Onko älvsbytalot avaimet-käteen periaatteella?
Onko kenelläkään kokemuksia? Paljonko maksaa tontin perustus..n. suunnilleen?
Kommentit (24)
Ei ole kokemuksia älvareista, mutta käy lukemassa tarinoita mm. suomi24:lla.
Mulle on kerrottu, että perustukset maksaa 15-25 tuhatta, riippuen perustamistavasta
Paljon liikkuu kaikenlaista negatiivista juttua ko. taloista ja useimmiten kommentoijina tuntuvan olevan sellaiset, joilla ei omakohtaista kokemusta talosta ole.
Itsellänikään ei Älvsbyä tosin ole (ainakaan vielä), mutta uskon talon olevan ihan ok hinta-laatusuhteeltaan. Ovat Suomessa kolmanneksi myydyin pakettitalo.
Mies on rakennesuunnittelija ja tekee myös kuntokartoituksia.
Muurametalot ovat kuulemma parempia rakenteiden osalta.
Niin halvalla rakennettu, että laatu näkyy jo kauas.
Loppujen lopuksi jos satsaa hiukan enemmän, saa kunnon talon.
Älvärin lattia kumisee ikävästi.
ostamaan valesokkelillista, 10 sentin eristeillä olevaa alkuperäiskuntoista 30-40 vuotta vanhaa. Älväri on kuitenkin uusi ja se on uusien rakennusmääräysten mukainen. Harva vanha talo läpäisisi tämän päivän vaatimuksia!
Kyllä, kyseessä on avaimet käteen paketti. Päälle tietenkin tontti, liittymät, maanajot (voivat maksaa todella paljon) ja piha. Omaa rahaa uppoaa tontista ja liittymien hinnasta riippuen 15 000-> tontin päälle.
En asu Älvsbyssä, enkä ole rakentamassakaan. Ymmärrän silti, miksi ovat suosittuja!
Jos sinulla on varaa laittaa vaikka 200 000¿ taloon, niin rakennatko uuden Älvärin vai ostatko vanhan rintamamiestalon?
Jos rahaa on enemmän, valinnanvarakin laajenee.
hoitamaan itse tai palkkaamaan jonkun tekemään. Meillä kyllä onnistui sikäli avaimet käteen että talomyyjä järjesti muut tarvittavat urakat itse, koska emme olleet paikkakunnalla. Loppusummaan tietysti vaikutti.
Eri asia taas jollain landelaisilla, kun tontteja saa ilmaiseksi tai muutamalla tonnilla.
Pk-seudulla älväreitä muutenkin onkin tosi paljon. Kannattaa katsella uusilta asuinalueilta, niin huomaatte itsekin.
Tällä hetkellä toimittajalla yli vuoden jonot, eli suosittuja ovat.
Vierailija:
Jos mulla on 200 000¿ en taatusti rakenna älväriä vaan ihan oikean omakotitalon.
jos niin haluaa. Ei sitä mikään estä.
Tämä talopaketti on vain epätoivoisille, halvan (ja huonon) perässä juoksijoille!
Ärsyttää kun puhutaan monista taloista että on niitä. Oikeasti avaimet käteen-taloon EI TULE LISÄKUSTANNUKSIA MISTÄÄN! Eikä tarvi itse hoitaa mitään. Ei ole muuta kokemusta Älvareista, kuin että tuttavaperhe on kovin tyytyväinen.
Julkkisten asunnoista Sievinen vanhemmalla on älvari jossa on kylppärissä prameat laatoitukset.
haukkumalla jotain..
Laadusta.. Monena vuonna Älvsbyhus on ollut ykkönen rakentajille tehdyissä tyytyväisyystutkimuksissa eri talopakettien välillä.
Rossipohja on erinomainen ja home+radonturvallinen vaihtoehto, kunhan tuulettuva alapohja on riittävän korkea. Eli monesti betonilaatalle valettavat laot voivat olla melkoisia ongelmia muutaman vuoden kuluttua. Sen takia Älvsbytalot ovat suosittuja allergisten keskuudessa.
Ja pintamateriaalien laatu on jokaisen oma valinta, ne asennetaan taloon ihan oman maun ja kukkaron mukaan valmiina.
Naapurissa on ja sanovat et on " muovinen" talo ja narisee ja kitisee. Reilun 200 000 maksoivat ja itse tekivät osan. Onhan se suuri talo, mut pieniä huoneita
Älvsbyt sen sijaan nousee isoimpiakin malleja myöten alle tuon ja omalla " pienellä" työllä. Kaveri kyllä sai Vaajatalon 135m2 pystyyn 200 000 Eurolla, mutta se tumpelo-mies teki siellä kaikki vapaat raivon vallassa töitä ja elämä oli vuoden ajan ihan mullin mallin. Älvsbyssäkin joutuu itse hoitamaan yhtä sun toista, mutta se on kuitenkin monille juuri sopiva vaihtoehto: tietää tehneensä, mutta ei sekoa työn määrään.
ja todellakin, ala-arvoinen laatu huokuu älväristä. Ikävää jos jotakin loukkaa, mutta itse en rahojani huonoon laita kun samalla rahalla saa laadukkaampaakin.
Meinaan asuntoja paljon kiertäneenä monissa tee-se-itse miehen talossa on käsittämättömän huonoa työnjälkeä. Älvsbyssä sen sijaan ei ole pistänyt silmään mitään suurempia virheitä.
isonkin talon.
Älväri on juuri niille, joilla ei ole varaa enää panostaan taloon kun tontti maksaa hunajaa. Mikäs siinä asuuhan siellä, mutta kun parempaa on tarjolla miksi tyytyä huonompaan?
Istuttiin kahvipöydässä ja kodinhoitohuoneessa oli pyykkikone päällä. Kun kone alkoi linkoamaan niin ´keittiössä kahvikupit ja lusikat alkoi kilistä... Ei kovin hyvä kuva jäänyt! Saunassa istuttiin niin talonväen puhe kuului viereisestä huoneesta...
Mitään valittamista ei ole ollut ja itse laitoimme laatat lattiaan ja muut pinnat :) Ei narise mitkään lattiat ja talo on todella lämmin ja kaunis.
Usein ongelmia alkaa tulla jos pohjatyöt ja perustushommat tehty miten sattuu...Turhaan sitä taloa kaikesta syyttää ;)