Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
2021/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkatkaa joku hyvä reaktiovideoiden tekijä! Siis sellainen joka ei nuoleskele katsojiaan vaan aidosti reagoi ja arvostelee?

Itse tykkään eniten Wiwibloggsista, varsinkin kun Williamin kaverina on Deban reagoimassa UMK-biiseihin. Samoin Luke White on mielestäni hyvä. He kaikki arvioivat monipuolisesti ja tuovat myös esille, jos jokin ei miellytä, mutta rakentavalla tavalla.

https://youtube.com/@Wiwibloggs?feature=shared

https://youtube.com/@Lukeovision?feature=shared

Vierailija
2022/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin biisistä heti mutta kai mulla on viisutrauma kun tuli ajatus että tämä toimii vaan jos suomea ymmärtää. Vaikea selittää mutta kotimainen hitti, viisuissa ei niinkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2023/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kappale tuo Siipolan. Ainoa mikä tökkäisee on juurikin se paskana-sanan käyttö. Harmi kun ei ole keksitty sitten parempaa. Ulkomaalaisillehan sillä ei ole väliä.

Vierailija
2024/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään biisin nimestä, se on rehellinen. Jatkaa hyvin suomalaista linjaa.

Sanooko joku muu kuin teinit olevansa paskana? 

Viisikymppiseltä näyttävä Sara ainakin.

Vierailija
2025/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansa, joka on tunnettu runsaasta kirosanojen määrästä ja niiden muhevasta käytöstä, jonka tuoreimman sukupolven joka toinen sana on vi**u, on täysin järkyttynyt ja kohisee siitä että UMK biisissä käytetään tavanomaista suomalaista ilmaisua oon paskana.  Onko todellakin näin paljon ihmisiä jotka ei koskaan käyttänyt tota ilmaisua tai pitää sitä jotenkin rajuna?  Naurattaa tää tissiposkien ulina, eihän toi oo mikään voimailmaisu edes. (If  she had a shitty feeling, you wouldnt even notice.) 

Miten niin Suomi on muka tunnettu kirosanojen muhevasta käytöstä?? Korkeintaan teinit. 

Vierailija
2026/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei iske tämä Siipolaankaan biisi, valitettavasti. On kuitenkin hieman parempi kuin 2 edellistä. Näistä annan kritiikkiä:

1. Kertosäe on liian mitäänsanomaton, jälleen kerran. Melodian pitäisi olla tarttuvampi ja yllätyksellisempi.

2. Siipolan ääni (etenkin kertsissä) on aivan liian muokattu. Ihan puuromainen. Ei kuulosta hyvältä. Tähdet tähdet -kisassa Saran laulu kuulosti paljon paremmalta.

3. Taustalle laitettu musa kuulostaa tosi vanhanaikaiselta, kuin olisi jokin Kikan tai Aikakoneen biisin taustarenkutus. Esim. Erikan biiseihin on osattu lainata hyvällä tavalla kasaria ja ysäriä, tässä ei. Tunkkainen fiilis.

4. Sara on artistina varsin persoonaton. Liian muokattu olemus (huulet, tekorusketus, mustat piirteet --> haettu jotain latino-/Kardashian-henkeä?). 

Vierailija
2027/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas nykyaikainen minäminä-biisi. Video tuntui näytellyltä, eli tunteet eivät vaikuttaneet aidoilta. Onko Siipola kirjoittanut kappaleen itse, vai laulaako vain? En edelleenkään pidä kiroilemisesta, ensivaikutelma siitä oli ihan oikea.

Vierailija
2028/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan paljon siltä shortimeiningiltä.

Mä odotan kauhulla että sieltä shortseista vilahtaa jokin 

Vierailija
2029/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna OGAE Internationalin eli viisufanien kattojärjestön äänestyksen voitti Loreen, Käärijä oli toki toisena. Kympin sakissa olivat mm. Australia, UK, Espanja. Ukraina sai 0 pistettä ja jäi viimeiseksi. Ja äänestystä pidettiin täälläkin "hyvin suuntaa antavana" ainakin kärjen osalta.

Vierailija
2030/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuosta englanninkielisestä käännöksestä on jauhettu niin paljon? Eikö ole aivan selvää, että "oon paskana" kääntyy "i feel like shit". Tuo on luontevin käännös.

Kääk, onko oikeesti noin käännetty? 🤭 Tuo olisi pitänyt jonku ohjeistaa, että vaihdetaa paskana vaikka hajalla. 

Vierailija
2031/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään biisin nimestä, se on rehellinen. Jatkaa hyvin suomalaista linjaa.

Sanooko joku muu kuin teinit olevansa paskana? 

En tiedä, mutta Sara Siipola laulaa.

Vierailija
2032/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ikuiset valittajat, joilla kaikki on aina paskaa. Vaikka oikeesti ei olekaan.Jo

Kun on aina paskaa ja paskana, saa säälipisteitä paremmin kuin sellainen, jolla on asiat suht hyvin ja vielä iloitsee siitä. Sekös ihmisiä ärsyttää. Eikö olekin nurinkurista.

Joillain elämäntapana on valittaa aina, huomaako ne sitä itse? Kauhean rasittava sellainen.

Vierailija
2033/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Jos kääntäis sen huomion omasta navasta muualle, ei olisi niin paljon paskaa eikä ahdistusta. Liiallinen ja jatkuva omasta elämästä ja tunteistaan ruikuttaminen ei ole tervettä eikä terveellistä ruikuttajalle itselleen. Minäminä voisi lähteä reippaalle kävelylle ja katsella ympärilleen, tehdä havointoja joistain muusta kuin omasta paskastaan.

Vierailija
2034/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ikuiset valittajat, joilla kaikki on aina paskaa. Vaikka oikeesti ei olekaan.Jo

Kun on aina paskaa ja paskana, saa säälipisteitä paremmin kuin sellainen, jolla on asiat suht hyvin ja vielä iloitsee siitä. Sekös ihmisiä ärsyttää. Eikö olekin nurinkurista.

Joillain elämäntapana on valittaa aina, huomaako ne sitä itse? Kauhean rasittava sellainen.

Mihin tämä valitusviesti edes liittyy?

Vierailija
2035/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkatkaa joku hyvä reaktiovideoiden tekijä! Siis sellainen joka ei nuoleskele katsojiaan vaan aidosti reagoi ja arvostelee?

Itse tykkään eniten Wiwibloggsista, varsinkin kun Williamin kaverina on Deban reagoimassa UMK-biiseihin. Samoin Luke White on mielestäni hyvä. He kaikki arvioivat monipuolisesti ja tuovat myös esille, jos jokin ei miellytä, mutta rakentavalla tavalla.

https://youtube.com/@Wiwibloggs?feature=shared

https://youtube.com/@Lukeovision?feature=shared

Myös Toy & Goy sanovat suoraan, heidänkin videonsa ovat kivoja. 

Minua alkoi viime vuonna ärsyttää vähän wiwibloggsin William, kun hän ensin oli pitkään kehunut Käärijää ja povannut Kärtsärin voittoa, mutta Loreenin voitettua hän alkoikin puolustella Loreenia,  vaikka finaali oli täysi farssi. No, Williamilla on tietysti kyllä oma lehmä ojassa, koska tuo viisuhomma on hänen työnsä ja hän on itsekin ollut juryissa mukana. Ärsytti silti se Loreenin yhtäkkinen puolustelu. 

Vierailija
2036/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään noista balkanvivahteista tässä, se on harvinaisempaa Suomi-balladeissa. Albania tulee ainakin mieleen ja etelässä pidetään näistä uikutuksista. Ääniä varmaan tulisi jonkun verran.

Vierailija
2037/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen puusilmä voi väittää Saran esitystä "Loreen-kopioksi"? Noissa ei ole mitään muuta samaa kuin melankolinen meininki ja ruskeat hiukset laulajalla. 

Vierailija
2038/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubessa on 5-tuntinen järkäle, jossa on pätkä kaikista euroviisuihin osallistuneista kappaleista ikinä. Laulut esitellään maittain ja niissä kerrotaan myös jokaisen biisin sijoitus. Oma kuuntelu on vasta alkuvaiheessa, mutta esimerkiksi Tanskasta näkyy tulevan vuodesta toiseen pelkästään positiivisia ja iloisia lauluja.

Vierailija
2039/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään noista balkanvivahteista tässä, se on harvinaisempaa Suomi-balladeissa. Albania tulee ainakin mieleen ja etelässä pidetään näistä uikutuksista. Ääniä varmaan tulisi jonkun verran.

Shit shit laulun nimi, tuskinpa tulee pisteitä 

Vierailija
2040/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon, että tuleva edustusbiisi on vielä tulossa. Tähän mennessä olen eniten tykännyt Sexmanesta. 

Ketju on lukittu.