Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te ehditte tehdä tavallisen työpäivän jälkeen?

Vierailija
04.10.2023 |

Tai ennen, jos menette iltavuoroon? Olenko ainoa josta tuntuu mahdottomalta ehtiä normityöpäivänä myös nukkua riittävästi eli n 8h ja tehdä vapaalla omiakin juttuja riittävästi eikä vain palautua työpäivästä, valmistautua seuraavaan ja tehdä välttämättömät ettei koti muutu ihan kaaokseksi (tai se kyllä on jo).

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

15.30 ja sänkyyn löhöileen n klo 21 (nukkumaan n klo 22). Ehdin syödä iltapalaa, vähän puuhailla kotijuttuja, vaihtamaan päivän tärkeimmät asiat kumppanin kanssa ja viettämään "omaa aikaa" (ulkoilla, istua koneella, katsoa telkkaa, tehdä käsitöitä, päivän fiiliksen mukaan).

Vierailija
22/141 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miten se koti voi muuttua kaaokseksi jos sä olet töissä? 

M30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen lapsen päiväkodista ja ulkoillaan yhdessä, tai jos mies on jo hakenut, menen suoraan kotiin. Tehdään yhdessä ruokaa ja syödään. Vuoroiltoina (arkisin) mies tai minä hoitaa lapsen iltapuuhat tästä (eli n. klo 18) eteenpäin, ja toisella on vapaata tehdä mitä tahtoo. Itse käyn 2-3 iltana harrastuksessa tai joskus jään myös kotiin ihan viettämään vain aikaa koko perheen kesken. Noin klo 21 aikaan tulen yleensä viimeistään kotiin jos olen harrastuksissa tms. ja syön iltapalan, nukkumaan menen yleensä klo 22 maissa. Viikonloppuna vietetään aikaa aina yhdessä koko perheen kesken aika tiiviisti.

Vierailija
24/141 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen iäkkään omaiseni avustaja. Minulla ei ole omaa aikaa ollenkaan. Kaikki aika menee omaistani avustaessa, hän ei saa apuja muualta. Oma asuntoni on tyhjillään, hädin tuskin ehdin joskus käydä siivoamassa. Olen aivan loppu.

Oletko pyytänyt mistään apua?

Olen. Vantaalta, mutta kun jalat vielä toimivat, pää ei, niin apua ei saa.

Vierailija
25/141 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäyksenä edelliseen: yleensä se, jolla on lapsen kanssa ilta, hoitaa myös välttämättömiä, juoksevia kodinhoitojuttuja kuten keittiön siistiminen, pyykkäys tai imurointi. Vapaailtalainen käy yleensä puolestaan esim. kaupan kautta, viemässä kierrätysjätteet tai hakemassa postipaketteja tms. askareita harrastuksissa käyntinsä ohessa.

Vierailija
26/141 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän paljon: Vien lapsia harrastuksiin, katson heidän kanssaan koealueita, kuntoilen (uinti, juoksu, lihashuolto), tapaan ystäviä, luen, teen kotitöitä (pyykit, siivous, ruoanlaitto), käyn asioilla, käyn harrastuksissa, juttelen puolison kanssa, soitan pianoa.

Vierailija
27/141 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ja nukun vähintään kahden tunnin päikkärit.

Vierailija
28/141 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen töistä noin 15:00-16:00 välillä, jos kaupassa pitää käydä niin käyn kotimatkalla sitten kaupassa.

Kotiin kun pääsen niin käyn heti suihkussa, sitten teen ruokaa ja sitten syön.

Kello alkaa olemaan tässä vaiheessa noin 18:00 ja sitten saatan mennä ulos kävelylle tai sitten pelaan konsolilla jotain peliä.

Noin kello 21:00 aikoihin lojun sohvalla kuten nyt ja katselen joko tv ja napostelen tässä jotain iltapalaa samalla.

Kello 22:00-23:00 siirryn sänkyyn ja herään pirteenä aamulla töihin.

Noin menee melkein kaikki arkipäivät mulla.

M33

Vierailija
29/141 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydä kangaskaupassa ja leikata kaavat, harsia osat yhteen telkkarin ääressä, aloittaa uuden kutomistyön, käydä Töölönlahti kiertämässä hölkäten, jatkaa taulun maalaamista ja jättää se kuivumaan, tehdä dieettieväät seuraavaksi päiväksi töihin, muhinoida miehen kanssa ja käydä kauppareissulla leffateatterista tai teatterista hakemassa liput kulttuurisetelillä, hakea kirjastosta leffoja, käydä nurkan takana punttisalilla, korjata joku kaappi tai putsata ja maalata patterinväli, laittaa tukkaan raitoja, vuokrata rannasta vene ja käydä soutelemassa.

En ymmärrä niitä ihmisiä jotka voi vain istua.

Vierailija
30/141 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden heti työpäivän jälkeen salille, viimeistään klo 16. Sen jälkeen suihku, muksun läksyjen parissa menee tovi, syödään, pelataan pelejä, saatan lukea jotain. Telkkua katson illalla ehkä tunnin ja nukkumaan menen viikolla viimeistään klo 22.00. Aamulla ylös klo 7.00, joten saan kyllä unta todella hyvin.

En ymmärrä mihin se aika illalla muualle menisi? Astianpesukone pesee asiat, pyykkikone pyykit. Pikku fiksausta kämppään joka päivä, kerran viikossa isompi siivous. Sunnuntaisin teen viiden päivän lounaat pakkaseen valmiiksi

Vierailija
31/141 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen lapsen klo 16:15, sen jälkeen kotiin, jossa syödään (ruoka tehdään aina etukäteen). Sen jälkeen lyhyt lepo, ja mahdollisesti lasten harrastuksiin kuljettamista, sekalaisia kotitöitä, koiran lenkitystä, lämmittämistä talvella (takat 2 kpl, leivinuuni), ruoan laittoa seuraavalle päivälle. Sitten onkin usein jo iltapala, joka on klo 19 jälkeen. Sen jälkeen rauhallista oleilua, joitakin kotitöitä, pientä puuhastelua, askartelua, lukemista. Klo 20:30 alkaen lasten iltatoimet, ja klo 21 lasten nukkumaan laittaminen. Loppuillan aikana esim. tv:n katselua puolison kanssa, lukemista tai rakastelua.

Vierailija
32/141 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hoidan" kaksi tyttöystävääni ja naapurin rouvan, syön jossain kohtaa, jätkien kaa baariin, yöllä kotiin ja suihkuun. Ehkä hieman viihdettä jonkun alussa mainitun kera, nukkumaan.

Vierailija
33/141 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eileen taas nukkumaan kello 18 ja heräsin 7.30. Vapaapäivä, Salille kello 13 ja sen jälkeen muutaman km n lenkki. 

Vierailija
34/141 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa muuta tehdä kuin käydä kaupassa ja maaten selata nettiä tai lukea kirjoja.

Vierailija
35/141 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeeko teilä joka kommentin jälkeen; Kommenttisi on lähetetty ja kestää aikaa kun se julkaistaan.Olenko jotenkin tutkan alla vai koskeeko kaikkia?

Vierailija
36/141 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään menen iltaan. Olen laittanut lapset kouluun, lämmittänyt varaavatakan, tehnyt ruuan, on jäänyt myös hetki istahtaa ennen kuin lähden töihin. Tunnin päästä lähden.

Aamuvuoron jälkeen kerkeän laittaa ruuan siihen ku mies tulee töistä. Jää pitkä ilta aikaa tehdä mitä vaan kiinnostaa tehdä.

Minun mies hoitaa huushollin ja lapset, kun olen iltavuorossa. Mieheni osaa imuroida, pestä pyykkiä ym., siinä missä minäkin. Osaa laittaa ruokaakin.

Vierailija
37/141 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivä loppuu neljän aikaan. Sen jälkeen siivoilen kotia, teen ruokaa jne. ja kuuntelen samalla äänikirjaa, myöhemmin teen kotiläksyt (kieltenopiskelu) tai käyn juoksulenkillä tms riippuen mikä treenipäivä on - jos on sali niin salin teen aamulla ennen työpäivää. Käytän koirat n. tunnin lenkillä ja loppuillasta katson televisiota tms. ja siivoan keittiön. Aikalailla kaikki päivät samaa rataa, toki välillä tulee päiviä jolloin työpäivä venyy, normaalisti 8-16 mutta pahimmillaan 8-18. Teen 98 % etätöitä ja tämä on mahdollistanut paljon jaksamista ts. koti ei ole kaaoksessa. 

Vierailija
38/141 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona aikaisintaan noin 18.00. Iltapalaa. Lueskelua. Koettaa rauhoittua sen verran että saa nukuttua seuraavana yönä (aina ollut pää sen verran virittynyt, että käy ylikierroksilla joko stressin tai jonkun muun syyn takia, eli menee siihen rauhoittumiseen hieman kauemmin). Katselen ehkä telkkaria, jos siellä jotain kiinnostavaa on. Usein ei ole. Nukkumaan 21.30 - 22.00. Aamulla taas herätys 6.00. Aamupala. Aamupesut. Suihku. Töihin.

Vierailija
39/141 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin jaksaa kaiken tarvittavan, vaikka työpäivät pitkiä ja hektisiä noin 7.30-16.30. Töistä kotiin 17 aikaan, lasten kuulumiset, välipalaa, harrastuksiin kuskailua, ruoanlaittoa, pyykkiä, liikuntaa tai omakotitalon pihatöitä, joskus kauppareissu. Klo 20 perheen yhteinen päivällinen ja 21-23 sohva-aikaa, lukemista, käsitöitä, sarjoja.

Lapset koululaisia, joista kaikki osallistuvat kotitöihin. Puoliso tekee niin ikään pitkää päivää ja molemmilla myös ajoittain ilta- tai viikonlopputöitä tai työmatkoja. Ei isovanhempia tai muutakaan ilmaista kotiorjaa, maksettuna palveluna siivous kerran kuussa ja satunnainen wolttaus. Eineksiä emme osta. Siivoamme toki itse päivittäin ja kerran viikossa kunnolla.

Välillä sitä kadehtii niitä energisiä ihmisiä, jotka tuplasti isommalla lapsiluvulla ehtii vielä harjoitella ultrajuoksua, suorittaa toista tai kolmatta korkeakoulututkintoa, tehdä sivutöitä tai rakentaa/remontoida omin käsin. Meille kuitenkin riittää tavallinen.

Vierailija
40/141 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen töistä, haen lapset päiväkodista, ruokaa ja isommat lapset harrastuksiin, läksyjä ja iltapalaa. Pyykit ehkä pyörii tällä välin ja niiden ripustus + keittiön siivous. Ja siinä se sitten olikin. 3 koululaista, 2 päiväkoti-ikäistä. Viikonloppuisin enemmän aikaa omille jutuille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä