UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Sara Siipolan kappale on tähänastisista paras. Hieman kappaleen nimi särähtää, mutta muuten ihan ok biisi.
Tuollaisesta laulutyylistä en hirveästi tykkää, se on melko teennäinen.
Vierailija kirjoitti:
Miks Saran huulet on tollaiset?
Sinillä on ihan samanlaiset. Muistuttavat ulkonäöltään toisiaan. Toinen laulaa sipulista ja toinen p*skasta. Puvun valmistajilla helppoa, kun asutkin voi tehdä lähes samalla kaavalla: toiselle pullea sipuli ja toiselle pullea p*skakasa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän olisi palsta, jossa olisi asiallista keskustelua UMK:sta? Ei kiinnosta lukea alakoulutasoista kakkahuumoria, ulkonäön haukkumista ym. asiaan kuulumatonta jauhamista sivutolkulla.
Mä siirryin suosiolla Viisukuppilaan. Nimimerkin käyttö varmistaa sen ettei asiattomuuksiin mennä ja ihmiset jaksavat vähän itse moderoida tekstejään. Olen edelleen ihan häkeltynyt kuinka hienoa sisältöä keskustelufoorumilla voi olla monen vuoden vauvapalstailun ja loanheiton jälkeen.
Viisukuppilassa ollaankin hyvin innostuneita kaikesta mikä hämärästi liittyy euroviisuihin ja Suomen viisukappaleet on toinen toistaan kovempia mestariteoksia.
Tosta Musiikkivideon värimaailmasta ja katosta roikkuvasta hökötyksestä tulee mieleen Loreenin tattoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaus: Joo, oon aikuinen mutta jos mä en
Niin ei muutkaan saa rakastaa
Joo, oon aikuinen mutta tajuu en
Miks viel pyörii maa.En nyt keksi mistä mistä muusta tää kertois kuin siitä et suhde on päättynyt ja rakkauden kohde on häipännyt.
Niin, toki biisi voi olla monitulkintainen kun on kuulijaakin. Kun tämän Siipolan läheisen isä on kuollut, niin tavallaanhan siinä se rakkaus on päättynyt. Mutta aika erikoista muuten tätä ajatella parisuhteen rakkaustarinan päättymisellä.
Mielestäni biisin sanoman voi oikein hyvin tulkita myöskin rakkaustarinan päättymisellä. Sanat resenoivat aivan täydellisesti myös siinä tilanteessa. Toki Saran biisin teema on saanut idean kaverin fiiliksistä isänsä kuoleman jälkeen, mutta jos kuulija ei tiedä tätä, hän tekee oman tulkintansa.
Joo joo. 🙄
"Paskana" ei ole sävellyksenä todellakaan erikoinen, verrataan nyt vaikka Ranskan Mon Amouriin.
Suorastaan nolottaa lukea keskusteluja Paskaa-kappaleesta, kun ulkomaalaiset on "wow, 10/10", ja suomalaiset nimimerkit on että "ihan surkea, ei jatkoon."
Mutta viisuissa etsitään Suomen edustajaa, ja jos jotkut eivät halua eurooppalaista "Paskaa", vaan tavallista suomalaista paskaa, niin sehän on ok 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on viisukuppilan osoite?
Ei ole kerrassaan ollenkaan iloa ja virkeyttä biiseissä. En voi kuin odottaa värikkäitä vaatteita ja erilaista musiikkia windows yhtyeeltä.
Siinä siis toinen on shortseissa (ainakin toistaiseksi) ja siksi ystävällinen nimi "karvajalka".
Pahalta tuntuu. Synkkääkin synkempää ja laulu on kaikilla huonoa epäkypsää kurkku ei avaudu.
Ei ole laulutunteja kenelläkään ollut riittäväsi.
Ai niin muuten se aikaisemmin kuvavihjeenä ollut nelivarpainen saapas ei oo ollut vielä kai näkyvissä, sekö liittyy windowsmaniin sitten, vai MG ja Nubluun?
Mikä se laaman takapuoli oli?
Vierailija kirjoitti:
Vieras artisti mulle, mutta miksihän myös minä tulin tuosta vihaiseksi? Joku aiemmin kirjoitti myös samaa.
Ärsytti ulkonäkö, lauluääni, laulun sanat, kumihuulet ja varsinkin ne punaiset saappaat videolla. Yhtään haastattelua en edes häneltä kuullut tai lukenut.
Ehkä joku epäaitous, feikkaaminen kuin Saara Aallollakin. En tiedä.
Kaikki tuntuu laskelmoidulta, ns. syvä tunne näytellyltä. Kun on oikeasti tuollaisia tunteita, niin hänen laulantansa aiheesta tuntuu epäaidolta. Joku kaverin tarina ja sen huomaa. Ulkonäkö ja stailaus ei osu yhteen biisin kanssa. Onko hän 25 vai 45? Ei voi tietää.
Maanantai ja mä oon paskaNA...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän olisi palsta, jossa olisi asiallista keskustelua UMK:sta? Ei kiinnosta lukea alakoulutasoista kakkahuumoria, ulkonäön haukkumista ym. asiaan kuulumatonta jauhamista sivutolkulla.
Mä siirryin suosiolla Viisukuppilaan. Nimimerkin käyttö varmistaa sen ettei asiattomuuksiin mennä ja ihmiset jaksavat vähän itse moderoida tekstejään. Olen edelleen ihan häkeltynyt kuinka hienoa sisältöä keskustelufoorumilla voi olla monen vuoden vauvapalstailun ja loanheiton jälkeen.
Tervemenoa
Älkää uskoko noita reaktiovideoita. Ne vaan esittää posittivista ja kehuu kaikkia tyyliin "Finalnd will win eurovision with this". Haluavat vaan lisää katsojia ja seuraajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieras artisti mulle, mutta miksihän myös minä tulin tuosta vihaiseksi? Joku aiemmin kirjoitti myös samaa.
Ärsytti ulkonäkö, lauluääni, laulun sanat, kumihuulet ja varsinkin ne punaiset saappaat videolla. Yhtään haastattelua en edes häneltä kuullut tai lukenut.
Kaikki tuntuu laskelmoidulta, ns. syvä tunne näytellyltä. Kun on oikeasti tuollaisia tunteita, niin hänen laulantansa aiheesta tuntuu epäaidolta. Joku kaverin tarina ja sen huomaa. Ulkonäkö ja stailaus ei osu yhteen biisin kanssa. Onko hän 25 vai 45? Ei voi tietää.
Ai joku on järkyttynyt, kun esiintyjä esittää?
Voi vitsi mitä porukkaa... 😁
Taitaa Gabrielin taustajoukot olla jo paskantamassa muiden päälle etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni Siipola on nyt 27 mut näyttää ikäistään vanhemmalta ja miksi? No, senhän näkee naamasta kun siihen mätätty kilokaupalla kaikkee. Naiselle se on paha paikka jos luullaan vanhemmaksi mitä on, kivempaa se on kun luullaan nuoremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisukuppilassa ollaankin hyvin innostuneita kaikesta mikä hämärästi liittyy euroviisuihin ja Suomen viisukappaleet on toinen toistaan kovempia mestariteoksia.
Kyllä siellä on aitoa arviointia, mutta se tehdään rakentavasti ja jos ei tykätä jostain, sitä ei lähdetä räävimään, vaan sanotaan tyyliin, ettei ole makuuni.
Pikkusen alle viiskymppiseltä näyttää. Eikös meikin pitäis nuorentaa. Miksi tehdä itsestään vahakabinettikamaa jo alta kolmikymppisenä ja näyttää siten viiskymppiseltä.
Näkee et joku suoltaa lähes yksin näitä paskakommenttejaan. Oisi mennä hoitoon. Mutta ymmärrän että kiksejä voi saada tällaisesta palstahuomiosta (vaikka sekin on omaa harhaa) kun ei omassa elämässä muuten saa.
Hanki elämä ja lopeta toisten haukkuminen
No tällä artistilla on ainakin sivistyksestä puutteita muutenkin ilman tätä paska biisiä. Välillä koen myötähäpeää hänen puolestaan.