Miksi toisen tupakan hajusta tai hajuveden tuoksusta on sallittua kuittailla?
Minusta se on yhtä lailla ja kiusaamista kuin pahasta kehon hajusta kommentoiminenkin. Kyllä siitäkin tulee paha mieli, jos olen laittanut omasta mielestä kivaa hajuvettä ja joku dramaattisena köhii tai jopa kommentoi jotain. Tupakkaa en enää polta, mutta kun vielä poltin, niin sain koko ajan vierailta vihaisia ja dramaattisia reaktioita.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Idioottimaista kostaa muiden meluaminen siihen täysin syyttömille ihmisille.
Kuulepa idiootti. En ole kostanut. En lemua, eikä minulle ole kukaan tuoksuistani valittanut, koska käytän sellaista tuoksua josta ei tule oireita. Sellaisiakin on olemassa, arvon idiootti.
Itsellänikin on migreeni ja hajuaisti, niin tiedän kyllä. Minulla on myös astmaatikko läheisiä, ja ei ole tullut oireita, niin arvon idiootti pitää se turpansa nyt kiinni.
En ole tästä tuoksustani luopumassa, niin pitkään kuin tässä yhteiskunnassa ei oteta vakavasti meluamisen aiheuttamaa kärsimystä. Myös eläimet kärsivät ihmisten melusta.
Mikset lakkaisi meluamasta? Mikä pakko sinun on melua?
Mikä oikeus on vaatia toisia olemaan tuoksutta, jos itse ei ole valmis vähentämään melua?
Millä tavalla olette ylempänä, kuin melusta kärsivät ihmiset ja eläimet?
Vierailija kirjoitti:
Hajuherkät voivat käyttää maskia.
Maskit eivät valitettavasti estä pienenpieniä hajumolekyylejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään kauheampaa kuin haiseva ihminen. Haisemisesta todellakin saa kuittailla.
Minua ei toisten hajut haittaa, mutta minulle tuottaa suurta kärsimystä toisten äänet. Kirkuminen, rääkyminen, jumputtaminen ja jytyttääminen laukaisevat minulle ahdistuksen ja saatan purskahtaa itkuun silkasta tuskasta.
Miksi yhteiskunnassamme saa tuottaa toisille kärsimystä melulla, mutta ei saa laittaa kivaa parfyymia?
Lopetan heti parfyymin käytön, kun ihmiset antavat minun elää ilman jatkuvaa ääniterroria.
Itse olen neuroepätyypillisyyteni vuoksi aistiherkkä. Kirkkaalla säällä voin käyttää aurinkolaseja, aina muualla kulkiessa käytän vastamelukuulokeita. Hajuvesiin tosin ei ole mitään ratkaisua. Varsinkin hajuvedet ovat todella ilkeitä, sillä niitä kukaan ei oikeasti tarvitse. Ääntä syntyy taas monista asioista ja sitä tarvitaan kommunikointiin. Hajuvesissä on hajumolekyylejä runsaasti enemmän kuin esim deodoranteissa ja molekyylit on vielä muokattu erittäin pitkäkestoisiksi ja voimakkaiksi. Sama kuin nauran ihmisen suun eteen pistettäisiin stadiumilla käytettävä mikrofoni kauittimineen. Tässä yhteiskunnassa ei saa esim. työkyvyttömyyseläkettä hajuherkkyyden takia, joten en valitettavasti voi eristäytyä. Yritän vältellä sun kaltaisia ihmisiä, mutta silti joudun sairaalaan 1-5 kertaa kuukaudessa voimakkaan halvaannuttavan migreenikohtauksen takia. Se ei kuitenkaan sun kaltaisia kiinnosta ja veikkaanpa et saat tästä ajatuksesta jopa nautintoa, koska "Minä en x koska muut ei y" kuulostaa aika toksiselta käytökseltä.
No olen monesti tämän saman asian kirjoittanut, mutta laitetaan nyt vielä TOIVEUUSINTATA.
EN OLE LEMUAJA, MINULLA ON KÄYTÖSSÄ HAJUSTE JOSTA EI TULE OIREITA. SINÄ ET OLE TAKIANI SAIRAALLASSA OLLUT, EIKÄ OLE MUUTKAAN.
KUKAAN EI OLE TÄSTÄ TUOKSUSTANI VALITTANUT JA TUO HENKILÖ JOKA KIRJOITTI JOUTUNEENSA VALITUSTEN KOHTEEKSI ON ERI HENKILÖ!
TOKSINEN ON SINULLA SIELLÄ RUSKEASSA REIJÄSSÄSI!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KORVATULPAT EIVÄT VALITETTAVASTI ESTÄ KAIKKIA ÄÄNIAALTOJA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, voi hellan lettas. No korvatulpat varmasti estää, koska nehän estää kaikki äänetkin. Laitapa sieraimeen korvatulppa, niin ongelma on ratkastu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idioottimaista kostaa muiden meluaminen siihen täysin syyttömille ihmisille.
Kuulepa idiootti. En ole kostanut. En lemua, eikä minulle ole kukaan tuoksuistani valittanut, koska käytän sellaista tuoksua josta ei tule oireita. Sellaisiakin on olemassa, arvon idiootti.
Itsellänikin on migreeni ja hajuaisti, niin tiedän kyllä. Minulla on myös astmaatikko läheisiä, ja ei ole tullut oireita, niin arvon idiootti pitää se turpansa nyt kiinni.
En ole tästä tuoksustani luopumassa, niin pitkään kuin tässä yhteiskunnassa ei oteta vakavasti meluamisen aiheuttamaa kärsimystä. Myös eläimet kärsivät ihmisten melusta.
Mikset lakkaisi meluamasta? Mikä pakko sinun on melua?
Mikä oikeus on vaatia toisia olemaan tuoksutta, jos itse ei ole valmis vähentämään melua?
Millä tavalla olette ylempänä, kuin melusta kärsivät ihmiset ja eläimet?
Sinä et voi mitenkään tietää, kuka saa sinun hajusteista oireita ja kuka ei. Minä en melua, joten turhaan minua syytät.
Hajuton maailma on mahdottomuus. Poltan kotona suitsukkeita ja käytän deodoranttia, kun menen ihmisten ilmoille. Joskus laitan jopa pienen sipauksen hajuvettäkin.
Hajusteiden kanssa voi olla myös kohtuullinen. Kukaan ei ole koskaan valittanut hajuistani, vaikka lähipiiriini kuuluu myös aistiyliherkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä korvatulppien sijasta laadukkaita vastamelukuulokkeita. Itse en ainakaan niiden läpi kuule yhtään. Todella kovassa metelissä vielä white noise päälle, niin musiikkikonsensertinkin vieressä voi olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä huudat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään kauheampaa kuin haiseva ihminen. Haisemisesta todellakin saa kuittailla.
Minua ei toisten hajut haittaa, mutta minulle tuottaa suurta kärsimystä toisten äänet. Kirkuminen, rääkyminen, jumputtaminen ja jytyttääminen laukaisevat minulle ahdistuksen ja saatan purskahtaa itkuun silkasta tuskasta.
Miksi yhteiskunnassamme saa tuottaa toisille kärsimystä melulla, mutta ei saa laittaa kivaa parfyymia?
Lopetan heti parfyymin käytön, kun ihmiset antavat minun elää ilman jatkuvaa ääniterroria.
Itse olen neuroepätyypillisyyteni vuoksi aistiherkkä. Kirkkaalla säällä voin käyttää aurinkolaseja, aina muualla kulkiessa käytän vastamelukuulokeita. Hajuvesiin tosin ei ole mitään ratkaisua. Varsinkin hajuvedet ovat todella ilkeitä, sillä niitä kukaan ei oikeasti tarvitse. Ääntä syntyy taas monista asioista ja sitä tarvitaan kommunikointiin. Hajuvesissä on hajumolekyylejä runsaasti enemmän kuin esim deodoranteissa ja molekyylit on vielä muokattu erittäin pitkäkestoisiksi ja voimakkaiksi. Sama kuin nauran ihmisen suun eteen pistettäisiin stadiumilla käytettävä mikrofoni kauittimineen. Tässä yhteiskunnassa ei saa esim. työkyvyttömyyseläkettä hajuherkkyyden takia, joten en valitettavasti voi eristäytyä. Yritän vältellä sun kaltaisia ihmisiä, mutta silti joudun sairaalaan 1-5 kertaa kuukaudessa voimakkaan halvaannuttavan migreenikohtauksen takia. Se ei kuitenkaan sun kaltaisia kiinnosta ja veikkaanpa et saat tästä ajatuksesta jopa nautintoa, koska "Minä en x koska muut ei y" kuulostaa aika toksiselta käytökseltä.
En ole valittanut normaaleista keskustelun äänistä, eli kommunikoinnista normaalisti. Kenenkään kommunikointi ei edellytä kirkumista ja huutamista. Kenenkään kommunikointi ei edellytä basson jytyyttämistä niin että toiset kärsii.
Sinua varmasti, siis aivan varmasti tyydyttää ajatus, että toinen ihminen kokee tuskaa ja kärsimystä melusta.
Jos osaisit lukea, niin tietäisit, etten ole ketään hajuillani häirinnyt. En ole tuo rouva joka joka paikassa sai valituksia hajuistaan. Minulla on kokemusta mirgeenikohtauksista ja tiedän mitä ne on, enkä käytä sellaisia hajusteita jotka sellaisia aiheuttaa. Ihmiset jotka kärsivät hajuisteista, ovat itse minulle kertoneet, että tuosta sinun tuoksusta ei tule oireita. Tiedän sen ettei siitä tule, niin miksi teidän pässien pitää väkisin vänkyttää että aiheutan kaikille oireita ja olette minun takiani sairaallassa 5 kertaa vuodessa?
Ette ole, se on paskapuhetta.
Miksette voi myöntää, että meluaminen tuottaa joillekin kärsimystä ja olisi syytä kiinnittää myös siihen asiaan huomiota, ja melusta kärsivä ihminen on ihan yhtä ihminen kuin hajuista kärsivä, eikä ole mitään oikeutta mitätöidä melusta kärsivien tuskaa, vaikka kirkuminen ja musiikin huudattaminen on itsestä niin hirveän mukavaa?????
Jotkut hajuvedet aiheuttavat nopeasti migreenin, joten pakottaminen niiden haisteluun on fyysistä pahoinpitelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä huudat?
LAITA KORVATULPAT JOS SATTUU KORVIIN. TAI JOS CAPSLOCKIT SATTUU SILMIIN NIIN PYÖRÄYTÄ KEITTIÖVATKAIMELLA SILMÄMUNASI SOOSIKSI!
HUUTAMINEN ON IHMISOIKEUS JA SE EI SAA HAITATA KETÄÄN; TOISIN KUIN TUOKSUT:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut hajuvedet aiheuttavat nopeasti migreenin, joten pakottaminen niiden haisteluun on fyysistä pahoinpitelyä.
Jotkut äänet aiheuttavat suurta tuskaa, ahdistusta ja pahaa oloa. Eläimille pelkoa ja kärsimystä. Ihmiset eivät saa nukutuksi ja se on kidutusta.
Joten pakottaminen melun kuunteluun, on eläinrääkkäystä, kidustusta ja pahoinpitelyä erittäin inhottavalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä huudat?
LAITA KORVATULPAT JOS SATTUU KORVIIN. TAI JOS CAPSLOCKIT SATTUU SILMIIN NIIN PYÖRÄYTÄ KEITTIÖVATKAIMELLA SILMÄMUNASI SOOSIKSI!
HUUTAMINEN ON IHMISOIKEUS JA SE EI SAA HAITATA KETÄÄN; TOISIN KUIN TUOKSUT:
Sinulla taitaa olla enemmänkin ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olen monesti tämän saman asian kirjoittanut, mutta laitetaan nyt vielä TOIVEUUSINTATA.
EN OLE LEMUAJA, MINULLA ON KÄYTÖSSÄ HAJUSTE JOSTA EI TULE OIREITA. SINÄ ET OLE TAKIANI SAIRAALLASSA OLLUT, EIKÄ OLE MUUTKAAN.
KUKAAN EI OLE TÄSTÄ TUOKSUSTANI VALITTANUT JA TUO HENKILÖ JOKA KIRJOITTI JOUTUNEENSA VALITUSTEN KOHTEEKSI ON ERI HENKILÖ!
TOKSINEN ON SINULLA SIELLÄ RUSKEASSA REIJÄSSÄSI!
Kunhan et haise metrien päähän, kuten moni nykyään tekee. Ei ole ok, että bussissa haistaan niin että toisesta penkistä haistaa, saati kun täälläkin on joku neropatti, jonka liikkeet pihalla haistaa sisälle, jos ikkuna on auki! On ollut myös naapuri, jonka kulkemiset rapussa haistoi aina hyvän tovin jälkeenpäinkin, sekä hoituri, joka haisi toiselta puolen vastaanottohuonetta niin, että siitä sai aina migreenin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut äänet aiheuttavat suurta tuskaa, ahdistusta ja pahaa oloa. Eläimille pelkoa ja kärsimystä. Ihmiset eivät saa nukutuksi ja se on kidutusta.
Joten pakottaminen melun kuunteluun, on eläinrääkkäystä, kidustusta ja pahoinpitelyä erittäin inhottavalla tavalla.
Niin? En ole väittänyt vastaan, vaan olen ihan samaa mieltä. Ihmiset voisi miettiä miten tunkeutuvat toisten aistielimiin, eikä vaan hokea miten: "Kyllä maailmaan ääntä mahtuu, höhhöhhöö!"
Vierailija kirjoitti:
Sinähän voit mennä muualle jos joku haisee. Eihän kukaan järkevä mene tieten tahtoen nakkikioskilla öykkärin nyrkin eteen, ja sitten itke kun joutui pahoinpidellyksi.
Minne minä menen jos haluan kotonani nukkua yöllä, ja idiootti jumputtaa musiikkia, kirkuu tai rääkyy?
Jätänkö vaan nukkumatta ja kuolen siihen. Teetkö sinä sitten kaikki hommani, ja selität läheisilleni, että sen piti kuolla, koska meluminen on niin kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet hullu ja kuulut laitokseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat häiriintyneeltä. Entä, jos jollain on esim. joku sairaus miksi haisee? Ap
Eihän sairaudelle voikaan mitään. Mutta itse voit olla laittamatta sitä hajuvettä niin paljon, että se vieruskaveri ei saa oireita. Sinä tässä moukka olet sen hajuvetes kanssa.
Laitoin kyllä aika reippaasti hajuvettä tänään aamulla, mutta kyllä se oli jo tuntien päästä haihtunut sen verran, että ne ongelmateinit ihan vaan kiusatakseen kommentoivat. Ulkonakin kuulemma haisi pska ja käsityöluokassa oli haissut k usi. Kuulin siis kun puhuivat kaupan pihalla. Ap
Ei mihinkään ole haihtunut vaan sä olet itse siihen tottunut. Yksi suihkaus hajuvettä riittää.
Mä en ole mitenkään dramaattinen vaan en voi mitään sille jos saan astmaoireita ja päänsärkyä kun joku on lätrännyt hajusteilla. Mielummin olisin ilman näitä oireita.
Älä sitten mene julkiselle paikalle jos on niin neuroottinen että normaalit tuoksut häiritsee.
Mielelläni, en jaksaisikaan enää joutua sairaalaan teidän "normaaleista" tuoksuista (hajuvesi ei ole mitenkään normaalia, eikä tarpeellista kenellekään). Mutta kuinka laitan sulle tilinumeron, että voit maksaa mulle korvausta kun luulen että työnantaja kieltäytyy sen jälkeen maksamasta palkkaa?
Kuulostat niin kpäiseltä ihmiseltä, että taidan harkita ostaa sellaisen hajuveden josta tykkään, mutta en ole varma aiheuttaako se oireita sinussa.
Tähän asti olen käyttänyt tuotetta josta ei tule kenellekään mitään oireita, sellaisiakin on.
Kun täällä kukaan ei näytä uskovan, että meluaminen on toimintaa joka aiheuttaa kärsimystä, niin saatanpa ostaa ihanan parfyymin. Miksi en ostaisi ja laittaisi sitä, kun ei minunkaan kärsimyksistä välitetä, niin miksi välittäisin niiden kärsymyksistä ketkä ovat ylimielisiä ja inhottavia minua kohtaan?