Miten toimitte jos leikkipaikalla toisten lapset käyttäytyy väkivaltaisesti tai muuten huonosti?
Saako toisen lapselle ärähtää? Muutaman kerran tullut sellainen tilanne, että sisäleikkipaikalla tai leikkipuistossa lapset tekee jotain kiellettyä (isot lapset riehuu vauvojen leikkipaikalla, lyö toisia, rikkoo tavaroita jne) ja vanhemmat eivät komenna tai edes ole lähettyvillä vaan selaavat puhelintaan jossain kauempana. Oma lapseni on liiankin rauhallinen ja helposti jää toisen lasten jalkoihin. Pitääkö vain katsoa vierestä kun toiset lapset terrorisoi vai saako heitä kieltää? Olen miettinyt, pitääkö oman lapsen turvallisuuden vuoksi alkaa kohta vältellä yleisiä leikkipaikkoja. Mua itseäkin alkaa kohta pelottaa noi lapset, millaisia aikuisia heistä kasvaa kun lapsesta asti oppii että tuollainen käytös on ok?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Pitää sanoa. Ja olen sanonutkin. Viimeksi muutama kuukausi sitten oltiin sisäleikkipaikassa jossa poikaporukka, noin 8-10 vuotiaita, juoksenteli todella vauhdikkaasti eikä välittänyt että tielle osui muita lapsia. Kun oma taaperona joutui noiden ylijuoksemaksi, ei onneksi käynyt pahasti, kävin ensin sanomassa pojille että nyt riitti ja sen jälkeen huomautin vanhemmille. Istuivat siis hieman syrjässä näpräten puhelimia. Ja sanon jatkossakin mikäli tuollaista tulee
Mä en uskaltaisi mennä sanomaan, koska häiriintyneiden ja väkivaltaisten lasten vanhemmatkin on usein häiriintyneitä ja väkivaltaisia. Jostainhan ne geenit on tulleet. Pahimmillaan turpiin saa sitten sekä taapero että minä.
Pick your fights. Jos vanhemmat vaikuttavat normaaleilta, niin tottakai pitääkin mennä sanomaan.
Pakkohan siinä on jotain tehdä.
Valitettavasti useammin kuin kerran on käynyt niin, että siihen asti passiivinen vanhempi tulee puolustamaan omaa lastaan (jokainen huolehtikoon omista asioistaan). Siis tilanteessa, jossa 6-v on juuri hypännyt 2-v:n päälle pikkulasten leikkipaikassa.
Inhoan riitelyä, mutta jos vain väistyy sivuun niin noille perheille jää vaikutelma että tilaa saa kun vain öykkäröi tarpeeksi. Mitä isot edellä, sitä pienet perässä.
Nuo paikat on hullumyllyjä ja meno on kovaa varsinkin kylmän sateisena viikonloppuna. Juu, sano ihmeessä mutta ärisemisestä ei ole sitäkään vähää hyötyä kuin muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää sanoa. Ja olen sanonutkin. Viimeksi muutama kuukausi sitten oltiin sisäleikkipaikassa jossa poikaporukka, noin 8-10 vuotiaita, juoksenteli todella vauhdikkaasti eikä välittänyt että tielle osui muita lapsia. Kun oma taaperona joutui noiden ylijuoksemaksi, ei onneksi käynyt pahasti, kävin ensin sanomassa pojille että nyt riitti ja sen jälkeen huomautin vanhemmille. Istuivat siis hieman syrjässä näpräten puhelimia. Ja sanon jatkossakin mikäli tuollaista tulee
Mä en uskaltaisi mennä sanomaan, koska häiriintyneiden ja väkivaltaisten lasten vanhemmatkin on usein häiriintyneitä ja väkivaltaisia. Jostainhan ne geenit on tulleet. Pahimmillaan turpiin saa sitten sekä taapero että minä."
Viisasta. Sisäleikkipaikkojen henkilökunnalle menette sanomaan mikäli riehuva lapsi vaarantaa muiden turvallisuuden. Henkilökunnalla on velvollisuus poistaa sellainen riskitekijä , koska maksavilla asiakkailla on oikeus turvalliseen oleskeluun leikkipaikoissa.
Sisäleikkipaikoissa lasten vanhempien/huoltajien on vahdittava heitä, eikä kännykkäänsä!
" Pick your fights. Jos vanhemmat vaikuttavat normaaleilta, niin tottakai pitääkin mennä sanomaan."
Henkilökunnalle sanotte että liian rahatonta menoa. He (leikkipaikan henkilökunta) arvioivat tilanteen ja heidän homma on huomauttaa lasten vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Sisäleikkipaikoissa lasten vanhempien/huoltajien on vahdittava heitä, eikä kännykkäänsä!
Oletko joskus ollut sisäleikkipaikalla nopean ja leikkisän lapsen kanssa? Kerran katselin kun yksi vanhempi tosissaan vahti tuommoista lasta. Joka paikkaan ryysi mukaan ja mäkätti että älä tee sitä, älä tee noin! Yhtään ei antanut luonnollisesti leikkiä muiden lasten kanssa. Eikä ollut taapero kyseessä.