UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Winner on alfauros numero 1.
Vierailija kirjoitti:
Miten minun viestini on poistettu. Esitin huolestumisen siitä, kun juutubiissä No Rules laitetaan milloin 29. sijalle ja sen edellä on 28. Isaak. Kun taas toisessa ja kolmannessa NoRules sijoittuu 5. sijalle tai 21. tai 11.
Ihmettelwn näin suurta jakaantumista.
Saksan Isaak on hajuton ja mauton, kun taas No Rules jakaa mielipiteitä. Mielipiteiden jakaminen on paljon parempi asia viisumenestyksen kannalta.
Tällä hetkellä noita rankingeja tekee vain viisuhörhöt, ja he eivät ole No rulesin kohdeyleisöä vaan kerran vuodessa viisut katsovat.
Suosittelen lataamaan ilmaisen eurovision scoreboard sovelluksen jossa saa rankata kaikki biisit
Näin tasaisena vuonna ei kannata vielä riehaantui oddseista, måneskin keikkui siinä neljännen-viidennen sijan paikkeilla ensimmäisiin harjoituksiin asti. Ja voitti melko niukasti. Eli taistossa on mukana kaikki ainakin kuudenteen sijaan tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Kroatian ja Ukrainan ero oddseissa on tällä hetkellä todella pieni. Kroatialla 17% mahis voittoon, Ukrainalla 15%. Viime vuonna ei noin tiukkaa ollut. Loreenilla muistaakseni 25% ja Käärijällä jossain 10% tuntumassa.
Viisuviikolla Loreenilla oli oddseissa 50 % voittoennuste ja Käärijällä n. 24 %.
Vierailija kirjoitti:
Kroatian ja Ukrainan ero oddseissa on tällä hetkellä todella pieni. Kroatialla 17% mahis voittoon, Ukrainalla 15%. Viime vuonna ei noin tiukkaa ollut. Loreenilla muistaakseni 25% ja Käärijällä jossain 10% tuntumassa.
Viisuviikolla Loreenilla oli oddseissa 50 % voittoennuste ja Käärijällä 24 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi lauantaina on mellojen finaali. Saa nähdä, onko Dotter Ruotsin edustaja.
Dotter näyttää muuten Abban Anni-Fridiltä nuorena.
argh mä oon niin täynnä näitä ruotsin printattuja ja sieluttomia biisejä ja esityksiä. Nämä menee jo enemmän parodiasta
Dotterin biisi ei ole ollenkaan sieluton. Se on todella kaunis ja kasvaa lopussa komeaksi. On suosikkieni top 3 joukossa ottaen huomioon kaikki tämän kauden karsintabiisit.
Vierailija kirjoitti:
Siinäkin on iso ero, ovatko kappaleet kuunneltavissa studioversioina vai livenä. Mielenkiintoista nähdä mm. Sveitsin, Hollannin ja Belgian livet sitten aikanaan.
Sveitsin lavashow'sta tulee suurella todennäköisyydellä erittäin hyvä. Nemo on nyt Tukholmassa eli ilmeisesti Sacha Jean-Baptiste suunnittelee hänen lavashow'nsa ja se on aika varma laadun tae.
Sveitsin laulaja on laittanut someen videoita jossa se vetää ton oopperakohdan, eli tarkoitus näköjään on laulaa se c-osa itse, mikä on onnistuessaan hienon kuuloista. Iso riski, iso palkinto-meiningillä. Saas nähdä pureeko se katsojiin, tämmösillä on vähän vaihteleva menestys. Mutta Sveitsi osaa asiansa.
Vetääkö toi Katri jotain? Siis muutakin kuin huulitäytettä.
Tänä iltana julkaistaan Australian biisi.
Vierailija kirjoitti:
Super ihana Henri! 😍😍😍
Voi kun ihminen voikin olla niin suloinen! <3
Vierailija kirjoitti:
Tänä iltana julkaistaan Australian biisi.
Noin puolen tunnin päästä, Electric Fields on miesduo joka tekee elektronista ja aboriginaalia musiikkia. Ovat hakeneet viisuihin ennenkin ja tulleet toiseksi mutta nyt pääsivät.
Käärijän stooreissa oli tänään söpö kuva hänestä lapsena ja taustalla soi No Rules :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei Suomi voi ottaa Ruotsista mallia euroviisuissa
Heh, ruotsalaiset taas toivoivat että Ruotsi ottaisi mallia No Rulesista ja Suomesta, mutta ruotsalaiset ovat liian snobeja siihen. Näin kommentoi siis joku ruotsalainen itse No rulesin videon kommenteissa.
Kyllä mulla menisi ainakin kuppi nurin jos tuo Kroatian Käärijä-kopio voittaisi. Sinänsä tykkään siitä, mutta onhan siinä nyt selkeää kopiointia Käärijästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei Suomi voi ottaa Ruotsista mallia euroviisuissa
Missä asiassa ja miten?
Ja ennen kaikkea miksi? Pitäisikö ottaa mallia voiton suhmuroinnista?
Vierailija kirjoitti:
En huomannut mitään Käärijän apinointia Kroatialta, en edes livessä.
Olisit käynyt Specsaversillä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut sellaisia ajatuksia, että Jerelle oli loppujen lopuksi varmaan vain helpotus ja jonkinlainen "suojelus" jäädä toiseksi. Ei saanut ikuista viisuvoittajan leimaa ja selvisi jatkosta vähemmällä hullunmyllyllä. Voi kaikessa rauhassa rakentaa itsensä näköistä räppärin uraa ja menestystä täällä kotimaassa.
Yritetään päästää pettymyksestä irti <3 Homma meni niin kuin se oli tarkoitettu. Tämä viisukevät on siitä ihana, että voidaan vain jorailla Teemun ja Henrin kanssa ilman mitään menestyspaineita.
Homma meni niin kuin Ruotsi sen junaili saadakseen Euroviisut. Ei siitä pettymyksestä toivu koskaan.
Ihana asenne, tuo "ei mitään menestyspaineita", yritän päästä samaan tunnetilaan. Semin jälkeenhän voikin jo onnellisesti unohtaa koko Windowsin, ei tarvitse kuunnella eikä katsella enää toista kertaa vaan voi kokonaan keskittyä finaalipaikan ansainneisiin biiseihin.
Miten minun viestini on poistettu. Esitin huolestumisen siitä, kun juutubiissä No Rules laitetaan milloin 29. sijalle ja sen edellä on 28. Isaak. Kun taas toisessa ja kolmannessa NoRules sijoittuu 5. sijalle tai 21. tai 11.
Ihmettelwn näin suurta jakaantumista.