Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomon kiusaama: Eeva Roots,38,kertoo tulleensa työpaikkakiusatuksi viidessä eri työpaikassa

Vierailija
04.10.2023 |

Pahinta oli,että kiusaajana toimi aina lähiesihenkilö.
Kiusaaminen toteutettiin työn hankaloittamisella,selän takana haukkumisella ja ylenpalttisella vahtimisella ym ym....

Kommentit (187)

Vierailija
1/187 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap käytti sanaa-pomo?

Vierailija
2/187 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä rasittava henkilö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/187 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsessä ei sitten ollut yhtään vikaa? Hohhoijaa, elämäni 15 minsaa lööpeissä. Next!

Vierailija
4/187 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos viisi eri pomoa on "kiusannut", alkaa olla jo aika katsoa peiliin.

Mua ei ole pomot kiusanneet, mutta melkein joka työpaikassa kuitenkin joku. Mun "vika" on se, että olen liian helppo kohde ilkeilylle, ja luonnehäiriöisiä ihmisiä löytyy melkein kaikkialta.

Vierailija
5/187 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon kertoo tuosta naisesta kun oikein lehdessä kertoo ja kehuu kuinka monesti on kiusattu. 

Vierailija
6/187 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan jos on assitaustaa niin voi tulla useammin kiusatuksi kuin tavallisesti. 

Vierailija
7/187 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa peiliin, mikäli tuntee aina ja kaikkialla tulevansa kiusatuksi. Viidessä eri työpaikassa näissä tilanteissa ainoa yhdistävä tekijä on tämä "kiusattu".

Vierailija
8/187 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljon siitä oliko lähiesinaisoletettu vai lähiesimiesoletettu. Naisoletettuenemmistöisessä työpaikassa tällaista usein esiintyy.

Ainakin jos iäkkäämpi nainen kyseessä. Tv-julkkusten mukaan iäkkäät naiset on kovia kiusaamaan.

Vierailija
9/187 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hänen työpaikalla ollut viikopalareita?Ei Luottamus Henkilöä?Työsuojelu valtuutettua ? Eikö hän kulunut Liitton?Eikö pomolla ollut pomoa,jonka puoleen olisi käntynt asiassa ja vimeisenä ei vähäiempänä firman lääkäri puhunut asia,jos edellä mainituista ei ollut apua,sieltä olisi tullut.Sairaslomaa ja iso nooti firman isomalle pomolle,kyllä lääkäriltä.

Vierailija
10/187 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain mätää

Vierailija
11/187 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun täällä aikuiset heti syyllistää kiusattua. Ettekö tiedä, että usein koulussakin sitä samaa lasta on kiusattu jo tarhassa ja eskarissa ja kiusaaminen jatkuu usein vielä jatko-opinnoissakin, vaikka koulukaverit vaihtuu moneen kertaan? Onko silloinkin vika kiusatussa, vai voisiko olla, että se kiusaaminen tekee monista kiusatuista sellaisia (=traumatisoituneita) jotka triggeröivät kiusaamiseen taipuvaisia kiusaamaan? Se on kaksiosainen juttu; toisaalta kiusattu on niin herkistynyt kokemustensa vuoksi että reagoi voimakkammin (joskus jopa aiheetta) ja tämä sitten ärsyttää muita ja johtaa ihan oikeaan kiusaamiseen.

Vierailija
12/187 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin on kiusattu kahdessa peräkkäisessä työpaikassa. Ja yritetty kiusata kolmannessa niiden jälkeen, mutta onneksi enemmistö ei lähtenyt mukaan niin se lopahti. Olen ilmeisesti erikoinen ja ärsyttävä ja siksi minua pitää talloa henkisesti takaisin "paikalleni".

Vierailija
13/187 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen instavideostaan....:

Työpaikkakiusaamisen kohteeksi joutuneilla on paljonkin yhdistäviä tekijöitä. Sä et siis todellakaan ole yksin etkä ainoa.

Näitä yhdistäviä tekijöitä ovat mm.

- Vahva oikeudentaju, periaatteet ja arvomaailma.

- Puuttuu tilanteisiin joissa näkee epäoikeudenmukaisuutta, eikä salli kaltoinkohtelua. Tämä ei ole edes halu vaan pakko, se on sisäänrakennettua arvomaailmaa.

- Nöyrä mutta innokas asenne oppimiseen.

- Omatoiminen itsensä kehittäjä.

- Muut huomioonottava ja muille apua vilpittömästi tarjoava.

- Janoaa tietoa ja kysyy kysymyksiä.

- Kysyy myös kysymyksiä joita muut eivät kehtaa tai uskalla kysyä, mutta joiden tietämisestä olisi hyötyä työntekijöille ja koko yritykselle.

- Ei pelkää kyseenalaistaa vanhentuneita toimintatapoja tai ajatusmalleja.

- Hyvä havainnoimaan ja hahmottamaan tilanteita, kokonaisuuksia ja yksityiskohtia. Myös tunnetiloja.

Vierailija
14/187 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ahkera, kiltti ja hiljainen saattaa joutua kiusatuksi. Ei saa olla liian hyvä, pitää olla sopivan keskinkertainen ja vähän jaksaa juoruta. Koskee myös miesvaltaisia paikkoja, niissä joutuu samanlaiset kiusatuksi kyllä.  Olen insinööri joten nähty on. 

Vierailija
15/187 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammelit taas vauhdissa, syytellään ja tuomitaan tietämättä kyseisestä ihmisestä yhtään mitään. Vastenmielistä.

Vierailija
16/187 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkakiusaamisen kohteeksi joutuneilla on paljonkin yhdistäviä tekijöitä. Sä et siis todellakaan ole yksin etkä ainoa.

- Puuttuu tilanteisiin joissa näkee epäoikeudenmukaisuutta, eikä salli kaltoinkohtelua. Tämä ei ole edes halu vaan pakko, se on sisäänrakennettua arvomaailmaa.

- Kysyy myös kysymyksiä joita muut eivät kehtaa tai uskalla kysyä, mutta joiden tietämisestä olisi hyötyä työntekijöille ja koko yritykselle.

- Hyvä havainnoimaan ja hahmottamaan tilanteita, kokonaisuuksia ja yksityiskohtia. Myös tunnetiloja.

100% osui ja upposi tuo kuvaus ja minua on myös kiusattu monessa paikassa. Ilmeisesti esimerkiksi tuo "tyhmien kysymysten" kysyminen ärsyttää monia, koska ehkä heillä itsellään on jotain sosiaalisia rajotteita ja ärsyyntyvät kun joku uskaltaa asettaa itsensä "alttiiksi" uudestaan ja uudestaan ja itse vain purevat huulta. Myös se, että olen aina valmis auttamaan ja aidosti toivon kaikille hyvää tuntuu ärsyttävän monia, koska se sotii heidän kyynistä ihmiskuvaansa vastaan, jossa kaikki ovat yhtä mätiä sisältä kuin he itse. Minun on siis oltava "hyveposeeraaja" tai tekopyhä, koska eihän aidosti hyväsydämisiä ihmisiä voi olla olemassa. Omat heikkoudet jos näkee toisissa vahvuuksina niin se usein herättää kateutta.

Vierailija
17/187 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammelit taas vauhdissa, syytellään ja tuomitaan tietämättä kyseisestä ihmisestä yhtään mitään. Vastenmielistä.

Ehkä samat haahkat ovat juuri niitä työpaikkakiusaajia?

Vierailija
18/187 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

riippuu mikä hänen työtehtävänsä on ollut, mutta jos on perustason ns. suorittajatyötä/asiakaspalvelua tms ja toinen jatkuvasti kyseenalaistaa/vastustaa ja haastaa haastamisen ilosta, niin johan siinä menee hermo pomolla ja koko työyhteisöllä. Näitä besserwissereitä ei jaksa kukaan kovin kauan, joiden työajasta valtaosa menee "epäkohtien" etsimiseen eikä itse työntekoon. Mikäli hänet on palkattu kehittämistehtäviin niin yllämainitut ominaisuudet ovat oikein tervetulleet eli jotta voisi olla aito vaikuttaja työssä, pitää olla näyttöäkin koulutuksen ja työkokemuksen kautta. Tämä siis esimerkki, jutun henkilöstä minulla ei ole tarkempaa tietoa.

Vierailija
19/187 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työpaikkakiusattu on kaunis nainen niin av-mammat syyttävät kiusattua. Läski rumilus kun on kiusattuna niin pomo ja firma on kauheita.

Vierailija
20/187 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100% osui ja upposi tuo kuvaus ja minua on myös kiusattu monessa paikassa. Ilmeisesti esimerkiksi tuo "tyhmien kysymysten" kysyminen ärsyttää monia, koska ehkä heillä itsellään on jotain sosiaalisia rajotteita ja ärsyyntyvät kun joku uskaltaa asettaa itsensä "alttiiksi" uudestaan ja uudestaan ja itse vain purevat huulta. Myös se, että olen aina valmis auttamaan ja aidosti toivon kaikille hyvää tuntuu ärsyttävän monia, koska se sotii heidän kyynistä ihmiskuvaansa vastaan, jossa kaikki ovat yhtä mätiä sisältä kuin he itse. Minun on siis oltava "hyveposeeraaja" tai tekopyhä, koska eihän aidosti hyväsydämisiä ihmisiä voi olla olemassa. Omat heikkoudet jos näkee toisissa vahvuuksina niin se usein herättää kateutta.

Se olet kyllä nyt sinä, jonka puheet työkavereista kuulostaa ihan kiusaajan jutuilta! Että se siitä "aidosta hyväsydämisyydestä"...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän