Mitä te ehditte tehdä tavallisen työpäivän jälkeen?
Tai ennen, jos menette iltavuoroon? Olenko ainoa josta tuntuu mahdottomalta ehtiä normityöpäivänä myös nukkua riittävästi eli n 8h ja tehdä vapaalla omiakin juttuja riittävästi eikä vain palautua työpäivästä, valmistautua seuraavaan ja tehdä välttämättömät ettei koti muutu ihan kaaokseksi (tai se kyllä on jo).
Kommentit (141)
Yleensä kahden vaimon kanssa. Useimmiten yhdyntä.
M56
Töiden jälkeen vaimo tekee kotityöt, joten ehdin hyvin ottaa puolenkymmentä isoa tölkillistä mallasjuomaa ja muutaman terävän kaveriksi.
En ymmärrä näistä vastauksista läheskään kaikkia, enkä etenkään niitä, jotka vastaa: "töiden jälkeen käyn heti suihkussa, kuivattelen, teen ruuan, vien koirat illalla". Wtf oikeesti? (Ei tulis mieleenkään mennä suihkuun, kun koira on lounaasta asti odottanut kusitaukoa.) Itse vien koiran heti kun herään, käyn pissattamassa lounaalla ja vien pikapissalle klo17 kun tuun töistä. Sitten pakko saada tehtyä syötävää, mihin menee vähintään tunti, koska en eineksiä käytä. Sen jälkeen 1-2h koiralenkki, jonka jälkeen kova kiire pakata aamuksi tavarat, aamupala, lounas, vaatteet, koiran kahdet aktivoinnit ja ladata aamukahvi. Joskus harvoin ehdin katsoon esim 30min Enskareita kun syön. Olen n iloinen jos pesujen ja koiran iltapissan jälkeen olen klo23.15 sängyssä. Harvemmin.
No riippuu päivästä. Hakea lapsen hoidosta, tehdä ruuan, syödä, siivoilla, lenkkeillä, vahtia vanhemman lapsen läksyjä, iltatoimet, lapset nukkumaan, sen jälkeen pari tuntia vaikka telkun katsomista, esimerkiksi. Tai jos on harrastuskuskauksia niin niihin menee aikaa. Tai jos sattuu sopiva päivä niin ehdin vaikka käydä ostoksilla, tai salilla, tai opiskella muutaman tunnin, nähdä jotain kaveria, mitä nyt vaan huvittaa. Olen kotona töistä n. 16.30 ja nukkumaan on mentävä klo 23, joten on siinä aika monta tuntia aikaa tehdä juttuja. Minulla on puoliso joka voi tarvittaessa hoitaa ne kotivelvollisuudet.
Ehtisin kai vaikka mitä, mutta olen niin väsynyt etten jaksa mitään.
Käyn prismassa ja lähikaupassa. T:M59
Mitä enemmän tätä ketjua luen, sitä enemmän tajuan ettei tässä ole mitään järkeä!
Vierailija kirjoitti:
Ap miten se koti voi muuttua kaaokseksi jos sä olet töissä?
M30
En ole ap, mutta taikasana: lapset, joita voi vaatia jo vähän siivoamaan, mutta ei sillä lailla kuin aikuista, eli omalle kontollehan se pääasiassa jää.
Ihan mitä tahansa, aikaa on vaikka muille jakaa. Teen töitä 7-16 välillä joten iltaisin mulle jää aina 6-7 tuntia vapaata aikaa. Tunnin käytän siitä päivittäin urheilemiseen mutta silti jää tunteja ihan vaikka makoilla sohvalla.
Some on sekoittanut pääni ja tämä ketju palautti maan pinnalle. Ahdistaa kun kaikki muut tekevät muka jotain lisäopintoja, matkustelevat, harrastavat ties mitä salibandya tai boulderointia, käyvät kahviloissa tms. Mutta täällä onkin tavallisia ihmisiä, jotka ehtivät just tehdä ruoan ja hoitaa koiran ja pyykit ennen kuin menevät nukkumaan! Kiitos!
Haen pienemmän lapsen päiväkodista neljältä ja isompi lapsi on tullut koulusta kotiin sillä aikaa. Kotona alan valmistamaan ruokaa. Pienempi lapsi tässä vaiheessa yleensä on kiukkuinen joten teen tämä lapsi sylissä ruokaa.. Ruoka valmis, alamme syödä ja mies tulee siinä vaiheessa kotiin. Isommalle harrastusvaatteet päälle, mies lähtee viemään treeneihin. Oleskelen pienemmän kanssa kotona, hän on väsynyt ja kiukkuinen. Iltapala hänelle n. klo 18:15. Lapsi syö hitaasti, on valmis n. 18:45. Luemme kirjaa tai katsomme jonkin piirretyn telkkarista, kunnes voi pestä hampaat klo. 19:15. Sitten vessaan ja pienet pesut. Lapsi sänkyyn viim. 19:30. Isompi tulee treeneistä. Iltapala ja läksyt, nukkumaan n. 20:30-21. Sitten vanhempien omaa aikaa tunti-pari, kännykällä tai tietokoneella yleensä, koska emme kertakaikkiaan jaksa muuta. Sänkyyn välillä 22-23. Tässä peruspäivä.
Tänään tein töiden jälkeen ruoan. Sitten tein loppuviikoksi lounaat töihin. Sitten tyhjensin ja täytin astianpesukoneen. Ainiin heti kotiin tullessa laitoin pyykinpesukoneen päälle ja kerkesin sen jälkeen pestä vielä 2 koneellista illan aikana. Oltiin juuri reissussa niin pyykkiä kertyi. Vaihdoin lakanat. Söin ruoan. Siivosin keittiön ja siirsin viilentimen talviteloille ja putsasin ja pesin samalla sen suodattimet. Pakkasin omia ja lapsen vaatteita huomiseksi uffiin vientiä varten. Juttelin lapsen kanssa päivästä ja laitettiin yhdessä iltapalaa ja huomisen vaatteet valmiiksi. Pesin lapsen hampaat. Lapsi nukkumaan. Katselin hetken televisiota ja söin iltapalani. Tein huomiselle valmiiksi viikon ruokatilauksen,kotiinkuljetuksella. Nyt viimeisen puolituntia selannut uutisia ja vauvaa. Kirjoittanut pari juttua tänne ja nyt tämän ja taidankin mennää nukkumaan. Hyvinhän tuossa kerkesi kaikennäköistä. Kotiin tulin 1630.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näistä vastauksista läheskään kaikkia, enkä etenkään niitä, jotka vastaa: "töiden jälkeen käyn heti suihkussa, kuivattelen, teen ruuan, vien koirat illalla". Wtf oikeesti? (Ei tulis mieleenkään mennä suihkuun, kun koira on lounaasta asti odottanut kusitaukoa.) Itse vien koiran heti kun herään, käyn pissattamassa lounaalla ja vien pikapissalle klo17 kun tuun töistä. Sitten pakko saada tehtyä syötävää, mihin menee vähintään tunti, koska en eineksiä käytä. Sen jälkeen 1-2h koiralenkki, jonka jälkeen kova kiire pakata aamuksi tavarat, aamupala, lounas, vaatteet, koiran kahdet aktivoinnit ja ladata aamukahvi. Joskus harvoin ehdin katsoon esim 30min Enskareita kun syön. Olen n iloinen jos pesujen ja koiran iltapissan jälkeen olen klo23.15 sängyssä. Harvemmin.
En ikinä ota kyllä mitään eläintä. Ei tuossa ole mitään järkeä.
Yksin asuvana mulla on lyhyt matka töihin.
On myös palvelutkin lähellä. Seitsemäksi töihin ja kolmelta pois.
Rutiineinani on työpäivän jälkeen tälläviikolla:
Maanantai: frisbeegolf, kaupassa käynti, palstailu ja elokuvan katsominen.
Tiistai: Käyn parilla kirpparilla, syömässä, shoppailemassa, palstailen ja katson elokuvan.
Keskiviikkona: Käyn syömässä, elokuvateatterissa, palstailen ja katson kotona elokuvan.
Torstaina: Käyn vanhempieni luona, kaupassa ja kotona laiskottelua.
Perjantai: Meen elokuviin, kauppaan ja kotona laiskottelen.
Viikonloppuna on sitten enemmän liikuntaa.
Lenkittää koiran, käydä kaupassa, laittaa ruuan, siistiä kotia, pestä pyykkiä, organisoida lasten harrastusmenot ja rahankeruut, opiskella uutta tutkintoa, kuulustella läksyt ja lasten kokeet, lenkittää koiran uudelleen, käydä suihkussa,olla palstalla. Huomenna uudestaan saman. Hyvää yötä nyt. Pitkä päivä edessä.
Käydä ruokakaupassa, hakea pienemmän lapsen tarhasta, tehdä tai lämmittää ruoan (usein teen jo sunnuntaina valmiiksi osan viikon aterioista), syödään yhdessä, oleillaan, luetaan kirjaa. Pyykkikone pesee pyykit, lapsi unille, pyykkikoneen tyhjennys, astioiden käsin tiskaus. Mieleinen tv-ohjelma tai pätkä kirjaa. Vaatteet aamua varten valmiiksi. Ja unille.
Minulle riittää tämä tavallinen arki, ei tarvitse jatkuvasti olla menossa, ei tehdä mitään erityistä tai päästä viettämään "omaa aikaa". Sitä on sitten, kun lapset ovat isoja.
Eipä ehdi juuri mitään. Eikä enää jaksakaan töiden jälkeen. Epäsäännöllistä vuorotyötä, jossa jokainen päivä alkaa yleensä eri aikaan, työpäivät kestää 12-16h ja seuraava työvuoro alkaa heti 9-11h päästä siitä kun edellinen loppuu. 20 vuotta takana tätä pashkaa ja nyt alkaa olemaan voimat loppu.
Ai niin minä joka listasin viikon ohjelmani niin käynhän mä joka ilta suihkussa, pesen hampaat, laitan eväät valmiiksi, pesen pyykkiä tarvittaessa, siivoan välillä ja nukun.
Unetkin yöaikaan on noin kuusi tuntia ja joskus saatan ottaa pienet tirsat työpäivän jälkeen. Näin kylmenevissä ilmoissa ja pimenevissä illoissa olisi hyvä keksiä uusia liikunnanmuotoja. En vain tiedä mitä se olisi.
Silloin, kun en ole kuoleman väsynyt, menen töistä suoraan salille (pääsen 15-15.30 välillä), sitten välipala, päiväunet ja suihku. Sen jälkeen ruuanlaitto (teen eväät töihin) ja iltapyöräily, jos on hyvä ilma. Kerran viikkoon pubivisa klo. 19.00. Joskus vain katson suoratoistoja ilta 23:en asti, milloin viimeistään nukahdan ja herään aamulla 6.30, kun työt alkaa 7.00.
Työpäivän jälkeen 8-10 tuntia tv:n katselua ellen mene salille. Salikäynnin jälkeen sitten loppuilta telkkua eli lähinnä suoratoistopalveluita.