarkkaa diagnoosia, ainakin jossain vaiheessa meillä oli niin että pomo sai tiedon poissolosta ja työpaikkalääkäri tiedon diagnoosista. Tämähän on muuttunut ja tulevaisuudessa työnantaja saa tietää kaiken, ja tulevaisuudessa ihminen voidaan panna pihalle paljon helpommin.

Olen itse aika tarkka maineestani, siksi pyrin ainakin lyhyellä saikulla pysyttelemään sisätiloissa. Myös puhelin on päällä, koska jos pomo soittaa on syytä vastata, ja kuulostaa sairaalta.

Sinkkuna on vaikeampaa pysyä kotona kun on pakko käydä kaupassa. Kun sitten joku tulee vastaan kaupungilla muista että olet aina "tulossa lääkäriltä " ja "menossa apteekkiin" riippumatta siitä miksi heilut kaupungilla. Ehkä, jos on pienikään riski että kaveri jää salaa katsomaan, kannattaa käydä apteekissa, ostat sitten vaikka hampaanväliharjoja ja apteekin nallekarkkia.

Toisaalta pomoa kiinnostaa ennen kaikkea se, että et ole usein poissa. Runsaat poissaolot ovat merkki huonosta työmotivaatiosta, joskus. Käy siis aina töissä kun pystyt.

Itselleni ei ole millään tavoin mitään väliä minkälainen maine minulla on vai onko mainetta ollenkaan. Aivan samantekevää minulle joten sillä asiallaei voi minua kiristää.

Vierailija
45/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti menet nuuskimaan, mitä lasissa on.

Miksi ihmeessä? En ole pyrkimässä töihin, joissa olosi merkitustä taustallani tai maineellani. Edelleenkään en halua korkea-arvoisiin tehtäviin, en ole koskaan halunnut enkä semmoisia suostu edes ottamaan vastaan.

Vierailija
46/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon mukaan ei koskaan voi sinkkuna köydä ulkona ei edes kaupassa eikä roskia viemässä. Aina joku voi keksiä valheen, että olet töissä ja työtehtåviin kuuluu kaupassa käynti tai roskien vieminen vaikka ei kuulu.

Vierailija
47/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuon logiikan mukaan ei voi koskaan poistua ulko-ovesta kun joku väittää että oletkin töissä vaikka et ole vaan elät nörmaalia taviksen elämää.

Itse en suostu vastaanottamaan mitään töitä esim Valtioneuvoston kansliasta enkä ministeriöstä kun aina joku olosi väittämässä että olet töissä vaikla ei ole.

Vierailija
48/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No monessa työpaikassa on esim jos olet aidosti motivoitunut niin sanotaan että olet liian innokas ja se on epäilyttävää ja emme palkkaa.

Itse en ole hakemassa enää koskaan valtiolle töihin enkä suostu sellaisia töitö vastaanottamaan vaikka kuinka tyrkytettäisiin. Ainajilu voi tehdä taustaselvityksen, mutta ei siitä mitään hyötyä ole kun en ole hakemassa mihinkään sellaiseen työhöm koskaan enkä suostu sellaista vastaanottamaan eli ihan hukkaan menee heidänkin aika.

Vierailija
49/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Supo kaavailee minua johonkin töihin mihin itse en ole edes hakenut niin en tämmöisiä hämärä töitä suostu vastaanottamaan. Se on kuule luuri korvaan se.

Vierailija
50/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha juonitella selän takana minulle jutain työpaikkaa ilman että itse olen edes hakenut siihen. En sellaisia suostu vastaanottamaan. Joten aivan hukkaan heitettyä aikaa tuollainen selän takana juonittelu.

Vierailija
51/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli olkapäävaiva mikä esti oikean käden käyttämisen kokonaan. Kotona tuli aika pitkäksi ja alkoi tuntua että seinät kaatuvat päälle. Aloin käydä varovasti pikku kävelyillä. Pikkuhiljaa myös kylässä kavereiden luona ja kahviloissa. Kuntokin pysyi parempana kun sain vähän liikuntaa.

Vierailija
52/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oli 2.5 viikkoa sairaslomaa umpparin leikkauksen jälkeen. Kunto oli alussa huono, mutta kun vointi alkoi paranemaan, kävelin kahvilan kahville ja takaisin. Moraalisoikettaa tai ette, mutta koko työpäivää en olisi jaksanut olla töissä ja tehtäväni oli saikulla kehittää kuntoani.

Annetaanko saikulle nykyään jotain tehtäviä, jotka on pakko suorittaa?

Kaverin piti kuntouttaa itseään kävelemällä saiauslomalla, mutta ei se tietenkään pakollista toimintaa ollut vaan suositus.

Sama täällä. Lääkäri käski käydä kävelyllä kaksi kertaa päivässä vähintään puoli tuntia kerrallaan. Koska asun työpaikan lähellä niin AP:n tapaisten työkavereiden takia ajoitin kävelyt sellaiseen aikaan että että mahdollisuus törmätä työkavereihin oli mahdollisimman pieni.

Vierailija
53/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oli 2.5 viikkoa sairaslomaa umpparin leikkauksen jälkeen. Kunto oli alussa huono, mutta kun vointi alkoi paranemaan, kävelin kahvilan kahville ja takaisin. Moraalisoikettaa tai ette, mutta koko työpäivää en olisi jaksanut olla töissä ja tehtäväni oli saikulla kehittää kuntoani.

Kyllä, aina on annettu.

Leikkauksen jälkeen, myös sydänleikkauksen jälkeen potilaan tulee liikkua.

Se ehkäisee veritulpan syntymisiä.

Jo sairaalassa ihmiset ajeteaan vuoteista ylös, heti kun nukutus tokkura on ohi, ja vointi sen sallii.

Juuri veritulppia vaaran takia.

Pitää kävellä sairaalan käytävillä, käydä kahviossa asti kävelyllä.

Myös ulkoilua ja raitista ilmaa määrätään.

Miten ihmeessä kukaan jaksais tai edes kykenisi töihin, jos makaa 2 viikkoa vain sängyssä, liikkumatta, kävelemättä, niin siitä rykästä suoraan töihin?

Kyllä ois jalat pelkkää spagettia, pyörittäisi , ja hengästyttätäisi jo

20 metrin kävely.

Vierailija
54/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tollo!

Jos on sairaslomalla esim. unettomuuden takia, silloin just pitää liikkua ja ulkoilla paljon.

Ja syödä terveellusesti. Lisäksi nukkua pois ne unirästit, joihin lääkäri kirjoitti pienen määrän nukahtamislääkettä.

Tämä on lääkärin ohje silloin, kun hän kirjoittaa sairasloman työkykyä haittaavasta unettomuudesta.

Vierailija
55/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tosi yllättynyt jo senkin takia, että mulla ei ole työkavereita. Olen yksin tässä firmassa. Yrittäjä.

Toisekseen en tekisi mitään. Tai siis moikkaisin kyllä. Mutta ei toisten tekemiset minuun kuulu. Itse tulin töihin normaalisti murtuneen ranteen kanssa. Vasen käsi. Mutta jos joku muu ei voi mennä töihin, mutta voi istua baarissa, niin mitä se minulle kuuluu. Kaverilla on burn out, eikä voi mennä töihin. Ei se silti elämästä lakkaa. Pakkohan sen on elää silti arkeaan? 

Vierailija
56/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekis mitään. Ei kuulu mulle. Sitä paitsi, saikulla voi olla muunkin syyn kuin flunssan takia.

Vierailija
57/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parhaillaan saikulla nivelrikon takia. En kykene työn vaatimiin otteisiin toisella kädelläni. Leikkausaika on jo päätetty nivelen jäykistämistä varten ja sain saikkua leikkauspäivään asti ja lisää saan sen jälkeen. Tilani ei estä baarissa olemista, mutta työnteon kyllä.

Vierailija
58/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se baarissa töissä vai asiakkaana?

Vierailija
59/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverin piti kuntouttaa itseään kävelemällä saiauslomalla, mutta ei se tietenkään pakollista toimintaa ollut vaan suositus.

Sama täällä. Lääkäri käski käydä kävelyllä kaksi kertaa päivässä vähintään puoli tuntia kerrallaan. Koska asun työpaikan lähellä niin AP:n tapaisten työkavereiden takia ajoitin kävelyt sellaiseen aikaan että että mahdollisuus törmätä työkavereihin oli mahdollisimman pieni.

Kävelyllä käyminen on kuntoutusta, baarissa kaljan kiskominen ei.

Ap

Vierailija
60/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin moikkaamaan ja kertoisin että mukava nähdä. Kysyisin miten on jaksellut ja tsemppaisin olemaan pois töistä kunnes on taas työkuntoinen. Meidän tiimissä luotetaan toisiimme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän