Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kipu silloin tällöin alhaalla.. mitä voisi olla?

27.12.2006 |

Hei!

Odotan toista lastani rv 27. Ensimmäisessä raskaudessa minulla ei ollut supistuksia ennen kuin piti synnyttämään lähteä. Tässä toisessa taas supistukset alkoivat noin kuukausi sitten. Jonakin päivinä ei tunnu ollenkaan, toisina päivinä taas saattavat tuntua pitkin päivää. Usein supistusten yhteydessä (joskus muutenkin) tuntuu sellaista kipua ihan alhaalla, kuin emättimen tai häpyhuulten kohdalla. Osaako kukaan sanoa, voisivatko nämä kivut liittyä supisteluihin vai mistä mahtaa olla kysymys?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyl varsinaisesti osaa vastata mitä nuo kivut on, mutta itte olen aatellut että mun kohdallani ois kyse liitoskivuista... Mut ties nyt sit loppujen lopuks mitä ovat...

Nyt mulla on viikkoja jo 35+6, supistelut rauhoittu mulla tossa Rv 25 tienoilla sen jälkeen alkoi " ihanat" liitoskivut...

Nyt ihan uusimpana on sellaiset terävät viiltokohtaukset jotka tuntuu reisien sisäpuolella tai kohdunkaulalla... Ja samoin kuvioon on tullut todella napakat " harjoitus" supistukset (mulla oli esikoisen synnytyksen jälkeiset supistukset tälläisiä, et en tiiä voiko niitä sanoa harjoitussupistuksiksi)...

Ja tosiaan esikoista odottaessa mulla ei ollut mitään vaivaa ja ensimmäisen supistuksen kun tunsin niin sen jälkeen se olikin jo menoa...

Pöhkis Rv 35+6

Vierailija
2/4 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alapääkipuja myös, aikast paljonkin ja koko ajan pahenee. Kipu tuntuu kuin häpyluu halkeais kahtia taikka muuten vaan räjähtäis. Hurja tunne. Että liitoskipuja ne nämä ovat ja uudelleensynnyttäjällä huomattavasti kovempia ja alkavat aikaisemmin, sanottiin neuvolasta.

Papu rv29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan toista lasta, rv 17+1. Mulla on supistellut jo viikon verran taas noita harkkarisuppareita, viimeksi supisteli tosi paljon ja vauva syntyi 40+4. Mulla kans vihloo jostain tuolta sisältä, pari päivää on tuntunut. Viimeksi en muista tällaista. Onkohan ihan normaalia siis, että tollainen vihlonta (ei siis taipeet vaan jostain häpyluusta) alkaa näin ajoissa...?

Sanoin neuvolaan soittaessani noista supisteluista, neuvolaterkka sanoi, että voin päästä lääkärille tarkistaa tilanteen joskus kun 23 viikkoa on täynnä. Toivotaan siis ettei oo mitään muutoksia tapahtunut.

Mukavaa uutta vuotta!

Masutar

Vierailija
4/4 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli parisen viikkoa sitten ihme kipuja samassa kohtaa. Saattoi tuntua vähän väliä ja yhden yön nipisteli koko ajan. Neuvolassa paras selitys mielestäni oli kohdunpohjanlihasten venyminen, koska supistuksilta eivät tuntuneet eivätkä liitoskivuiltakaan. Toi venyminen on vaaratonta, mutta kyllä lepo tuntui auttavan. Loppui kuitenkin aika pian eikä enää tunnu. Olen rv. 25:llä.