Me ollaan kaikki arvokkaita ihmisiä
Kommentit (19)
Niin onkin. Ihmisen arvo ei ole siinä, mitä hän tekee.
T. Työelämässä oleva, mutta aiemmin ollut pitkällä sairaslomalla ja kuntoutustuella (määräaikainen työkyvyttömyyseläke).
Mä arvostan aina hyvää ihmistä, jos sä olet ihmisenä hyvä niin millään muulla ei oo itelle ainakaan mitään väliä uuteen ihmiseen tutustuessa. Ja mä en tarkota tällä mitään feikkihyvää ihmistä vaan suoraselkäistä rehtiä ihmistä kenellä on oma sydän auki totuudelle ja rakkaudelle, valolle
Se on niin simppeliä, kaikki muu on harhaa
Mut tää on todellisuus missä mä ite elän, todella moni elää siinä totuudessa että sit sä olet vasta hyvä ihminen kun sulla on 100 000 auto pihassa ja 500 000 talo ja kultanen noutaja. Se on niiden ihmisen todellisuus millä ei oo mitään tekemistä mun oman kanssa.
Löytäkää se oma juttu ja eläkää sen mukaa, noi yllämainitut ihmiset on myös arvokkaita, vaikka ne onki eksyksissä.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ilman rahaa ei ole yhtään mitään.
t. Työtön, sairas ja köyhä
Ei työelämästä syrjäytyminen aina tarkoita rahattomuutta.
Niin on. Miksi sitten ihmiset on syrjäytetty työpaikoista. Entä rahasta joka on muilla. Ihmisten asenne muita kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei työelämästä syrjäytyminen aina tarkoita rahattomuutta.
OK, mutta ei se aina tarkoita sairauttakaan. Minun tapauksessani tarkoittaa kumpaakin, ja tässä kerroin oman mielipiteeni.
En arvota ihmisiä, minkä arvoinen sinä olet euroimääräisesti ?
Musta toi on hassu uskomus mikä ei sinänsä tarkoita mitään. Kun puhutaan jonkun asian arvosta niin sehän muodostuu ihan mielikuvista, siitä mihin vertaillaan, ja siitä mistä tämä arvo syntyy. Siinä mielessä tämä on puhtaasti filosofinen kysymys. Kenelle joku ihminen on arvokas? Arvotan asioita muun muassa sen perusteella, onko siitä haittaa vai hyötyä, kuinka suurelle määrälle ihmisiä, nykyhetkeä ja tulevaisuutta, ovatko hyödyt suurempia kuin haitat, mitä seurauksia sillä on, mikä on tavoite ja päämäärä jne........
Minä olen ehkä arvokas puolisolleni toisena lainan maksajana. Muuten tuskin olen minkään arvoinen. Lapsille olen arvokas sen aikaa kun vielä tarvitsevat äitiä. Sitten minulla ei ole mitään arvoa kenellekään. Työpaikalla minut voi korvata ja ystäviä ei ole. Suku ei välitä.
No te ammatikseen valittavathan aivan erityisen arvokasta väkeä olettekin. :)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ehkä arvokas puolisolleni toisena lainan maksajana. Muuten tuskin olen minkään arvoinen. Lapsille olen arvokas sen aikaa kun vielä tarvitsevat äitiä. Sitten minulla ei ole mitään arvoa kenellekään. Työpaikalla minut voi korvata ja ystäviä ei ole. Suku ei välitä.
Oletko kynnysmatto? Ota ero tuommoisesta ukosta niin itsetuntokin paranee. Ja nuo muut sitten. Onko tuo totta ettei ole ystäviä? Onko mies eristänyt sinut?
Muutenkin tuo ihmisen arvo on vähän outo käsite. En itse mieti ollenkaan, minkä arvoinen olen toisille. Mitä se minua liikuttaa? Elän niin hyvää elämää kuin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Raha on väline. Hyödytön sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Kuka antaa arvon.
Se on itseisarvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka antaa arvon.
Se on itseisarvo.
Onneksi sillä on myös välinearvoa. Kun ihmiset pitävät toisiaan arvokkaina, se mahdollistaa laajan yhteistyön ja sen mukana ihan eri kokoluokan projektit kuin ihmiset erillisinä pikku kourallisina, jotka pitävät muita alempina. Se mahdollistaa huolenpidon leviämisen, mikä johtaa vakaampaan ja rauhallisempaan yhteiskuntaan. Ihmisyyden itseisarvo ohjaa yhteiskuntia kohti rauhaa - nythän naapurista näemme miten pahimmillaan käy, kun ihmisyyden arvo kiistetään joiltakin.
Vierailija kirjoitti:
Älä ajattele noin. Tottakai olet arvokas ja tärkeä. Kaikkea hyvää Sinulle!