Mitä kasvisruokaa söisit maun vuoksi ja on sinulle herkkua? Esim margharita pizza, kantarellikastike itsellä
Myös linssikeitto tai kesäkeitto on aivan todella herkullisia. Mistä kasvisruoista pidät?
Kommentit (479)
Kantarellikastike, pippuripihvi medium, valkosipuliperunat, lasi punaviiniä. Kasvisruoka parhaimmillaan.
Tein eilen keittoa, punaisia linssejä, chili paprika, porkkanaa, bataattia, peruna, palsternakka, sipuli, valkosipulia ja survoin ja Mexico sulatejuudtoa, kermaa ja päälle basilikaa. Oli hyvää ja tänään vielä.
Pizza margharita ilmakuivatulla kinkulla ja tuoreilla herkkusienillä on hyvä kasvispizza.
Kesäkeitto on ehkä kauhein suomalainen ruoka. Kaalin makua maidossa 🤮
Olen sekasyöjä, mutta viime vuosina (olen 49v) olen todennut että itseasiassa kasvikset maistuvat yleisesti ottaen paremmalta kuin liha tai kana. Syön siksi nykyään paljon kasviksia. Niihin saa paljon enemmän makuvivahteita kuin lihaan tai kalaan.
Lempparikasvikseni lienee maa-artisokka. Yrttien suhteen olen kaikkiruokainen. Tykkään ostella kaupasta useamman nipun eri yrttejä ja suunnitella niiden ympärille aterian. Saatan siis kaupassa ottaa vaikka rakuunan käteeni ja sitten päättää, että kyllä, tänään on kalasoppapäivä (rakuuna tekee lohikeitosta taivaallisen hyvää).
Toisaalta pelkkä kasvissosekeitto voi olla herkkua. Vähän bataattia, chiliä, porkkanaa, valkosipulia, nippu korianteria tai jotain. Ehkä vähän limenkuorta joukkoon vielä. Oi nam.
Sipsejä tulee ostettua liiankin usein, ihan siksi kun ovat niin hyviä.
Ne Hesen kasvishampurilaiset ovat olleet hyviä kanssa, ihan vapaaehtoisesti olen sellaisen ottanut lihaversion sijasta.
Ja suosimassani thaimaalaisessa ravintolassa otan kasvisruokien listalta mitä tahansa. En muista niiden nimiä, kaikki käy. Joskus olen kokeillut niitten jotain liharuokaakin, mutta ei se sen parempaa ollut. Kaakkois- ja Etelä-Aasiassa kasvisruoat hanskataan.
Hesen kasvishampurilaiset on kyllä hyviä, ja halpoja.
Syön paljon kasvisruokaa, kun, nyt jo aikuinen, lapsi on kasvissyöjä. Toki asunut jo pitkään omillaan, mutta tapa laittaa kasvisruokaa jäi siitä, kun hän asui kotona. Omia suosikkeja ovat porkkana-hernekeitto, bataattisosekeitto, erilaiset kasviscurryt riisin kera.
Rouheita lohkoperunoita, salaatin ja pippuripihvin kera.
Vierailija kirjoitti:
Mistä se kaalin maku tulee kesäkeittoon, kun ei siihen laiteta kaalia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon hyviä jo listattu. Oma lemppari kasvisruoista on punajuuririsotto. Jos päälle saa vielä paistettua vuohenjuustoa ja kylkeen lasillisen valkoviiniä niin tulen kyllä varsin onnelliseksi. Sienirisotto on myös ihanaa.
Hyh, aidosti kysyn miten kukaan voi syödä vuohenjuustoa. Sehän maistuu siltä miltä navetta haisee. Miten se voi olla jonkun mielestä hyvä maku 😅. No rakkaudella sanon tämän, kasvisruokien ystävä olen vaikka en tästä tykkää.
Meidän perhe rakastaa vuohenjuustoa. Syötäisiin sitä vaikka kuinka ja laitettaisiin eri ruokiin, jos ei olisi niin kallista.
Punajuurikeittoa smetanan kanssa. Ai että se on hyvää.
Myös kasviskiusaus on mun lemppareita.
Vierailija kirjoitti:
Japanilainen ruoka hyvää.
Tosi kasvis- ja lihapitoista. Nam.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon hyviä jo listattu. Oma lemppari kasvisruoista on punajuuririsotto. Jos päälle saa vielä paistettua vuohenjuustoa ja kylkeen lasillisen valkoviiniä niin tulen kyllä varsin onnelliseksi. Sienirisotto on myös ihanaa.
Hyh, aidosti kysyn miten kukaan voi syödä vuohenjuustoa. Sehän maistuu siltä miltä navetta haisee. Miten se voi olla jonkun mielestä hyvä maku 😅. No rakkaudella sanon tämän, kasvisruokien ystävä olen vaikka en tästä tykkää.
Meidän perhe rakastaa vuohenjuustoa. Syötäisiin sitä vaikka kuinka ja laitettaisiin eri ruokiin, jos ei olisi niin kallista.
Niin meidänkin. Vuohenlihakin on herkkua, mutta erityisesti vuohenmaitotuotteet ja toi juusto eri muodoissaan. Tehdään esim tomaattikeittoa niin että sinne laitetaan pehmeää vuohenjuustoa joukkoon.
Jengi luettelee LEHMÄN maidosta tehtyjä ruokia ja puhuu kasvisruoasta. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se kaalin maku tulee kesäkeittoon, kun ei siihen laiteta kaalia?
Mikäs se kukkakaali on?
Vierailija kirjoitti:
Jengi luettelee LEHMÄN maidosta tehtyjä ruokia ja puhuu kasvisruoasta. 🙄
Lisätään nyt vielä myös VUOHEN maito, kun luin lisää kommentteja.
Muistaakseni sienet ainakin kouluaikana luettiin kasvikuntaan, ei eläinkuntaan ja minustakin ne on kyllä kasveja. Sienikastikkeet perunan kanssa on hyviä, salaattia, suolakurkkua mukaan ynnä muuta. Pitääpä käydä katsomassa onko suppiksia ilmestynyt lisää, varmaankin ja päivän ruoka on siinä.
Köttbullar av nött, mums! :)