Miksi toisen tupakan hajusta tai hajuveden tuoksusta on sallittua kuittailla?
Minusta se on yhtä lailla ja kiusaamista kuin pahasta kehon hajusta kommentoiminenkin. Kyllä siitäkin tulee paha mieli, jos olen laittanut omasta mielestä kivaa hajuvettä ja joku dramaattisena köhii tai jopa kommentoi jotain. Tupakkaa en enää polta, mutta kun vielä poltin, niin sain koko ajan vierailta vihaisia ja dramaattisia reaktioita.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut hajuvedet aiheuttavat nopeasti migreenin, joten pakottaminen niiden haisteluun on fyysistä pahoinpitelyä.
Sinähän voit mennä muualle jos joku haisee. Eihän kukaan järkevä mene tieten tahtoen nakkikioskilla öykkärin nyrkin eteen, ja sitten itke kun joutui pahoinpidellyksi.
Minne minä menen jos haluan kotonani nukkua yöllä, ja idiootti jumputtaa musiikkia, kirkuu tai rääkyy?
Jätänkö vaan nukkumatta ja kuolen siihen. Teetkö sinä sitten kaikki hommani, ja selität läheisilleni, että sen piti kuolla, koska meluminen on niin kivaa.
Oletko harkinnut muuttamista? Tuo sinun huoneisto taitaa olla vuokrakerrostalossa. Omakotitaloja saa edullisestikin ostettua tai vuokrattua.
Jos saa hajuista 5 kertaa kuukaudessa sairaalaan vievän migreenikohtauksen, tartteis kyllä jotain apua. Tai vaihtoehtoisesti kuuluis ehkä työkyvyttömyyseläkkeelle hysterian takia, ja vois sitten erakoitua kauas muista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään kauheampaa kuin haiseva ihminen. Haisemisesta todellakin saa kuittailla.
Kuulostat häiriintyneeltä. Entä, jos jollain on esim. joku sairaus miksi haisee? Ap
Eihän sairaudelle voikaan mitään. Mutta itse voit olla laittamatta sitä hajuvettä niin paljon, että se vieruskaveri ei saa oireita. Sinä tässä moukka olet sen hajuvetes kanssa.
Laitoin kyllä aika reippaasti hajuvettä tänään aamulla, mutta kyllä se oli jo tuntien päästä haihtunut sen verran, että ne ongelmateinit ihan vaan kiusatakseen kommentoivat. Ulkonakin kuulemma haisi pska ja käsityöluokassa oli haissut k usi. Kuulin siis kun puhuivat kaupan pihalla. Ap
Ei mihinkään ole haihtunut vaan sä olet itse siihen tottunut. Yksi suihkaus hajuvettä riittää.
Mä en ole mitenkään dramaattinen vaan en voi mitään sille jos saan astmaoireita ja päänsärkyä kun joku on lätrännyt hajusteilla. Mielummin olisin ilman näitä oireita.
Älä sitten mene julkiselle paikalle jos on niin neuroottinen että normaalit tuoksut häiritsee.
Mielelläni, en jaksaisikaan enää joutua sairaalaan teidän "normaaleista" tuoksuista (hajuvesi ei ole mitenkään normaalia, eikä tarpeellista kenellekään). Mutta kuinka laitan sulle tilinumeron, että voit maksaa mulle korvausta kun luulen että työnantaja kieltäytyy sen jälkeen maksamasta palkkaa?
Kuulostat niin kpäiseltä ihmiseltä, että taidan harkita ostaa sellaisen hajuveden josta tykkään, mutta en ole varma aiheuttaako se oireita sinussa.
Tähän asti olen käyttänyt tuotetta josta ei tule kenellekään mitään oireita, sellaisiakin on.
Kun täällä kukaan ei näytä uskovan, että meluaminen on toimintaa joka aiheuttaa kärsimystä, niin saatanpa ostaa ihanan parfyymin. Miksi en ostaisi ja laittaisi sitä, kun ei minunkaan kärsimyksistä välitetä, niin miksi välittäisin niiden kärsymyksistä ketkä ovat ylimielisiä ja inhottavia minua kohtaan?
Minä en melua, joten minä en ole syypää kärsimyksiisi. Sinä taas kerrot käyttäväsi hajusteita, joten sinä olet syypää minun kärsimyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään kauheampaa kuin haiseva ihminen. Haisemisesta todellakin saa kuittailla.
Kuulostat häiriintyneeltä. Entä, jos jollain on esim. joku sairaus miksi haisee? Ap
Eihän sairaudelle voikaan mitään. Mutta itse voit olla laittamatta sitä hajuvettä niin paljon, että se vieruskaveri ei saa oireita. Sinä tässä moukka olet sen hajuvetes kanssa.
Laitoin kyllä aika reippaasti hajuvettä tänään aamulla, mutta kyllä se oli jo tuntien päästä haihtunut sen verran, että ne ongelmateinit ihan vaan kiusatakseen kommentoivat. Ulkonakin kuulemma haisi pska ja käsityöluokassa oli haissut k usi. Kuulin siis kun puhuivat kaupan pihalla. Ap
Hajuvetesi ei kylläkään ollut haihtunut mihinkään. Totuit vain itse siihen hajuun ja luulit, ettei muutkaan sitä haista.
Tuo on oikeasti kamalaa, kun joku laittaa reippaasti hajuvettä. Mikä onkaan pahempaa, kuin iholla eltaantunut hajuvesi. Vaikka tuoksu olisi laitettaessa miellyttävä, monilla ihmisillä se muuttuu iholla päivän aikana kamalaksi. Sitä ei haista kuin muut, koska oma nenä on tottunut.
No, sanoppa se miksi minulla ei ole koskaan tarvetta kommentoida vieraille ihmisille mistään asiasta? Siksi, kun en ole ilkeämielinen kyylä ja kiusaaja. Ei kukaan kiusatakseen muita laita liikaa hajuvettä tai polta tupakkaa. Joskus voi vahingossakin laittaa tuoksuja liikaa. Ap
Ei se hajuvesien liikakäyttö mikään vahinko ole, vaan tietoinen valinta.
Jos sun ympärillä tulee sanomista, niin kuin nyt tuli, niin fiksu ihminen osaisi tästä laskea 1+1
Moni polttaa tupakan juuri ennen bussiin, hissiin tai autoon hyppäämistä. Kyllä se hengitys, hiukset ja iho haisee tuhkakupilta.
Todella ajattelematonta. Ja mikään ei ole pahempaa kuin polttava kampaaja tai kosmetologi.
Pahinta kuitenkin oli synnytyssairaalassa, kun vieruskaveri seurueineen ramppasi röökillä. Olisin halunnut nuuhkia vauvaani ilman tupakanhajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei toisten hajut haittaa, mutta minulle tuottaa suurta kärsimystä toisten äänet. Kirkuminen, rääkyminen, jumputtaminen ja jytyttääminen laukaisevat minulle ahdistuksen ja saatan purskahtaa itkuun silkasta tuskasta.
Miksi yhteiskunnassamme saa tuottaa toisille kärsimystä melulla, mutta ei saa laittaa kivaa parfyymia?
Lopetan heti parfyymin käytön, kun ihmiset antavat minun elää ilman jatkuvaa ääniterroria.
Sinä voit käyttää korvatulppia tai kuulokkeita.
Allergiset, migreenipotilaat yms. eivät voi lopettaa hengittämistä, vaikka sinun lähistölläsi haluaisivatkin.
Älä viitsi lässyttää ja olla noin alentuva. TOTTA KAI KÄYTÄN KORVATULPPIA! NE EIVÄT VAAN SUOJAA KAIKELTA MELULTA.
Minä en ole tuo kirjoittaja joka kertoo haisukokemuksistaan, ei minulle ole kukaan valittanut hajuistani tai katsonut pahalta. Käytän parfymejani maltillisesti, enkä ole lopettamassa käyttöä.
Minulla on muuten itsellänikin migreeni ollut neljäkymmentä vuotta, että pidä leipäläpesi kiinni.
Niin pitkään kun meitä ääniterrorista kärsiviä ihmisiä ei oteta vakavasti, en ole ottamassa hajuherkkiä vakavasti.
Ei hajuherkän kärsimys ole ääniherkän kärsimyksen yläpuolella.
Onpa veemäinen asenne. Kyllä se hajuherkän kärsimys on pahempi, koska ihmisen täytyy hengittää elääkseen. Koviin ääniin ei kuole, eikä niistä saa vitut*s kohtausta kummosempaa.
Tuoksuista valittavat ovat järjestään
mielenterveysongelmaisia, puutteessa eläviä naisia.
Mää poltan ja käytän halpaa hajuvettä. Mutta ostarilla sain järkyttävän yskänkohtauksen kun joku oli retuuttanu sinne koiransa. Silmät valui, nokka valui ja en meinannut saada henkeä. Suurinpiirtein konttasin ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mihinkään ole haihtunut vaan sä olet itse siihen tottunut. Yksi suihkaus hajuvettä riittää.
Mä en ole mitenkään dramaattinen vaan en voi mitään sille jos saan astmaoireita ja päänsärkyä kun joku on lätrännyt hajusteilla. Mielummin olisin ilman näitä oireita.
Älä sitten mene julkiselle paikalle jos on niin neuroottinen että normaalit tuoksut häiritsee.
Mielelläni, en jaksaisikaan enää joutua sairaalaan teidän "normaaleista" tuoksuista (hajuvesi ei ole mitenkään normaalia, eikä tarpeellista kenellekään). Mutta kuinka laitan sulle tilinumeron, että voit maksaa mulle korvausta kun luulen että työnantaja kieltäytyy sen jälkeen maksamasta palkkaa?
Kuulostat niin kpäiseltä ihmiseltä, että taidan harkita ostaa sellaisen hajuveden josta tykkään, mutta en ole varma aiheuttaako se oireita sinussa.
Tähän asti olen käyttänyt tuotetta josta ei tule kenellekään mitään oireita, sellaisiakin on.
Kun täällä kukaan ei näytä uskovan, että meluaminen on toimintaa joka aiheuttaa kärsimystä, niin saatanpa ostaa ihanan parfyymin. Miksi en ostaisi ja laittaisi sitä, kun ei minunkaan kärsimyksistä välitetä, niin miksi välittäisin niiden kärsymyksistä ketkä ovat ylimielisiä ja inhottavia minua kohtaan?
Googlaapa sellainen sana kuin whataboutismi.
Vierailija kirjoitti:
Mää poltan ja käytän halpaa hajuvettä. Mutta ostarilla sain järkyttävän yskänkohtauksen kun joku oli retuuttanu sinne koiransa. Silmät valui, nokka valui ja en meinannut saada henkeä. Suurinpiirtein konttasin ulos.
Miltä tuntui? Tykkäsitkö, jos saisit joka päivä vähintään kerran samanlaisen kohtauksen?
Vierailija kirjoitti:
Kessun haju on aivan kuvottava, siis semmoinen kun on vasta polttanut sen tupakan. Yleensä aina luon murhaavan katseen semmoiseen ja siirryn niin kauas kuin pääsen. Myös hajuvesi jos sitä on kaadettu päälle oikein antaumuksella ja vieläpä pahan hajuista. Eihän ne raukat itse sitä haista.
Tupakointi vaikuttaa tupakoitsijan omaan haju- ja makuaistiin turruttavasti, joten he eivät välttämättä edes tajua haisevansa pahalta. Jos olet vaikkapa kirjaston lukusalissa tai kerrostalon porraskäytävässä ja siihen samaan tilaan tulee äskettäin ulkona tupakoinut henkilö, niin sen tupakan hajun kyllä huomaa hänessä ilman erityisiä ponnisteluja. Silloin kun ravintolatupakointi oli vielä sallittua, niin tiesi varmasti vaatteiden haisevan tupakalta ravintoillan jälkeen huolimatta siitä että oli itse täysin tupakoimaton. Niinpä ulkovaatteet kuten takki piti laittaa vähintäänkin parvekkeelle tuulentumaan ja muut vaatteet luultavimmin pyykkikoriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajuherkät voivat käyttää maskia.
Maskit eivät valitettavasti estä pienenpieniä hajumolekyylejä.
KORVATULPAT EIVÄT VALITETTAVASTI ESTÄ KAIKKIA ÄÄNIAALTOJA!
Miksi sinä huudat?
Valittaa melusta ja silti itse huutaa, vaikka muut ei.
Ei sitä sonnan hajua jaksa. Monet röökaajat ei tajua miten haju pinttyy kaikkialle ja lemuaa metrien päästä.
Etkö sa tiedä, että sinun hyvä mieli ja nautinto ärsyttää narsisteja ja henkisesti sairaitaa ihmisi, ketkä ovst katelliset sinulle hyvästä mielestä ja siksi pmalla vihalla tunkeutuvat sinun tao toisten elämän. Tämmöinen venkinrn kiusaaminen niiden kohdaöta saa loppua. Ei saa tunkeuttia toiste elämään.
Vierailija kirjoitti:
Idioottimaista kostaa muiden meluaminen siihen täysin syyttömille ihmisille.
En ole kostanut, mutta nyt kun kerran olen saanut rangaistuksen rikoksesta jonka joku muu on tehnyt, niin sama minun on itsekin tehdä se rikos sitten.
Käytän jatkossa sitä allergisoimatonta tuoksuani vain läheisteni seurassa, mutta ostan ihanan ja ehkä oireita aiheuttavan tuoksun itselleni, kun minut on kerran tuomittu jo. Sama on tehdä sitten se rikoskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajuherkät voivat käyttää maskia.
Maskit eivät valitettavasti estä pienenpieniä hajumolekyylejä.
KORVATULPAT EIVÄT VALITETTAVASTI ESTÄ KAIKKIA ÄÄNIAALTOJA!
Miksi sinä huudat?
Valittaa melusta ja silti itse huutaa, vaikka muut ei.
Itse meluaa ja sitten valittaa jostain isoista kirjaimista, että ne on paha juttu. Voi ziisus teidän kanssa.
En voi kunnioittaa teitä ollenkaan.
Vähän asian vierestä, mutta hajusteyliherkkien kannattaa tarkkailla ympäristöään ja pohtia syitä hajusteherkkyydelle. Mentyäni erääseen työpaikkaan aloin vähitellen kärsiä kummallisesta migreenityyppisestä päänsärystä ja rupesin oirehtimaan hengenahdistuksella ja yskällä voimakkaista tuoksuista. Asuimme samaan aikaan vuokra-asunnossa, jossa pesuhuoneen kaakelien saumoihin ilmestyi mustia homepilkkuja.
Kun määräaikainen työsuhteei loppui loppuivat migreenit. Jäin myös äitiyslomalle ja sitten hoitovapaalle. Kun muutimme toiseen asuntoon alkoi hajusteherkkyyteni vähtellen helpottaa muutaman vuoden sisällä.
Vanhempainvapaan jälkeen työskentelin parissa myöhemmin sisäilmaongelmien takia puretussa rakennuksessa. Aloin saada kummallisia yskäkohtauksia milloin missäkin kaupungilla liikkuessani, erityisesti parissa vaateliikkeessä.
Olin myös uudelleen jonkin aikaa sijaisena siinä työpaikassa, missä olin aiemmin alkanut oireilla. Siellä oli tehty isot remontit. Paikasta, jossa olin ennen oireillessani työskennellyt, oli löydetty sädesientä.
Opiskeltuani lisää ja oltuani toisen kerran äitiyslomalla sain vakituisen työn paikasta, jossa osa henkilökunnasta valitti verenpainetta, päänsärkyjä ja hajusteherkkyyttä. Aloin taas itsekin saamaan päänsärkyjä. Pääsimme kuitenkun pois tästä sisäilmaongelmaisesta kiinteitöstä, kun uusi toimitila valmstui. Uusissa tiloissa en oirehdi enää. Moni muukin on parantunut. Entisistä toimitiloista löytyi niin ikään sädesientä.
Kokemuksestani epäilen, että monenkin hajuteherkkyyden ja migreenin sekä korkean verenpaineen taustalla on sisäilman mikrobiongelmat. Edelleen saan itse jokin verran oireita tietyissä (hajuisissa) rakennuksissa ja joidenkin henkilöiden vaatteista aistin sisäilmaongelman kodissa. Tämä aiheuttaa minulle edelleen tukahduttavia yskänpuuskia, mutta eivät enää pelkät dödöt, haju- tai partavedet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaapa sellainen sana kuin whataboutismi.
Älä lässytä minulle. Äläkä käskytä alentuvasti.
Minä tulen ostamaan itselleni ihanan tuoksun ja tulen käyttämään sitä julkisilla paikoilla, vaikka aikaisemmin käytin tuoksua, joka ei aiheuttanut oireita kenellekään.
Mitä enemmän kohtaan häiritsevää melua, sitä enemmän tulen hajua laittamaan.
Minulle on turha tulla valittamaan tuoksustani, koska minulla on ne KORVATULPAT korvissa. En kuule mussutustanne. Nauran pskaisesti kun ette saa henkeä ja naamanne menee punaiseksi. Siinähän polvillanne yskitte ja katoatte elävien kirjoista. Samalla ratkeaa meluongelmakin, vai oletteko kuulleet koskaan että kukaan meluaisi kun on arkussa mullan alla?
Samaa mieltä ap:n kanssa. Ei kuulu muille.