Asioita, jotka olen oppinut Vauva-palstalta
Oletko oppinut jotain täällä vai meneekö miinuksen puolelle?
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun parisuhteessa on jotain ongelmia, niin se on miehen syytä ja naisella ainoa vaihtoehto on jättää se sika. Niin ja että me miehet syömme kaiken minkä käsiimme saamme, vaikka sitten lasten vanukkaat, anopin hyydykekakun tai jopa kummin kaiman naapurin koiran kuivaruoat.
Minulle oli tajunnanräjäyttävää kun tajusin, että useammin kaikki tosiaan on vain miehen vika. Miehet eivät osallistu kotitöihin tasavertaisesti. Miehet eivät hoida omia lapsiaan ja suurin osa ei edes pidä vanhempainvapaata. Miehet eivät puhu ja pitävät sitä jotenkin miehekkäänä. Miehet ovat huonompia ihan niissä perustaidoissa, joita tarvitaan työelämässäkin.
Miehet ovat oikeasti aika paljon huonompia kumppaneita kuin naiset. Ei ole mitään syytä etsiä vikaa molemmista osapuolista. Joskus vain toinen on syypää.
Tähän aiheeseen munkin oppiminen liittyy. Ajattelen sitä vain aivan toiselta kulmalta eli siten, että yhteiskuntaluokkien erot ovat valtavia. Tuollaisia miehiä ei ole ylemmässä keskiluokassa juuri lainkaan.
Toisaalta tuo kuvaamasi asia selittyy sillä, että täällä naiset valittavat paljon miehistään, mutta emme kuule lainkaan toisen osapuolen näkemystä.
Kyllä se on ihan tilastollinen tosiasia, että miehet tekevät vähemmän kotitöitä, hoitavat harvemmin lapsiaan, hakevat harvemmin apua mt-ongelmiinsa ja vain 10% pitää vanhempainvapaan. En toki tiedä, valehteleeko palstalla kirjoittava nainen kun sanoo että hänen miehensä ei tee kotitöitä, mutta tilastojen valossa on mahdollista että hän puhuu totta.
Miksi sinusta tuntuu tarpeelliselta etäännyttää itseäsi aiheesta vetoamalla luokkaeroihin?
En etäännytä itseäni, vaan kommenttini lähtee siitä, että en itse tunne tuollaisia miehiä. Myös vanhempieni ikäluokassa (80+) miehet ovat tehneet kotitöitä, hoitaneet lapsia siinä missä naisetkin.
Yhteiskunnallisia eroja löytyy Suomestakin ja niitä on myös tutkittu. Miesten ja naisten perhe-elämään liittyvissä rooleissa on isoja eroja. Yksi syy lapsettomuuteenkin liittyy tutkijoiden arvion mukaan tähän asiaan kuten viime viikolla uutisoitiin.
Vaikka sinä et tuntisi, todella moni nainen kärsii tuollaisten miesten käytöksestä. Eikö se mielestäsi ole sinun ongelmasi millään tavalla, kun se ei kosketa sinua henkilökohtaisesti? Minusta taas tämä on ongelma, johon jokaisen pitäisi kiinnittää huomiota.
Ketjun aihe on se mitä täältä olet oppinut. Olen oppinut, että Suomessa on luokkaeroja, jotka ilmenevät mm. tuossa asiassa. En koe että se on minun ongelmani, vaan se on niiden naisten ongelma, jotka suostuvat elämään tuollaisten miesten kanssa. Korkeintaan voin kyseenalaistaa sen onko tuollainen käytös normaalia miesten käytöstä (kuten sinä esität) vaiko ei.
Ei, se ei ole normaalia, enkä ikipäivänä olisi nainut miestä, joka ei hoida lapsiaan siinä missä minäkin tai joka ei ole halukas tekemään kotona muuta kuin tuijottamaan kännykkäänsä. Ja jos mies muuttuisi lapamadoksi (ilman hyvää syytä kuten terveys), niin hänestä kyllä tulisi ex.
Onpas ylimielistä puhetta. 90% miehistä kieltäytyy pitämästä edes vanhempainvapaata. Lisäksi enemmistö miehistä kieltäytyy osallistumasta kotitöihin tasavertaisesti. Tasa-arvo ei toteudu. Ei ole milloinkaan totetutunut. Ja sinä syytät naisia huonoista valinnoista, kun oikeasti miehet ovat syyllisiä. Enemmistö naisista olisi yksin koko elämänsä, jos pitäisi etsiä tasa-arvoa kunnioittava mies. Mikä varmasti on sinulle täysin ok, kunhan miesten perseilyyn ei tarvitse ottaa kantaa eikä tuomita sitä.
Lestadiolaiset ovat taas poistattaneet kommentin, missä sanotaan että palsta on täynnä lestoja. Ne poistattavat kaikki lestoja koskevat kommentit. Joka keskustelusta.
Naiset on yllättävän tyytyväisiä itseensä ja elämäänsä, vaikka joskus aallonpohjassa itkettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun parisuhteessa on jotain ongelmia, niin se on miehen syytä ja naisella ainoa vaihtoehto on jättää se sika. Niin ja että me miehet syömme kaiken minkä käsiimme saamme, vaikka sitten lasten vanukkaat, anopin hyydykekakun tai jopa kummin kaiman naapurin koiran kuivaruoat.
Minulle oli tajunnanräjäyttävää kun tajusin, että useammin kaikki tosiaan on vain miehen vika. Miehet eivät osallistu kotitöihin tasavertaisesti. Miehet eivät hoida omia lapsiaan ja suurin osa ei edes pidä vanhempainvapaata. Miehet eivät puhu ja pitävät sitä jotenkin miehekkäänä. Miehet ovat huonompia ihan niissä perustaidoissa, joita tarvitaan työelämässäkin.
Miehet ovat oikeasti aika paljon huonompia kumppaneita kuin naiset. Ei ole mitään syytä etsiä vikaa molemmista osapuolista. Joskus vain toinen on syypää.
Saman olen huomannut, tosin olen oppinut myös sen että miehen pitää maksaa kaikki asumisen kulut, vaikka nainen olisi parempi tuloinen, miehen pitää myös tehdä kotityöt, kuljettaa lapset harrastuksiin jne vaikka kävisi töissä ja vaimo kotona. Miehen pitää myös eron tullessa muuttaa pois vaikka kotitalostaan tai itse rakentamasta talosta jonka on rakentanut jo ennen vaimoa jos ero tulee ja huom miehen pitää myös maksaa mahdolliset asuntolainat ja maksaa vähintään tonni lapsesta elatusmaksuja, vaikka lapset asuisivat vuoroviikoin vanhempien luona. Eikä unohdeta sitäkään että eron sattuessa, lasten kuljetus harrastuksiin, lääkäriin jne kuuluu edelleen miehelle. Onneksi olen nainen.
Et ole nainen.
Naiset käyvät töissä ja maksavat itse elämisensä ja elättävät itse lapsensa. Aika usein elättävät myös miehen.
Osaan käyttää imurin pientä luukkua kahvassa, koska lehdistö selvitti asian. Ja imuri toimii nyt paremmin. Ainoastaan imurivalmistajan valinnat imurissa voivat haitata, kuten liian painava rautaosa ja iso T suulake, johto ei mene automaattisesti sisään liikuteltaessa, on terävä nostokahva pitää varoa rannetta sekä jalkaa ja imuri ei liiku sulavasti kuten aiempi. Onneksi on hiljainen imuri.
Moni mies yrittää vedättää naista elinkustannuksissa kartuttaen itse omaisuuttaan.
On leskiä, jotka huijaavat lapsiaan perinnössä.
On kateellisia ihmisiä ja heitä on paljon.
Nallekarkit ei aina mene tasan.
Kuusesta voi kapsahtaa katajaan.
Mikään ei nykyisin riitä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suominaiset vihaa mangaa ja animea harrastavia niin paljon, että syyllistyvät rikokseen, kun väittävät meitä pedareiksi. M28
En vihaa. Muutama outo ja huono sattumus on tapahtunut parille niitä seuranneille. (Kaksi itsemurhaa)
Toinen noista oli rakkaan luokkakaverini poika. Vieläkin tuntuu pahalle.
Olen jo ikäihminen ja löysin tämän palstan n 5v sitten. Se on tullut erittäin selväksi, että täällä on paljon erittäin ulkonäkökeskeisiä ihmisiä?
Ikäänkuin ihminen, kohde itse olisi sisimmältään arvoton? Persoona on sivuseikka, kun ulkonäkö menee tai se asetetaan etusijalle . Arvostellaan ja "lyödään" täysin tuntemattomia tai heitä, jotka ovat uskaltautuneet julkisuuteen, vaikka jonkin ohjelman myötä?
Mitä se antaa arvostelijalle? Kertokaa?
Ehkä ymmärrän hieman, jos arvostelija on itse missi/ malli, kroppa kunnossa yltiöpäisen kuntoilun vuoksi, ylipäätään kuntosaleilla viihtyvä ja lenkkeilee helposti päivittäin vähintään 10 km.
Tämän olen oppinut. N 70+
On äärimmäisen epätodennäköistä saada Linkedinin kautta töitä. Todennäköisempää on ristiinnaulita siellä kaikkien edessä itsensä työttömäksi, jota kukaan ei palkkaa kaikista omakehuisista positiivisista puheista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
On äärimmäisen epätodennäköistä saada Linkedinin kautta töitä. Todennäköisempää on ristiinnaulita siellä kaikkien edessä itsensä työttömäksi, jota kukaan ei palkkaa kaikista omakehuisista positiivisista puheista huolimatta.
Tuohon pätee omia retkujaan kirpputorilla myyvän sääntö. Jos ei mene viikossa kaupaksi, niin vie UFF::n laatikkoon. Häviät maksamalla toisen viikon vuokran kirppispöydästä.
Suominaiset vihaa mangaa ja animea harrastavia niin paljon, että syyllistyvät rikokseen, kun väittävät meitä pedareiksi. M28
Aina kaikki ei mene putkeen ja monenlaista sattuu, mutta ihmiset itse pitävät itseään hyvinä ja täydellisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän aiheeseen munkin oppiminen liittyy. Ajattelen sitä vain aivan toiselta kulmalta eli siten, että yhteiskuntaluokkien erot ovat valtavia. Tuollaisia miehiä ei ole ylemmässä keskiluokassa juuri lainkaan.
Toisaalta tuo kuvaamasi asia selittyy sillä, että täällä naiset valittavat paljon miehistään, mutta emme kuule lainkaan toisen osapuolen näkemystä.
Kyllä se on ihan tilastollinen tosiasia, että miehet tekevät vähemmän kotitöitä, hoitavat harvemmin lapsiaan, hakevat harvemmin apua mt-ongelmiinsa ja vain 10% pitää vanhempainvapaan. En toki tiedä, valehteleeko palstalla kirjoittava nainen kun sanoo että hänen miehensä ei tee kotitöitä, mutta tilastojen valossa on mahdollista että hän puhuu totta.
Miksi sinusta tuntuu tarpeelliselta etäännyttää itseäsi aiheesta vetoamalla luokkaeroihin?
En etäännytä itseäni, vaan kommenttini lähtee siitä, että en itse tunne tuollaisia miehiä. Myös vanhempieni ikäluokassa (80+) miehet ovat tehneet kotitöitä, hoitaneet lapsia siinä missä naisetkin.
Yhteiskunnallisia eroja löytyy Suomestakin ja niitä on myös tutkittu. Miesten ja naisten perhe-elämään liittyvissä rooleissa on isoja eroja. Yksi syy lapsettomuuteenkin liittyy tutkijoiden arvion mukaan tähän asiaan kuten viime viikolla uutisoitiin.
Vaikka sinä et tuntisi, todella moni nainen kärsii tuollaisten miesten käytöksestä. Eikö se mielestäsi ole sinun ongelmasi millään tavalla, kun se ei kosketa sinua henkilökohtaisesti? Minusta taas tämä on ongelma, johon jokaisen pitäisi kiinnittää huomiota.
Ketjun aihe on se mitä täältä olet oppinut. Olen oppinut, että Suomessa on luokkaeroja, jotka ilmenevät mm. tuossa asiassa. En koe että se on minun ongelmani, vaan se on niiden naisten ongelma, jotka suostuvat elämään tuollaisten miesten kanssa. Korkeintaan voin kyseenalaistaa sen onko tuollainen käytös normaalia miesten käytöstä (kuten sinä esität) vaiko ei.
Ei, se ei ole normaalia, enkä ikipäivänä olisi nainut miestä, joka ei hoida lapsiaan siinä missä minäkin tai joka ei ole halukas tekemään kotona muuta kuin tuijottamaan kännykkäänsä. Ja jos mies muuttuisi lapamadoksi (ilman hyvää syytä kuten terveys), niin hänestä kyllä tulisi ex.
Onpas ylimielistä puhetta. 90% miehistä kieltäytyy pitämästä edes vanhempainvapaata. Lisäksi enemmistö miehistä kieltäytyy osallistumasta kotitöihin tasavertaisesti. Tasa-arvo ei toteudu. Ei ole milloinkaan totetutunut. Ja sinä syytät naisia huonoista valinnoista, kun oikeasti miehet ovat syyllisiä. Enemmistö naisista olisi yksin koko elämänsä, jos pitäisi etsiä tasa-arvoa kunnioittava mies. Mikä varmasti on sinulle täysin ok, kunhan miesten perseilyyn ei tarvitse ottaa kantaa eikä tuomita sitä.[/quote]
Sinulla on outo asenne. Juurihan minä tuossa viestissä otin kantaa miesten käytökseen, vieläpä melko voimakkaasti. Mutta minkäpä minä voin sille, että tuollaisten miesten kanssa ollaan ja pariudutaan. Ehkä heissä sitten on muita hyviä puolia, jotka kompensoivat? Joka tapauksessa se ei kuulu minulle eikä minun tuomioni sitä muuksi muuta.
Niin kauan kun naiset valitsevat oman miehensä, he myös kantavat valinnastaan vastuun. Lapsiakin voi hankkia nykyään ilman miehiä, joten edes lasten hankkimista varten ei tarvitse miestä ottaa, jos ei mieluista löydy.
Aihe on vapaa. Mutta kuka on Aihe?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouduin käymään eilen päivystyksessä kovan kuumeen takia ja mietin, että siellä olevat ihmiset voisivat käydä myös täällä. Paljon oli syrjäytyneitä, vaikeasti lihavia ja kroonisesti silmin nähden sairaita. Hyvä etten ole täällä käydessäni ikinä solvannut ketään ja ollut ilkeä. Viestin takana voi olla elämässään tosi kovilla oleva ihminen.
Olen oppinut, että Suomessa on iso määrä ihmisiä, joilla menee todella huonosti. Täällä olen lukenut heidän ajatuksiaan, joihin en normaalielämässäni koskaan törmää. Ihmissuhdeasiat esimerkiksi, perheväkivalta yms.
Minä elän tällä hetkellä väkivaltaisessa suhteessa ja mietin kokoajan miten pääsisin tästä irti turvallisesti. En haluaisi jättää kissoja koska mies voisi kostaa minulle niin että tekee pahaa niille. Mies on läpeensä paha, keksii aina kaikkea millä voi minua satuttaa. En oikeasti tiedä turvallista ulospääsyä tästä tilanteesta. Sukulaiset asuvat kaukana. Ystäviä ei enää ole miehen ankaran kontrollin takia. En ole uskaltanut kysyä täältä neuvoa koska en kestäisi ilkeitä kommentteja, kun niitä tulee väkisinkin tällä palstalla. Tilanne on epätoivoinen.
Voi sinua rukkaa, missä tilanteessa olet. Olen todella pahoillani puolestasi. Läpeensä pahoja ihmisiä on todellakin olemassa. Vaikka pääsisi eroon, saisi lopun elämäänsä pelätä kostoa.
Olen eräällä kuntoutuskurssilla oppinut tuntemaan kaltaisessasi tilanteessa olleen naisen. Kerran minulta tippui jotain kädestäni kävellessäni käytävällä hänen takanaan ja hän säikähti aivan järkyttävästi ja meni kyyryyn odottamaan lyöntiä. Siinä kyllä järkytyin minäkin pahasti.
Hän ei sen kummemmin kertonut erostaan kuin sen, että tapasi Levillä miehen, johon rakastui. Se pelasti hänet. Sain sen käsityksen, että se mies ei ollut mikään hiiri vaan oli ladellut kunnon madonluvut naisen miehelle ja he muuttivat yhteen.
Siitä tuli mieleen, että lapsuudessani ja nuoruudessani pidettiin raukkamaisena poikaa, joka löi tyttöä. Sitä poikaa oikeasti halveksittiin ja vähän opetettiin käyttäytymään.
Olisiko mahdollista, että joku niistä kaukana asuvista sukulaisista tulisi hakemaan sinut ja kissat. Vaikka sanoo vievänsä ajelulle tai tulee, kun miehesi ei ole kotona? Valitettavasti tällä hetkellä en keksi mitään muuta ratkaisua. Joillakin paikkakunnilla on turvataloja naisille, mutta en tiedä saako sinne ottaa kissoja mukaansa. Poliisilaitokselta voisit käydä kysymässä neuvoja, jos vaan pääset salaa sinne.
Jumalan siunausta elämääsi ja toivon sydämestäni asiasi ratkeavan hyvin kannaltasi ja kisujen tietty.
Palstan etu on se, että aitoon hätään reagoidaan heti.
Vierailija kirjoitti:
Palstan etu on se, että aitoon hätään reagoidaan heti.
Jos joku oikeasti tarvi apua, niin autetaan. Jos ongelma vaikuttaa aidolta mielenterveyshädältä, niin neuvotaan, mihin ollaan yhteydessä. Palstalaisilla on jonkinlaiset tuntosarvet.
Sen olen oppinut, että trollaajia on aika usein ja ihmiset ovat hyväuskoisia, kun lähtevät trollaajan mukaan kommentoimaan.
Joidenkin käsiala näkyy.
Minä olen saanut virikkeitä jopa ihan tylsistä perusluontoisista jankutuksista. Joskus on mainittu jokin ruoka, jota en ole ennen tehnyt.
Olen ruvennut googlaamaan reseptejä, käynyt kaupassa ja tehnytkin sen 😋!
Opin täällä että Riikka ja Petteri ei ole koskaan olleet oikeissa töissä.