Miksi toisen tupakan hajusta tai hajuveden tuoksusta on sallittua kuittailla?
Minusta se on yhtä lailla ja kiusaamista kuin pahasta kehon hajusta kommentoiminenkin. Kyllä siitäkin tulee paha mieli, jos olen laittanut omasta mielestä kivaa hajuvettä ja joku dramaattisena köhii tai jopa kommentoi jotain. Tupakkaa en enää polta, mutta kun vielä poltin, niin sain koko ajan vierailta vihaisia ja dramaattisia reaktioita.
Kommentit (115)
Pahinta mitä tiedän on olla suljetussa paikassa, jossa joku suihkuttaa hajuvettä. Lentokoneessa varsinkin jos ovat ostaneet taxfree-tuotteita niin eivät ajattele yhtään vaan testailevat jo siellä.
Itse ei pääse lemua pakoon ja migreeni on varma. Kanssamatkustajat saavat sitten nauttivat oksennuksen hajusta loppumatkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään kauheampaa kuin haiseva ihminen. Haisemisesta todellakin saa kuittailla.
Kuulostat häiriintyneeltä. Entä, jos jollain on esim. joku sairaus miksi haisee? Ap
Eihän sairaudelle voikaan mitään. Mutta itse voit olla laittamatta sitä hajuvettä niin paljon, että se vieruskaveri ei saa oireita. Sinä tässä moukka olet sen hajuvetes kanssa.
Laitoin kyllä aika reippaasti hajuvettä tänään aamulla, mutta kyllä se oli jo tuntien päästä haihtunut sen verran, että ne ongelmateinit ihan vaan kiusatakseen kommentoivat. Ulkonakin kuulemma haisi pska ja käsityöluokassa oli haissut k usi. Kuulin siis kun puhuivat kaupan pihalla. Ap
Hajuvetesi ei kylläkään ollut haihtunut mihinkään. Totuit vain itse siihen hajuun ja luulit, ettei muutkaan sitä haista.
Tuo on oikeasti kamalaa, kun joku laittaa reippaasti hajuvettä. Mikä onkaan pahempaa, kuin iholla eltaantunut hajuvesi. Vaikka tuoksu olisi laitettaessa miellyttävä, monilla ihmisillä se muuttuu iholla päivän aikana kamalaksi. Sitä ei haista kuin muut, koska oma nenä on tottunut.
No, sanoppa se miksi minulla ei ole koskaan tarvetta kommentoida vieraille ihmisille mistään asiasta? Siksi, kun en ole ilkeämielinen kyylä ja kiusaaja. Ei kukaan kiusatakseen muita laita liikaa hajuvettä tai polta tupakkaa. Joskus voi vahingossakin laittaa tuoksuja liikaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään kauheampaa kuin haiseva ihminen. Haisemisesta todellakin saa kuittailla.
Minua ei toisten hajut haittaa, mutta minulle tuottaa suurta kärsimystä toisten äänet. Kirkuminen, rääkyminen, jumputtaminen ja jytyttääminen laukaisevat minulle ahdistuksen ja saatan purskahtaa itkuun silkasta tuskasta.
Miksi yhteiskunnassamme saa tuottaa toisille kärsimystä melulla, mutta ei saa laittaa kivaa parfyymia?
Lopetan heti parfyymin käytön, kun ihmiset antavat minun elää ilman jatkuvaa ääniterroria.
Sinä voit käyttää korvatulppia tai kuulokkeita.
Allergiset, migreenipotilaat yms. eivät voi lopettaa hengittämistä, vaikka sinun lähistölläsi haluaisivatkin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee päänsärky vahvoista hajuvesistä. Mutta en ole koskaan kuittaillut siitä.
Pysy sitten pois ihmisten ilmoilta kun normaali elämä ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei toisten hajut haittaa, mutta minulle tuottaa suurta kärsimystä toisten äänet. Kirkuminen, rääkyminen, jumputtaminen ja jytyttääminen laukaisevat minulle ahdistuksen ja saatan purskahtaa itkuun silkasta tuskasta.
Miksi yhteiskunnassamme saa tuottaa toisille kärsimystä melulla, mutta ei saa laittaa kivaa parfyymia?
Lopetan heti parfyymin käytön, kun ihmiset antavat minun elää ilman jatkuvaa ääniterroria.
Allergiset, migreenipotilaat yms. eivät voi lopettaa hengittämistä, vaikka sinun lähistölläsi haluaisivatkin.
Älä viitsi lässyttää ja olla noin alentuva. TOTTA KAI KÄYTÄN KORVATULPPIA! NE EIVÄT VAAN SUOJAA KAIKELTA MELULTA.
Minä en ole tuo kirjoittaja joka kertoo haisukokemuksistaan, ei minulle ole kukaan valittanut hajuistani tai katsonut pahalta. Käytän parfymejani maltillisesti, enkä ole lopettamassa käyttöä.
Minulla on muuten itsellänikin migreeni ollut neljäkymmentä vuotta, että pidä leipäläpesi kiinni.
Niin pitkään kun meitä ääniterrorista kärsiviä ihmisiä ei oteta vakavasti, en ole ottamassa hajuherkkiä vakavasti.
Ei hajuherkän kärsimys ole ääniherkän kärsimyksen yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat häiriintyneeltä. Entä, jos jollain on esim. joku sairaus miksi haisee? Ap
Tupakointi tai liiallinen hajusteiden käyttö ei ole sairaus.
TUOKSUTON TYÖPAIKKA. TUOKSUTON LIIKUNTASALI, UIMAHALLI, JULKINEN TILA.
Jotkut ei osaa lukea.
Tuoksut ovat aivan turhia ja nykyään tietää moukan, se joka haisee jollekin 'muodikkaalleparfyymille'. Se juna meni jo.
Kemikaalimyrkkyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi lässyttää ja olla noin alentuva. TOTTA KAI KÄYTÄN KORVATULPPIA! NE EIVÄT VAAN SUOJAA KAIKELTA MELULTA.
Minä en ole tuo kirjoittaja joka kertoo haisukokemuksistaan, ei minulle ole kukaan valittanut hajuistani tai katsonut pahalta. Käytän parfymejani maltillisesti, enkä ole lopettamassa käyttöä.
Minulla on muuten itsellänikin migreeni ollut neljäkymmentä vuotta, että pidä leipäläpesi kiinni.
Niin pitkään kun meitä ääniterrorista kärsiviä ihmisiä ei oteta vakavasti, en ole ottamassa hajuherkkiä vakavasti.
Kärsit siis migreenistä - onko sinulla tapana yrittää aiheuttaa itsellesikin migreenikohtauksia? Jos siis et ymmärrä hajuveden merkitystä monelle migreenin aiheuttajana.
Hajuvesillä on toki pitkät perinteet, niillä on peitetty pesemättömyyttä ja huonoa hygieniaa.
Joku vuosi sitten kuntosalilakin muutama meikattu rouva kuittasi treenin jälkeisen peseytymisen kunnon hajuvesilorauksella. Eivät ehkä tienneet että hien ja hajuveden yhdistelmä muistuttaa kissanpissan lemua.
Vierailija kirjoitti:
TUOKSUTON TYÖPAIKKA. TUOKSUTON LIIKUNTASALI, UIMAHALLI, JULKINEN TILA.
Jotkut ei osaa lukea.
Tuoksut ovat aivan turhia ja nykyään tietää moukan, se joka haisee jollekin 'muodikkaalleparfyymille'. Se juna meni jo.
Kemikaalimyrkkyjä.
Voi kun tulisi MELUTON TYÖPAIKKA, MELUTON LIIKUNTASALI, MELUTON UIMAHALLI, JULKINEN TILA.
Juntteja alettaisiin sakottamaan bassojumputuksesta, kirkuvat pennut laitettaisiin ruotuun uimahallissa, jossa heidän rääkyminen kimpoilee pitkin kaakeleita, tuottaen toisille tuskaa.
Kerrostalojen jumputtajat saisivat häädön, poliisi ottaisi ajokortin pois bassoa jytyyttävältä teiniltä ja isot sakot näppiin.
Kun yhteiskunta muuttuu tuon melun osalta inhimillisemmäksi, olen valmis luopumaan hajuvedestäni.
En vaan usko, että muuttuu. Ihmiset ovat liian itsekkäitä ja tyhmiä olemaan hiljaa ja normaalisti.
Käsketään vaan laittaa korvatulppaa ja muuttaa metsään, vaikka toisilla ON JO korvatulpat päässä, mutta silti melu tuottaa tuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee päänsärky vahvoista hajuvesistä. Mutta en ole koskaan kuittaillut siitä.
Vähän sama reaktio mulla. Lisäksi ärsyttää limakalvoja sen verran, että sen kyllä huomaa. Ei siis ns "normaali" määrä hajuvettä/dödöä, vaan ne jotkut, jotka vetävät sen överiksi. Melkein alkaa oksettamaan. En kommentoi asiaa, mutta saatan siirtyä kauemmas.
Tupakkaa taas olen haistellut jo lapsena kotona niin paljon, että opin suorastaan vihaamaan sitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärsit siis migreenistä - onko sinulla tapana yrittää aiheuttaa itsellesikin migreenikohtauksia? Jos siis et ymmärrä hajuveden merkitystä monelle migreenin aiheuttajana.
Hajuvesillä on toki pitkät perinteet, niillä on peitetty pesemättömyyttä ja huonoa hygieniaa.
Joku vuosi sitten kuntosalilakin muutama meikattu rouva kuittasi treenin jälkeisen peseytymisen kunnon hajuvesilorauksella. Eivät ehkä tienneet että hien ja hajuveden yhdistelmä muistuttaa kissanpissan lemua.
Sinulla on aika tyhmän ihmisen olettamuksia siinä (ei yllätä).
Olen saanut hajuvedestä migreenin, tiedän kyllä mitä se on. Käytän sellaisia hajuvesiä joista ei tule migreeniä, ja JOISTA KUKAAN EI OLE KOSKAAN VALITTANUT.
Oletko niin tyhmä, että luulet kaikkien hajusteiden aina 100% aiheuttavan jonkun migreenin tai astman?
Minulla on lähelläni astmaatikkoja ja he eivät ole koskaan mitään oireita saaneet.
Olen kyllä itsekin törmännyt ihmisiin, joilla on liikaa tuoksua.
Turhaa sinä minulle lässytät ja minua "opetat" alentuvasti. En ole kuvittelemasi tyhmä rouva, joka lotraa.
Ymmärrätkö sinä että toiselle ihmiselle voi tulla oikeasti h*vetin paha olo ja kärsimystä kun lapsesi kirkuu, teinisi jumputtaa bassoa ja sinä huutonaurat kirkurääkyvällä hirnuäänelläsi, ystäväsi kanssa kuin peffaan r***ttu sika?
Jos itse ei polta, niin tupakanhaju oin yksi iljettävimpiä hajuja mitä haistaa. Hajuvedet on sama kuin joutuisi ahtaaseen tilaan jossa haisee etikkahappo, siihen melkein tukehtuu.
Hajuherkät voivat käyttää maskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sairaudelle voikaan mitään. Mutta itse voit olla laittamatta sitä hajuvettä niin paljon, että se vieruskaveri ei saa oireita. Sinä tässä moukka olet sen hajuvetes kanssa.
Laitoin kyllä aika reippaasti hajuvettä tänään aamulla, mutta kyllä se oli jo tuntien päästä haihtunut sen verran, että ne ongelmateinit ihan vaan kiusatakseen kommentoivat. Ulkonakin kuulemma haisi pska ja käsityöluokassa oli haissut k usi. Kuulin siis kun puhuivat kaupan pihalla. Ap
Hajuvettä laitetaan niin, että sen haistaa sinä ja sinulle puhuva ihminen, ei kaikki ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Niin tai laittaa korvatulpat nenään ja hengittää suun kautta.
Niinhän he neuvovat muita, kun itse meluavat, kirkuvat, huudattavat bassoa niin että auton pellit vain särisee. Kerrostalossa tamppaavat kantapää edellä lattiaan, ja soittavat musiikkia, niin että jytinä kuuluu 4 kerrosta alemmas.
Korvatulppaa korvatulppaa vaan. (Toisilla luonnollisesti on korvatulpat olleet käytössä jo kauan, ei melusta häiriintyvät niin tyhmiä ole, etteivät älyäisi ottaa suojaimia käyttöön, mutta kun ne EIVÄT RIITÄ)
Vierailija kirjoitti:
Maailmasta löytää aina paikan jossa ei ole hajusteita ja tai tupakan hajua. On helppoa, sen kun nostaa lihavan p3*seensä ja löntystää ulos luontoon.
Nykyään ei löydy enää paikkaa jossa ei saisi ahdistuskohtausta melusta. Ihmisen melu levittäytyy niin laajalle, että aika kauas korpeen saa mennä rauhassa olemaan. Ja ihmisen pitäisi saada nukkua yönsä omassa kodissa, omassa sängyssä, mutta kaiken maailman äänet kantautuvat omaan kotiin, KORVATULPPIEN LÄPI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mihinkään ole haihtunut vaan sä olet itse siihen tottunut. Yksi suihkaus hajuvettä riittää.
Mä en ole mitenkään dramaattinen vaan en voi mitään sille jos saan astmaoireita ja päänsärkyä kun joku on lätrännyt hajusteilla. Mielummin olisin ilman näitä oireita.
Älä sitten mene julkiselle paikalle jos on niin neuroottinen että normaalit tuoksut häiritsee.
Mielelläni, en jaksaisikaan enää joutua sairaalaan teidän "normaaleista" tuoksuista (hajuvesi ei ole mitenkään normaalia, eikä tarpeellista kenellekään). Mutta kuinka laitan sulle tilinumeron, että voit maksaa mulle korvausta kun luulen että työnantaja kieltäytyy sen jälkeen maksamasta palkkaa?
Idioottimaista kostaa muiden meluaminen siihen täysin syyttömille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mihinkään ole haihtunut vaan sä olet itse siihen tottunut. Yksi suihkaus hajuvettä riittää.
Mä en ole mitenkään dramaattinen vaan en voi mitään sille jos saan astmaoireita ja päänsärkyä kun joku on lätrännyt hajusteilla. Mielummin olisin ilman näitä oireita.
Älä sitten mene julkiselle paikalle jos on niin neuroottinen että normaalit tuoksut häiritsee.
Mielelläni, en jaksaisikaan enää joutua sairaalaan teidän "normaaleista" tuoksuista (hajuvesi ei ole mitenkään normaalia, eikä tarpeellista kenellekään). Mutta kuinka laitan sulle tilinumeron, että voit maksaa mulle korvausta kun luulen että työnantaja kieltäytyy sen jälkeen maksamasta palkkaa?
Minä pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle :) eipähän enää tarvitse kärsiä hajusteista. Olisin kyllä mielelläni jatkanut töissä, mutta ihan hyvä näinkin on.
Niimpä. Melusta kärsivän käsketään aina muuttaa metsään asumaan, jos ei kestä elämän ääniä (lue: kohtuutonta melua)
Muuttakaa metsään jos ette kestä elämän tuoksuja!