Mitä parannuksia toivoisitte päivityksen tuovan palstalle
Päivitykset toteutetaan tulevan viikon alussa. Mitä parannuksia haluaisitte ylläpitäjän toteuttavan järisyttävän suosittuun av osioon. Jonkun aloittaman mielenkiintoisen keskustelun kokonaan poisto on tullut mulle usein vastaan. Kun saan mielipiteeni valmiiksi ja lähetän sen, on ketju jo poistettu. Asiakeskusteluja häiriköidään yllättävän usein, sexsinpuutteesta kärsivät tai kaapissa kyyhöttävät eivät saa ilmeisesti apua mistään joten yrittävät tunkea tietoa tuskistaan lähes joka keskusteluun. Tuskin sitä "avunhuutoa" kuitenkaan pystyvään jatkossakaan estämään. Kerro meille muille, mitä itse odottaisit parannuksiin.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Politiikalle oma osasto.
Ja sinne tunnistautumispakko suomalaisella henkilötunnuksella.
Vierailija kirjoitti:
Myös oikeasti asiattomia viestejä ympätään keskelle jonkun aihe-keskustelun aloitukseen. Vaikeaahan se on ymmärtää mikä hätä sillä postaajalla on, mistä oireilee. Mikäli joku huomaa asiattoman viestin ja ilmoittaa siitä, saa automaatti-ilmoituksen, että viestisi on vastaanotettu. Myös sama teksti näkyy ilmoitetun viestin lippukohdassa. Miksiköhän ilmoituksen vastaanottamisen jälkeen asiatonta viestiä pääsee edelleen lainaamaan ja monistamaan ja siten vahingoittaa mahdollisesti ilkun kohteena olevaa, joskus kyseessä ollut kouluikäinen lapsi. Olisiko mahdotonta stopata lainaus, kunnes asiattoman viestin kohtalo ehditään modedoinnissa käsittelemään.
Tai ainakin niin, että kun joku viesti lopulta moderoidaan pois, kaikki sitä lainanneet vastaukset myös poistuvat automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksullisuus, joku 50€/kk.
10 euroa kuussa.
Minä voisin maksaa vitosen kuussa aktiivisesta ja tasokkaasta keskustelupaikasta, mutta kymppi kuussa on kyllä hieman liikaa. En tiedä missä trollien kipuraja sitten menee.
Vierailija kirjoitti:
Myös oikeasti asiattomia viestejä ympätään keskelle jonkun aihe-keskustelun aloitukseen. Vaikeaahan se on ymmärtää mikä hätä sillä postaajalla on, mistä oireilee. Mikäli joku huomaa asiattoman viestin ja ilmoittaa siitä, saa automaatti-ilmoituksen, että viestisi on vastaanotettu. Myös sama teksti näkyy ilmoitetun viestin lippukohdassa. Miksiköhän ilmoituksen vastaanottamisen jälkeen asiatonta viestiä pääsee edelleen lainaamaan ja monistamaan ja siten vahingoittaa mahdollisesti ilkun kohteena olevaa, joskus kyseessä ollut kouluikäinen lapsi. Olisiko mahdotonta stopata lainaus, kunnes asiattoman viestin kohtalo ehditään modedoinnissa käsittelemään.
Äkkiseltään ajateltuna tuon kiertää ctrl+c -toiminnolla. Tosin quote merkit joutuu itse lisäämään, joten sen verran lisävaivaa.
Kuspäät ja muut paskpäät poijes.
Upeaa. Keskustelu ja mielipiteistä jotkut ovat lähes täydellisiä, jotkut rönsyilee, en meinaa pysyä kyydissä. Palsta on kuitenkin meille (ollut) ilmainen ja yksityisyyskin (oletan) on ollut suojattu. Ilmainen tarjonta meille, mutta ei kuitenkaan ole ylläpidolle, joten olen tästä, aihe vapaa, palstasta narinoistani huolimatta kuitenkin kiitollinen. Joskus kirjoituksista tulee paha mieli joskus onneksi myös hyvä mieli. Olette olleet ihanasti mukana. 🍻 ap
Vierailija kirjoitti:
Trollit veetuun. Joku raja kuinka monta kommenttia yhdestä laitteesta voi kirjoittaa viikon aikana.
Ja samalla niiden nuolien hakkaamiset hemmettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kirjoittaa vastausta ja aloitus poistetaan, olisi kiva saada joku reaaliaikainen väripallo ruudulle - ettei jatka sitä kirjoittamista.
Tämä!!! Nykyään niin moni ihan asiallinenkin aloitus yks kaks vaan saattaa poistua. Hukkaan menee antaumuksella kirjoitetut kommentit...
Eikun joo, jotain järkeä niihin keskusteluketjujen mielivaltaisiin poistamisiin, josko? Tuntuu, että nyt pari palstahullua saa huvikseen poistella näitä asiallisiakin ketjuja, kun joku viesti ei heitä miellytä ja se viesti saa "liikaa" yläpeukkuja.
Ymmärrettävästi harmittaa niitä asiallisia osallistujia jos trollit häärii siinä ympärillä ja itse joutuu tavallaan sivulliseksi uhriksi, mutta minkäs teet, ei se aina riitä että yksi toimii oikein kun on muita jotka ei.
Vierailija kirjoitti:
No vaikka aluksi tiukempi sensuuri, enemmän kiellettyjä sanoja ja enemmän ketjuja poistoon. Tai vaikka saman tien ihan kaikki käyttäjien lähettämät viestit vaikka suoraan "hyväksyntään" = roskakoriin, niin ei tarvitse turhia vaivautua. Keskustelut voisivat olla vaikka moderaattorien luomia ja yksinomaan moderaattorien kirjoittamista ja moderattorien hyväksymistä viesteistä koostuvia. Tuollaiseen suuntaan tuntuu jo olevan menossa.
Valitettavasti trollikysymys ei ihan pelkän irvailun kautta ratkea vaan pikemminkin sopivalla koodaamisella ja sellaisella softalla mikä on ajantasainen.
Jos ymmärtävät mikä on moderni alusta eikä jokin antiikkinen aukkoinen kapistus, niin tuolla varmaan pääsisi jo pitkälle. Voi tosin olla että viilaukset jäävät kuitenkin palstan ulkonäköön liittyviksi, enempi vähempi kosmeettisiksi.
Toivoisin että ne ketkä jankkaa politiikasta,venäjästä,ukrainasta tai natosta voisivat jankata sitä jossain muualla kuin vauvapalstalla.
Moderointi pois persu-Packaleenin firmalta.
Vierailija kirjoitti:
Moderointi pois persu-Packaleenin firmalta.
Jos tulee vielä kökömpi tilalle, ei ole parannus.
Vierailija kirjoitti:
Suvakkimodet pois palstalta.
Moderoinnista valittavalle bannit kyselemättä. Aina trolleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Politiikalle oma osasto.
Ja sinne tunnistautumispakko suomalaisella henkilötunnuksella.
#
Vähän arveluttaisi palstailla, mikäli valittaisi henkilötunnukset. Hakkerointi voi vaarantaa tunnusten väärinkäytön mm. rikolliseen toimintaan. ap
Vierailija kirjoitti:
Palsta on tökkinyt tosi paljon viime aikoina, kapasiteettia lisää. Turha varmaan toivoa ihmismodea enemmän paikalle, nyt nää kiusanteko asiatonilmot poistaa asiallisia ketjuja mielivaltaisesti, mikä laskee intoa kirjoittaa mietittyjä viestejä.
En ole kyllä itse törmännyt yhteenkään asiallisen ketjun poistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palsta on tökkinyt tosi paljon viime aikoina, kapasiteettia lisää. Turha varmaan toivoa ihmismodea enemmän paikalle, nyt nää kiusanteko asiatonilmot poistaa asiallisia ketjuja mielivaltaisesti, mikä laskee intoa kirjoittaa mietittyjä viestejä.
En ole kyllä itse törmännyt yhteenkään asiallisen ketjun poistoon.
En minäkään, kyllä ne kaikki poistetut on ollut jotain spämmäystä. Mutta kun nuo "asiallisiksi" viestejään väittävät makaavat itse omassa paskassaan kuin siat karsinassa, niin eivät näe miten normaali ihminen pitää heitä ja heidän trolliviestejään suoraan poistokelpoisina.
Jos ei joka h'lvetin keskustelua tarvitsisi poistaa.
Politiikalle oma osasto.