Asioita, jotka olen oppinut Vauva-palstalta
Oletko oppinut jotain täällä vai meneekö miinuksen puolelle?
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Oppinut olen sen, että läskit eivät ikinä opi, että läskeistä on helppoa ja yksinkertaista päästä eroon, jos vaan haluaa. Ja että läskit eivät halua oppia, että ovat hippoja omasta syystä.
Samalla tavalla pääsee laihoistakin eroon. Hyvä esimerkki ex pääministeri. Nii että jos siitä lähdetään.
Olen oppinut, että on olemassa ihmisiä, joilla on pakkomielle, mitä kummallisimmista yksittäisistä asioista. Esimerkkinä ketjun ensimmäisellä sivulla oleva Ikea pakkomielteinen h-sana.
Olen oppinut, että tietty ihmisryhmä pimahtaa, jos sanoo uskosta tai Jeesuksen hyvyydestä jotain. He eivät ymmärrä, mikä lahja on saada olla uskossa ja mitä apua siitä saa elämän kriiseissä. Jostain syystä kaikki kristityt niputetaan kuuluvan joko helluntailaisiin tai muihin kristinuskon seurakuntiin. Kuitenkin suurin osa kuuluu luterilaisiin näin ainakin kuvittelen asian olevan. Kristinuskolla on monia pieniä vapaakirkkoja eri nimillä, joita en luterilaisena suosittele. Voitte jälleen pimahtaa oikein kunnolla, sillä ei ole uskooni mitään vaikutusta, koska olette vastapäisten Jeesusta vihaavien voimien armoilla pystymättä irtautumaan niistä omin voimin.
Mä olen oppinut, että ihmisten on vaikea uskoa todeksi asioita joita he eivät ole itse kokeneet. Olen tehnyt itse tänne kolme avausta ja kahteen niistä on tultu heti huutelemaan trollia. Ihme ettei tultu siihen kolmanteenkin kun kyselin suosituksia asuntovaunun ostoon.
Vierailija kirjoitti:
Sen olen oppinut, että trollaajia on aika usein ja ihmiset ovat hyväuskoisia, kun lähtevät trollaajan mukaan kommentoimaan.
Joidenkin käsiala näkyy.
Luulen osan olevan nettibotteja.
Sen, että ironia ja sarkasmi ovat vaikeita kirjallisen ilmaisun lajeja. Erityisesti tosikkojen ja/tai naisten palstalla.
Sama pätee tällä palstalla, kuin elämässä muutenkin: se oma ääni on kaikkein kaunein ja kiinnostavin.
Vierailija kirjoitti:
Olen oppinut, että tietty ihmisryhmä pimahtaa, jos sanoo uskosta tai Jeesuksen hyvyydestä jotain. He eivät ymmärrä, mikä lahja on saada olla uskossa ja mitä apua siitä saa elämän kriiseissä. Jostain syystä kaikki kristityt niputetaan kuuluvan joko helluntailaisiin tai muihin kristinuskon seurakuntiin. Kuitenkin suurin osa kuuluu luterilaisiin näin ainakin kuvittelen asian olevan. Kristinuskolla on monia pieniä vapaakirkkoja eri nimillä, joita en luterilaisena suosittele. Voitte jälleen pimahtaa oikein kunnolla, sillä ei ole uskooni mitään vaikutusta, koska olette vastapäisten Jeesusta vihaavien voimien armoilla pystymättä irtautumaan niistä omin voimin.
Aina tuo vihakortti pitää vetää esiin. Se, että ajattelee, ettei Jeesusta tai jumalaa ole, ei ole vihaa. Et sinäkään vihaa esim. menninkäisiä, vaikka pidät niitä satuna. Eikä uskovaisten pitäminen yksinkertaisina ole myöskään vihaa vaan empiirisiin havaintoihin perustuva tieto.
Että jokaisessa naisessa asuu pieni tai suuri femari.
Täältä on poistunut kommentteja taas (yllätys) mutta kirjoitin että olen tyytyväinen tuntemattomaan ihmiseen täällä joka osasi sanoittaa tunteeni ja sai mieheni lopettamaan peppuseksin vonkaamisen. Hän kirjoitti "jos miehesi haluaa pahoinpidellä peräaukkoasi ilman sinun halua, se on väkivaltaa" kerroin noilla sanoilla sen miehelle ja mies suuttui mutta ymmärsi lopulta ja lopetti kinuamisen sen asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihan oikeasti uskovat tasoihin pariutumisessa ja myös pisteyttävät naisia? Itse uskon leikkimielisesti, mutta en aivan tosissani.
Minä uskon tasoihin, enkä voisi ikinä ottaa itseäni alempitasoista naista itselleni riesaksi.
Nim: 8 tason mies
Olen oppinut tämän palstan kommentoijien neuvoilla avaamaan liesitason lapsilukon, avaamaan viemärin, hankkimaan parempaa kissanhiekkaa, kuinka annetaan lääketabletti koiralle ym. Täällä on tosi reilua ja fiksua porukkaa.
Ainakin sen että liika palstailu ei tee hyvää. Meno mennyt sellaiseksi että taidan lopettaa palstailun.
Kyllähän täällä vuosia aikaa viettäneenä pakkotakin oppii jotain. Täällä on niin paljon erilaisia ihmisiä, että välillä huomaa, että jokin oma itsestäänselvä ajattelutapa ei olekaan niin itsestään selvä. Pitää sitten heti miettiä, pitäisikö sitä omaa ajattelutapaa muuttaa tai ainakin ymmärtää, että on suuri joukko, joka ajattelee toisin.
Yksi iso asia, joka itselle kirkastui, on se, että ihmiset seurustelevat ja ovat parisuhteessa usein vain seurustelun ilosta, eikä tarkoituskaan ole olla loppuelämää tai kymmeniä vuosia yhdessä. Eli se 3 kk tai 3 v seurustelu on sinällään arvokas asia. Ei epäonnistunut kokeilu ennen pitkää suhdetta. Tämä oli jotenkin silmiä avaava asia ja ajattelutapani muuttui.Jälkikäteen oma ajattelu tuntuu kivikautiselta.
Tässäkin ketjussa mainittu kotitöiden jakaminen on herättänyt paljon ajatuksia.Erityisesti yhdistelmä hoitovapa-työssäkäyvä. Ja erikoistilanteena vielä matkatöitä tekevä puoliso. Ymmärrän, että suuri osa, ehkä valtaosa ihmisistä ajattelee tästä eri tavalla kuin minä. En kuitenkaan halua omaa ajatteluani omassa perheessäni muuttaa.
Lisäksi palstailun avulla pääsee katsomaan oman kuplansa ulkopuolelle. Aina yhtä kummalliselta tuntuu, että on suuri joukko ihmisiä, joille varallisuus, korkea koulutus, taidot jne. ovat niin kummallisia asioita, että niitä ei uskota todeksi. Tiedän että ihmiset myös valehtelevat, mutta en nyt ensisijaisesti ajattele, että joku valehtelee, jos sanoo, että pankkitilillä on niinkin pieni summa kuin 10 000 e, taskussa maisterin paperit ja lapsella musikaalista lahjakkuutta. Kyllä ihan itse tiedän, että täällä palstailee miljonääritohtoreita ja erityisen lahjakkaita ihmisiä on olemassa.
Vierailija wrote:
Joukossa tyhmyys tiivistyy.
Maalittamista. Ajattelematon ihminen syyllistää nyt ne fiksutkin Joukot :(
-winner-
Vierailija wrote:
Sen, että ironia ja sarkasmi ovat vaikeita kirjallisen ilmaisun lajeja. Erityisesti tosikkojen ja/tai naisten palstalla.
Totta. Ei auta vaikka laitat kuinka monta hymiötä perään, ettei tässä nyt olla ihan tosissaan, niin nämähän pahastuvat vaan enemmän ja muuttavat jopa sivustoa niin, että hymiöt tai emojit ja niiden lisääminen tekstiin on entistä vaikeampaa.
;D
Osaltaan varmaan johtuu siitä, ettei kaikkien kirjoittajien tai lukijoiden äidinkieli ole suomi ja jotkut arkiset suomen ilmaisut tai sanonnat tai sanat ovat heille jotenkin loukkaavia. Lisänä vielä, jos yritetään jonkun google translaattorin kautta käännättää suomalaisia tekstejä omalle kielelle sammaan aekaan ku joku suatanan viäräleoka savolaenen viäntääp nattiivia murretta ketunhäntä kaenalossa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Totta. Ei auta vaikka laitat kuinka monta hymiötä perään, ettei tässä nyt olla ihan tosissaan, niin nämähän pahastuvat vaan enemmän ja muuttavat jopa sivustoa niin, että hymiöt tai emojit ja niiden lisääminen tekstiin on entistä vaikeampaa.
;D
Osaltaan varmaan johtuu siitä, ettei kaikkien kirjoittajien tai lukijoiden äidinkieli ole suomi ja jotkut arkiset suomen ilmaisut tai sanonnat tai sanat ovat heille jotenkin loukkaavia. Lisänä vielä, jos yritetään jonkun google translaattorin kautta käännättää suomalaisia tekstejä omalle kielelle sammaan aekaan ku joku suatanan viäräleoka savolaenen viäntääp nattiivia murretta ketunhäntä kaenalossa.
- vaekka kuittoop ylleensä kuitennii vähemmän savolaesesti -winner-
;P
Vierailija wrote:
Sen olen oppinut, että trollaajia on aika usein ja ihmiset ovat hyväuskoisia, kun lähtevät trollaajan mukaan kommentoimaan.
Joidenkin käsiala näkyy.
Minusta on joskus ihan kohteliasta vastata jollekin, jonka päivän ainoa saavutus on tehdä trollialoitus, vaikka trolleihin pääsääntöisesti ei olekaan hyvä vastailla. Sellaiselle ihmiselle se saattaa olla myös päivän ainoa ihmiskontakti.
Kyllä sen sitten usein joku siivoaa, jos ei hän itse, kun ei saa haluamaansa palautetta. Ehkä tuotan hänelle myös alapeukuttamisen tai viestien poistelun iloa ja tarpeellisuuden tunnetta, kun näkee, että -winner- pahus se taas siellä, nyt äkkiä poistoon.
-winner-
Oppinut että nainen ei yksinkertaisesti kykene olemaan syyllinen mihinkään. Mikään ei ole koskaan naisen itseaiheuttama ongelma, vaan poikkeuksetta joku muu ja useimmiten mies on ongelman aiheuttanut.