Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte, jos näkisitte saikulla olevan työkaverin baarissa?

Vierailija
08.10.2023 |

Ihmettelen miten pystyy menemään baariin, mutta ei töihin. Pomolle ilmoitus?

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti menet nuuskimaan, mitä lasissa on.

Vierailija
22/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oli 2.5 viikkoa sairaslomaa umpparin leikkauksen jälkeen. Kunto oli alussa huono, mutta kun vointi alkoi paranemaan, kävelin kahvilan kahville ja takaisin. Moraalisoikettaa tai ette, mutta koko työpäivää en olisi jaksanut olla töissä ja tehtäväni oli saikulla kehittää kuntoani.

Annetaanko saikulle nykyään jotain tehtäviä, jotka on pakko suorittaa?

Kaverin piti kuntouttaa itseään kävelemällä saiauslomalla, mutta ei se tietenkään pakollista toimintaa ollut vaan suositus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työntekijä tietäisi, että toinen työntekijä on sairaslomalla, ellei työnantaja riko lakia?

Vierailija
24/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sinulle pätkän vertaa! Työkaverin sairasloman syyt ei kuulu sinulle millään tavalla. Eikä myöskään se, mitä työkaverisi tekee, kun ei ole töissä!

Vierailija
25/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työntekijä tietäisi, että toinen työntekijä on sairaslomalla, ellei työnantaja riko lakia?

Kertoi ihan itse ennen pois jäämistään.

Ap

Vierailija
26/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin että mikä minua vaivaa kun olen niin kiinnostunut muiden asioista että harkitsen jo niinhin puuttumista.

Vierailija
27/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Mä olen ollut saikulla baarissa. Olin saikulla selkäsairauden takia.

Vierailija
28/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei kuulu sinulle. Et tiedä mistä syystä työkaveri on saikulla ja syy voi olla sellainen, ettei se estä kotoa poistumista ja muuten normaalin elämistä mutta töihin ei juuri nyt pysty. Et tiedä oikeaa syytä vaikka työkaveri olisi jonkun syyn kertonutkin sillä monesti siinä ahdistavassa tilanteessa kun moukat työkaverit utelee henkilökohtaisia terveystietoja, annetaan vaan nopeasti jokin selitys jonka ne moukat helpoiten ymmärtää. Pomo tietää kyllä syyn ja asia ei kuulu sinulle mitenkään.

Vierailija
29/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu sinulle pätkän vertaa! Työkaverin sairasloman syyt ei kuulu sinulle millään tavalla. Eikä myöskään se, mitä työkaverisi tekee, kun ei ole töissä!

Juuri näin... Miksi moukat puuttuu toisten elämään.

Vierailija
30/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tksi esimerkki saiauslomasta, jolloin voi käydä vaikja kuppilassa istumassa: Ite oon ollut kohta 5 kk poissa töistä , osittain kyllä osapäiväisellä sairauslomalla ja käynyt elokuvissa, keikoilla, hotellilomilla ja muuta kivaa. Istuin iltaa työporukan kanssakin ja join oluttakin, esimies mukana. Mulla on murtuma vasemmassa yläraajassa ja se paranee hyvin hitaasti. Olen vasen kätinen. Teen raskasta työtä käsilläni enkä saa nostaa nyt kovinkaan painavaa. Työpaikalla ei ollut tarjota täysipäiväistä kevyttä työtä.

Vierailija
31/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin moikkaamaan ja kysyisin mitä kuuluu. 

Vierailija
32/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasloman syy? Onko sitä vielä kuinka paljon jäljellä, jos akuutti sairaus (flunssa tms)?

Olen ollut sairaslomalla teatterissa. Olkapäävaiva haittasi työntekoa muttei teatterin katsomista.

Vierailija
33/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettisin että mikä minua vaivaa kun olen niin kiinnostunut muiden asioista että harkitsen jo niinhin puuttumista.

Puutujat ovat yksi sairas rotu....

Vierailija
34/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu, mistä syystä on saikulla. Jos on vaikka selkäkipu, jalka poikki tai masennus, voi hyvinkin olla baarissa, kun taas akuutissa flunssassa tai mahataudissa ei tietenkään voi olla.

Ja jos joku kuitenkin kohta sanoo, että mistä minä tiedän ja mitä se minulle kuuluu, miksi työkaveri on saikulla, niin ainakin sairausloman pituus kertoo jotakin. Ja meillä töissä kyllä saattaa ihan työkaverin kunnostakin huomata, että on vaikkapa flunssa iskemässä. Eli kyllä me joskus tiedetään, vaikkei se meille kuuluisikaan.

Mitä väliä. Työpaikka oli niin pska muutenkin, että hyvä vaan, että pääsi eroon koko työnantajasta.

Vierailija
35/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä kerrotaan ihan avoimesti, jos jää sairauslomalle. Itse laitan sähköpostia, että olen nyt sairauslomalla ja tuuraajani osaa sitten hoitaa hommani. 

Vierailija
36/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasloman syy? Onko sitä vielä kuinka paljon jäljellä, jos akuutti sairaus (flunssa tms)?

Olen ollut sairaslomalla teatterissa. Olkapäävaiva haittasi työntekoa muttei teatterin katsomista.

Itsehän otin saikkua kun halusin opiskelemasn ja lukea pääsykokeisiin. Sain sitten koeajan purun enkä päässyt opiskelemaan, mutta hei mitä väliä, pääsin pskasta tuönantajasta eroon eikä työpaikkaihastuskaan ollut oikeasti kiinnostunut kun ei vastannut Facessakaan kaveripyyntöön niin että ihan hyvä vaan, että tuli koeajalla ilman omaa syytä potkut. Pääsipähön siitä pskasta työnantajasta eroon.

Vierailija
37/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan purskahtaisin itkuun.

Vierailija
38/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan miksi saikulla.

Jos mielenterveysongelmia, on suotavaakin liikkua, tavata ihmisiä ym.

Joa on "keuhkokuume" ja on huomennakin töistä pois, kyllähän se saattaisi yllättää.

Mutta olisiko toisaalta minun asiani?

Ei välttämättä sinun, mutta pomoa saattaisi kiinnostaa. Jos mulla olisi sellainen työkaveri, joka istuisi baarissa, vaikka olisi ilmoittautunut mahataudin tai keuhkokuumeen vuoksi sairaaksi useaksi päiväksi, ja tekisi tätä usein, käräyttäisin kyllä hänet.

Kroonisessa sairaudessa (esim. selkävaivat) on hyväkin olla liikkeellä.

Vierailija
39/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän otin saikkua kun halusin opiskelemasn ja lukea pääsykokeisiin. Sain sitten koeajan purun enkä päässyt opiskelemaan, mutta hei mitä väliä, pääsin pskasta tuönantajasta eroon eikä työpaikkaihastuskaan ollut oikeasti kiinnostunut kun ei vastannut Facessakaan kaveripyyntöön niin että ihan hyvä vaan, että tuli koeajalla ilman omaa syytä potkut. Pääsipähön siitä pskasta työnantajasta eroon.

Ja ihan hyvä etten päässyt opiskelemaan sillä ala olisi ollut totaalisen väärä minulle. Samoin työpaikan palkka olisi ollut täys pska, työkaverit inhottavia ja kaiken lisäksi yksi inhottava, ahdisteleba tuttu äijä töissä siellä, jota en haluaisi nöhdä ikinä.

Vierailija
40/94 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan purskahtaisin itkuun.

Tarkoitin ex-ihastusta en nyxää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän