Mitä ihmiset saa irti semmosesta elämästä että käy töissä ja tulee loppupäiväksi kotia ja sama oravanpyörä jatkuu?
Vapaa-aikaa ei ole juuri lainkaan ja silloin kun on niin olet väsynyt. Itse olen ollut nyt työttömänä pitempään ja ei voisi vähempää enää kiinnostaa palata työelämään kun se on niin kuluttavaa henkisesti ja fyysisesti sekä kaikki vapaa-aika menee ja palkkakin on pieni. Miksi minun pitäisi kerätä omaisuutta tai mitä sillä rahalla pitäisi tehdä?
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun pitäisi pienipalkkaisena menettää kaikki vapaa-aika ja mahdollistaa yrityksen pomon luksuselämä? Mitä minä siitä hyödyn?
-ap
Kaikki meistä ei räkineet kattoon koulussa. Siitä matalapalkkatyöstä saat kiittää ainoastaan itseäsi.
On siinä se hyvä puoli että työttömänä mulla on vapaa-aikaa enkä menetä ainoaa elämääni johonkin työntekoon. Pienipalkkaisen ei kannata käydä töissä, mielummin elän työmarkkinatuella kuin teen matalapalkkatöitä.
Liian hyvät tuet.
Ja on minulla työssäkäyvänä vapaa-aikaa, ja kun pidän itseni kunnossa, jaksan fyysisesti ja henkisesti.
Kotona lojumalla veltostuu eikä tosiaan kohta jaksakaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs olet ap vapaa-ajallasi tänään tehnyt?
Keskipäivällä kävin autolla hupiajelulla ja illalla ulkoilin luonnossa ja syötin lintuja ja oravia.
-työtön ap
Kohta syöt itse lintuja ja oravia, kun tukia leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun pitäisi pienipalkkaisena menettää kaikki vapaa-aika ja mahdollistaa yrityksen pomon luksuselämä? Mitä minä siitä hyödyn?
-ap
Kaikki meistä ei räkineet kattoon koulussa. Siitä matalapalkkatyöstä saat kiittää ainoastaan itseäsi.
On siinä se hyvä puoli että työttömänä mulla on vapaa-aikaa enkä menetä ainoaa elämääni johonkin työntekoon. Pienipalkkaisen ei kannata käydä töissä, mielummin elän työmarkkinatuella kuin teen matalapalkkatöitä.
Älä sitten valita kun eläkkeesi tulee olemaan kaaaapea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Ihan sama, siinä iässä ei enää tarvi rahaa humputuksiin niin kuin nuorempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä kehittyy ammattilaisena ja tuntee ylpeyttä ammattitaidostaan. Jos koko ajan olisi vapaa-aikaa niin se kävisi äkkiä tylsäksi.
Pieni palkka ei motivoi, eri asia jos olisi hyvä palkka niin voisi tehdä töitä.
Tuet pois tuollaisilta loisilta. Alkaa työ maittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
No, et menetä elämääsi työntekoon, mutta mitä se sinun elämäsi sitten on? Kitkuttelua päivästä toiseen, joku laite kodissa lahoaa niin taas kitkuttelet vuoden tai pari, että saat kulut kuitattua? Rahat ei riitä mielekkäisiin vaatteisiin, ei mielekkääseen ruokaan, ei matkailuun. Mutta toki, elä kuten haluat. Kohta onneksi yhteiskunnan rahoitus heikkenee näihin omaehtoisiin leppoistamisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Ei varmaan humputuksiin, mutta siinähän sitten mietit, että maksatko elämääsi pidentävät lääkkeet vaikka sydänvikaan vai riittääkö rahasi kaurapuuroon.
Oikein mielelläni matkustaisin luksuskohteesta toiseen ja eläiein joka päivä täysillä. Ainut vaan, että tämän koko homman maksaja puuttuu. Maksan kaiken itse. Huomenna siis taksidin sinne pyörään pyörimään. 296
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mitä tuohon nyt sanoisi. Olen ollut 15-vuotiaasta lähtien töissä aina kun on mitä tahansa hommaa saanut, samoin opintojen ohessa. Nyt 40-vuotiaina meillä on oma omistusasunto omalla tontilla Helsingissä, oma auto, oma mökki järvenrannalla. Kaupassa ei tarvitse miettiä mihin raha riitää, ostan sen mitä haluan, tilillä on myös rahaa odottamattomiin menoihin, voitaisiin vaikka ostaa uusi auto käteisellä, jos tulisi pakottava tarve. Vapaa-aika on mukavaa, kun voi tehdä vaikka viikonloppureissun johonkin kivaan ulkomaan kohteeseen katsomaan suosikkibändin keikkaa.
Työpäivän jälkeen ehtii tehdä paljon asioita, harrastaa, lähteä vaikka shoppailemaan tai viettämään iltaa. Eihän se vapaa-ajan määrä korvaa sitä, kuinka aloitekykyinen tai ahkera olet. Sinulle ap, ei taida riittää koko päivä edes siihen, että peseydyt ja käyt kaupassa. Toimettomuus passivoi, ja elämäsi menee ohi kotona maatessa. Sekö sitten on kivaa siinää työttömän vapaassa ajassa?
Jaa. En ole käynyt 10v helsingissä enkä ole menossakaan. Mökki olisi valtava riesa kaikkine turhine töineen enkä käy shoppailemassa, kun en muutenkaan osta mitään ellei ole ihan pakko. Aika kuluu mukavasti kotona koneella, salilla tai treeneissä, eikä sitä millään kaikkeen edes riitä.
No, aivan sama mulle, mitä sinä teet, kunhat et jatkossa tee sitä yhteiskunnan verovaroilla. Jos sulle riittää kotona loikoilu niin antaa vaan loikottaa, jos vielä tukileikkurien jälkeenkin, pystyt itse kustantamaan loikoilusi. Ei tarvitse tulla Helsinkiin, aivan sama missä pyörit, kerroinkin siitä, mitä itse olen palkkarahoillani saanut ja olen todennut sen ihan itselleni mieluisaksi.
Noi sun vapaa-ajan harrasteet kuulostaa kyllä aika kamalilta, paitsi järveily johon onneksi työttömälläkin on mahdollisuus. Viikonloppureissailu ja shoppailu on... no tiedät varmaan kyllä varmaan itsekkin. :)
Ehkäpä köyhät eivät ole se yhteiskunnan järkevää kehitystä jarruttava elementti?
Kun syö terveellisesti, liikkuu&nukkuu hyvin niin jaksaa paljonkin asioita! Herään klo 5 töihin, töistä pääsen klo 14 ja sitten on joko salitreeni tai ratsastus, sen jälkeen koirien kanssa 1,5h lenkille (samalla nään usein kavereita lenkin merkeissä) ja illasta puolison kanssa aikaa+kotitöitä. Arki on ihanaa! Kun sen täyttää mielekkäillä asioilla. Vaikka työni on fyysistä niin jaksan terveellisellä elämäntavoilla myös harrastaa. En halua lapsia sotkemaan elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
No, et menetä elämääsi työntekoon, mutta mitä se sinun elämäsi sitten on? Kitkuttelua päivästä toiseen, joku laite kodissa lahoaa niin taas kitkuttelet vuoden tai pari, että saat kulut kuitattua? Rahat ei riitä mielekkäisiin vaatteisiin, ei mielekkääseen ruokaan, ei matkailuun. Mutta toki, elä kuten haluat. Kohta onneksi yhteiskunnan rahoitus heikkenee näihin omaehtoisiin leppoistamisiin.
Kyllä riittää itselläni rahat normaaliin elämiseen, ainoa humputuksen kohde olisi uudemman auton ostaminen mutta pärjään hyvin vanhallakin, senkö takia minun pitäisi mennä töihin että saan ajaa uudemmalla autolla?
Mulle tärkein elämänarvo on muiden auttaminen. Siksi käyn töissä sairaalassa. Mulle lääkärintyö on kutsumus. Tykkään myös olla kotona ja puuhailla omia harrastuksia. Työ, koti ja rakkaat ihmiset. Mitä muuta onnellisuuteen enää voisin tarvita?
Käyn töissä ja ehdin tehdä paljon muutakin. Säästän rahaa tulevaisuuttani varten, sillä ikisinkulla ei ole muita turvaverkostoja kuin oma varallisuus. En näe järkevänä heittäytyä yhteiskunnan almujen varaan, kun ei ole mitään takeita, että tällaista systeemiä kuin nyt, olisi olemassa sitten kun itse tarvitsisin vanhuspalveluja.
Laitan sijoituksiin vuosittain vähintään 12000e, eli noin puolet nettopalkasta.
Kaikki eivät halua ääh ööh ylirasittua tai jotain ääh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä kehittyy ammattilaisena ja tuntee ylpeyttä ammattitaidostaan. Jos koko ajan olisi vapaa-aikaa niin se kävisi äkkiä tylsäksi.
Pieni palkka ei motivoi, eri asia jos olisi hyvä palkka niin voisi tehdä töitä.
Tuet pois tuollaisilta loisilta. Alkaa työ maittamaan.
Meneppäs itse kokeeksi tekemään puoli vuotta töitä mistä et saa yhtään enempää tuloja. Maistuuko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Ei varmaan humputuksiin, mutta siinähän sitten mietit, että maksatko elämääsi pidentävät lääkkeet vaikka sydänvikaan vai riittääkö rahasi kaurapuuroon.
Niin että haluat pidentää sydänvikaista elämääsi? Viimeinen vuosikymmen letkuissa sairaalassa? Ihanaa. Kyllä kannattaa kärvistellä konttorilla. Loppusuunnitelma on säilötty ananas.
Ehkä seuraavaksi opimme poistumaan tyylikkäästi...
Rahaa.
Sitä paitsi minulla on ihan mukava työkin.
No tottahan AP puhuu. Mutta kyllä se työttömyyskin pitemmällä aikavälillä alkaa syödä ihmistä. Sitten tajuaa, miten työelämässä ollessa sitä omaa-aikaa ja vapaapäiviä arvostaa. Tärkeintä olisi löytää työ, joka on itselle mielekästä ja kiinnostavaa, ja joka tuntuu merkitykselliseltä itselle. Tähtää siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras tapa on olla lisääntymättä ja tuottamatta lisää tietoista elämää nauttimaan tästä ihanuudesta joka jokaista syntynyttä tässä maailmassa odottaa.
Taas tulee miinustä tähän ja sitten samat ihmiset jatkavat valitusta sairauksistaan, talousvaikeuksistaan, ihmissuhdeongelmistaan, yhteiskunnan ongelmista jne. ja päättävät sitten tuottaa lisää kärsijöitä nauttimaan samasta ihanuudesta. Näiltä lupaa kysymättä ja saamatta, omista itsekkäistä syistään.
Kyllä mä kärsin välillä rankasta työstäni mutta mielelläni synnyin, jotta saan tehdä työtä ja elää. Rakastan vanhempiani ja haluan pitää heistä huolta myös. Onneksi päättivät hankkia lapsen eli minut. Te antinatalistit ette ymmärrä, että jotkut ajattelevat syntymästä, kuolemasta, elämästä ja kärsimyksestä eri tavalla, kuin te.
Elätän itseni ja perheeni (mieheni kanssa yhdessä). Ei me hirveästi saada säästöön, mutta lapset ovat voineet harrastaa haluamiaan asioita. En haluaisi sitäkään, että jonkun muun pitäisi maksaa elämäni. Se ei edes onnistuisi monessa paikassa.