Raskaus haave kohta 40-vuotiaalla
Takana yksi alkuraskauden keskenmeno muutaman vuoden takaa ja nyt yritämme puolisoni kanssa saada raskautta aikaan. Puolisoni on alle 35-vuotias ja itse olen täyttänyt tänä vuonna 40. Tiedän, että jotkut onnekaat ovat tulleet tässä iässä vielä luomusti raskaaksi ja saaneet pienokaisen. Jos kuulut tuohon joukkoon kerro kokemuksistasi :)
Kommentit (148)
Mitä kokemuksia haet? Missä asennossa pantiin vai?
Olet myöhässä. Se juna meni jo. Hauku miehesi lyttyyn, kun ei ajoissa antanut spermoja sisuksiisi
Niin minäkin! Siis tulin raskaaksi ketojakson myötä, vaikka yhtään ylipainoa ei ollut. Sitä ennen ehti olla 1,5v yritystä säännöllisellä kierrolla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on takana vuosia lapsettomuushoidoissa, jotka loppuivat kuutisen vuotta sitten. Nyt olen kuitenkin luomusti raskaana, laskettu aika on ensi viikolla. Ikää minulla 42-vuotta. Ei siis ole mahdotonta, että yli 40-vuotiaana tärppäisi mutta itse hakeutuisin ap:n tilanteessa mahdollisimman pian lääkärin juttusille ja sitä kautta tutkimuksiin tilanteen tarkempaa selvittelyä varten.
Ihanaa. Kunpa tämä tapahtuisi myös eräälle hyvälle ystävälleni.
Ei kun ahkeraa panemista vaan. Naikaa joka ilta, niin mahikset vauvaan kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kun ahkeraa panemista vaan. Naikaa joka ilta, niin mahikset vauvaan kasvaa.
40v on jo tosi vanha. Pitäs olla 26v
Minä raskauduin heti 37-vuotiaana yhdestä kerrasta. Kyllä se on mahdollista. Älkää yrittäkö mitään vaan ottakaa rennosti. Vaihdevuodet alkaa monelle vasta jotain noin 55-vuotiaana joten niin kauan nainen on sopiva äidiksi luonnon mukaan.
Katso sukututkimuksestanne minkälainen sukutausta teillä on. Onko siellä ollut paljon lapsia, ei lapsivuodekuolemia, ei pienenä kuolleita lapsia. Se kertoisi että raskautuminen on teille helppoa kuten myös synnyttäminen. Jos näin ei ole niin sitten ehkä jotain vippaskonsteja, mutta mitä syitä voi paljastua? Jotkut syyt ovat semmoisia että omaa perimää ei ehkä kannata jättää tänne.
Sitäkin kannattaa miettiä että onko lapselle 'kivaa' että ei ole sisaruksia eli sun pitäisi mielellä saada kaksi lasta. Jos ei ole sisaruksia niin ei tule serkkujakaan. Todella yksinäinen elämä lapselle tiedossa? Ajattelen että lapset ovat oikeasti lainaa ja tulevat pian täysi-ikäiseksi. Nykypäivänä lapsen saattaa 'menettää maailmalle' jo teini-iässä. Tämmöisiä asioita kannattaa mielestäni ottaa huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Tämä siitä seuraa, kun ihmiset ajattelee että lapsia tulee kuin napista painamalla silloin kun itselle sopii ja "elämää on elettynä". Sitten ollaan ihan hämmentyneitä kun nelikymppisenä ei vielä vuosienkaan kuluttua tärppää. Hedelmällisyys ei odottele. Toisilla on jo 35-vuotiaana hedelmälliset ajat ohi, toisilla (pienellä osuudella) tärppää vielä 45-vuotiaana.
Täällä oli ketju jossa kyseenalaistettiin 22v iässä raskautunutta siitä, että jää nuoruus elämättä kun kantsisi odottaa siihen 25-30 v ikään ainakin ennen lastentekoa. Oikeasti yhtään missään iässä koskaan ei ole taetta raskautumisesta. Ei ole myöskään terveen lapsen saamisesta tai mistään muustakaan elämässä. Huomenna voi jäädä auton allekin ja loppuelämä kestää minuutin. Ihmisten kannattaisi herätä tähän!
Tietysti elämää pitää jossain määrin suunnitella. Täytyy ainakin olla varma siitä, että pystyy perusturvallisen kasvun antamaan lapselle. Ihan älyttömästi ei voi siinäkään kyllä tehdä. Pitkällä ollaan jos lapsen ekat kasvuvuodet ovat turvatut niin henkinen ja fyysinen kehitys on jo pitkällä. Siksi parisuhteetkin on evolutiivisesti luotu kantamaan sen muutaman vuoden ajan.
Esikoinen syntyi kun olin 35v, toinen kun olin 37v. Kolmas syntyi kun olin 41v ja nuorimmainen kun olin 44v. Kaikki syntyivät luomusti ja kolmen kuukauden sisällä yrityksen aloittamisesta.
Esikoista kun olin synnyttämässä, niin viereisessä synnytyssalissa synnytti esikoisensa nainen joka oli 44v.