Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa ollaan kauheita suorittajia! Ilo puuttuu kokonaan elämästä

Vierailija
03.10.2023 |

Maailman onnellisin kansa! Just joo :D

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietitäänpä. Mitkä asiat täällä masentaa eniten ja mitä sille voitaisiin tehdä?

Itselläni yksi rajoittavimmista asioista on Suomen ilmasto. Rakastan kesää, tosin sekin on ailahtelevainen, mutta sen kanssa vielä pärjää. Kylmät, kosteat, pimeät, tuuliset syysillat ei kyllä houkuttele lähtemään kotoa minnekään eikä tekemään mitään. Mitä tälle voisi tehdä?

Suomalaisten outo epävarmuus itsestään, ja siitä aiheutuva jurotus. Mitä nuorempi sitä pahempi. Vaikea tutustua kehenkään, saati ystävystyä. Tätä on varmaan meillä jokaisella. Vaikka olisi itsevarmempi yksilö ja ottaisi kontaktia muihin, niin kyllä se itsevarmuus latistuu, kun vastassa on vain jurotusta tai jos saakin ihan hyvän vastaanoton, niin toinen on täysin perässävedettävä. Harvat poikkeukset onkin sitten usein epätoivoisia takertujia. Miksi täällä ei ole terveesti toisiin ihmisiin suhtautuvia ihmisiä? Mikä meitä vaivaa näin kansakuntana? Nettikeskusteluissa porukka on täysin jakautunutta omiin poteroihinsa. Ihan hirveää.

Ihmissuhteissa outo kulttuuri, että halutaan omistaa toiset henkilöt, oma kumppani ja paras ystävä. Toisaalta epälojaalius ystäviä kohtaan, vikitellään jopa parhaan ystävän kumppania. Kateus ja kyräily.

Mihinkään kivaan ei ole varaa, tai tosi harvoin. Pienemmissä paikoissa ei ole oikein mitään enää tarjollakaan. Ennen oli, mutta nykyään kaikki paikat on ihan kuol.leita. Tästä on tullut kierre ja yhdessä edellisten kohtien kanssa vain pahenee.

Mikä teitä muita ahdistaa?

Et olisi voinut ilmaista asiaa paremmin. Nämä asiat tuhat kertaa.

Vierailija
122/133 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasiassa pitkään asuneena, se vaikuttaa paljon mielialaan, että ihmiset ympärillä hymyilevät ja ovat kohteliaita. Aurinko paistaa ja on valoisaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa osataan tienata rahaa. Hienoa. Mutta elämänlaatu... Tunneälyä, rakkautta, kaunista säätä ja mielenkiintoa oppia uusia asioita ei voi ostaa. Siksi monilla on kaapit täynnä tavaraa, mutta mikään ei tunnu miltään. Ollaan unohdettu se sisäinen kehitys.

Vierailija
124/133 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kuin oodi ankeudelle. Ei ihme että monet syö lääkkeitä tai vetää viinaa ja aineita.

Siinä sulla onkin jo hittibiisin lyriikka-ainekset koossa. :)

Eppujen tuhansien murheellisten laulujen maa on niin osuva ettei pyörää tarvitse keksiä uudestaan.

Vierailija
125/133 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen työ-uskovainen käsittänee niin, että pitää olla edelleen kauhea suorittaja, ja siinä samalla sitten kahviloissa ja ravintoloissa sirkuttava muodikkaan iloinen pintaliitäjä.

Itse en välittäisi kummastakaan

Vierailija
126/133 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aasiassa pitkään asuneena, se vaikuttaa paljon mielialaan, että ihmiset ympärillä hymyilevät ja ovat kohteliaita. Aurinko paistaa ja on valoisaa.

Japanin itsemurhaluvut, hikikomorit? Fake news?

Vierailija
127/133 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aasialaisten kestohymyily on juuri osa sitä elämän pilaavaa ylisuorittamista.

Vierailija
128/133 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme vastuussa omasta elämästämme jos ei elämä miellytä niin ehkä asialle kannattaisi tehdä jotain? Minua aina ihmetyttää tämä ainainen valittaminen, koska se ei johda mihinkään. Jos ajattelet kaiken kokoajan negatiivisesti niin se vain kasvaa kasvamistaan. Lopeta se itsesi hukuttaminen p askaan ja muuta ajatustapaasi.

Vierailija
129/133 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen työ-uskovainen käsittänee niin, että pitää olla edelleen kauhea suorittaja, ja siinä samalla sitten kahviloissa ja ravintoloissa sirkuttava muodikkaan iloinen pintaliitäjä.

Itse en välittäisi kummastakaan

Niinpä. Lisäksi täällä on osalla jotenkin vinoutunut käsitys rentoudesta. Joillekin se vaikuttaa tarkoittavan sitä, että mihinkään ei tarvitse suhtautua asiallisesti, suusta voi päästää ihan kaiken mitä sylki sinne tuo ja henkilökohtaisuuksiin menevä "sarkasmi" on normaalia läppää. Osa kokee, että rentouden ja huumorin varjolla on oikeus loukata toisia ja hyvä tyyppi kestää loputonta nälvimistä. Tätä harrastavat ihmiset ovat sitten muuten yllättävän tiukkapipoisia ja erilaisuutta inhoavia.

Vierailija
130/133 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kamalaa on elo tää

Ei ykskään muu voi käsittää

Ei ole Suomi suloinen

Ei lastaans helli hyräillen

Ain rinnoiltans vain pois se sulkee

Ylpeänä ohi kulkee

Maahan polkee vaatien

Pirujansa laatien

Ei anna maata rauhas lasten

Nyrkilläns lyö naamaa vasten

Tahtoo työhön pojan panna

Taakkaas aina kanna kanna

Paha onpi isänmaamme

Siltö turpaan aina saamme

Ihmisarvo mennyt meillä

Paremp on se nytten heillä

Vali vali uli uli

Kaikuu itku vetten yli

Niin kylmä oli äitins syli

Puro sanoi puli puli

Tämä tarina on tosi

Vierailija
131/133 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ihanaa on elo tää

Ei kenkään muu voi käsittää

Meil on Suomi suloinen

Se lastans hellii hyväillen

Rinnoillens se kaikki sulkee

Huono onni ohi kulkee

Se antaa maata rauhas lasten

Nyrkil ei lyö naamaa vasten

Tahtoo työhön poikaa kantaa

Taakkaans mukanansa kantaa

Hyv onpi isänmaamme

Siltä turvan aina saamme

Ihmisarvo on nyt meillä

Paremp on se kuin on heillä

Vali vali uli uli

Kaikui itku vetten yli

Niin lämmin oli äitins syli

Puro sanoi puli puli

Tämäkin tarina on tosi

Vierailija
132/133 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä asuin aikanaan vajaan vuoden eräässä eteläisen Euroopan maassa, nykyään EU:n jäsenvaltio vieläpä. Voin sanoa että eipä se elämä siellä sen kummempaa ole kuin täällä. Samaa arkea ja työntekoa, vielä paljon huonommilla työehdoilla kuin Suomessa yhteisön kontrolli on todella kova. Naapureille esitetään kiillotettua pintaa ja tekohymyä ja samalla puukotetaan selkään minkä ehditään. Vanhemmat on yötä päivää töissä maksaakseen lastensa yksityistunnit kielissä ja matematiikassa koska kouluopetus on kelvotonta. Sairaalassa maksat henkilökunnalle lahjuksia että hoitavat sua hyvin eipä ne perheet myöskään kokoonnu sinne ravintoloihin oikeasti montaa kertaa kuukaudessa, kotona möllötetään omalla terassilla ja syödään jotain noutoruokaa. Lomilla syntyy vähän vääristynyt kuva siitä miten ihmiset jossain lomakohteessa oikeasti elää itse olin ainakin ikionnellinen päästessäni takaisin Suomeen eikä ole pienintäkään haaveenpoikasta enää että pitäis päästä jonnekin muualle 😅

Älä viitsi kertoa satuja jostain kansasta joiden maassa et edes vuotta asustellut. Alle vuodessa ei ehdi nähdä ja kuulla mitään ja kielitaitokin taisi olla huonompi kuin huono. Älä siis esiinny jonkun maan kansalaisten ja heidän elämänsä asiantuntijana. 

No sorry! Jäi täsmentämättä että maa oli minulle entuudestaan tuttu muuttoa edeltävien kymmenen vuoden ajalta. Minulla oli siellä jo ennestään paljon paikallisia tuttavia ja opiskelin kyseisen maan kieltä Suomessa pari vuotta ennen muuttoa. Olin asumisen ajan tekemisissä sekä paikallisten työkavereiden että niiden ennestään tuttujen ihmisten kanssa ja sain kyllä mielestäni varsin kattavan kuvan paikallisesta elämästä. Mut ei siinä mitään, sinähän sen varmaan paremmin tiedät 😂 Onneksi mun ei enää kuitenkaan tarvitse kuvitella että jossain on asiat paremmin. Olen valinnut elää elämääni Suomessa ja olen tähän elämään täällä enenmän kuin tyytyväinen.

Vierailija
133/133 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittäviä suorittajia ja saavuttajia.