Mitä ihmiset saa irti semmosesta elämästä että käy töissä ja tulee loppupäiväksi kotia ja sama oravanpyörä jatkuu?
Vapaa-aikaa ei ole juuri lainkaan ja silloin kun on niin olet väsynyt. Itse olen ollut nyt työttömänä pitempään ja ei voisi vähempää enää kiinnostaa palata työelämään kun se on niin kuluttavaa henkisesti ja fyysisesti sekä kaikki vapaa-aika menee ja palkkakin on pieni. Miksi minun pitäisi kerätä omaisuutta tai mitä sillä rahalla pitäisi tehdä?
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kävin töissä meni 2 tuntia aamulla laittautumiseen, 1 tunti työmatka, 8-10 tuntia töissä, 1 tunti työmatka kotiin, ei jäänyt yhtään vapaa aikaa...
Hirveän moni unohtaa sen että työ vie vain sen 8h pois päivästä. Ei todellakaan mene näin, siihen tulee työmatkat, heräämiset yms. Kaikki ei asu työnsä vieressä tai ole nopeita heräämään
Kai työttömänkin pitää jossain vaiheessa päivää herätä?
Ei tarvitse, voi nukkua vaikka koko päivän. Ja heräämiseen voi käyttää vaikka koko päivän aikaa ja silti on vapaa-aikaa mielin määrin
Ei terve, energinen ihminen halua nukkua koko päivää. Jos näin on niin on todennäköisesti pahasti masentunut tai terveys muuten vaan mennyt.
Entä sitten? Työttämänä voi hyvin olla vaikka masentunut ja muutenkin rapakunnossa, kun ei työt ole rasitteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun pitäisi pienipalkkaisena menettää kaikki vapaa-aika ja mahdollistaa yrityksen pomon luksuselämä? Mitä minä siitä hyödyn?
-ap
Kaikki meistä ei räkineet kattoon koulussa. Siitä matalapalkkatyöstä saat kiittää ainoastaan itseäsi.
On siinä se hyvä puoli että työttömänä mulla on vapaa-aikaa enkä menetä ainoaa elämääni johonkin työntekoon. Pienipalkkaisen ei kannata käydä töissä, mielummin elän työmarkkinatuella kuin teen matalapalkkatöitä.
Älä sitten valita kun eläkkeesi tulee olemaan kaaaapea!
Ihan sama, siinä iässä ei enää tarvi rahaa humputuksiin niin kuin nuorempana.
Joo mutta ei ole käynyt mielessä, että voit sairastua ja joudut olemaan sairaalahoidossa jota on hankala maksaa huonosta eläkkeestä ja lääke kulut voi kuukaudessa olla niin isot, että joudut syömään kynsiä, kun ruokaa ei riitä rahat.
Työttömyydessä on se huono puoli, että rahaa on aina vähän, mihinkään ei ole varaa ja vanhana löydät edestäsi sen, että työeläkettä ei ole kertynyt. Elämä on yhtä kitumista ja sentin venyttämistä.
Jos taas menisi töihin, voisi saada mukavia työkavereita, käydä pikkujouluissa ja muissa työpaikan tapahtumissa ja jos kuuluu liitton pääsee sen mukana moneen mukavaan kiinni.
Rahaa on joskus huvituksiinkin ym .
Jos on terve, kyllä töissäkäynti aina kotona venymisen voittaa .
Olen kokeillut monia töitä (sekä koodaushommia toimistossa että ns. oikeita töitä) ja onnellinen olen ollut vain työttömänä kotona koneella istuen. Näin se vaan menee.
Juuri näin. Itsekin kokeillut vaikka mitä työelämän saralla, mutta onni tulee kotona omien puuhien parissa. Työ ottaa aina enemmän kuin antaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kävin töissä meni 2 tuntia aamulla laittautumiseen, 1 tunti työmatka, 8-10 tuntia töissä, 1 tunti työmatka kotiin, ei jäänyt yhtään vapaa aikaa...
Hirveän moni unohtaa sen että työ vie vain sen 8h pois päivästä. Ei todellakaan mene näin, siihen tulee työmatkat, heräämiset yms. Kaikki ei asu työnsä vieressä tai ole nopeita heräämään
Kai työttömänkin pitää jossain vaiheessa päivää herätä?
Ei tarvitse, voi nukkua vaikka koko päivän. Ja heräämiseen voi käyttää vaikka koko päivän aikaa ja silti on vapaa-aikaa mielin määrin
Ei terve, energinen ihminen halua nukkua koko päivää. Jos näin on niin on todennäköisesti pahasti masentunut tai terveys muuten vaan mennyt.
Olin raksalla töissä ja aika usein menin ruoan jälkeen nukkumaan noin klo 18 ja heräsin seuraava aamuna klo 5. Silloin oli kyllä aamulla virkeä olo. Aamulla pyörällä 20km työmatka rakennustyömaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Mitä kodilla tehdään jos siellä ei käytännössä edes olla tai joku kuolee ennen eläkeikää? Että joku asuu työpaikalla. Vaikka pakko tietenkin jotenkin pyörittää tiettyjä asioita, että kaikki toimii.
No, minä teen töitä enimmäkseen kotona. Kyllä, asun työpaikallani. Työpäiväni on 7,5 tuntia, avaan koneen noin 7.30. Pidän 8.45 kahvitauon yhdessä tiimini kanssa. Klo 12 - 13 pidän lounas- ja ulkoilutauon, Iltapäivällä jatkan töitä noin 16.30 - 16.45 saakka, jolloin työkone menee kiinni. Kai tää on oravanpyörä, mutta tulen toimeen ihan mukavasti ja työni on enimmäkseen mukavaa.
Suunnittelen muuttoa maaseudulle ja tämän kaltainen työ olisi todennäköisempiä vaihtoehtoja. Mutta kyllähän koko päivä koneen edessä kuulostaa aika kamalalta. Erityisesti kun muuten ympärillä on puhdasta luontoa.
Ihmettelin itse usein samaa.
Mutta, luin eilen päiväkirjojani 23 vuoden ajalta. Parhaina hetkinä näyttäytyivät monet hyvin tavalliset arjen hetket vaikka paljon on menty pitkin maailmaa.